Obecné informace: 

- Od 11. 5. bude probíhat výuka formou konzultací. Rozdělení do skupin:

Skupina 1 Skupina 2
Kateřina V. Barbora B.
Filip B. Tadeáš R.
Lukáš P. Jitka R.
Markéta B. Matěj Š.
Tomáš D. Martin P.
Karolína Ch. Jan T.
Berenika J. Miroslav U.
Barbora K. Jiří V.
Martin K. Adam V.
Matyáš P. Adéla Z.
Klára Š. Michael B.
 
 
Přijímací zkoušky

- každé úterý a čtvrtek od 14 hodin, po skončení pořadu Sama doma, poběží na programu ČT1 cvičení přijímaček na střední školy. Pořad Škola doma bude trvat 45 minut. V úterý se bude procvičovat čeština a ve čtvrtek matematika.

- e-learning - https://vpohode.cz/ - podle mě, úplně super. Vpravo nahoře dáte vyzkoušet zdarma, lehce se zaregistrujte a máte přístup na e-learning matematiku a český jazyk. Po dobu opatření jsou všechny lekce zdarma! Jsou tam i testy.   

Matematika

Příprava na přijímací zkoušky: 

1. Racionální čísla (zveřejněno 12. 3.) -  http://www.uschovna.cz/zasilka/WA3NK9EGUHUK77TR-9MM

1. Racionální čísla - řešení (zveřejněno 13. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WBRYCXRPU8AZBF9U-KGN       

2. Algebra - vzorce (zveřejněno 16. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WE8WCTB6DB89W87A-H95

2. Algebra - vzorce - řešení (zveřejněno 17. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WFRM7GHFSPN497RM-LRY

3. Převody jednotek (zveřejněno 18. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WFB7JJCBJSZY64R4-KJK

3. Převody jednotek - řešení (zveřejněno 19. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WF2HXJY8PKYJZ5XG-RFX

4. Lineární rovnice I. (zveřejněno 23. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WLP3Y9YIIDJLYJHN-FD8 

4. Lineární rovnice I. - řešení (zveřejněno 24. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WL22PLI44KUXXC45-4N5

5. Lineární rovnice II. (zveřejněno 25. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WN6J96LKA78CKH3J-NEB

5. Lineární rovnice II. - řešení (zveřejněno 26. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WN7FE7BMRPFRYCEP-JTM

6. TEST Č. 1 - (zveřejněno 27. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WOD7NUI5SZPE23RP-528

6. TEST Č. 1 - řešení - (zveřejněno 29. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WQ4EI3XM7FS2BJY6-N6Z

7. Slovní úlohy - sedmá třída - (zveřejněno 30. 3.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WQSFJHV5M5PAD85D-LU6

7. Slovní úlohy - sedmá třída - řešení (zveřejněno 1. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WRIZMBV33MI45AA8-LKM

8. Slovní úlohy - rovnice - (zveřejněno 3. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WSE6MJTH9KKVZC2D-P4S 

8. Slovní úlohy - rovnice - řešení (zveřejněno 6. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WW9IRXXUAEI9TANZ-6M4

9. Všehochuť - (zveřejněno 8. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/WWMLB5MVTYVTWR56-PA4

9. Všehochuť - řešení  (zveřejněno 14. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XE23LLJGBTD4B5CZ-4NX

10. Početní geometrie - (zveřejněno 14. 4.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XEKEE733EU7L229J-LYW

10. Početní geometrie - řešení - bude vysvětleno ve středu na youtube

11. Úlohy ze sedmé třídy (zveřejěno 20. 4.): https://www.uschovna.cz/zasilka/XFNI3SWAGFINMISV-N2M/

11. Úlohy ze sedmé třídy - řešení (zveřejěno 22. 4.): http://www.uschovna.cz/zasilka/XF74C4TTZHN2AI2V-UPE

12. Geometrie - rýsování (zveřejněno 28. 4.): http://www.uschovna.cz/zasilka/XS4BT7C9A5XCK9K8-UNF

12. Geometrie - rýsování - řešení - bude vysvětleno v pátek na youtube

13. Úlohy - procenta, tabulka, graf - (zveřejněno 4 . 5.) - http://www.uschovna.cz/zasilka/XYA8C2PC8ML4MVBY-LT9

13. Úlohy - procenta, tabulka, graf - řešení - bude vysvětleno v pátek na youtube

 

Český jazyk

Ve škole u pana Šíby je možné si vyzvednout didkatické testy k přijímačkám! 

