Biologická olympiáda 2014/2015
Ve dnech 23.4. a 27.4.2015 se na Gymnáziu a KVC v Sokolově konalo okresní kolo Biologické olympiády. V kategorii D naši školu velmi úspěšně reprezentovala žákyně 7.B Anna Matoušková, která obsadila skvělé 1.místo a Barbora Baníková ze 7.B spolu s Magdalenou Wagnerovou ze 6.B vybojovaly 5.-6. místo. Úspěšní byli i starší žáci v kategorii C. Nejlepšího výsledku dosáhla Marie Wagnerová z 8.B, která obsadila 4. místo, Martin Onak z 8.B byl 5.-6. a Adéla Munková obsadila 8.-9. místo.
„Čteme společně“. Žáci 6. B a 1. C
Dne 29. 4. jsme se opět sešli v rámci projektu „Čteme společně“. Žáci 6. B a 1. C rozvíjeli přátelské vztahy při společných aktivitách. Neobvyklá vyučovací hodina s pohádkovým námětem všechny žáky příznivě motivovala ke vzájemné spolupráci. Starší ochotně pomáhali mladším kamarádům. Vše probíhalo v příjemné atmosféře.
Školní výlet 8.B a 6.B
Dne 12. května vyrazily třídy 8.B a 6.B na výlet do Prahy. Nejdříve jsme uskutečnili dvouhodinovou projížďku lodí po Vltavě. Při plavbě městem jsme měli možnost obdivovat historické památky města. Zajímavý byl pro nás také průjezd zdymadlem.
Turnaj v zájmovém kroužku Přípravka volejbalu
Dne 21. května proběhla poslední schůzka kroužku Přípravka volejbalu pro 1. - 3. ročníky v tomto školním roce. Nebyla stejná jako předchozí schůzky, pro děti byl připravený turnaj. Žáci soutěžili ve dvojicích v kategoriích první třída a druhá třída spolu se třetí třídou. Všichni předvedli, co se za rok v kroužku naučili a to opravdu s nadšením, které jim jistě vydrží i do nového školního roku. Domů si každý odnesl medaily nebo pohár. Velké poděkování patří hlavnímu trenérovi JUDr. Janu Kollárovi.
120. výročí školy
U příležitosti oslav 120. výročí školy jsme pořádali v květnu 2015 pro všechny žáky a rodiče velkou školní filmovou akademii.
UKLÁDÁNÍ POSELSTVÍ DO VĚŽIČKY NA STŘEŠE ŠKOLY
BALONKOVÝ PRŮVOD MĚSTEM 24.9.2014 - informace zde !
Video z akce - zde
Fotografie z akce - zde
REKORD 13.9.2014 - informace zde !
Fotografie z akce (Absolventi) - zde
Fotografie z akce (Momentky) - zde
ZASLANÉ FOTOGRAFIE KE 120. VÝROČÍ
OD BÝVALÝCH ŽÁKŮ ŠKOLY
ZDE GALERIE 1
ZDE GALERIE 2
ZDE GALERIE 3
ZDE GALERIE 4
ZDE GALERIE 5
ZDE GALERIE 6
1957
informace k fotografii : tř. učitel (muž na pravé straně) p. Hladký , ředitel školy p. Hudec a p. Loutocký,
učitel ruského jazyka (muž na levé straně) p. Michalský nad ním stojí učitel kreslení p. Machytka a p. Řehák
Hledání pokladu čarodějnice Agáty
Ve čtvrtek 30. 4. se během odpolední ŠD konala akce hledání pokladu čarodějnice Agáty. Společně s dětmi a vychovatelkami jsme se vydaly na Areál Bohemie. Děti dostaly kartičky s čísly a úkoly a vydaly se je plnit. Nejdříve kreslily svojí čarodějnici a poté se vydaly po Areále hledat lístečky s kvízovými otázkami. Děti se nadšeně rozeběhly a začali hledat. Hned co odpověděly na všechny otázky sešly se s paní vychovatelkou u posledního úkolu, jehož znění bylo ,, Hledej poklad“. Všechny děti se rozutekly do určeného prostoru a hledaly. Po úspěšném nalezení si děti poklad spravedlivě rozdělily. Děti byly nadšené, bylo to pro ně zábavné povyražení. Poté jsme se kvůli nevhodným podmínkám počasí vydaly zpět do budovy školy.
