Čtěte pozorně!!!!
Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu, tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého.
 
 
 

CHEMIE 15.6.

Poslední zadání!! Prázdniny jsou skoro tady, ale kdo si chce udržet informace, musí trochu mozek namáhat. Vaším posledním úkolem je projít si on-line testy. Budu ráda, když mi napíšete skóre prvního pokusu (kolik % jste získali bez dívání).

Pak si je postupně projděte kolikrát bude třeba na 100%. Všechny tyto testíky zkoušejí znalosti, které budeme hned v září potřebovat. Tak vydržte a vyzkoušejte si je, nevím, jestli budou přes prázdniny přístupné.

Děkuji všem, kteří poctivě pracovali a přeji krásné prázdniny.

Částicové složení látek  https://www.skolasnadhledem.cz/game/1776

Kyseliny a zásady https://www.skolasnadhledem.cz/game/1817

Halogenidyhttps://www.skolasnadhledem.cz/game/1806

Kyslíkaté kyseliny – vyber správné odpovědi https://www.skolasnadhledem.cz/game/1813

 
 

 

Pani učitelka nabízí SKYPE konzultace  k učivu chemie, pokud máte zájem , hlaste se na emailu:

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 
 
ČOZ - ženská rozmnožovací soustava k 12.6.

Zeměpis k 12.6. - Jihomoravský a Olomoucký kraj
 
Řešení Jihočeského kraje 
 
 
Český jazyk: 
 

Můžete si zkusit test k přijímacím zkouškám, jako kdybyste teď byli v roli 9. Pokud budeš mít splněno, napiš si pro výsledky.

https://docs.google.com/viewer?url=http://gzw.cz/files/prijimaci_zkousky/it_po_pr_ctyrlete-obory_cjl_2015_test.pdf

 

Fyzika:

Zvukové jevy:

1, https://www.youtube.com/watch?v=CpX7RS4tldo

- zvuk je mechanické vlnění

- šíří se dopředu a dozadu

- zdrojem jsou např. naše hlasivky….

- vše, co se chvěje vytváří zvuk, ale né každý zvuk slyšíme...zvířata ano

2, Co umí zvuk?

https://www.youtube.com/watch?v=lVNdbQK6P4o

Dú: zjisti jaká je rychlost vzduchu a zda ji lze překonat?

 

Opakování- angličtina

Lidské tělo – zopakujte a projděte si nové výrazy (thumb – palec na ruce, toe – prst u nohy x finger - prst na ruce, knee -koleno, pozor na výslovnost!):

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-2

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/body-parts

obličej: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-head

Test: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/8-rocnik/telo/cv1.htm

Health and disease/Zdraví a nemoc:

1)     soupis slovíček s výslovností: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072362-health-problems

cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/health

2)     video: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/im-too-ill

3)     AT the doctor’s - test: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/8-rocnik/At-the-doctor%B4s/cv1.htm

Učebnice -  str. 68-69 – projděte článek (slovíčka v PS str. 88, oddíl 7B), zaměřte se na sloveso „should“ (viz gramatika) a slovní zásobu ke zdraví ve cv. 7

PS – str. 52 cv. 3 – doplňte písmena tak, aby vznikl název nemoci (1 a 2 dobrovolně), str. 53 cv.4 (vytvořte rozhovor – vyberete otázku ze šedých boxů, odpovíte dle druhého boxu a obrázku a nakonec dáte radu ze třetího boxu s použitím slovesa should: př. What’s wrong? I feel cold. You should put something warm on.)

Gramatika:

Giving advice

- advice - rada

Anna: Hi! What’s wrong?

John: I don’t feel well today. I’ve got a headache and my stomach hurts.

Anna: Oh, dear. You should go home and drink some water.

John: I can’t. I need to write the test.

Anna: OK. But you shouldn’t wait here. You should go there and sit down. I’ll bring something to drink for you.

John: Ok. Thanks.

You should go home /šud/ – Měl bys jít domů

You shouldn’t wait here – Neměl bys tady čekat

 
Třído 8.A - učitelé zavírají postupně známky, moc času nezbývá, ještě splňte úkoly a odešlete, ať jste pak spokojeni s vysvědčením. LM 
 
 
Dobrý den, fotografování tříd 2. stupně se uskuteční 17. 6. (středa) dle rozpisu (bude vytvořen na základě zjištěného zájmu) - začíná se v 8 hodin.
Cena fotografie společné - 35 Kč, skupinky - 15 Kč.
Kdo má  zájem, dejte mi vědět do 9. 6. do 14 hodin, zda se máte zájem fotit, či ne. Pošlete mi odpověď na email.
 Peníze bych vybrala při focení, abyste si  26. 6. mohli fotky odnést domů s vysvědčením.
 
Důležitá informace pro moje žáky
 
Dobrý den, 
žáci 2. stupně se od 8. 6. budou vracet do školy pouze na "třídnické hodiny".
 
 Naše třída bude rozdělena na 2 poloviny.
První skupna přijde do školy dne 8.6. v 9 hodin.
Druhá skupina hned v úterý 9.6. od 9 hodin. První skupina - budou to dětí od Andrejky Černé až po Vojtu Mráze včetně. Takže první polovina třídy.
Druhá skupina od Kelvina po Marii Vajtrovou, včetně nové žákyně Prokůpkové Moniky.
Všichni takto postupně dostanete info a hned mi  odevzdáte učebnice, vemte si peníze za poškození nebo ztrátu  učebnic. Zároveň si vyklidíte skříňky a uklidíte po sobě třídu atd.
Vyzvednu si vás před školou. Musíte mít čestné prohlášení podepsané zákonným zástupcem, jinak do školy nemůžete.  Musíte mít zakrytá ústa rouškou nebo štítem.
Vvšechny ostatní informace dostanete až na místě . Moc se na Vás těším LM
Připomínám ještě odevzdávání klíčů proběhne zároveň s odevzdáváním učebnic.

 

 

  •  Matematika:
  • OPAKOVÁNÍ - TEST 2 - procenta
    • stáhněte si následující test a pošlete odpovědi do pátku na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo si ho vyzvedněte u pana Šíby a doneste ho do pátku do školy
    • http://www.uschovna.cz/zasilka/YXVDVM2DRAZSK6MR-5KP
 
 
Hudební výchova:
 
 
 
ČOZ - Mužská rozmnožovací soustava do 5.6.

 
Zeměpis - Jihočeský do 5.6.
 
Zeměpis - řešení 3 krátkých testů

 

Němčina - K. Červenková  

http://www.uschovna.cz/zasilka/YVNP2849GMNTIZHR-ZIM 

 

Dějepis:

2, východní fronta – byly boje na území Ruska.

