Obecné informace:
- Od 11. 5. bude probíhat výuka formou konzultací. Rozdělení do skupin:
Skupina 1 | Skupina 2 |
Kateřina V. | Barbora B. |
Filip B. | Tadeáš R. |
Lukáš P. | Jitka R. |
Markéta B. | Matěj Š. |
Tomáš D. | Martin P. |
Karolína Ch. | Jan T. |
Berenika J. | Miroslav U. |
Barbora K. | Jiří V. |
Martin K. | Adam V. |
Matyáš P. | Adéla Z. |
Klára Š. | Michael B. |
- každé úterý a čtvrtek od 14 hodin, po skončení pořadu Sama doma, poběží na programu ČT1 cvičení přijímaček na střední školy. Pořad Škola doma bude trvat 45 minut. V úterý se bude procvičovat čeština a ve čtvrtek matematika.
- e-learning - https://vpohode.cz/ - podle mě, úplně super. Vpravo nahoře dáte vyzkoušet zdarma, lehce se zaregistrujte a máte přístup na e-learning matematiku a český jazyk. Po dobu opatření jsou všechny lekce zdarma! Jsou tam i testy.
Matematika
Příprava na přijímací zkoušky:
1. Racionální čísla (zveřejněno 12. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WA3NK9EGUHUK77TR-9MM
1. Racionální čísla - řešení (zveřejněno 13. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WBRYCXRPU8AZBF9U-KGN
2. Algebra - vzorce (zveřejněno 16. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WE8WCTB6DB89W87A-H95
2. Algebra - vzorce - řešení (zveřejněno 17. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WFRM7GHFSPN497RM-LRY
3. Převody jednotek (zveřejněno 18. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WFB7JJCBJSZY64R4-KJK
3. Převody jednotek - řešení (zveřejněno 19. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WF2HXJY8PKYJZ5XG-RFX
4. Lineární rovnice I. (zveřejněno 23. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WLP3Y9YIIDJLYJHN-FD8
4. Lineární rovnice I. - řešení (zveřejněno 24. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WL22PLI44KUXXC45-4N5
5. Lineární rovnice II. (zveřejněno 25. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WN6J96LKA78CKH3J-NEB
5. Lineární rovnice II. - řešení (zveřejněno 26. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WN7FE7BMRPFRYCEP-JTM
6. TEST Č. 1 - (zveřejněno 27. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WOD7NUI5SZPE23RP-528
6. TEST Č. 1 - řešení - (zveřejněno 29. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WQ4EI3XM7FS2BJY6-N6Z
7. Slovní úlohy - sedmá třída - (zveřejněno 30. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WQSFJHV5M5PAD85D-LU6
7. Slovní úlohy - sedmá třída - řešení (zveřejněno 1. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WRIZMBV33MI45AA8-LKM
8. Slovní úlohy - rovnice - (zveřejněno 3. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WSE6MJTH9KKVZC2D-P4S
8. Slovní úlohy - rovnice - řešení (zveřejněno 6. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WW9IRXXUAEI9TANZ-6M4
9. Všehochuť - (zveřejněno 8. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WWMLB5MVTYVTWR56-PA4
9. Všehochuť - řešení (zveřejněno 14. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XE23LLJGBTD4B5CZ-4NX
10. Početní geometrie - (zveřejněno 14. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XEKEE733EU7L229J-LYW
10. Početní geometrie - řešení - bude vysvětleno ve středu na youtube
11. Úlohy ze sedmé třídy (zveřejěno 20. 4.): https://www.uschovna.cz/zasilka/XFNI3SWAGFINMISV-N2M/
11. Úlohy ze sedmé třídy - řešení (zveřejěno 22. 4.): http://www.uschovna.cz/zasilka/XF74C4TTZHN2AI2V-UPE
12. Geometrie - rýsování (zveřejněno 28. 4.): http://www.uschovna.cz/zasilka/XS4BT7C9A5XCK9K8-UNF
12. Geometrie - rýsování - řešení - bude vysvětleno v pátek na youtube
13. Úlohy - procenta, tabulka, graf - (zveřejněno 4 . 5.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XYA8C2PC8ML4MVBY-LT9
13. Úlohy - procenta, tabulka, graf - řešení - bude vysvětleno v pátek na youtube
Český jazyk
Ve škole u pana Šíby je možné si vyzvednout didkatické testy k přijímačkám!
