CHEMIE 15.6.
Poslední zadání!! Prázdniny jsou skoro tady, ale kdo si chce udržet informace, musí trochu mozek namáhat. Vaším posledním úkolem je projít si on-line testy. Budu ráda, když mi napíšete skóre prvního pokusu (kolik % jste získali bez dívání).
Pak si je postupně projděte kolikrát bude třeba na 100%. Všechny tyto testíky zkoušejí znalosti, které budeme hned v září potřebovat. Tak vydržte a vyzkoušejte si je, nevím, jestli budou přes prázdniny přístupné.
Děkuji všem, kteří poctivě pracovali a přeji krásné prázdniny.
Částicové složení látek https://www.skolasnadhledem.cz/game/1776
Kyseliny a zásady https://www.skolasnadhledem.cz/game/1817
Halogenidyhttps://www.skolasnadhledem.cz/game/1806
Kyslíkaté kyseliny – vyber správné odpovědi https://www.skolasnadhledem.cz/game/1813
Pani učitelka nabízí SKYPE konzultace k učivu chemie, pokud máte zájem , hlaste se na emailu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Můžete si zkusit test k přijímacím zkouškám, jako kdybyste teď byli v roli 9. Pokud budeš mít splněno, napiš si pro výsledky.
Fyzika:
Zvukové jevy:
1, https://www.youtube.com/watch?v=CpX7RS4tldo
- zvuk je mechanické vlnění
- šíří se dopředu a dozadu
- zdrojem jsou např. naše hlasivky….
- vše, co se chvěje vytváří zvuk, ale né každý zvuk slyšíme...zvířata ano
2, Co umí zvuk?
https://www.youtube.com/watch?v=lVNdbQK6P4o
Dú: zjisti jaká je rychlost vzduchu a zda ji lze překonat?
Opakování- angličtina
Lidské tělo – zopakujte a projděte si nové výrazy (thumb – palec na ruce, toe – prst u nohy x finger - prst na ruce, knee -koleno, pozor na výslovnost!):
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-2
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/body-parts
obličej: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-head
Test: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/8-rocnik/telo/cv1.htm
Health and disease/Zdraví a nemoc:
1) soupis slovíček s výslovností: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072362-health-problems
cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/health
2) video: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/im-too-ill
3) AT the doctor’s - test: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/8-rocnik/At-the-doctor%B4s/cv1.htm
Učebnice - str. 68-69 – projděte článek (slovíčka v PS str. 88, oddíl 7B), zaměřte se na sloveso „should“ (viz gramatika) a slovní zásobu ke zdraví ve cv. 7
PS – str. 52 cv. 3 – doplňte písmena tak, aby vznikl název nemoci (1 a 2 dobrovolně), str. 53 cv.4 (vytvořte rozhovor – vyberete otázku ze šedých boxů, odpovíte dle druhého boxu a obrázku a nakonec dáte radu ze třetího boxu s použitím slovesa should: př. What’s wrong? I feel cold. You should put something warm on.)
Gramatika:
Giving advice
- advice - rada
Anna: Hi! What’s wrong?
John: I don’t feel well today. I’ve got a headache and my stomach hurts.
Anna: Oh, dear. You should go home and drink some water.
John: I can’t. I need to write the test.
Anna: OK. But you shouldn’t wait here. You should go there and sit down. I’ll bring something to drink for you.
John: Ok. Thanks.
You should go home /šud/ – Měl bys jít domů
You shouldn’t wait here – Neměl bys tady čekat
- Matematika:
- OPAKOVÁNÍ - TEST 2 - procenta
- stáhněte si následující test a pošlete odpovědi do pátku na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo si ho vyzvedněte u pana Šíby a doneste ho do pátku do školy
- http://www.uschovna.cz/zasilka/YXVDVM2DRAZSK6MR-5KP
Němčina - K. Červenková
http://www.uschovna.cz/zasilka/YVNP2849GMNTIZHR-ZIM
Dějepis:
2, východní fronta – byly boje na území Ruska.
Carem v Rusku byl Mikuláš II.- za jeho vlády byl v armádě chaos, neschopní velitelé, špatná výzbroj, problémy se zásobováním, do jeho vladaření zasahoval Rasputin.
Dú: zjisti si nějaké informace o Rasputinovi.
Car byl svržen a nastolena prozatimní vláda, která chtěla pokračovat ve válce do vítězného konce.