Carem v Rusku byl Mikuláš II.- za jeho vlády byl v armádě chaos, neschopní velitelé, špatná výzbroj, problémy se zásobováním, do jeho vladaření zasahoval Rasputin.

Dú: zjisti si nějaké informace o Rasputinovi.

Car byl svržen a nastolena prozatimní vláda, která chtěla pokračovat ve válce do vítězného konce.

Proti tomu se postavili bolševici v čele s Vladimírem Iljičem Leninem, vlastním jménem Uljanovem. Ti chtěli z války vystoupit a nastolit sověty- vládu lidu.

Došlo k občanské válce – říjnové revoluci. Výsledkem bylo vítězství bolševické strany vedené Leninen a vystoupení z války 3.3. 1918

Předím byly vydány dva dekrety : O válce – že vystupují z války bez nároků na poválené dělení světa.

O půdě – půda šlechty rozdána rolníkům

Prezentace o zabití rodiny Mikuláše II.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJLJpS3aHtA

Dohoda byla oslabena o Rusko, které z války vystoupilo.

 

 

Nj- Měřínská - PS str 66/9,10,11....prosím poslat ke kontrole .

                        - do sešitu si vyčasujte sloveso tragen- nosit na sobě a anhaben- mít na sobě . Máte to                              na str. 68/3 v PS - shrnutí.

 

 

Pracovní listy: Z, ČOZ, Nj....jsou ve škole v přízemí, ve třídě 7. A k dispozici. LM

  • Matematika
  • OPAKOVÁNÍ - TEST 1
    • stáhněte si následující test a pošlete odpovědi do pátku na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo si ho vyzvedněte u pana Šíby a doneste ho do pátku do školy
    • http://www.uschovna.cz/zasilka/YQF4J78F5AL7KWS9-ZMH
 
 
  Čeština:
 

Na odkazu https://www.umimecesky.cz/porozumeni-8-trida

si vypracujte úkoly k tématu Články, rozhovory, názory. Poté mi napište shrnutí do 10 vět (mohou se vztahovat k jednomu i více článkům) – co jste se dozvěděli, co vás ohromilo, zaskočilo, co jste pochopili, jak vás téma oslovilo, své myšlenky, které vás při četbě napadaly (doporučuji zapisovat už v průběhu čtení).

Práce vyžaduje soustředění! Sesbírej a promysli 10 plnohodnotných vět.

Zkopíruj si do wordu, vyplň a odešli ke kontrole.
 
 
 
Němčina- Bulínová
Dobrý den všem,
doufám, že se všichni máte dobře. Chápu, že je pro vás výuka doma náročná, zvlášť cizího jazyka. Procvičte si prosím alespoň pár cvičení na následujících odkazech. Moc se těším, až se spolu uvidíme.
Další cvičení vám pošlu na začátku června.
 
S pozdravem, Bulínová.
 
 
 
ČOZ k 29.5. smysly a řešení testů

 

 
Z k 29.5. testy, opakování

 

Chemie 25.5.

Zadání č. 11 – Polokovy – než se vrátíme detailně ke kovům, projděte si učivo v učebnici na stránkách 64 -67 a zopakujte si vlastnosti POLOKOVŮ. Vaším úkolem bude si vypsat do sešitu alespoň 3 polokovy a ke každému jeho 1 – 2 vlastnosti (použití) a zodpovědět otázku dole na str. 66. Stačí mi poslat scan sešitu.

Kdo má možnost, podívejte se na krátkou prezentaci: na YouTube zadejte : 8. třída (Ch, 31)  - Polokovy (Mgr. P.Curko)

!! Možnost skype individuální hodiny!! Zatím 25. a 26. 5., podle zájmu rozšíříme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat  nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno. Kdo má jen vymezený čas na počítači (netu) napište, kdy můžete.

Výsledky soutěže: stáhněte si na: www.uschovna.cz/zasilka/YMNZZBT6UXPE3ZD5-CBV

Všichni, kdo poslali do dneška řešení měli skvělé výsledky. Kdo má trochu méně bodů zase více pracoval samostatně a z hlavy, takže dobrá práce všem.

Kdo zatím neposlal, nevadí, zkuste si nejdřív hádanky vyluštit a pak si projděte výsledky.

Všichni řešitelé si prosím projděte výsledky a komentáře.

Nejlepší výsledky (všechny prvky správně i s názvy a komentářem) dosáhl Lukáš Tříska – gratuluji.

Soutěž: –zadání Hádanek pana Mendělejeva:   www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF

Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: 

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 

Fyzika- do konce měsíce května

1, Elektrický proud + příklad s výpočtem – napiš si v rámci opakování

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Bmv161-5DMQ

 

 

2, Elektrický proud, elektrické napětí – napiš si do sešitu

 

https://www.youtube.com/watch?v=_7X1Cyrio6M

 

 

 

3, Elektrický obvod

Poslechni si výklad a napiš si důležité věci, značky a co musí obsahovat obvod.

Dú: pokus se namalovat jednoduchý obvod podle prezentace.

 

https://www.youtube.com/watch?v=l9jZ8wPA9vQ

 

 

Jak zapojit jednoduchý elektrický obvod

https://www.youtube.com/watch?v=oW2T6mRTBBE

 

 

Němčina – Měřínská

Dú: PS str. 67/12,13,14,15

Žáci, kteří nemají PS, mají namnoženou stránku ve škole u pana Šíby.

Celo stránku ofoťte a pošlete mi na můj email.

 

Dějepis: vše prosím mějte v sešitě a úkoly mi pošlete na email. 

První světová válka - pokračování

1, Řešení Dú z minulého týdne viz. toto 2 minutové video.

https://www.youtube.com/watch?v=gv35i739D-4

2, Dú: Které zbraně se používaly v první světové válce – vytvoř prezentaci nebo projekt

3, Charakter války :

a, dobyvačná

b, totální- zasáhla všechny odvětví ekonomiky- zboží se vyrábělo přednostně do války např. konzervy, uniformy,vojenské boty - kanady

c, světová

d, nespravedlivá – zasáhla civilní obyvatelstvo

4,Dú: Doplň správně:

Západní fronta byly boje na území 1……………….

Říkalo se jí 2……………….., protože vojáci bojovali v zákopech.

Byla zde použita Němci chemická zbraň 3……………

Tento plyn způsoboval obrovské puchýře a poleptání plic.

Vojáci se před ním chránili na počátku…4…………….viz minulé video top 10.