Výsledky didaktických testů 1 - 3: ZDE
Výsledky didaktických testů 4 - 6: ZDE
Výsledky didaktických testů 7 - 8: ZDE
Výsledky didaktických testů 9 - 10: ZDE
Cvičné didaktické testy (zveřejněno 22. 4.): ZDE
Test k přijímacím zkouškám (ve škole lze vyzvednout u pana Šiby testy vytištěné): ZDE, výsledky ZDE
V ČJ máme probráno veškeré učivo, žáci se připravují na přijímací zkoušky. Mohou procvičovat vše, příp. to, co jim dělá největší problém. Všem doporučuji pravopis!
Procvičování z pracovního sešitu (cvičení, která jsme nedělali):
- 20 - 23 - vyjmenovaná slova
- 27 - 52 - slovní druhy, pravopis
- 54 - 65 - skladba - větné členy, vedlejší věty
- 68 - 71 - skladba - souvětí
V případě zájmu je možné oskenovat či nafotit cvičení z PS ČJ, která chcete zkontrolovat, poslat mi na mail, já zkontroluji, opravím, pošlu zpět! Kdyby někdo měl všechny testy ze stránek gzw.cz vyzkoušeny a měl by zájem o další cvičení či testy, napište mi email a já vám pošlu nové, další.
MLUVNICE
- příprava na přijímací zkoušky: http://gzw.cz/clanky/1423888643
- státní přijímací zkoušky: https://www.statniprijimacky.cz/cestina/ctyrlete-obory
- on-line cvičení: https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj2.php
LITERATURA
Využijte čas na vypracování zápisů z četby (na čtení a poslech máte dost času). Můžete se podívat nahttps://nadalku.msmt.cz/cs/vzdelavaci-zdroje
čítanka:
- Romain Rolland – Petr a Lucie - čítanka str. 109 – 110
- otázky k textu:
- Hrdinové textu šťastně přežili bombový útok, stylizace vyprávění jako by sdělovala, že je ochránila jejich láska. Ale už je zde napovězeno o jejich tragickém konci. Kde a kdy?
- V situaci bombardování Paříže se milenci nešli ukrýt do sklepního krytu, ale vyrazili – nelogicky – na výlet do lesa. Co bylo pro Petra a Lucii v přírodě důležitější než první milování?
- Proč šli spolu na mši?
- Jak vypravěč mluví o milencích, kteří přišli na mši do křesťanského chrámu?
- Jaroslav Hašek – Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války – čítanka str. 115 – 116
- otázky k textu:
- Podle čeho jste poznali, že Švejk se zajímá víc o události v ulici, kde žil, než o vysokou politiku?
- Jak hodnotíte Švejkovo záměnu státníka za člověka, který sbírá psí hovínka?
- Budete hodnotit Švejkovy odpovědi stejně jako lékařská komise?
- Je Švejk realistický typ?
- Je jeho chování a řeč příznačné pro tehdejšího člověka nízké sociální vrstvy?
- Chová se v daných situacích typicky? Představuje většinový přístup Čechů k vyhlášení 1. světové války a k mobilizaci?
- Co je švejkování. Znáte nějakého Švejka?
- Můžete zhlédnout film:
- hraný: Dobrý voják Švejk (1. díl), Poslušně hlásím (2. díl)
- animovaný: https://www.youtube.com/watch?v=fRQnvwyN8dc
- loutkový: https://www.youtube.com/watch?v=2XWn2O-CbIk
Dějepis
1. Norimberský proces-str. 96 - 97
2. Znárodnění - str. 98 - 99
3. Odsun Němců - str. 100 - 101
4. Příčiny studené války - str. 102 - 103
5. Země východního bloku - str. 104 - 105
6. Nástup komunismu v ČSR k moci - str. 106 - 107
Doporučuji žákům možnost shlédnout filmy a dokumenty. Dále pak využít výukové materiály, například moderní československé dějiny na portálu:
Další výukové stránky:
Témata:
- Studená válka.