Výsledky didaktických testů 1 - 3: ZDE  

Výsledky didaktických testů 4 - 6: ZDE  

Výsledky didaktických testů 7 - 8: ZDE

Výsledky didaktických testů 9 - 10: ZDE

 

Cvičné didaktické testy (zveřejněno 22. 4.): ZDE

 

Test k přijímacím zkouškám (ve škole lze vyzvednout u pana Šiby testy vytištěné): ZDE, výsledky ZDE

 

V ČJ máme probráno veškeré učivo, žáci se připravují na přijímací zkoušky. Mohou procvičovat vše, příp. to, co jim dělá největší problém. Všem doporučuji pravopis!

 

Procvičování z pracovního sešitu (cvičení, která jsme nedělali):

  • 20 - 23 - vyjmenovaná slova
  • 27 - 52 - slovní druhy, pravopis
  • 54 - 65 - skladba - větné členy, vedlejší věty
  • 68 - 71 - skladba - souvětí 

 

V případě zájmu je možné oskenovat či nafotit cvičení z PS ČJ, která chcete zkontrolovat, poslat mi na mail, já zkontroluji, opravím, pošlu zpět! Kdyby někdo měl všechny testy ze stránek gzw.cz vyzkoušeny a měl by zájem o další cvičení či testy, napište mi email a já vám pošlu nové, další.

 

MLUVNICE

- příprava na přijímací zkoušky: http://gzw.cz/clanky/1423888643

- státní přijímací zkouškyhttps://www.statniprijimacky.cz/cestina/ctyrlete-obory

- on-line cvičení: https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj2.php

 

LITERATURA

Využijte čas na vypracování zápisů z četby (na čtení a poslech máte dost času). Můžete se podívat nahttps://nadalku.msmt.cz/cs/vzdelavaci-zdroje

čítanka:

-          Romain Rolland – Petr a Lucie - čítanka str. 109 – 110

  • otázky k textu:
    • Hrdinové textu šťastně přežili bombový útok, stylizace vyprávění jako by sdělovala, že je ochránila jejich láska. Ale už je zde napovězeno o jejich tragickém konci. Kde a kdy?
    • V situaci bombardování Paříže se milenci nešli ukrýt do sklepního krytu, ale vyrazili – nelogicky – na výlet do lesa. Co bylo pro Petra a Lucii v přírodě důležitější než první milování?
    • Proč šli spolu na mši?
    • Jak vypravěč mluví o milencích, kteří přišli na mši do křesťanského chrámu?

-          Jaroslav Hašek – Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války – čítanka str. 115 – 116

  • otázky k textu:
    • Podle čeho jste poznali, že Švejk se zajímá víc o události v ulici, kde žil, než o vysokou politiku?
    • Jak hodnotíte Švejkovo záměnu státníka za člověka, který sbírá psí hovínka?
    • Budete hodnotit Švejkovy odpovědi stejně jako lékařská komise?
    • Je Švejk realistický typ?
    • Je jeho chování a řeč příznačné pro tehdejšího člověka nízké sociální vrstvy?
    • Chová se v daných situacích typicky? Představuje většinový přístup Čechů k vyhlášení 1. světové války a k mobilizaci?
    • Co je švejkování. Znáte nějakého Švejka?
  • Můžete zhlédnout film:

Dějepis

1. Norimberský proces-str. 96 - 97

2. Znárodnění - str. 98 - 99

3. Odsun Němců - str. 100 - 101

4. Příčiny studené války - str. 102 - 103

5. Země východního bloku - str. 104 - 105

6. Nástup komunismu v ČSR k moci - str. 106 - 107

Doporučuji žákům možnost shlédnout filmy a dokumenty. Dále pak využít výukové materiály, například moderní československé dějiny na portálu:

 

Další výukové stránky:

 

Témata:

  • Studená válka.
  • Východní Evropa a SSSR.
  • Svět po pádu železné opony.

 

Anglický jazyk

Přihlaste se do virtuální třídy Edmodo: https://new.edmodo.com/ kód třídy: 5iauub

Pokud vám nepůjde registrace (chyba sítě), napište mi mail a já vás přihlásím.

 

1)     trpný rod – passive:

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/intermediate-grammar/passive-forms

teorie: https://www.helpforenglish.cz/article/2006080802-trpny-rod-the-passive (tabulka)

Trpný rod

Shakespeare wrote Hamlet. x Hamlet was written by Shakespeare.