V bitvě na řece Sommě byly požity 5……………..

Nejznámější se jmenoval Mark V. str.135 je obrázek.

Nejznámější bitvy jsou tedy u řeky Sommy, u Ypru a u Verdén.

 

 

CHEMIE 20.5.

!! Možnost skype individuální hodiny!! Zatím 25. a 26. 5., podle zájmu rozšíříme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno. Kdo má jen vymezený čas na počítači (netu) napište, kdy můžete.

Výsledky soutěže: stáhněte si na: www.uschovna.cz/zasilka/YMNZZBT6UXPE3ZD5-CBV

Všichni, kdo poslali do dneška řešení měli skvělé výsledky. Kdo má trochu méně bodů zase více pracoval samostatně a z hlavy, takže dobrá práce všem. Kdo zatím neposlal, nevadí, zkuste si nejdřív hádanky vyluštit a pak si projděte výsledky.

Všichni řešitelé si prosím projděte výsledky a komentáře.

Nejlepší výsledky (všechny prvky správně i s názvy a komentářem) dosáhl Lukáš Tříska – gratuluji, drobná cena pro celý řešitelský rodinný tým je na cestě.

Soutěž: –zadání Hádanek pane Mendělejeva:   www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF

Cvičení č.10 – podívejte se do učebnice na učivo o nekovech a kovech a zapište si nebo nalepte vlastnosti z odkazu –word nebo pdf soubor s učivem je zde: www.uschovna.cz/zasilka/XYJ7WDR9RH8DGP35-ADM

Domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste kdykoli dle možností

www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H

Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: 

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 

  •  Fyzika
  • Elektrický odpor:
  • https://www.youtube.com/watch?v=hzDnUz1icIg ...Vidlák a jeho elektrický obvod

    Podle videa si doplň – značku odporu

    - jednotku odporu

    - napiš si vzorec Ohmova zákonu- podle videa vše pochopíš

  • Př:Jaký odpor má spotřebič, kterým při napětí 4,5 V prochází proud 0,3A? Viz. učebnice str. 18

    U…..4,5 V….napětí

    I…….0,3 A….proud

    R……??? ohmů odpor vypočítej a zkontroluj podle učebnice.

  • Shrnutí:

    Ohmův zákon – elektrický proud I procházející vodičem je přímo úměrný napětí U a nepřímo úměrný odporu R .

    Vzoreček ze strany 18 v modrém si dejte do rámečku.

  • Matematika
  • práce číslo 10 - všechno možné, co byste měli zvládnout

 

Anglický jazyk: 

Opakování: Jídlo a vaření

  1. Zopakujte si nádoby - containers: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/containers
  2. Nacvičte výslovnost s Michaelem: https://www.youtube.com/watch?v=yOB1aXH-UWc&t=2s
  3. Recepty: pusťte si video s výslovností některých sloves (slice – krájet na plátky, roast – péct maso, add – přidat, spread – namazat/pomazánka, taste – ochutnat, dice – krájet na kostičky, simmer -mírně povařit, squeeze – vymačkat, stir – promíchat, measure – odměřit, strainer - sítko)  https://www.youtube.com/watch?v=4YB-y4hakN8https://www.helpforenglish.cz/article/2006072317-cooking (opět s nahrávkou výslovnosti)
  4. recepty: video - https://www.youtube.com/watch?v=LWuuCndtJr0 k dispozici s titulky(tablespoon – polévková lžíce, teaspoon – kávová lžička)a vzor https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/elementary-a2-writing/recipe
    Úkol – napište jednoduchý recept s ingrediencemi a postupem a do 27.5 pošlete na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

 

Dějepis:

1. světová válka - úvod

Příčina: snaha o nové dělení světa, boj o moc a velmoci

Záminka: atentát na následníka trůnu po starém Františkovi Josefovi. Následníkem měl být Ferdinand de Este. K atentátu došlo 28.6.1914 a válka začala hned o měsíc později 28.7.1914.

Při atentátu byla zasřelena i jeho manželka Žofie Chotková

Dú: 1,Kde měli své sídlo v Čechách?

2, Kde byli zabiti a při jaké příležitosti?…...odpovědi najdete i v učebnici str. 133.

Pošlete mi na email.

Bojovaly proti sobě 2 seskupení: Trojspolek a Trojdohoda

Do Trojspolku patřilo: Rakousko- Uhersko, Německo a dočasně Itálie

Do Trojdohody patřila: Anglie-Fancie a Rusko, které v březnu 1918 vystoupilo z války.

Dohodové mocnosti byly pak posíleny vstupem USA do války.

Bojovalo se a třech frontách: západní – ve Francii, zde probíhala zákopová válka

východní- v Rusku, kde probíhala bolševická revoluce

jižní-balkánská fronta

Za války byly použity nové zbraně: tanky, plyn,letadla, kulomety, ponorky, plynomety…

1, První video si jen poslechněte, budu se často na video odkazovat.

https://www.youtube.com/watch?v=oGBRn2N3ATY 1.světová válka

2, Z druhého videa si napište zajímavosti – podle uvážení- neposílejte mi, ale později zjistím, co si pamatujete.

https://www.youtube.com/watch?v=aTY8uyvwtd0 Šokující fakta – TOP 10

 

Němčina - Měřínská

Přivlastňovací zájmena:

Zopakuj si tato zájmena podle učebnice na straně 66, ale jen v 1.pádě.

Dú: 1,Přelož tyto vazby apošli je ke kontrole na můj email. Slovíčka jsou i v učebnici str. 65/12.

Moje tričko

můj svetr

jeho kalhoty

náše boty

jeho košile

jeho kabát

její čepice

její šaty

váše sukně

2, Učebnice str.65/12 přelož a vypiš si z textu neznámá slova. Pomocí slovníku si je přelož do slovníčku.

3, Pokus se napsat co rád nosíš? Was ziehst du gern an?Pomohu ti.

Im Winter ziehe ich……………………………...gern an.