Projektový den 8. tříd 2015
Náš den D započal jako každý jiný den - překvapivě ve škole. Třídy 8. C a 8. A se shromáždily v učebně přírodopisu. Čekali jsme pouze na 8. B, která „se zapomněla“ ve své třídě. Na starost nás dostali pan učitel Kareš a paní učitelky Marešová, Měřínská a Brabencová.
Před námi byly čtyři zajímavé hodiny:
1. Přírodopis, ve kterém jsme probírali invazivní a chráněné rostliny. 2. Zeměpis, v němž jsme bádali o pojmu rekultivace a ekosystém. 3. V chemii jsme se potýkali s vločkováním a filtrováním vody. 4. Ve fyzice jsme zkoumali svět kapalin a funkci dřezu a odpadních vod záchodu.
Mezitím jsme absolvovali zajímavou exkurzi do čistírny odpadních vod.
Absolventské práce žáků 9. ročníků poosmé
Již poosmé obhajovali ve středu 24. června vycházející žáci naší školy své absolventské práce. A obě komise – přírodovědná i humanitní – měly opravdu nelehkou práci. Vybrat tři nejlepší bylo téměř nemožné. Z celkových 45 žáků bylo připuštěno k obhajobě 34. Všichni se dostavili slavnostně oblečeni a vzorně připraveni. Komise humanitní nakonec jako nejlepší práce ocenila Historii fotografie Nathalie Tavali, Hitlerovy zázračné zbraně Vítka Prokopa a Alžbětu Bavorskou Simony Raškové.
Zvláštní cena byla udělena Natálii Janusové z 9. A za práci Moderní umění – J. P. Pollack. Komise přírodovědná ohodnotila jako nejlepší práce Vojtěcha Holuba Doba plastová, Matyáše Hliváka Elektrický obvod a Terezy Poncové Islám – včera, dnes a zítra. Zvláštní cenu této komise pak získal Karel Švík s prací Odstřelovači – součást americké armády.
Comenius
V roce 2014 se naše škola zapojila do mezinárodního projektu Comenius – partnerství škol. Projekt se nazývá – Deklarace pro lepší Evropu – mladí lidé na cestě za euroobčanstvím. Partnerské země jsou: Německo – Gymnasium Grootmoor, Hamburg Rumunsko – Colegiul Tehnic Metalurgic, Slatina Španělsko – Instituto de Ense̴ňanza Secundaria Vermellar, Olleira Portugalsko – Agrupamento de Escolas de Muralhas do Minho- Escola Basica e Secundaria de Muralhas do Minho, Valença Estonsko – Narva Soldino Gümnaasium, Narva Turecko – Çanakkale Anadolu Öğretmen Lisesi, Çanakkale Hlavním koordinátorem je německá škola. V rámci projektu budou moci do partnerských zemí vycestovat i žáci z naší školy. V listopadu se u nás uskuteční první partnerské setkání učitelů a žáků.
AKTIVITY NA 1. ROK PROJEKTU 2013/2014
září 13 – vytvoření Comenius teamu
říjen 13 – vytvoření společné web. stránky (Portugalsko) - soutěž o logo a vlajku projektu
listopad 13 – partnerské setkání v Sokolově
prosinec 13 – zpráva o setkání v Sokolově (ČR)
leden 14 – článek do místních novin o projektu - vytvoření parlamentních výborů
únor 14 – prezentace o politickém systému ČR a historie demokrace
březen 14 – partnerské setkání v Estonsku - setkání ústavních výborů - zpráva o setkání v Estonsku (Estonsko)
duben 14 – výbory připraví své příspěvky pro deklaraci - návrh pohlednic tématicky zaměřených na project
květen 14 – partnerské setkání v Turecku - setkání výboru zahraničních věcí - zpráva ze setkání (Turecko)
červen 14 – výbory zahraničních věcí vytvoří své příspěvky do Deklarace - zhodnocení 1. roku projektu
Třetí partnerské setkání Comenius v Portugalsku
Ve dnech 18. - 23. 5. se uskutečnilo další partnerské setkání programu Comenius - partnerství škol v portugalské Valençi ve škole Agrupamento de Escolas "Muralhas do Minho". Z naší školy do zahraničí vycestovali: Petr Smíšek z 9.B, Lucie Sýkorová, Martin Strouhal ze třídy 9.C, p.uč. Šteklová a p.uč. Špicnerová.
