Co se děje v prevenci na naší škole? Již v září se žáci šestých ročníků věnovali s třídními učiteli stmelovacím aktivitám ve třídě. Zahráli si společně hry, vyzkoušeli si možnosti spolupráce a zapojili mezi sebe nově příchozí žáky. Třídní učitelé tak měli možnost nahlédnout na své žáky v neobvyklých situacích.

S osvětou na různá na sebe navazující témata jsme začali od prvního stupně. Nejvíce besed proběhlo v říjnu. 4. ročníky se zabývaly obdobím přechodu z dětství do dospívání, změnami vztahů s okolím (Z housenky motýlem). 5. ročníky se zamýšlely nad výhodami a nevýhodami nových technologií s ohledem na vývoj dítěte a jeho zkušenosti; nad marketingovými lákadly a zdravotními i sociálními riziky v souvislosti s nadměrným používáním informační techniky (Jsi on – line?).

6. ročník se rozdělil na výhradně „dívčí“ témata (beseda Čas proměn o tělesných i duševních změnách, pubertě atd.) a „chlapecká“ (Na startu mužnosti o mužské anatomii, dozrávání po stránce fyzické, psychické i sociální). 7. ročníky odhalovaly problematiku vlivu nových informačních technologií na sociální vztahy (Jsi on – line II.?). Hlavním tématem v 8. ročnících byly proměny psychiky, sociální změny ve vztazích a rodině (Já a moje JÁ). Zde měli žáci možnost uvažovat o životních zásadách, zodpovědnosti, hledání svobody, sexualitě aj. Listopadové kurzy se týkaly 9. ročníků, které besedovaly o oblastech sexuálního života a jeho rizicích (Než začneš). 

prevence3

prevence2

prevence1