Proti tomu se postavili bolševici v čele s Vladimírem Iljičem Leninem, vlastním jménem Uljanovem. Ti chtěli z války vystoupit a nastolit sověty- vládu lidu.
Došlo k občanské válce – říjnové revoluci. Výsledkem bylo vítězství bolševické strany vedené Leninen a vystoupení z války 3.3. 1918
Předím byly vydány dva dekrety : O válce – že vystupují z války bez nároků na poválené dělení světa.
O půdě – půda šlechty rozdána rolníkům
Prezentace o zabití rodiny Mikuláše II.
https://www.youtube.com/watch?v=ZJLJpS3aHtA
Dohoda byla oslabena o Rusko, které z války vystoupilo.
Nj- Měřínská - PS str 66/9,10,11....prosím poslat ke kontrole .
- do sešitu si vyčasujte sloveso tragen- nosit na sobě a anhaben- mít na sobě . Máte to na str. 68/3 v PS - shrnutí.
Pracovní listy: Z, ČOZ, Nj....jsou ve škole v přízemí, ve třídě 7. A k dispozici. LM
- Matematika
- OPAKOVÁNÍ - TEST 1
- stáhněte si následující test a pošlete odpovědi do pátku na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo si ho vyzvedněte u pana Šíby a doneste ho do pátku do školy
- http://www.uschovna.cz/zasilka/YQF4J78F5AL7KWS9-ZMH
Na odkazu https://www.umimecesky.cz/porozumeni-8-trida
si vypracujte úkoly k tématu Články, rozhovory, názory. Poté mi napište shrnutí do 10 vět (mohou se vztahovat k jednomu i více článkům) – co jste se dozvěděli, co vás ohromilo, zaskočilo, co jste pochopili, jak vás téma oslovilo, své myšlenky, které vás při četbě napadaly (doporučuji zapisovat už v průběhu čtení).
Práce vyžaduje soustředění! Sesbírej a promysli 10 plnohodnotných vět.
Personen: Wer macht was? https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k01_konjugation.htm
Verben 1: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_verbauswahl1.htm
Verben 2: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_verbauswahl2.htm
Reálie: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_landeskunde.htm
Die liebe Familie: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k02_familie.htm
Körperteile: https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap8_artikel.htm
Chemie 25.5.
Zadání č. 11 – Polokovy – než se vrátíme detailně ke kovům, projděte si učivo v učebnici na stránkách 64 -67 a zopakujte si vlastnosti POLOKOVŮ. Vaším úkolem bude si vypsat do sešitu alespoň 3 polokovy a ke každému jeho 1 – 2 vlastnosti (použití) a zodpovědět otázku dole na str. 66. Stačí mi poslat scan sešitu.
Kdo má možnost, podívejte se na krátkou prezentaci: na YouTube zadejte : 8. třída (Ch, 31) - Polokovy (Mgr. P.Curko)
!! Možnost skype individuální hodiny!! Zatím 25. a 26. 5., podle zájmu rozšíříme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno. Kdo má jen vymezený čas na počítači (netu) napište, kdy můžete.
Výsledky soutěže: stáhněte si na: www.uschovna.cz/zasilka/YMNZZBT6UXPE3ZD5-CBV
Všichni, kdo poslali do dneška řešení měli skvělé výsledky. Kdo má trochu méně bodů zase více pracoval samostatně a z hlavy, takže dobrá práce všem.
Kdo zatím neposlal, nevadí, zkuste si nejdřív hádanky vyluštit a pak si projděte výsledky.
Všichni řešitelé si prosím projděte výsledky a komentáře.
Nejlepší výsledky (všechny prvky správně i s názvy a komentářem) dosáhl Lukáš Tříska – gratuluji.
Soutěž: –zadání Hádanek pana Mendělejeva: www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF
Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email:
Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!
Fyzika- do konce měsíce května
1, Elektrický proud + příklad s výpočtem – napiš si v rámci opakování
https://www.youtube.com/watch?v=Bmv161-5DMQ
2, Elektrický proud, elektrické napětí – napiš si do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=_7X1Cyrio6M
3, Elektrický obvod
Poslechni si výklad a napiš si důležité věci, značky a co musí obsahovat obvod.