Im Sommer ziehe ich………………………… gern an

 

ČOZ k 22.5., opakování

Zeměpis k 22.5., kraj Plzeňský + prezentace

 

 

 
 
Český jazyk -

https://www.umimecesky.cz/cviceni-pomery-vety-hlavni

https://www.umimecesky.cz/rozbory-pomery-vety-hlavni-2-uroven/3423

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/pomery-mezi-hlavnimi-vetami

http://www.zsvernerice.cz/cviceni/cj/cj_cviceni/pomery_mezi_vetami_hlavnimi.htm

http://jazykovetesty.cz/test/381/

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/12-cesky-jazyk/82-8-rocnik/246-skladba/1485-vyznamove-pomery-mezi-souradne-spojenymi-vetami-v-souveti-a-vetnymi-cleny?scroll=0

Významové poměry mezi větnými členy
1) stejně významové poměry, které jsou mezi hlavními větami v souvětí, mohou být mezi větnými členy a vedlejšími větami.
Pozorně si pročtěte rámeček v učebnici na s. 72
2) v učebnici na straně 73 urči poměry mezi větnými členy a pošli vyfocené ke kontrole. Stačí očíslovat a připsat poměr. 
3) ústně si zkuste 73/4
4) v PS vypracujte,  vyfoťte a pošlete 23/3 kontrolní cvičení 1 a 24/2, Na s. 22/1, 2 doplňte pouze interpunkci (zdůvodňuj si určováním poměrů). Vyfoťte a pošlete.

Matematika- práce číslo 9 - procenta - slovní úlohy

zadání + řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/YD6GRDX3ZW22BFT6-L8D

Německý jazyk – Měřínská

Gramatika: je i v PS na straně 68

Časování slovesa tragen – nosit na sobě

anhaben – nosit na sobě !!!! Pozor na skladbu věty a 4. pád

Př. Mám na sobě kabát.

Ich habe den Mantel an…..

…………………………....an vždy na konci věty, je to odlučitelná předpona- to už známe.

Oblečení za slovesem je ve 4. pádě:

MR -den, einen

ŽR – die, eine

Stř.R-das, ein

Dú: PS – str.65,66 + slovíčka oblečení napsat do slovníčku a naučit.

Dějepis:

Technika a zábava na přelomu 19. a 20. století:str.128/129 v učebnici

1, nové možnosti dopravy

2, nová zábava

3, vylepšení domácnosti

Ad1, Parní automobily- přežitek

-Nové nákladní vozy- sentinely

Automobily:

- zdokonalení motoru-

A, zážehový spalovací motor, kde palivem byl benzín

-autorem byl Karl Benz a Gottlieb Benz -Němci

- 1. automobil - autorem Karl Benz, pojmenoval ho po své dceři Mercedes

- 1. automobil u nás – v Kopřivnici- jmenoval se Prezident.

- V Čechách nejznámější firma na výrobu automobilů Laurin a Klement. Tato firma vyráběla původně kola.

B,vznětový motor- zkonstruoval Němec Rudolf Diesel – palivem byla nafta

Tento motor poháněl nejen auta, ale i lodě, ponorky, později i lokomotivy, nákladní automobily a autobusy.

Letadla -

1.let bratři Wrightové – USA

1. let u nás Jan Kašpar – let byl z Pardubic do Prahy, 120 km letěl 97 minut.

Dú: Zjistěte průměrnou rychlost dnešních letadel

Ad2, Zábava

bratři Lumierové z Fancie zdokonalili promítací techniku a natočili první němý film – bez zvuku. Jmenoval se - Odchod dělníků z továrny.

Postupně vznikaly biografy – kina.

Poslouchali se desky na gramofonu na kliku

1. příjem radiových vln Ital Gulielmo Marconi

O 20 let později již lidé poslouchali radio.

Dú: Jaká hudba se poslouchala na přelomu 19. a 20. století.

Sport:

Mladí lidé se učili bruslit, jezdit na kole, hrát fotbal, lyžovat.

Spotovci se mohli účastnit i novodobých olympijských her.

R.1908 v Londýně pochodovala česká olympijská výprava za červenobílou vlajkou pod nápisem Bohemia.

1. medaily pro Čechy získal František Suk

Dú: Kdy a v čem ji získal?

Dú: prosím poslat na můj email ke kontrole. Vše si buď vkládejte, lepte nebo pište sami do sešitů...podle vašich možností.

 
 
ČOZ k 15.5. Sluch, řešení oko II.
zeměpis k 15.5. Liberecký kraj

 

Fyzika:

Dú: doplň věty na opakování elektrického náboje: str.7-8 v učebnici, nebo sešit.

Elektrický náboj je ………………. …………………….

Má značku…………….Náboj protonu je ………………

Náboj elektronu je………………..

Nejmenší množství náboje nazýváme……………….a označujeme…….

Jednotkou náboje je ………

Abychom poznali, že je těleso zelektrované, potřebujeme………..

nebo……………………..Pomocí elektroskopu stanovíme…………………..

Pomocí elektrometru……………………………………….

Náboje lze ……………..z jednoho zelektronovaného tělesa na druhé.

Nová látka:

Stejnosměrný elektrický proud

Pokud se dá do pohyb velké množství částic s elektrickým nábojem

jedním směrem – vznikne stejnosměrný proud

Částice se pohybují v zavřeném elektrickém obvodu za předpokladu, že v obvodu je zdroj napětí.

Elektrické napětí označujeme U a jednotkou je volt – V.

Elektrický proud značíme – I. A označuje množství náboje Q, který projde vodičem za čas-t.

Jednotkou elektrického proudu je ampér-A.

Směr elektrického proudu je od kladného pólu k zápornému.

Elektrický proud se měří ampérmetrem.

Elektrické napětí se měří voltmetrem.

Dú:str. 14 si opiš vzoreček a podívej se na příklad výpočtu proudu.

Příklad spolu s výkladem si dej do sešitu.

Pokus:

Sériové a paralelní zapojení žárovek

https://www.youtube.com/watch?v=9fndE7UtDus&list=RDCMUCou4XmRsm0JH394doIPLABA&start_radio=1&t=24

 

 

Angličtina:

Opakování: Jídlo

1)     opakování slovní zásoby (u všech cvičení máte výslovnost, většinou stačí kliknout na reproduktor): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/drinks

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/food

2)     rozšíření slovní zásoby

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/vegetables

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/fruit

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/meat-fish

3)     četba – pročtěte a vyplňte si cvičení pod textem: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/beginner-a1-reading/can-you-cook

4)     úkol do 15.5. – sepište svůj jídelníček za jeden týden a pošlete na : breakfast, lunch, dinner + snack (svačina) and drinks (nemusí nutně odpovídat pravdě)

Hudební výchova:

www.uschovna.cz/zasilka/XXPHVW34JCL2MITD-RVX

 

 
Matematika:
  • práce číslo 8 - početní operace s celými čísly:
    • pracovní list + řešení: 

řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/XYZUGP3NN3MP4S7F-KJ9

Němčina – pouze opakování!!! Měřínská

1, učebnice str.38/6 – a,přečti si a přelož – ústně

b, urči zda je to pravda R nebo chyba F – pošli odpovědi na email.-

jen R nebo F,očíslované

2, PS str. 40/9 – písemně do PS podle učebnice str.38

3, PS str.75/10 doplň, kdo má, opakuje si tuto látku ústně

4, Ps str.75/11.