Studenti byli rozděleni do tří skupin - výborů. První výbor se zabýval otázkami rozšíření hranic Evropské unie, do jaké míry a za jakých podmínek by se měla EU dále rozšířit, jaké výhody a nevýhody by to s sebou přineslo. Druhý výbor se soustředil na vztahy mezi Evropskou unií a OSN, na jejich společné projekty a na cesty, jak reformovat OSN. Poslední výbor se zamýšlel nad tím, jestli je pomoc EU ekonomicky slabším zemím mimo EU dostatečná. Všechny výbory nakonec připravily rezoluci, která byla všemi studenty přijata a bude zahrnuta do závěrečné deklarace. Dále studenti po srovnání všech vzdělávacích systémů v jednotlivých zemích vytvořili jeden společný systém vzdělávání.
Kromě pracovních povinností se zúčastnili i společenských akcí. Přijali pozvání na místní radnici ve Valençi, kde je přijal prezident města a diskutovali s kandidátkou do Evropského parlamentu. Po městě Valençi je provedli studenti turistického oboru z místní střední školy. Ve městě Porto navštívili palác "Palácio da Bolsa" a muzeum vína a další historické památky. Ve městě Guimaraes si prohlédli hrad a vévodský palác "Braganca".
Na příštím společném setkání v říjnu v Estonsku budou studenti diskutovat o budoucnosti Eura a dalších otázkách spojených s financemi.
Partnerské setkání projektu Comenius
Žáci Adam Solomko, Janek Nestrojil, Hana Zrůstová ze třídy 8.B a p. učitelky Šteklová a Žáková se ve dnech 5.-10. října zúčastnili čtvrtého partnerského setkání v Estonsku. Po úvodním slavnostním přivítání v aule estonského gymnázia zástupci každé školy představili vývoj bankovek své země od r. 1945. Tyto prezentace vyjdou v tištěné podobě na konci projektu v červnu 2015. Každý stát také navrhl nové Euro bankovky a mince, které se stanou také součástí deklarace. Spolu s ostatními studenty dále pracovali ve výborech zaměřených na fiskální politiku EU. Zabývali se problematikou zadlužování jednotlivých států, náplní Evropského měnového fondu a budoucností Eura. Po skupinových diskuzích došlo na odhlasování a přijetí rezolucí do závěrečné deklarace.
Na žáky čekalo setkání s řadou politických představitelů města na místní radnici i odborníků na Evropskou unii. Studenti z hostitelských rodin žáky provedli po svém domovském městě Narva, kde je seznámili s hlavními památkami a dějinami města. V hlavním městě Estonska Tallinnu pro ně byla přichystaná exkurze muzea estonské banky s vystavenými exponáty bankovek a mincí z celé historie země. Ve zbývajícím volném čase navštívili lázeňské městečko Narva-Joesuu a pobřeží Baltického moře, kde strávili čas v akvacentru. Další partnerské setkání se uskuteční v únoru r. 2015 ve španělské Valencii.