Dú: pokus se namalovat jednoduchý obvod podle prezentace.
https://www.youtube.com/watch?v=l9jZ8wPA9vQ
Jak zapojit jednoduchý elektrický obvod
https://www.youtube.com/watch?v=oW2T6mRTBBE
Němčina – Měřínská
Dú: PS str. 67/12,13,14,15
Žáci, kteří nemají PS, mají namnoženou stránku ve škole u pana Šíby.
Celo stránku ofoťte a pošlete mi na můj email.
Dějepis: vše prosím mějte v sešitě a úkoly mi pošlete na email.
První světová válka - pokračování
1, Řešení Dú z minulého týdne viz. toto 2 minutové video.
https://www.youtube.com/watch?v=gv35i739D-4
2, Dú: Které zbraně se používaly v první světové válce – vytvoř prezentaci nebo projekt
3, Charakter války :
a, dobyvačná
b, totální- zasáhla všechny odvětví ekonomiky- zboží se vyrábělo přednostně do války např. konzervy, uniformy,vojenské boty - kanady
c, světová
d, nespravedlivá – zasáhla civilní obyvatelstvo
4,Dú: Doplň správně:
Západní fronta byly boje na území 1……………….
Říkalo se jí 2……………….., protože vojáci bojovali v zákopech.
Byla zde použita Němci chemická zbraň 3……………
Tento plyn způsoboval obrovské puchýře a poleptání plic.
Vojáci se před ním chránili na počátku…4…………….viz minulé video top 10.
V bitvě na řece Sommě byly požity 5……………..
Nejznámější se jmenoval Mark V. str.135 je obrázek.
Nejznámější bitvy jsou tedy u řeky Sommy, u Ypru a u Verdén.
CHEMIE 20.5.
!! Možnost skype individuální hodiny!! Zatím 25. a 26. 5., podle zájmu rozšíříme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno. Kdo má jen vymezený čas na počítači (netu) napište, kdy můžete.
Výsledky soutěže: stáhněte si na: www.uschovna.cz/zasilka/YMNZZBT6UXPE3ZD5-CBV
Všichni, kdo poslali do dneška řešení měli skvělé výsledky. Kdo má trochu méně bodů zase více pracoval samostatně a z hlavy, takže dobrá práce všem. Kdo zatím neposlal, nevadí, zkuste si nejdřív hádanky vyluštit a pak si projděte výsledky.
Všichni řešitelé si prosím projděte výsledky a komentáře.
Nejlepší výsledky (všechny prvky správně i s názvy a komentářem) dosáhl Lukáš Tříska – gratuluji, drobná cena pro celý řešitelský rodinný tým je na cestě.
Soutěž: –zadání Hádanek pane Mendělejeva: www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF
Cvičení č.10 – podívejte se do učebnice na učivo o nekovech a kovech a zapište si nebo nalepte vlastnosti z odkazu –word nebo pdf soubor s učivem je zde: www.uschovna.cz/zasilka/XYJ7WDR9RH8DGP35-ADM
Domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste kdykoli dle možností
www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H
Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email:
Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!
- Fyzika
- Elektrický odpor:
-
https://www.youtube.com/watch?v=hzDnUz1icIg ...Vidlák a jeho elektrický obvod
Podle videa si doplň – značku odporu
- jednotku odporu
- napiš si vzorec Ohmova zákonu- podle videa vše pochopíš
-
Př:Jaký odpor má spotřebič, kterým při napětí 4,5 V prochází proud 0,3A? Viz. učebnice str. 18
U…..4,5 V….napětí
I…….0,3 A….proud
R……??? ohmů odpor vypočítej a zkontroluj podle učebnice.
-
Shrnutí:
Ohmův zákon – elektrický proud I procházející vodičem je přímo úměrný napětí U a nepřímo úměrný odporu R .
Vzoreček ze strany 18 v modrém si dejte do rámečku.
- Matematika
- práce číslo 10 - všechno možné, co byste měli zvládnout
Anglický jazyk:
Opakování: Jídlo a vaření
- Zopakujte si nádoby - containers: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/containers
- Nacvičte výslovnost s Michaelem: https://www.youtube.com/watch?v=yOB1aXH-UWc&t=2s
- Recepty: pusťte si video s výslovností některých sloves (slice – krájet na plátky, roast – péct maso, add – přidat, spread – namazat/pomazánka, taste – ochutnat, dice – krájet na kostičky, simmer -mírně povařit, squeeze – vymačkat, stir – promíchat, measure – odměřit, strainer - sítko) https://www.youtube.com/watch?v=4YB-y4hakN8+ https://www.helpforenglish.cz/article/2006072317-cooking (opět s nahrávkou výslovnosti)
- recepty: video - https://www.youtube.com/watch?v=LWuuCndtJr0 k dispozici s titulky(tablespoon – polévková lžíce, teaspoon – kávová lžička)a vzor https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/elementary-a2-writing/recipe.