- rod činný/active – Shakespeare napsal Hamleta

- rod trpný/passive – Hamlet byl napsán Shakespearem

- v angličtině je trpný rod používán mnohem častěji než v češtině

Tvoření:

- vždy tvoříme za pomoci slovesa be v různých tvarech a past participle (třetí tvar)

- v průběhovém čas měníme be na tvar being

- předložka by, která určuje původce děje: Who invented the telephone? It was invented by Alexander Graham Bell. Have you ever been bitten by a dog?

V případě převádění věty na trpný rod musíme vzít v potaz změnu předmětu (object) na podmět (subject): Somebody built this house in 1961. This house was built in 1961. – v první větě je podmětem “somebody” a “this house” je předmět. V trpném rodě se nám “this house” mění na podmět

Otázka a zápor:

When was this house built? This house wasn’t built in 1955.

  • Kompletní přehled s tabulkou je na Edmodo. Stejně jako řešení PS

Přehled vybraných časů: činný – trpný rod

Past simple: Somebody cleaned this room yesterday. - This room was cleaned yesterday.

Past continuous: Somebody was cleaning the room when I arrived. - The room was being cleaned when I arrived.

Will: Somebody will clean this room later. - This room will be cleaned later.

Present perfect: Somebody has cleaned the room. - The room has been cleaned.

2)     Udělejte cvičení v PS str. 45

3)     Poslech a cvičení na téma lamy: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/llamas

Německý jazyk

FRAU Zímová:

Němčina pro ty, kterým se stýská, chtějí zlepšovat známku nebo jen trénovat jazyk (zveřejněno 4. 5.):

V učebnici na s. 14/21 Lies den Text!

Do wordu očísluj a vepiš řešení následujících úkolů:

  1. Schreib, was stimmt (nur die Sätze, die richtig sind) – in der Übung unter dem Text.
  2. Schreib 5 Fragen an Michael.
  3. Antworte mit 5 Sätzen: Möchtest du als Fahrradkurier arbeiten? Warum oder warum nicht?

Schreibe eine E-Mail an Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

FRAU Pohořalová

Kvízy  o zemích německé jazykové oblasti. Doporučuji především kvízy 1, 2, 6, 11, 12, 17 (probírali jsme v hodinách): https://www.vitaminde.de/landeskunde-quiz-2.html

Pro ty, kteří si chtějí odpočinout od ČJ a M:

Meine Familie: http://www.uschovna.cz/zasilka/XY995BUXTR454LB3-TFZ

Maine Familie2: http://www.uschovna.cz/zasilka/XYV6N7LKYWI3LAM8-L4Y

Meine Familie je úkol téměř detektivní. Výsledky: http://www.uschovna.cz/zasilka/YG6LX72J3529BKVL-B6P

Zeměpis

TÉMA 1 - Zemědělství - doporučený datum zpracování 5. 4. 
 
TÉMA 2 - Průmysl - první část - doporučený datum zpracování 26. 4.  

Chemie

 

CHEMIE -  15.6. – POUZE SOUHRN KE STAŽENÍ

SOUHRN učiva přírodní látky ke stažení, vše v jednom souboru: www.uschovna.cz/zasilka/ZDFP5TTH8H996XE9-NNS

 

Milí žáci 9.ročníku, posílám Vám souhrn a kdo nestihl poslední učivo, které považuji za důležité a dotkli jsme se ho jen okrajově. Jakmile zrelaxujete po přijímačkách, vzpomeňte si, že u některých reakcí se mění oxidační čísla a tím tedy i stav daného atomu. Co je to oxidace a co redukce a kde na ni v praxi narazíme osvětlí krátké studijní materiály.

 

Redoxní děje:  www.uschovna.cz/zasilka/YZ5K485JWJXPL3Y5-K2B

 

Elektrolýza: www.uschovna.cz/zasilka/YZG5WNGFH34A2GAV-NTG

Video – elektrolýzahttps://audiovideo.rvp.cz/video/2099/ELEKTROLYZA.html

 

Přehled a otázky k učivu:  PLASTY – jsou všude, víme jak se vyrábí a kam s nimi? Víte, které do žlutých kontejnerů nesmí a jak se dají identifikovat? Pokud jimi nechceme být zasypáni, je třeba něco o nich znát.

Odkaz na ppt i pdf verzi prezentace zde, odkaz na video Beilsteinova testu uvnitř prezentace:

www.uschovna.cz/zasilka/YOALEWKLSDVLH3A3-7MT

 

Do konce června je možno psát dotazy, vyžádat si kopie na e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

FYZIKA

FYZIKA 15.6. – Co nového ve vesmíru?