- Východní Evropa a SSSR.
- Svět po pádu železné opony.
Anglický jazyk
Přihlaste se do virtuální třídy Edmodo: https://new.edmodo.com/ kód třídy: 5iauub
Pokud vám nepůjde registrace (chyba sítě), napište mi mail a já vás přihlásím.
1) trpný rod – passive:
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/intermediate-grammar/passive-forms
teorie: https://www.helpforenglish.cz/article/2006080802-trpny-rod-the-passive (tabulka)
Trpný rod
Shakespeare wrote Hamlet. x Hamlet was written by Shakespeare.
- rod činný/active – Shakespeare napsal Hamleta
- rod trpný/passive – Hamlet byl napsán Shakespearem
- v angličtině je trpný rod používán mnohem častěji než v češtině
Tvoření:
- vždy tvoříme za pomoci slovesa be v různých tvarech a past participle (třetí tvar)
- v průběhovém čas měníme be na tvar being
- předložka by, která určuje původce děje: Who invented the telephone? It was invented by Alexander Graham Bell. Have you ever been bitten by a dog?
V případě převádění věty na trpný rod musíme vzít v potaz změnu předmětu (object) na podmět (subject): Somebody built this house in 1961. This house was built in 1961. – v první větě je podmětem “somebody” a “this house” je předmět. V trpném rodě se nám “this house” mění na podmět
Otázka a zápor:
When was this house built? This house wasn’t built in 1955.
- Kompletní přehled s tabulkou je na Edmodo. Stejně jako řešení PS
Přehled vybraných časů: činný – trpný rod
Past simple: Somebody cleaned this room yesterday. - This room was cleaned yesterday.
Past continuous: Somebody was cleaning the room when I arrived. - The room was being cleaned when I arrived.
Will: Somebody will clean this room later. - This room will be cleaned later.
Present perfect: Somebody has cleaned the room. - The room has been cleaned.
2) Udělejte cvičení v PS str. 45
3) Poslech a cvičení na téma lamy: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/llamas
Německý jazyk
FRAU Zímová:
Němčina pro ty, kterým se stýská, chtějí zlepšovat známku nebo jen trénovat jazyk (zveřejněno 4. 5.):
V učebnici na s. 14/21 Lies den Text!
Do wordu očísluj a vepiš řešení následujících úkolů:
- Schreib, was stimmt (nur die Sätze, die richtig sind) – in der Übung unter dem Text.
- Schreib 5 Fragen an Michael.
- Antworte mit 5 Sätzen: Möchtest du als Fahrradkurier arbeiten? Warum oder warum nicht?
Schreibe eine E-Mail an Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
FRAU Pohořalová
Kvízy o zemích německé jazykové oblasti. Doporučuji především kvízy 1, 2, 6, 11, 12, 17 (probírali jsme v hodinách): https://www.vitaminde.de/landeskunde-quiz-2.html
Meine Familie: http://www.uschovna.cz/zasilka/XY995BUXTR454LB3-TFZ
Maine Familie2: http://www.uschovna.cz/zasilka/XYV6N7LKYWI3LAM8-L4Y
Zeměpis
- zpracujte téma zemědělství - učebnice strany 38 - 48
- stáhněte si následující list z úschovny a pomocí učebnice si udělejte výpisky
- http://www.uschovna.cz/zasilka/VZPANR9MTJHC8N4U-E2P
- zpracujte téma průmysl - učebnice strany 50 - 59
- stáhněte si následující list z úschovny a pomocí učebnice a internetu si udělejte výpisky
- http://www.uschovna.cz/zasilka/WRC8N2KVYSU5TMXS-I89
Chemie
CHEMIE - 15.6. – POUZE SOUHRN KE STAŽENÍ
SOUHRN učiva přírodní látky ke stažení, vše v jednom souboru: www.uschovna.cz/zasilka/ZDFP5TTH8H996XE9-NNS
Milí žáci 9.ročníku, posílám Vám souhrn a kdo nestihl poslední učivo, které považuji za důležité a dotkli jsme se ho jen okrajově. Jakmile zrelaxujete po přijímačkách, vzpomeňte si, že u některých reakcí se mění oxidační čísla a tím tedy i stav daného atomu. Co je to oxidace a co redukce a kde na ni v praxi narazíme osvětlí krátké studijní materiály.