Úkol – napište jednoduchý recept s ingrediencemi a postupem a do 27.5 pošlete na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Dějepis:
1. světová válka - úvod
Příčina: snaha o nové dělení světa, boj o moc a velmoci
Záminka: atentát na následníka trůnu po starém Františkovi Josefovi. Následníkem měl být Ferdinand de Este. K atentátu došlo 28.6.1914 a válka začala hned o měsíc později 28.7.1914.
Při atentátu byla zasřelena i jeho manželka Žofie Chotková
Dú: 1,Kde měli své sídlo v Čechách?
2, Kde byli zabiti a při jaké příležitosti?…...odpovědi najdete i v učebnici str. 133.
Pošlete mi na email.
Bojovaly proti sobě 2 seskupení: Trojspolek a Trojdohoda
Do Trojspolku patřilo: Rakousko- Uhersko, Německo a dočasně Itálie
Do Trojdohody patřila: Anglie-Fancie a Rusko, které v březnu 1918 vystoupilo z války.
Dohodové mocnosti byly pak posíleny vstupem USA do války.
Bojovalo se a třech frontách: západní – ve Francii, zde probíhala zákopová válka
východní- v Rusku, kde probíhala bolševická revoluce
jižní-balkánská fronta
Za války byly použity nové zbraně: tanky, plyn,letadla, kulomety, ponorky, plynomety…
1, První video si jen poslechněte, budu se často na video odkazovat.
https://www.youtube.com/watch?v=oGBRn2N3ATY 1.světová válka
2, Z druhého videa si napište zajímavosti – podle uvážení- neposílejte mi, ale později zjistím, co si pamatujete.
https://www.youtube.com/watch?v=aTY8uyvwtd0 Šokující fakta – TOP 10
Němčina - Měřínská
Přivlastňovací zájmena:
Zopakuj si tato zájmena podle učebnice na straně 66, ale jen v 1.pádě.
Dú: 1,Přelož tyto vazby apošli je ke kontrole na můj email. Slovíčka jsou i v učebnici str. 65/12.
Moje tričko
můj svetr
jeho kalhoty
náše boty
jeho košile
jeho kabát
její čepice
její šaty
váše sukně
2, Učebnice str.65/12 přelož a vypiš si z textu neznámá slova. Pomocí slovníku si je přelož do slovníčku.
3, Pokus se napsat co rád nosíš? Was ziehst du gern an?Pomohu ti.
Im Winter ziehe ich……………………………...gern an.
Im Sommer ziehe ich………………………… gern an
Milé děti, doufám, že jste se včera nemračily, byla tzv. škaredá středa a křesťanské tradice slovanů říkají... V TENTO DEN SE NEMRAČTE, JINAK CELÝ ROK SE BUDETE MRAČIT.
Dnes je zelený čtvrtek a v tento den naši předci jedli vždy něco zeleného a postili se od masa, aby byl člověk zdravý po celý rok. Člověk by se neměl hádat, aby se mu hádky vyhýbaly...tak dnes si dejte hrášek, zelí, špenát.
Přeji Vám všem krásné Velikonoce. Chybíte mi . LM
Milé děti, kdo potřebuje poslat starší materiály ze Z a ČOZ, pište si na školní e-mail p. Brabencové!!!!
- Zapiš si, co je to konflikt a jak jej dělíme (uveď příklady), stručně si poznamenej 3 základní typy chování v konfliktové situaci.
V textu je popsáno, jak test vyplnit a vyhodnotit - postupuj PŘESNĚ podle pokynů!!! Až se dopočítáš svého výledku, najdeš na konci souboru i rozbor výsledků. Pošli mi prosím email (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) s tvým výsledkem a napiš, jak se s výsledkem ztotožňuješ. Opravdu to na tebe sedí? Překvapilo tě něco? Víš na čem bys měl/a zapracovat?
-
stačí napsat v krátkosti jejich význam pro vědu.
- Matematika - 6. -10. 4.- od středy budou práce i u pana Šíby ve škole.