"Nejvíce se mi líbilo, že jsem byl pasován na rytíře na hradě Narva a smím používat jméno Adam Solomko Narevský" Adam Solomko
"Nejvíce se mi líbilo historické město Tallinn, které je zapsáno mezi památky UNESCA." Janek Nestrojil
"Nejvíce se mi líbilo akvacentrum s pěti různými saunami." Hana Zrůstová
Partnerské setkání projektu Comenius
Předposlední partnerské setkání programu Comenius se konalo ve španělském městečku Olleria ve dnech 8. – 13. 2. 2015. Studenti ze 7 zemí pracovali na poslední kapitole společné Deklarace. Tématem byla migrace a imigrace, účastníci byli rozděleni do třech výborů. První výbor se zabýval integrací menšin do společnosti, druhý výbor jednal o migraci a třetí o osudu imigrantů. V posledních dvou výborech byly zapojeny i naše žákyně z 9.B - Simona Rašková a Lucie Vakešová. Ve čtvrtek po zajímavé diskusi byly odsouhlaseny a přijaty rezoluce z jednotlivých výborů, kromě jiného se studenti shodli například na zrušení povinných hodin náboženství a zavedení hodin etiky.
Mezi již hotové výstupy projektu patří 3 pohlednice z jednotlivých setkání a brožura zachycující vývoj jednotlivých měn v partnerských zemích od r. 1945 do současnosti včetně nových návrhů mincí a bankovek.
Pro studenty a pedagogy byl připraven i kulturní program - pěvecké vystoupení ve škole, celodenní výlet do Valencie, plavba na lodičkách v La Abufera, setkání se starostou města na radnici v Ollerii a půldenní výlet do Xativy.
Závěrečné setkání se uskuteční první týden v červnu v německém Hamburku.
Závěrečné setkání programu Comenius
Ve dnech 31.5. - 5.6. se uskutečnilo v Hamburku poslední partnerské setkání programu Comenius, které završilo dvouletou práci žáků ze šesti středních škol z Německa, Portugalska, Španělska, Turecka, Rumunska, Estonska a naší základní školy Rokycanova. Během tohoto období studenti simulovali jednání Evropského parlamentu, diskutovali v politických výborech o otázkách týkajících se financí, imigrantů, zahraniční politiky Evropské unie a vzdělávání mladých Evropanů. Z každé schůzky byla vydána a odsouhlasena rezoluce zahrnující výsledky pracovních skupin. Finálním produktem je vydání očekávané Deklarace - "Declaration For A Better Europe - Young People On Their Way To European Citizenship", která byla v úterý 2.6. předána významným evropským politikům.
Přítomný europoslanec p. Knut Fleckenstein přislíbil představení deklarace na půdě evropského paramentu a setkání dvou zástupců z řad studentů z každé země v Bruselu v září 2015, aby měli možnost ji prodiskutovat s politiky. Podporu studentům vyjádřila také německá komisařka pro otázky integrace, uprchlíky a migrace paní Aydan Özoguz. Další zástupci zahraniční delegace z Estonska a pan senátor Ing. Zdeněk Berka debatovali o jednotlivých článcích deklarace ve skupinách se studenty. Během dalších dnů se studenti zabývali diseminací projektu a možnostmi další spolupráce. Měli příležitost si prohlédnout reprezentativní prostory krásné budovy renesanční radnice, kde se schází městská rada. A co se žákům M. Wagnerové, A. Seidlovi, M. Novákovi a J. Tetourovi nejvíce líbilo?: " Škola a návštěvy vyučování na německém bilingválním gymnáziu, muzeum miniatur, přístup hostitelských rodin, jejich zájem o ně samotné a možnost komunikace v anglickém jazyce.
Projekt fyzika a chemie
V rámci projektu Tvorba vzdělávacích programů pro skupinovou výuku a činnostního učení ve výuce fyziky a chemie na základní škole byla v měsíci říjnu dokončena na naší škole modernizace stávající učebny.
Novou učebnu a vybavení využíváme převážně k výuce s činnostním zaměřením, tak abychom umožnili žákům lépe porozumět zákonitostem přírodních procesů a tím si uvědomovat i užitečnost těchto poznatků a jejich aplikací v praktickém životě.
.
Praktická chemie - sádrové odlitky
Praktická fyzika - rovnoramenné váhy
Praktická fyzika - výrobky žáků (rovnoramenné váhy, přesýpací hodiny, vodní hodiny)
Praktická chemie
I ve druhém pololetí školního roku jsme pokračovali v praktické výuce fyziky a chemie na naší škole. Během výuky jsme prakticky ověřili řadu přírodních zákonů formou laboratorní práce, pokusu nebo vlastního výrobku.