 Dějepis:  4 - 8. 5. -  dú poslat na email .
Na příští týden dávám jen projekt na Emila Holuba- známého českého cestovatele.
 
ČOZ K 8.5. OKO 2.
zeměpis k 8.5. Ústecký kraj
 
 
 Matematika:
Němčina: - p. uč. Bulínová
1. Zopakuj si časování způsobových sloves na následujícím odkazu:
2. Zkus doplnit následující cvičení:
3. Napiš alespoň 15 vět o své rodině. Alespoň 10 vět bude obsahovat způsobové sloveso müssen, können nebo mögen. Pokud můžeš, pošli mi své věty na můj email

Fyzika – str.11-12

Kondenzátor – je to zařízení, které slouží k hromadění elektrického náboje. Vyžívají se v elektrotechnice i elektronice.

První kondenzátorem byla tzv. Leydenská láhev – str. 12 – přečti si více.

Nejjednodušší konstrukci má deskový kondenzátor obr. 15/str.12 – napiš si vysvětlení do sešitu.

Skládá se ze dvou vodivých desek a mezi nimi je izolant např. sklo, papír, vzduch.

Deskový kondenzátor si můžeme i vyrobit.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=3GRcDmp4t9k

Značka je ….str. 11 na liště

 Němčina - Měřínská .

Nová slovíčka – prosím napsat do slovníčku a naučit – čerpala jsem ze str.62 v učebnici

Das Wetter – počasí

Es ist kalt -je chladno

Es friert – mrzne

Es schneit – sněží

Die Sonne scheint – slunce svítí

Es blitzt – blýská se

Es donnert- hřmí

Es regnet – prší

Es ist heiss- na konci je ostré s – je horko

Es ist windig – je větrno

Dú: do sešitu napiš jaké je ten den, kdy píšeš úkol počasí.

Dále PS str.58/11 nejdřív doplň věty a pak spoj českou větu s překladem….

Na email mi pošli pouze A3……...

Dějepis: Měřínská - opište si do sešitu a splňte dané úkoly. 

Svět ve druhé polovině 19. století

- nerovnoměrný vývoj ve světě

1, Občanská válka v USA - zakončena vítězstvím severu tedy Unie

- prezidentem Lincoln

- zrušení otroctví

- USA se stává velmocí

2, Sjednocené Německo – shora – pod vedením prské šlechty- vedl je Otto von Bismarck

3, Sjednocená Itálie – zdola a to pod vedením lidu – vedl je Garibaldi

4, Rusko – chudoba, zaostalost, žádná politická práva, velk negramotnost, pravoslavná církev pomáhala držovat lid v poslušnosti.

5, Japonsko – v 17. století politiku izolace to je uzavřelo se cizincům. V čele stál císař, skutečnou moc měli šoguni – vojenští vládci

V pol. 19. století chtěla část obyvatelsva obchodovat se světem hlavně s USA a také s Evropou... a to byla příčina občanské války.

Výsledek: došlo ke svržení šogunátu, obnovení moci císaře. Byli zahájeny reformy.

!!!!A, DÚ: str. 91 – vypište si reformy – do sešitu

!!!!B, napište něco zajímavého o Samurajích viz. Internet, filmy, kniha…pošlete na můj email.

5, Nejvyspělejší zemí byla Anglie – říkalo se jí dílna světa, nejvíce vyráběla a nejvíce prodávala a levně. Měla peníze z kolonií.

V učebnici str. 93 je velká mapa světa, růžovou barvou jsou označeny státy, které byly anglickými koloniemi.

.Ukaž si na mapě: Kanada, Indie, Austrálie, Nový Zéland, Irsko, území v Africe

Kolonie sloužily jako levný zdroj surovin a odbytiště výrobků.

ČESKÝ JAZYK

Mluvnice:

Stále procvičujte učivo skladby - druhy vět, větné členy, druhy vedlejších vět, poměry mezi větami hlavními

- využívejte pracovní sešit, online cvičení.

Literatrura: 

Můžete zhlédnout filmy nebo poslechnout díla jako mluvené slovo (audioknihu), nikomu nebráním přečíst uvedená díla! 

Antonín Dvořák - Americké dopisy https://www.ceskatelevize.cz/porady/10535503675-americke-dopisy/

Romantismus:

- kdo ještě neviděl: 

K. H. Mácha - Máj https://www.youtube.com/watch?v=34aQ0nhsYT4

K. J. Erben - Kytice https://www.youtube.com/watch?v=JpiAQVwrJhY

Charlotte Brontëová - Jana Eyrová https://uloz.to/file/PRhX3yzgSjje/jana-eyrova-2011-romanticky-drama-avi

Realismus:

Honoré de Balzac - Rastignac (seriál odehrávající se v přítomnosti) 

Gustav Flaubert - Paní Bovaryová https://uloz.to/hledej?q=Pan%C3%AD+Bovaryov%C3%A1 nebo film na motivy odehrávající v současné době https://www.ceskatelevize.cz/porady/10310073570-nesmrtelni/211381470720003-ema-b/

V této souvislosti doporučuji: 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10310073570-nesmrtelni/

Sue Towsendová: Hořké zrání Adriana Molea - 

Leo Rosten - Pan Kaplan má stále třídu rád (muj TIP)

Jean Giono - Muž, který sázel stromy

ČOZ DO 1.5.2020 Řešení kožní + Zraková soustava

ZEMĚPIS DO 1.5.2020 Řešení KV a opakování

Dobrý den milí rodiče, potřebovala bych váš souhlas či nesouhlas s nákupem

pracovních sešitů. Cena nebude vyšší než 400 Kč. Stačí mi na email nebo jiným

způsobem napsat ano -ne. Děkuji Lada Měřínská 

Fyzika: Elektrické pole - str.9-10.

Podle videa na 2 minuty si napište zápis do sešitu + str.10 shrnutí

Zakreslete i obrázky z videa.

https://www.youtube.com/watch?v=dhkV7kElKQk

Němčina – Lada Měřínská

Pracovní sešit str. 43/4 – napiš správně věty a přelož je do sešitu.

57/9 – dávej pozor na člen – mit + rod mužský…….dem

                                               mit+rod střední……...dem

                                               mit+ rod ženský……..der

57/ 10 – vytvoř si své věty a napiš je do sešitu

Výsledky:

43/4

Es ist Montag. - Je pondělí.