- práce číslo 5
- opakování - různé úlohy: http://www.uschovna.cz/zasilka/WWHY7C7JMIHC7EBW-I7X
- opakování - různé úlohy - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WWPRI9YP239WM37A-7DJ
Fyzika Měřínská
Odpovězte mi prosím na otázky - do sešitu Fy- str. 2-4....je to opakování
1, Z jakých částí se skládá atom?
2, Která částice je záporně nabitá a kde se v atomu nachází?
3, Čemu se říká valenční vrstva?
4, Jak se chovají tělesa záporně nabitá?
Dále si napište nadpis : Statická elektřina a nejdříve se podívejte na video na you tube:
1, Statická elektřina ze všech stran. cca 5 minut
2, Alovy zábavné pokusy......pokuste se i něco zkusit, budete takoví kouzelníci.
Na str. 6 je zvýrazněn závěr o statické elektřině - to si napište ve zkratce do sešitu. LM
Dějepis- projekt- zadáno 1.4.
Tentokrát mi práci pošlete přes školní email, stejně jako jste mi už někteří poslali o Národním divadle v Praze.
Někteří ještě splněno nemáte nebo jste psali ručně a ukážete mi projekt osobně.
Odpovězte mi – hádanka, internet ti pomůže
1, Mohli se potkat jednotlivé dvojice?
2, Vysvětli proč se mohli potkat?
3, Kdo z nich žil nejdéle a kdo nejkratší dobu?
4, Který z nich psal epigramy a zkus nějaký najít na internetu a napiš.
5, Kdo z nich má něco společné s naší hymnou? A co konkrétně?
6, Je zde jediná žena, vyprávěla jsem vám o ní, dokonce jste viděli film, a proto mi napište, čím vás
zaujala, ohodnoťte tuto osobu. Stačí 7 logických vět.
Tyto osobnosti:
Josef Dobrovský a J. K. Tyl
K. J. Erben a Josef Jungmann
F.Palacký a K. H. Mácha
Elizabeth Bavorská – Sissy a Jan Neruda
K. H. Borovský a František Josef I.
Pokud máte možnost mi poslat nějakou pěknou fotku jak prožíváte dobu karantény doma, jak se učíte, ofotit i Vaše práce, tak budu ráda. Zveřejníme je , že neleníme. Co vy na to? Mějte se pěkně.
Ideálni přes whatsApp nebo messenger - obyčejně přes mobil.
- waren, war
- hatte, waren
- war
výsledky z PS str. 50/cv.13 - war, hatte, war
- hatte
- waren, hatte
- waren
-war
- hatte
Takže pokud máte provedenou kontrolu, mohu přikročit k úkolu dalšímu.
Cvičení z PS str. 50/13 - to, co jste vyplňovali, tak přeložte.
Pozor si dejte na : etwas - něco
da - tady
alle - všichni
gut gelaunt - v dobré náladě
die Freude - radost
Freien feiern-slavit venku
feiern- vyslovuje se fajern - slavit
Trošku jsem vám snad s překladem pomohla. Překlad bude písemně do sešitu a slovíčka, která si pletete do slovníčku.
A v další hodince si poslechněte na you tube -předložky se 3. pádem za 5 minut.
Předložky si v rámci opakování napište do sešitu a pomůcku jak se jim rychle naučit také, aspoň uvidím, kdo se díval. Je to krátké a vtipné video, tak se do toho pusťte a nebojte se. Bis bald! Brzy ahoj. LM
CHEMIE - nová verze, vše máte i ve škole, takže prosím pracujte a kontaktujte učitele chemie.
Cvičení a test č. 6 – prvky a rovnice
Stáhněte si, přečtěte a vypracujte kontrolní otázky. Výsledky, prosím, pošlete do 6.4.
www.uschovna.cz/zasilka/WR7IFNVA4AFINMWH-DCM
Výsledky cvičení č. 5– Dezinfekce a sterilizace, pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky testíku.
www.uschovna.cz/zasilka/WRJ67AY5W65Y24IA-CKV
Cvičení č. 5 – Dezinfekce a sterilizace Vám pomůže poradit i doma. Výsledky pošlete do 30.3.
www.uschovna.cz/zasilka/WMUXVRR7XUNB3KRU-KI7 ve wordu, kdo měl s wordem problémy
zde odkaz na pdf www.uschovna.cz/zasilka/WR2ILKNZYR2WGGND-L5F
Výsledky cvičení č. 1 – 4, pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky pracovních listů.