Praktická fyzika
Optické jevy - výroba periskopu
Optické jevy - lom světla
Mechanika - výroba kartezianu
Mechanika - výroba parního pohonu, model lodi
Žáci, kteří udělali v konstrukci parního pohonu chybu, předělávali svoji parní loď na loď s plachtami.
Praktická chemie
Žáci stanovili přibližné potřeby vápnění půdy, ověřili princip redoxních reakcí, pracovali s organickými rozpouštědly, dokázali ethanol v ovocném vínu, pracovali s plasty, provedli důkaz dusíku v hrachové moučce, ověřovali vlastnosti tuků a mýdel a přítomnost vitamínu C.
Práce s přírodními indikátory
Vytěsňování stříbra mědí
Čtení pomáhá
V pomyslném žebříčku nejaktivnějších a nejúspěšnějších škol projektu Čtení pomáhá, ve kterém je zapojeno více než 1 300 základních a středních škol, se umístila Základní škola Sokolov z Karlovarského kraje. Nejaktivnější školou Karlovarského kraje je Základní škola Sokolov, Rokycanova 258.
Zdejší žáci za dobu fungování projektu svým čtením přispěli na charitativní účely částkou ve výši téměř 163 tisíc korun. Karlovarskenovinky.cz informovala Tereza Kůželová z AMI Communications.
Základní škola Sokolov, Rokycanova 258 figuruje na předních příčkách jak v počtu registrovaných žáků, tak v počtu úspěšně vyplněných kontrolních testů ke knihám. Děti ze sokolovské základní školy od dubna 2011, kdy byl projekt Čtení pomáhá spuštěn, úspěšně absolvovaly více než 3 200 kontrolních testů a věnovaly tak na dobročinné účely téměř 163 tisíc korun. Tento výsledek vynesl sokolovské žáky na páté místo v pomyslném žebříčku nejúspěšnějších čtenářů. V celkovém počtu registrací jsou děti ze sokolovské základní školy čtvrté.
"Naše škola se k projektu Čtení pomáhá připojila již před dvěma roky. Doufali jsme, že díky Čtení pomáhá děti motivujeme k tomu, aby více četly, což se povedlo. Vyplňování testů zpestřuje hodiny literatury a děti za přečtenými knihami vidí i hmatatelný výsledek," říká Mgr. Jan Kadlec, ředitel Základní školy Sokolov.
Do projektu je aktuálně zapojeno téměř 138 tisíc mladých čtenářů napříč celou republikou a také několik desítek dětí z poboček České školy bez hranic v zahraničí. Nejvíce dětí je registrováno ze základní školy v Teplicích, nejúspěšnější čtenáři jsou pak v Poděbradech.
"Dětem se za dva roky existence projektu podařilo načíst pro charity více než dvacet milionů korun. Je vidět, že děti i učitele náš projekt stále baví, za což jsem velmi rád. Věřím, že takto pozitivně bude Čtení pomáhá pokračovat i nadále," uvedl Martin Roman, iniciátor a donátor projektu.
Projekt Čtení pomáhá podporuje čtenářství a zároveň umožňuje dětem a mládeži podílet se na charitativní činnosti. Děti jsou k četbě motivovány finanční odměnou 50 korun, kterou však nezískávají pro sebe, ale věnují ji na charitu. Každý rok se tak různým nadacím rozdělí až 10 miliónů korun. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodují právě dětští čtenáři. Každý z čtenářů, který se zaregistruje na webových stránkách projektu, přečte některou z doporučených knih a správně zodpoví kontrolní otázky k dané knize, získává kredit 50 korun. Ten pak věnuje na některou z nabízených konkrétních charitativních akcí. Charity navrhují oslovené dobročinné organizace a partneři projektu.
