V rámci projektu Tvorba vzdělávacích programů pro skupinovou výuku a činnostního učení ve výuce fyziky a chemie na základní škole byla v měsíci říjnu dokončena na naší škole modernizace stávající učebny.
Novou učebnu a vybavení využíváme převážně k výuce s činnostním zaměřením, tak abychom umožnili žákům lépe porozumět zákonitostem přírodních procesů a tím si uvědomovat i užitečnost těchto poznatků a jejich aplikací v praktickém životě.
.
Praktická chemie - sádrové odlitky
Praktická fyzika - rovnoramenné váhy
Praktická fyzika - výrobky žáků (rovnoramenné váhy, přesýpací hodiny, vodní hodiny)
Praktická chemie
I ve druhém pololetí školního roku jsme pokračovali v praktické výuce fyziky a chemie na naší škole. Během výuky jsme prakticky ověřili řadu přírodních zákonů formou laboratorní práce, pokusu nebo vlastního výrobku.
Praktická fyzika
Optické jevy - výroba periskopu
Optické jevy - lom světla
Mechanika - výroba kartezianu
Mechanika - výroba parního pohonu, model lodi
Žáci, kteří udělali v konstrukci parního pohonu chybu, předělávali svoji parní loď na loď s plachtami.
Praktická chemie
Žáci stanovili přibližné potřeby vápnění půdy, ověřili princip redoxních reakcí, pracovali s organickými rozpouštědly, dokázali ethanol v ovocném vínu, pracovali s plasty, provedli důkaz dusíku v hrachové moučce, ověřovali vlastnosti tuků a mýdel a přítomnost vitamínu C.
Práce s přírodními indikátory
Vytěsňování stříbra mědí