Opakujte si názvosloví halogenidů str. 77 a všichni „ Prvky, se učíme ...“ - I.A sk. (H, Li, Na, K), II.A sk. Celá, IV.A sk.(C, Si), V.A sk. (N, P), VI.A sk. (O, S), VII.A sk. celá, VIII.A sk. celá – u všech název český i latinský, skupina, skupenství)
Výsledky posílejte buď v mailu nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email:
V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.
ČESKÝ JAZYK:
OPAKOVÁNÍ VĚTNÉ ČLENY – se zpětnou vazbou na stránkách
https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny
https://www.mojecestina.cz/vetne-cleny
https://www.pravopisne.cz/category/vetne-rozbory/skladba-vet-syntax/vetne-cleny/
https://www.skolasnadhledem.cz/
http://www.ucirna.cz/cestina/cvicebnice_vetne_cleny.php
Můžeš si také vytisknout tahák:
http://www.kaminet.cz/ces/veta/0test.php
TEORIE: file://srv-file-01.weyland.group/Userdaten$/pzm/Downloads/postup-urcovani-vetnych-clenupp1.pdf
https://www.pravopiscesky.cz/vetne-cleny-prehled-pra-1137-8157.html
Postupuj po dílčích krůčcích, nespěchej, toto učivo je k trénování do poloviny dubna
PROCVIČOVÁNÍ DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT
https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/vedlejsi-vety
https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet#kotva-cviceni
https://www.pravopisne.cz/typ-cviceni/kviz-test/
http://www.testpark.cz/testy/cesky-jazyk/vedlejsi-vety-1670
https://testi.cz/testy/cestina/vedlejsi-vety/
V UČEBNICI jsou VV zpracovány na s. 51 - UMĚT DRUHY, OTÁZKY
PROCVIČUJ NA S. -52 -53 V PS vypracuj s. /e2, g1, s. 17/ g2, g3, g4, 1,2,3
HUDEBNÍ VÝCHOVA:
https://www.uschovna.cz/zasilka/WQBI8R4NPD6LXT93-GM6/
Matematika:
http://www.uschovna.cz/zasilka/WQLJGHVIKGA5CMHI-7N2
- opakování Pythagorova věta 2 - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WQW5Z8XXLWCVS6ZS-KE
Angličtina:
1) Opakování minulých časů (teorie a cvičení):
https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous https://www.helpforenglish.cz/article/2014082903-cviceni-minuly-cas-prosty-prubehovy a https://www.helpforenglish.cz/article/2007010301-minuly-prosty-a-prubehovy-cas
2) Londýn: podívejte se na video na https://www.youtube.com/watch?v=45ETZ1xvHS0
zkuste si kvíz: https://www.helpforenglish.cz/article/2007091203-quiz-london
další informace: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lond%C3%BDn
3) úkoly:
č. 1 prezentace na téma Londýn (zaplnit A4 informacemi o Londýně v angličtině a přidat seznam památek s popisem) – pořád platí, pošlete mi prosím prezentace nebo jejich fotku na
č. 2 v hodině jsme začali vytvářet plánky domů/bytů – dodělejte je doma a opět pošlete na mail (word, fotka…) – v plánku jsou všechny místnosti popsané a je popsané i jejich vnitřní vybavení (chairs, table, fridge…) – slovní zásobu máte v pracovním sešitě a na https://www.helpforenglish.cz/article/2018102709-dum a https://www.helpforenglish.cz/article/2006072365-house
otestovat své znalosti můžete zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2008051404-house-and-furniture-vocabulary-test a těžší varianta https://www.helpforenglish.cz/article/2008052202-house-and-furniture-vocabulary-test-b
termín odevzdání obou úkolů – středa 1. 4.
A ještě jim tam prosím přidej příklad, jak by měl projekt na Londýn vypadat:
Zde najdete prezentaci, která vám může poskytnout jednak informace a jednak představu, jak by mohl váš úkol vypadat https://www.slideshare.net/t_garciaminan/london-fact-sheets
Matematika:
- práce číslo 3
- opakování Pythagorova věta: http://www.uschovna.cz/zasilka/WL2RAXWLVJXTATR5-4SP
- opakování Pythagorova věta - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WLFRMFR78C5TRV96-P6K