Knihy zařazené do projektu byly vybírány v celorepublikové anketě o nejlepší dětskou knihu. V odborné porotě, která knihy navrhovala, byly osobnosti, jako je Zdeněk Svěrák, Marek Eben, Alena Ježková, Jiří Dědeček a Martin Roman. Další knihy na seznam postupně přibývají. Jedním z ambasadorů Čtení pomáhá je Vojtěch Dyk. Iniciátorem a donátorem projektu je Martin Roman.
http://www.karlovarskenovinky.cz/zpravy/regiony/deti-ze-zs-v-sokolove-patri-mezi-nejuspesnejsi-ctenare/
Edison Basic
2016
Ve dnech 6. června – 10. června se naše škola zúčastní projektu EDISON BASIC organizovaného agenturou AIESEC. Ve škole přivítáme tři dobrovolné stážisty z Indie, Gruzie a Íránu. Tito studenti pak v hodinách anglického jazyka pomocí prezentací a zajímavých aktivit představí našim dětem svoji zem a kulturu. Poslední den (v pátek) se v tělocvičně koná tzv. Global Village.Stážisté si připraví stánky se suvenýry, vlajkou i ukázkami dalších zajímavostí ze své země.
O agentuře a projektu:
AIESEC je největší studentská organizace na světě, která se zaměřuje na rozvoj lidí a leadershipu. Tohoto cíle dosahuje pomocí pracovních nebo dobrovolnických stáží po celém světě. Projekt EDISON spojuje mladé lidi odlišných kultur a národností, aby se seznámili se zvyky, tradicemi a situací v jiných zemích a stali se tak generací, která prolomí prohlubující se mezikulturní bariéru. Vizí projektu je tolerance a příznivé společné soužití české společnosti s různými kulturami a národy, a to na základě jejich porozumění a omezení předsudků a stereotypů. Díky multikulturní atmosféře, vyvolané zahraničními stážisty, oživuje výuku a zvyšuje zájem o studium mezi žáky a studenty a učí je nebát se odlišného.
2015
Ve dnech 18. - 22. května se naše škola zúčastní projektu EDISON BASIC organizovaného agenturou AIESEC. Ve škole přivítáme čtyři dobrovolné stážisty z Číny, Gruzie, Kanady a Singapuru. Tito studenti v hodinách anglického jazyka pomocí zajímavých aktivit představí svoji zem a kulturu.
AIESEC je největší studentská organizace na světě, která se zaměřuje na rozvoj lidí a leadershipu. Tohoto cíle dosahuje pomocí pracovních nebo dobrovolnických stáží po celém světě. Projekt EDISON spojuje mladé lidi odlišných kultur a národností, aby se seznámili se zvyky, tradicemi a situací v jiných zemích a stali se tak generací, která prolomí prohlubující se mezikulturní bariéru. Vizí projektu je tolerance a příznivé společné soužití české společnosti s různými kulturami a národy, a to na základě jejich porozumění a omezení předsudků a stereotypů. Díky multikulturní atmosféře, vyvolané zahraničními stážisty, oživuje výuku a zvyšuje zájem o studium mezi žáky a studenty a učí je nebát se odlišného.
Minulý týden se naše škola zúčastnila projektu Edison Basic organizovaného agenturou AIESEC Plzeň. Během tohoto týdne ve škole působili čtyři dobrovolní stážisté z Číny, Gruzie, Kanady a Singapuru, kteří v hodinách angličtiny žákům prezentovali svou zem a kulturu. Dětem tak sympatičtí studenti do výuky vnesli - kromě procvičení angličtiny - oživení a především spoustu nových informací a zážitků podaných velmi poutavou formou. Děti tak na příklad zjistily, jak vypadá jejich jméno v čínštině či gruzínštině, jak vysoká je v Singapuru pokuta za žvýkání a které další sporty kromě hokeje se hrají v Kanadě. Poslední den se v tělocvičně konala tzv. Global Village, kde u stánků jednotlivých zemí žáci mohli ochutnat čínský čaj nebo sušenky s javorovým sirupem a naučit se gruzínský národní tanec. Celá akce, které se účastnili žáci od 3. do 9. tříd, pro nás byla velkým přínosem a nadchla jak žáky, tak i učitele.