Heute kommt meine Cousine Manuela aus Dortmund. Dnes přijede moje sestřenice Manuela zDortmundu.

Sie ist zweiundzwanzig Jahre alt. Je jí 22 let.

Manuela kann sehr gut Gitarre spielen. Manuela umí dobře hrát na kytaru.

Wir haben ein Klavier z Hause. Máme doma klavír.

Meine Mutter spielt mit. Moje maminka hraje se mnou.

Sie kann auch Geige spielen. Umí také hrát na housle.

57/9

1. sloupec

mit dem Lustwagen

mit der Seilbahn

mit dem Motorrad

mit dem Trakto

2. sloupec

mit dem Krankenwagen

mit der Strassenbahn…...místo ss pište ostré s!

mit dem Schift

mit dem Fahrrad

57/10 píšete celé věty

pouze U-Bahn bude člen der, jinak všude bude dem.

22.4. – 30. 4. -  Aj - p. uč. Eva Píšová

1)     Zopakujte si slovní zásobu na téma město:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-3

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-1

2)     Zkuste si přečíst článek a vyplnit cvičení na stránkách dole (slovíčka: coast /koust/ -pobřeží; lots of – hodně; reef /ríf/ - útes; coaststeering /kouststíring/ - https://www.youtube.com/watch?v=ezGhZseB25Y ):

   https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/elementary-a2-reading/my-town

3)     Nová slovní zásoba - nacvičte si výslovnost spolu s cvičením

corner – roh, pavement – chodník, roundabout – kruhový objezd, traffic lights – semafor, crossroads – křižovatka, square – náměstí, traffic - provoz, signpost – ukazatel/směrovka

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/around-town

Opatrujte se všichni, myslím na vás, mám vás ráda Vaše pani učitelka LM.

 

Zeměpis a čoz -  dopis
 
Výtvarná výchova
20. 4. 
Maluj, kresli, foť, vyráběj -  cokoliv, co ti udělá radost.
Svou práci mi můžeš zaslat na můj email. 

ČEŠTINA - L. Pisárová

Čas na něco nového. Prosím, zodpovědně si pročtěte následující instrukce. Toto učivo je velmi snadné, zkuste proto sami. Množství si rozložte dle instrukcí v příloze.


Fyzika - 15. 4. - 20. 4.
1, Napiš si do sešitu nadpis: Elektrický náboj
2, Na you tube si najdi Pavel Broža - Elektrický náboj těles
3, Podívej se na pokus a do sešitu napiš, co se pokusem dokázalo. Učitel ve videu větu řekne.
4, Zapiš si dále do sešitu toto:
    Elektrický náboj je fyzikální veličina.
    Popisuje stav těles a to zda je těleso nabité nebo vybité.
    Značka je -  Q
    Jednotka - C - coulomb- vyslovuje se kulomb podle fyzika obr. 9, str. 7
    Nejmenší náboj se nazývá elementární.
    Na měření elektrického náboje používáme elektroskop obr.11 na str. 8 nebo elektrometr      obr.10 na str.7
 Spojení nabitého tělesa se zemí dojde k jeho vybití - uzemnění- to je podstatou bleskosvodu.
Vzpomeneš si, kdo ho u nás poprvé použil?...ano Prokop Diviš.

Němčina - Měřínská, 14. - 20. 4.

1, Zopakuj si časování slovesa fahren.- sešit i učebnice str. 56 – je tam písnička, kde je sloveso vyčasované.

2, nauč se vazbu, většinu znáš!!!

in den Ferien – o prázdninách

komm mit – pojď nebo pojeď se mnou

fahr mit - jeď se mnou

fahrt mit – jeďte se mnou

womit? - Čím?

mit dem Auto – autem

mit der Seibahn – lanovkou

fliegen -letět

reisen – cestovat

deshalb – proto 

Slova si napiš do slovníčku a připiš dopravní prostředky ze str 56, které si zapomněl a dále gramatiku ze str.56 . Němci neřeknou jedu autem, ale jedu s autem.

mit -s……. se používá 3. pád u členu

MR -dem

Stř.- dem

Ž - der

Ústně - cvičení na str. 57 v učebnici.

Písemně napiš tyto věty do sešitu:

Maminka chce jet o prázdninách do Chorvatska. Pojedeme autem. Není to daleko. Cestujeme rádi.

Kam pojedeš ty? Já poletím do Španělska. Je to daleko.

Překlad vět vypracujte do sešitu.

Pomůžou vám věty, které máte ve cvičení, kde pracujte ústně na straně 57.

Dějepis - 14. až 20.4.
Kromě této války, kerou si nyní probereme,  si zopakujte válku za nezávislost a to pojmy Bostonské pití čaje, díkůvzdání, příčiny války a výsledek, 1. prezident.
Mějte se pěkně LM

Americká občanská válka neboli válka severu a jihu.

Nejdříve si na you tube poslechni prezentaci. Zadej si příčiny americké občanské války.

Napiš si do sešitu název kapitoly: Americká občanská válka – válka sever a jih.

Pak odpověz podle prezentace na otázky do sešitu:

1, Jak je popisován sever? – a, které státy sem patřily a jak se jim říkalo

b, kdo vládne v této části

c, jaká je tam železnice

d, charakter severu

e,otázka otrokářství

2, Jak je popisován jih? – stejné otázky pro srovnání

3, Popiš život otroků na jihu

4, Vysvětli, co to je abolicionismus.

5, kdo to byl John Brown – pusť si písničku , která nese jeho jméno na you tube

6, Za vyplněné odpovědi si napiš, že válku vyhrál sever, který vedl generál Grand.

Na jihu byl generál Lee poražen.

7, Prezidentem se stal – 16. prezident v pořadí A. Lincoln

Na závěr mohu doporučit film: Sever a jih. Můžete si ho stáhnout. Je skvělý.

Matematika - P. Mentlík

ČOZ 14.-17.4., ŘEŠENÍ A OPAKOVÁNÍ
ZEMĚPIS 14.-17.4., ŘEŠENÍ, KARLOVARSKÝ KRAJ

Milé děti, doufám, že jste se včera nemračily, byla tzv. škaredá středa a křesťanské tradice slovanů říkají... V TENTO DEN SE NEMRAČTE, JINAK CELÝ ROK SE BUDETE MRAČIT.

Dnes je zelený čtvrtek a v tento den naši předci jedli vždy něco zeleného a postili se od masa, aby byl člověk zdravý po celý rok. Člověk by se neměl hádat, aby se mu hádky vyhýbaly...tak dnes si dejte hrášek, zelí, špenát.