Letošní rok se nezapíše pouze jako coronavirová krize, ale také jako první let rakety s posádkou, kde došlo k návratu celého stupně rakety zpět na Zemi. Raketa SPACE-X Dragon z firmy Elona Muska úspěšně odstartovala, její jeden stupeň se vrátil neporušený na Zemi a modul s posádkou se úspěšně spojil s mezinárodní stanicí ISS.

 

Více se dozvíte na STRÁNKÁCH: https://www.spacelaunchschedule.com/crew-dragon/

Kdo se zajímá o vesmírné lety a výzkum, na stránkách České kosmické  kanceláře zjistíte, že Češi významně podílejí na vesmírném výzkumu: https://www.czechspace.cz/

 

Shrnutí lekcí elektromagnetického záření (světlo, optika, záření, jaderné reakce) kdo nestihl, stáhněte si zde vše v jednom souboru:www.uschovna.cz/zasilka/ZD26ZP4HDKEGPYME-NPA

 

Sluneční soustava:

 

MERKUR A VENUŠE - 25. 5. 

http://www.uschovna.cz/zasilka/YLCEWGTRS9CHEY4A-3D8

 

MARS A JUPITER - 2. 6.

www.uschovna.cz/zasilka/YXM77NWUR9SI4EPT-LX3

 

PLYNNÉ PLANETY a malá tělesa - 8. 6. 

www.uschovna.cz/zasilka/ZBSEEE3DVA44LIYT-N44

Přírodopis

- téma do 13. 3.:

  •  vypsat poznámky do sešitu z učebnice: téma Půda
  • opakovat učivo o horninách

- téma do 3. 4. - historie Země

Prohlédněte si, prosím, následující videa:

https://www.youtube.com/watch?v=q7TfKs3YLAw

https://www.youtube.com/watch?v=2XRB_fhTUsc

- téma do 19. 4. - Prvohory  

1. Přečíst učivo o prvohorách v učebnici na str. 108 - 109
2. Prohlédněte si videa:
3. Zápis do sešitu - z tabulky na straně 103 si opište vše o prvohorách.
4. ZDE je test. Pokud ho správně vyřešíte a pošlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., máte šanci na jedničku.
 
- téma do 26. 4. - Druhohory

1. Přečíst v učebnici na str.109-110 učivo o druhohorách, včetně zelených záložek

2. Napsat zápis do sešitu z tabulky na str.103

3. Prohlédnout si videa:

Děkuji všem, kteří mi poslali vyplněný test

- téma do 7. 5. - Třetihory

  1. Přečíst učivo v učebnici na straně 110, 111
  2. Opsat do sešitu Třetihory z tabulky na straně 103
  3. Prohlédnout si následující videa:

- téma do 24. 5. - Čtvrtohory

1.Přečíst učivo v učebnici na str.111

2.Napsat zápis do sešitu z tabulky na str.103

3.Prohlédnout následující videa:

VOZ

 
Opakování témat:
  • Správní řízení - učebnice str. 37
  • Přestupky - učebnice str. 38-39 + vymysli příklady jednání k některým ze skupin přestupků (uč. str. 39 úkol v horní části učebnice)/vypracovat písemně do sešitu

Až si budete chtít odpočínout od "učení" podívejte se na portál JSNS.CZ , který volně zpřístupnil veškerý obsah svého vzdělávacího portálu. Doporučuji: 

  1. Mediální vzdělávání - Kovyho mediální ring (kdy průvodce oblíbený mezi touto věkovou skupinou - youtuber Kovy přibližuje různá mediální témata). Časový rozsah příběhů je též ideální pro udržení pozornosti. 
  2. S ohledem na téma, které nás v rámci VOZ čeká bych doporučila - Lidská práva - Rasismus - a) Po divokém severu, b) Mladý, hrdý, nácek.
  3. Poté např. Aktivní občanství - Viva Cuba Libre
  4. Filmy pro veřejnost - 1989 z dopisů, psaných před železnou oponou.

Hudební výchova

Hudební nabídky pro měsíc červen: www.uschovna.cz/zasilka/YV6VMG4B5KF872UJ-XAS
 
Je možné plnit průběžně v rámci možností.Pokud budete potřebovat informaci, můžete se na mě mailem obrátit.
 
 Výtvarná výchova
 
Maluj, kresli, foť, vyráběj -  cokoliv, co ti udělá radost.
Svou práci mi můžeš zaslat na můj email:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Těším se na vaše krásné výtvory - DÍLA.