Touto cestou bychom také zároveň chtěly velice poděkovat rodičům našich žáků D. Brandla, E. a M. Kumperových, J. Nestrojila a M. Václavíkové, kteří nezištně poskytli stážistům ubytování i stravu a navíc jim připravili úžasný program s prohlídkou mnoha zajímavých míst v našem okolí.
Čteme společně
O projektu
Od března roku 2013 funguje na naší škole celoškolní projekt, který jsme nazvali Čteme společně. Jako první v něm začali společně pracovat žáci druhé třídy se sedmáky. Společně se scházeli nad knihami, seznamovali se s nimi a četli. Postupně se do aktivit mezi prvním a druhým stupněm začaly přidávat další třídy a dnes už je provázanost mezi oběma stupni – s prvňáčky pracují šesťáci, s druháčky sedmáci atd. Vznikají přátelství mezi mladšími a staršími žáky, rádi se potkávají a je zajímavé pozorovat, jak spolu rostou a „zrají“.
Starší žáci zde v této interakci vystupují jako tutoři (=ti, kteří vedou, pomáhají), proto jsme se rozhodli dopřát i mladším možnost vyzkoušet si roli pomocníka. Začali jsme spolupracovat s Mateřskou školou Vrchlického v Sokolově, kam dochází prvňáčci za předškoláky a společně tvoří a pracují na určitém tématu. Předškoláci pak navštěvují naši školu a seznamují se díky prvňáčkům s jejím fungováním. Přestup na základní školu, jejíž prostředí už znají, je pak pro ně jednodušší.
A starší žáci, kteří už roli tutorů zvládají, se vydávají do domovů ošetřovatelské péče, domovů důchodců a čtou a učí se seniory. Spolupráci jsme navázali jak s Domem ošetřovatelské péče v Dolním Rychnově, tak s Domem klidného stáří ve Svatavě a Domovem pro seniory v Královském Poříčí. Žáci našeho druhého stupně za nimi pravidelně dojíždějí, čtou a vyprávějí si s nimi, pořádají pro ně různá vystoupení, vyrábějí s nimi. Setkání obohacuje obě strany – žáci poznali, že senioři toho spoustu zažili a mají co vyprávět a předávat, senioři naopak mají radost ze zájmu mladé generace, z jejich návštěv.
Projekt v sobě tedy spojuje jak výukové, tak výchovné aspekty. Přivádí děti ke čtenářství, učí je vyhledávat a zpracovávat informace, vyvozovat závěry, zaujímat stanoviska, obhajovat je. Zároveň učí komunikaci a spolupráci mezi odlišnými věkovými skupinami. Učí toleranci a empatii. Je také prevencí před negativními sociálně-patologickými jevy.
Náš projekt podporuje město Sokolov a Městská policie Sokolov, za což jim patří velký dík.
Čteme společně 2015 - Třída 1.C a 6.C - Třída 1.C a 7.B - Třída 2.C a 7.B
Třída 8.A
Třída 7.A
Třída 8.B
Třída 9.B
Rovné příležitosti dětí
Projekt probíhal ve školním roce 2014/2015 - ukončen k 30. 6. 2015
Český jazyk
Podmínky úspěšného zvládnutí českého jazyka:
1.Aktivní spolupráce v hodinách
2.Dodržování termínů odevzdání čtenářských deníků (podle doporučené četby a osnovy), mluvních cvičení a referátů, svědomité plnění domácích úkolů s podpisem rodičů
3.Vzorné vedení sešitů: český jazyk - školní sešit (ŠS), český jazyk – domácí sešit (DS), sloh, literární výchova (LV), portfólio (zakládám PL), čtenářský deník
Je dobré pracovat s Pravidly českého pravopisu, Slovníkem spisovné češtiny a Slovníkem cizích slov (najdeš už i v elektronické podobě http://www.pravidla.cz/)
Doporučené webové stránky na procvičování ČJ s okamžitou kontrolou:
www.mojecestina.cz – testy