Přeji Vám všem krásné Velikonoce. Chybíte mi . LM

 Milé děti, kdo potřebuje poslat starší materiály ze Z a ČOZ, pište si na školní e-mail p. Brabencové!!!! 

Zeměpis řešení k 3.4.
Informace od správce školních stránek pana D. Remty, aby byl snadný přístp na stránky. 
 Buď vymažete cache svého prohlížeče a zadáváte 2zs.sokolov.cz nebo zadáte přímo odkaz na nový adresář 2zs.sokolov.cz/joomla35 
Zde vzkaz pro žáky - němčina p. učitelka Bulínová

Dobrý den všem,
omlouvám se za prodlevu s doplněním učiva. Došlo k chybě v nastavení cvičení na learningsapp.org, tudíž jste mé úkoly neviděli. Nyní už je vše v pořádku a můžete se pustit do procvičování minulého času (préterita) sloves haben a sein. Přeji vám všem hodně zdravíčka - snad se brzy uvidíme. Bulínová
VOZ- p. Bulínová
Naším tématem je STRES A NÁROČNÉ ŽIVOTNÍ SITUACE

- Přečtěti si prosím text v U39 - 43
- Vypiš si do sešitu: Co je to stres a stresory - jak dělíme stresory (uveď příklady).
- Nakresli do sešitu obrázek přesýpacích hodin a splň úkol ze strany 40.
- Zapiš si, co je to konflikt a jak jej dělíme (uveď příklady), stručně si poznamenej 3 základní typy chování v konfliktové situaci.
Pro zajímavost si můžeš udělat test "styly řešení konfliktů". http://www.uschovna.cz/zasilka/WWK32MFALCRVY8H9-78L

V textu je popsáno, jak test vyplnit a vyhodnotit - postupuj PŘESNĚ podle pokynů!!! Až se dopočítáš svého výledku, najdeš na konci souboru i rozbor výsledků. Pošli mi prosím email (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) s tvým výsledkem a napiš, jak se s výsledkem ztotožňuješ. Opravdu to na tebe sedí? Překvapilo tě něco? Víš na čem bys měl/a zapracovat?
Přeji hodně zdravíčka vše, už se na vás těším.
Fyzika - Měřínská 6.4-10.4.
Nadpis kapitoly Elektronování těles a van der Graaffův generátor
Prosím se podívat na tyto videa. Napište, které se vám líbilo více.
Pak si závěr napište do sešitu, můžete vycházet ze str. 6 - odpověď najdete ve zvýrazněném rámečku.
Němčina: 6. -10. 4. - Měřínská
Práce s pracovním sešitem.
PS: str. 51/5 - překlad 3 vět
             51/4 - správně přiřaď
             52/6- text s pochopením R- správně, F- chybně
             52/7- Vytvoř otázku k odpovědím.
Vše vychází z probrané látky, pkud neznáte slovíčka, tak pracjte s překladačem nebo s učebnicí vzadu a neznámá slova vždy zapisujte do slovníčku. 
Pracovní listy zítra po 10 budou i u pana Šíby. 
Dějepis - 6.-10. 4.
Minule jsme začali kapitolu o vědcích, budeme ještě pokračovat str. 124-125
Odpovězte stručně na otázku:
Kdo to byl Tomas Alva Edison? Které vynálezy vynalezl? str.124
                    Nikola Tesla?
                    Alexander Graham Bell?
  • stačí napsat v krátkosti jejich význam pro vědu.
František Křižík - projekt do sešitu - 10 informací. Využij učebnici str.125 nebo počítač.
 
6. - 10. 4.
 
ČOZ 6.4. kožní soustava + řešení

Zeměpis 6.4. kraj Praha + řešení

 

 

Fyzika Měřínská

 

Odpovězte mi prosím na otázky - do sešitu Fy- str. 2-4....je to opakování

1, Z jakých částí se skládá atom?

2, Která částice je záporně nabitá a kde se v atomu nachází?

3, Čemu se říká valenční vrstva?

4, Jak se chovají tělesa záporně nabitá?

 

Dále si napište nadpis : Statická elektřina a nejdříve se podívejte na video na you tube:

1, Statická elektřina ze všech stran. cca 5 minut

2, Alovy zábavné pokusy......pokuste se i něco zkusit, budete takoví kouzelníci.

Na str. 6 je zvýrazněn závěr o statické elektřině - to si napište ve zkratce do sešitu. LM

 

 

 

 

 

Dějepis- projekt- zadáno 1.4.

Tentokrát mi práci pošlete přes školní email, stejně jako jste mi už někteří poslali o Národním divadle v Praze.

Někteří ještě splněno nemáte nebo jste psali ručně a ukážete mi projekt osobně.

 

Odpovězte mi – hádanka, internet ti pomůže

 

1, Mohli se potkat jednotlivé dvojice?

2, Vysvětli proč se mohli potkat?

3, Kdo z nich žil nejdéle a kdo nejkratší dobu?

4, Který z nich psal epigramy a zkus nějaký najít na internetu a napiš.

5, Kdo z nich má něco společné s naší hymnou? A co konkrétně?

6, Je zde jediná žena, vyprávěla jsem vám o ní, dokonce jste viděli film, a proto mi napište, čím vás

zaujala, ohodnoťte tuto osobu. Stačí 7 logických vět.

 

Tyto osobnosti:

Josef Dobrovský a J. K. Tyl

K. J. Erben a Josef Jungmann

F.Palacký a K. H. Mácha

Elizabeth Bavorská – Sissy a Jan Neruda

K. H. Borovský a František Josef I.

 

 

Pokud máte možnost mi poslat nějakou pěknou fotku jak prožíváte dobu karantény doma, jak se učíte, ofotit i Vaše práce, tak budu ráda. Zveřejníme je , že neleníme. Co vy na to? Mějte se pěkně

 Ideálni přes whatsApp nebo messenger - obyčejně přes mobil.

 

 Němčina - Měřínská
Výsledky pro kontrolu - učebnice str. 50/cv.16 - war, war, war
                                                                                  - hatte

                                                                                          - waren, war

                                                                                          - hatte, waren

                                                                                          - war

výsledky z PS str. 50/cv.13 - war, hatte, war

                                               - hatte

                                               - waren, hatte

                                               - waren

                                               -war

                                               - hatte

 

Takže pokud máte provedenou kontrolu, mohu přikročit k úkolu dalšímu.

Cvičení z PS str. 50/13 - to, co jste vyplňovali, tak přeložte.