Redoxní děje: www.uschovna.cz/zasilka/YZ5K485JWJXPL3Y5-K2B
Elektrolýza: www.uschovna.cz/zasilka/YZG5WNGFH34A2GAV-NTG
Video – elektrolýza: https://audiovideo.rvp.cz/video/2099/ELEKTROLYZA.html
Přehled a otázky k učivu: PLASTY – jsou všude, víme jak se vyrábí a kam s nimi? Víte, které do žlutých kontejnerů nesmí a jak se dají identifikovat? Pokud jimi nechceme být zasypáni, je třeba něco o nich znát.
Odkaz na ppt i pdf verzi prezentace zde, odkaz na video Beilsteinova testu uvnitř prezentace:
www.uschovna.cz/zasilka/YOALEWKLSDVLH3A3-7MT
Do konce června je možno psát dotazy, vyžádat si kopie na e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
FYZIKA
FYZIKA 15.6. – Co nového ve vesmíru?
Letošní rok se nezapíše pouze jako coronavirová krize, ale také jako první let rakety s posádkou, kde došlo k návratu celého stupně rakety zpět na Zemi. Raketa SPACE-X Dragon z firmy Elona Muska úspěšně odstartovala, její jeden stupeň se vrátil neporušený na Zemi a modul s posádkou se úspěšně spojil s mezinárodní stanicí ISS.
Více se dozvíte na STRÁNKÁCH: https://www.spacelaunchschedule.com/crew-dragon/
Kdo se zajímá o vesmírné lety a výzkum, na stránkách České kosmické kanceláře zjistíte, že Češi významně podílejí na vesmírném výzkumu: https://www.czechspace.cz/
Shrnutí lekcí elektromagnetického záření (světlo, optika, záření, jaderné reakce) kdo nestihl, stáhněte si zde vše v jednom souboru:www.uschovna.cz/zasilka/ZD26ZP4HDKEGPYME-NPA
Sluneční soustava:
MERKUR A VENUŠE - 25. 5.
http://www.uschovna.cz/zasilka/YLCEWGTRS9CHEY4A-3D8
MARS A JUPITER - 2. 6.
www.uschovna.cz/zasilka/YXM77NWUR9SI4EPT-LX3
PLYNNÉ PLANETY a malá tělesa - 8. 6.