http://vyuka.zsjarose.cz/ - odkazy na český jazyk
Na literaturu:
Práce žáků - zde
Výsledky k přijímacím testům matematika - zde
Výsledky k přijímacím testům český jazyk - zde
Matematika
Výsledky k přijímacím testům matematika - zde
Výsledky k přijímacím testům český jazyk - zde
Zkušební test z matematiky (9. ročník) - zde
SBÍRKA ÚLOH - cihak.webz.cz
MATEMATIKA PRO 7. ročník
- Zlomky
Krácení a rozšiřování zlomků, smíšená čísla + výsledky - zde
Početní operace se zlomky + výsledky - zde
Zlomky- slovní úlohy + výsledky - zde
Vyzkoušej si krátit a porovnávat zlomky v tomto jednoduchém programu - zde
Vyzkoušej si porovnávat zlomky a procenta v tomto jednoduchém programu - zde
- Celá čísla
Početní operace s celými čísly + výsledky - zde
Početní operace s celými čísly + výsledky - zde
- Racionální čísla
Početní operace s racionálními čísly - bez výsledků - zde
Početní operace s racionálními čísly - bez výsledků - zde
- Poměr, trojčlenka
Trojčlenka - příklady k procvičení - zde
- Procenta
Procenta - příklady k procvičení - zde
MATEMATIKA PRO 8. ročník
- Mocniny a domocniny
Určování druhé , třetí mocniny a odmocniny pomocí tabulek - zde
poznámka : Kontrolu výpočtů prováděj pomocí kalkulačky
- Početní operace s mocninami
Příklady k procvičení a řešené příklady k procvičení - zde
Příklady (trochu obtížnější) s výsledky k procvičení - zde
Příklady k procvičení a řešené příklady k procvičení - zde
poznámka : Opiš si zadání příkladů bez výsledků , prováděj kontrolu výpočtů
- Pythagorova věta
Příklady a slovní úlohy s výsledky k procvičení - zde ( doporučuji !)
Slovní úlohy na Pythagorovu větu (bez výsledků) - zde
Slovní úlohy na Pythagorovu větu (s ukázkou řešení) - zde
Slovní úlohy na Pythagorovu větu (zadání s obrázky) - zde
- Kružnice, kruh, válec
Kružnice a kruh - příklady k procvičení - zde
Kružnice, kruh , válec - příklady k procvičení - zde
- Lineární rovnice
Rovnice - zde
- Slovní úlohy řešené rovnicemi
Slovní úlohy řešené rovnicemi - zde
FYZIKA - Domácí práce
9. roč - Elektrické spotřebiče - zde
9. roč - Výrobek (strašidlo) - zde
9. roč - Vlákno, které hřeje a svítí - zde
8 roč. - Práce, výkon - zde odevzdat do 5.11.
8 roč. - Vedení tepla - zde odevzdat do 5.12.
8 roč. - Teplomer - zde odevzdat do 5.1.
8 roč. - První pomoc při úrazu el. proudem - zde odevzdat do 30.4.
8 roč. - Elektrické spotřebiče - zde odevzdat do 30.4.
8 roč. - Výrobek (strasidlo) - zde odevzdat do 7.5.
8 roč. - Vlákno, které hřeje a svítí - zde odevzdat do 7.5.
6.roč - Výrobky (elektrostatika) - zde (pouze pokus : Elektrostatický vysavač, Elektrostatický kolotoč, Další pokusy z elektrostatiky)
6. roč - Elektroskop - zde
6. roč - Rovnoramenné váhy - zde
6. roč - Přesýpací hodiny - zde a zde a zde (náročnější výrobek)
6. roč. - Vodní hodiny - zde a zde
OBRÁZEK NA PLOCHU VAŠEHO POČÍTAČE
Obrázek na plochu (1920*1200) - zde + náhled
SOUTĚŽE
Matematická olympiáda 2014/15 - zde
Matematická olympiáda 2013/14 - zde
Matematická olympiáda 2012/13 - zde
Matematická olympiáda 2010/11 - zde
Matematická olympiáda 2009/10 - zde
Fyzikální olympiáda 2009/10 - zde
postupně bude doplňováno
Primární prevence
MINIMÁLNÍ PREVENTIVNÍ PROGRAM
prevence rizikového chování
Školní rok 2019 – 2020
Seznam příloh - zde