Pozor si dejte na : etwas - něco 

                                 da - tady

                                  alle - všichni

                                   gut gelaunt - v dobré náladě

                                   die Freude - radost

                                    Freien feiern-slavit venku

                                      feiern- vyslovuje se fajern - slavit

   Trošku jsem vám snad s překladem pomohla. Překlad bude písemně do sešitu a slovíčka, která si pletete do slovníčku.

 A v další hodince si poslechněte na you tube -předložky se 3. pádem za 5 minut.

Předložky si v rámci opakování napište do sešitu a pomůcku jak se jim rychle naučit také, aspoň uvidím, kdo se díval. Je to krátké  a vtipné video, tak se do toho pusťte a nebojte se. Bis bald! Brzy ahoj. LM

 

 

 

 

 

  CHEMIE - nová verze, vše máte i ve škole, takže prosím pracujte a kontaktujte učitele chemie.

Cvičení a test č. 6 – prvky a rovnice

Stáhněte si, přečtěte a vypracujte kontrolní otázky. Výsledky, prosím, pošlete do 6.4.

www.uschovna.cz/zasilka/WR7IFNVA4AFINMWH-DCM

Výsledky cvičení č. 5– Dezinfekce a sterilizace,  pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky testíku.

www.uschovna.cz/zasilka/WRJ67AY5W65Y24IA-CKV 

Cvičení č. 5 – Dezinfekce a sterilizace Vám pomůže poradit i doma. Výsledky pošlete do 30.3.

www.uschovna.cz/zasilka/WMUXVRR7XUNB3KRU-KI7   ve wordu, kdo měl s wordem problémy 

zde odkaz na pdf   www.uschovna.cz/zasilka/WR2ILKNZYR2WGGND-L5F

Výsledky cvičení č. 1 – 4, pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky pracovních listů.

www.uschovna.cz/zasilka/WMC9ZBZDK6DUAXES-XFI

Opakujte si názvosloví halogenidů str. 77 a všichni „ Prvky, se učíme ...“   - I.A sk. (H, Li, Na, K), II.A sk. Celá, IV.A sk.(C, Si), V.A sk. (N, P),  VI.A sk. (O, S), VII.A sk. celá, VIII.A sk. celá – u všech název český i latinský, skupina, skupenství)   

Výsledky posílejte buď v mailu nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: 

V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.

 
 
 
Ahoj, posílám práci na tento týden z matematiky.
 
- práce číslo 4
      - opakování Pythagorova věta 2: http://www.uschovna.cz/zasilka/WQLJGHVIKGA5CMHI-7N2
      - opakování Pythagorova věta 2 - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WQW5Z8XXLWCVS6ZS-KE6
      - v případě otázek či problémů se nebojte obracet na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

ČESKÝ JAZYK:

OPAKOVÁNÍ VĚTNÉ ČLENY – se zpětnou vazbou na stránkách

https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny

https://www.mojecestina.cz/vetne-cleny

https://www.pravopisne.cz/category/vetne-rozbory/skladba-vet-syntax/vetne-cleny/

https://www.skolasnadhledem.cz/

http://www.ucirna.cz/cestina/cvicebnice_vetne_cleny.php

Můžeš si také vytisknout tahák:

http://www.kaminet.cz/ces/veta/0test.php

TEORIE: file://srv-file-01.weyland.group/Userdaten$/pzm/Downloads/postup-urcovani-vetnych-clenupp1.pdf

https://www.pravopiscesky.cz/vetne-cleny-prehled-pra-1137-8157.html

Postupuj po dílčích krůčcích, nespěchej, toto učivo je k trénování do poloviny dubna

PROCVIČOVÁNÍ DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/vedlejsi-vety

https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet#kotva-cviceni

https://www.pravopisne.cz/typ-cviceni/kviz-test/

http://www.testpark.cz/testy/cesky-jazyk/vedlejsi-vety-1670

https://testi.cz/testy/cestina/vedlejsi-vety/

V UČEBNICI jsou VV zpracovány na s. 51 - UMĚT DRUHY, OTÁZKY

PROCVIČUJ NA S. -52 -53 V PS vypracuj s. /e2, g1, s. 17/ g2, g3, g4, 1,2,3

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA:

Zadání z hudební výchovy na měsíc duben. Všechna zadání jsou dobrovolná a pro zpestření času.
 

https://www.uschovna.cz/zasilka/WQBI8R4NPD6LXT93-GM6/

 

Matematika:

 

 

 

 

 

 

 

  http://www.uschovna.cz/zasilka/WQLJGHVIKGA5CMHI-7N2

 

- opakování Pythagorova věta 2 - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WQW5Z8XXLWCVS6ZS-KE

 




Angličtina:

1) Opakování minulých časů (teorie a cvičení):

https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous https://www.helpforenglish.cz/article/2014082903-cviceni-minuly-cas-prosty-prubehovy a https://www.helpforenglish.cz/article/2007010301-minuly-prosty-a-prubehovy-cas

2) Londýn: podívejte se na video na https://www.youtube.com/watch?v=45ETZ1xvHS0

zkuste si kvíz: https://www.helpforenglish.cz/article/2007091203-quiz-london

další informace: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lond%C3%BDn

3) úkoly:

č. 1 prezentace na téma Londýn (zaplnit A4 informacemi o Londýně v angličtině a přidat seznam památek s popisem) – pořád platí, pošlete mi prosím prezentace nebo jejich fotku na

č. 2 v hodině jsme začali vytvářet plánky domů/bytů – dodělejte je doma a opět pošlete na mail (word, fotka…) – v plánku jsou všechny místnosti popsané a je popsané i jejich vnitřní vybavení (chairs, table, fridge…) – slovní zásobu máte v pracovním sešitě a na https://www.helpforenglish.cz/article/2018102709-dum a https://www.helpforenglish.cz/article/2006072365-house

otestovat své znalosti můžete zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2008051404-house-and-furniture-vocabulary-test a těžší varianta https://www.helpforenglish.cz/article/2008052202-house-and-furniture-vocabulary-test-b

termín odevzdání obou úkolů – středa 1. 4.


A ještě jim tam prosím přidej příklad, jak by měl projekt na Londýn vypadat:

Zde najdete prezentaci, která vám může poskytnout jednak informace a jednak představu, jak by mohl váš úkol vypadat https://www.slideshare.net/t_garciaminan/london-fact-sheets



Matematika:
- práce číslo 3
- opakování Pythagorova věta: http://www.uschovna.cz/zasilka/WL2RAXWLVJXTATR5-4SP
- opakování Pythagorova věta - řešení: http://www.uschovna.cz/zasilka/WLFRMFR78C5TRV96-P6K