www.uschovna.cz/zasilka/ZBSEEE3DVA44LIYT-N44
Přírodopis
- téma do 13. 3.:
- vypsat poznámky do sešitu z učebnice: téma Půda
- opakovat učivo o horninách
- téma do 3. 4. - historie Země
Prohlédněte si, prosím, následující videa:
https://www.youtube.com/watch?v=q7TfKs3YLAw
https://www.youtube.com/watch?v=2XRB_fhTUsc
- téma do 19. 4. - Prvohory
- prvohory: https://www.youtube.com/watch?v=1EBy603fZ7k
- prvohory: https://www.youtube.com/watch?v=mQiGZZV_FY4
- starší prvohory: https://www.youtube.com/watch?v=06iMu-cGqtM
- starší prvohory: https://www.youtube.com/watch?v=n-RLOuttCRA
- mladší prvohory: https://www.youtube.com/watch?v=WtqyNwYudtM
- Barrande v Čechách: https://www.youtube.com/watch?v=wIcuqj8ft8k&list=PLaDi6UUdmA3SbQT7WjbXpeeIYzzy0RZY2
1. Přečíst v učebnici na str.109-110 učivo o druhohorách, včetně zelených záložek
2. Napsat zápis do sešitu z tabulky na str.103
3. Prohlédnout si videa:
- Druhohory – celkový přehled - https://www.youtube.com/watch?v=q-nLSIhidlM
- Čechy v době dinosaurů - https://www.youtube.com/watch?v=sSOUXbqRFHk&t=6s
- Planeta dinosaurů - https://www.youtube.com/watch?v=X8Tsa8XvcOU
Děkuji všem, kteří mi poslali vyplněný test
- téma do 7. 5. - Třetihory
- Přečíst učivo v učebnici na straně 110, 111
- Opsat do sešitu Třetihory z tabulky na straně 103
- Prohlédnout si následující videa:
- třetihory: https://www.youtube.com/watch?v=_8EelMzGLy0
- třetihory a čtvrtohory: https://www.youtube.com/watch?v=rk-2EwnevjY
- třetihory v ČR: https://www.youtube.com/watch?v=pVyXJ41rBSw
- krajinou třetihorních sopek v ČR: https://www.youtube.com/watch?v=w2SQfruC9x4
- téma do 24. 5. - Čtvrtohory
1.Přečíst učivo v učebnici na str.111
2.Napsat zápis do sešitu z tabulky na str.103
3.Prohlédnout následující videa:
- Čtvrtohory https://www.youtube.com/watch?v=RYgjY1DsDy0
- V sevření ledu: Čtvrtohory https://www.youtube.com/watch?v=s0WhvdWM03A
- Procvičení učiva: Geologická období Země https://www.skolasnadhledem.cz/game/2078
VOZ
- Záchytná sociální síť: https://www.uschovna.cz/zasilka/ZG748HBPTAUU56MS-WYG/
- Stát a národní hospodářství: https://www.uschovna.cz/zasilka/ZBH7ARSRN4436HH7-MW7
- Pracovní smlouva: https://www.uschovna.cz/zasilka/YVPPIUZX8PVDTCML-V39/
- Brigáda: http://www.uschovna.cz/zasilka/YON7GMJA9Y7GZDCB-X4D
- První zaměstnání: http://www.uschovna.cz/zasilka/YJILBN83B4MBWL2L-PND
-
odkaz na Národní muzeum - projděte si výstavu "Sametová revoluce" a podívejte se do r. 1989. Případně si projděte i další zajímavé výstavy:
- Trestní řízení, občanské soudní řízení: http://www.uschovna.cz/zasilka/XP4ME73IP9M4487F-CSN
- Projekt pro žáky k tématu "Den Země", který je moc hezky připraven na stránkách "Jeden svět nestačí: http://www.uschovna.cz/zasilka/XJ8MZSZ43KGN4KI2-UZ7
- Trestní právo: http://www.uschovna.cz/zasilka/XDM29DUW2E72MJ68-HPW
- Správní řízení - učebnice str. 37
- Přestupky - učebnice str. 38-39 + vymysli příklady jednání k některým ze skupin přestupků (uč. str. 39 úkol v horní části učebnice)/vypracovat písemně do sešitu
Až si budete chtít odpočínout od "učení" podívejte se na portál JSNS.CZ , který volně zpřístupnil veškerý obsah svého vzdělávacího portálu. Doporučuji:
- Mediální vzdělávání - Kovyho mediální ring (kdy průvodce oblíbený mezi touto věkovou skupinou - youtuber Kovy přibližuje různá mediální témata). Časový rozsah příběhů je též ideální pro udržení pozornosti.
- S ohledem na téma, které nás v rámci VOZ čeká bych doporučila - Lidská práva - Rasismus - a) Po divokém severu, b) Mladý, hrdý, nácek.
- Poté např. Aktivní občanství - Viva Cuba Libre
- Filmy pro veřejnost - 1989 z dopisů, psaných před železnou oponou.
Hudební výchova