DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

Informujte o této novince i ostatní žáky ze třídy

FOCENÍ TŘÍDY PROBĚHNE 17.6. V 8:00 V PARKU. SRAZ ŽÁKŮ JE V 7:50 NA ZAČÁTKU PARKU (U MĚSTSKÉHO ÚŘADU). Peníze budu vybírat v tento den. Po vyfocení  odchází žáci domů. Fotky děti dostanou v den vydávání vysvědčení.

Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu, tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého.
 

Žáci druhého stupně se budou vracet do školy na třídnické hodiny.

1. třídnická hodina proběhne

pro 1. skupinu dne 9.6. v době od 8:30 do 11:30

pro 2. skupinu dne 10.6. v době od 8:30 do 11:30


Skupina 1


Skupina 2

Zoe Adyová Samuel Lau
Radka Daňová Phuong Nhu Nguyen

Viktorie Daňová

Anna Eliška Prokopová
Jan Ďuroška Pavel Randáček
Jan Hábel Julie Skřipská
Nikola Jeřábková Kristýna Šimůnková
Václav Jezbera Petr Šmíd
David Klier Martin Švejda
Aneta Kroščenová Tomáš Vít
Natálie Langová Petra Bohuňková
David Lapáček  

poznámka : Žáci jsou rozděleni do 2 skupin z hygienických důvodů. Každý žák musí sedět v lavici sám s minimálním rozestupem 2 metry od dalšího žáka.

Tato třídnická hodina bude zaměřena na

- úklid šatních skříněk (žáci mi vrátí klíč od skříňky) 

- vrácení všech učebnic (učebnice budou mít žáci připravené k odevzdání - podepsané, sundané obaly a vyčištěné bez vložených papírů, případně slepené). Také si žáci připraví peníze na zaplacení poškozených či ztracených učebnic

- vybrání žákovských knížek

- žákům (pokud budou mít zájem) sdělím jejich hodnocení z jednotlivých předmětů na vysvědčení (klasifikace bude uzavřena do 8.6.)

Důležité : Pro vstup do školy budou žáci potřebovat 2 roušky, sáček na roušky a vyplněné a podepsané čestné prohlášení - zde(čestné prohlášení si můžete vyzvednout také ve škole)

! BEZ ROUŠKY A PROHLÁŠENÍ NEBUDE VSTUP DO ŠKOLY MOŽNÝ !

Setkáme se před školou u stromu, nikdo nebude vcházet do budovy školy sám ! 

Vaši účast mi potvrďte  na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., případně na WhatsApp.

 

2. třídnická hodina proběhne ve středu 17.6. za účelem společného focení třídy. Cena společné fotografie je 35 Kč, cena skupinky je 15 Kč. Peníze na fotky vyberu na 1.třídnické hodině, případně v den focení.

3. třídnická hodina proběhne dne 26.6. za účelem předávání vysvědčení. Organizaci ještě upřesním. 

 

 

Zdarma lze využít i vzdělávací portály:

www.fraus.cz/ucenidoma

www.sciodat.cz

jsns.cz/online-vyuka

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Český jazyk

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

ČJ 25. 5. – 5.6. 2020

Dobrý den, milí šesťáci,

moc děkuji všem, kdo mi posíláte vyřešená cvičení, úkoly a zadání z ČJ.

Díky i za vaše nápady k ČJ - překvapilo mě, jak vám chybí klasické hodiny. Snažila jsem se tedy na tento týden zadat učivo jak s učebnicí, tak čítankou.

  1. )Podívej se do učebnice ČJ a najdi si kapitolu PŘÍDAVNÁ JMÉNA, ZÁJMENA. Připomeň si růžové rámečky + některá cvičení, která jsme společně vypracovali.
  2. )Opakování PŘÍDAVNÁ JMÉNA, ZÁJMENA

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Český%20jazyk&search1=03.+P%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1+jm%C3%A9na#selid

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Český%20jazyk&search1=04.+Z%C3%A1jmena#selid

  1. )Vezmi si čítanku. Prolistuj jí. Určitě zjistíš, že mnoho ukázek v čítance má zajímavé nadpisy, nebo jsou u nich obrázky, které tě upoutají. Vyber si dvě ukázky, které tě na první pohled zaujmou a přečti si je. U obou písemně odpověz (sešit ČJ-lit):
    1. Proč a čím tě text zaujal na první pohled?
    2. O čem příběh byl?
    3. Splnil příběh tvá očekávání?
  1. )Vypiš všechna SLOVESA ze všech vyjmenovaných slov. Pět z nich použij do krátkého příběhu (ČJ-sloh)

Na vaše odpovědi a řešení se těším na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.          

 

  21.4. - 7. 5. 2020

Dobrý den, mí drazí šesťáci,​
 
moc vám i vašim rodičům děkuji, jak jste si dali záležet se zasláním předchozích úkolů! Jste šikovní. Chválím všechny z vás, co posílali úkoly včas. Ale moc si vážím i toho, že jste se omluvili, když jste poslali úkoly až po termínu. Děkuji za to. Líbí se mi i forma vašich emailů - i když jsme nestihli natrénovat ve škole, umíte to!​
 
Na následující dny jsem si připravila zadání, která jste si vymysleli vy sami navzájem, tak jsem zvědavá na vaše řešení!! Už teď se moc těším! Posílejte zase na moji emailovou adresu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). ​
 
ÚKOLY:​
1. ČJ-LIT+SL    Složit básničku nebo vymyslet krátkou pohádku. Téma libovolné.​
2. ZÁJMENA    Napiš 7 vět o sobě a své rodině kde použiješ a označíš zájmena (osobní, ukazovací, záporná...) ​- klidně do školního sešitu ČJ-ML.
3. DIKTÁT    Věřte, nebo ne, ale dvěma z vás se zastesklo po diktátu! A proč ne?! Vaše diktátové sešity mám sice u sebe, ale klidně si diktát napiště do školního sešitu ČJ-ML. Napište datum a ČJ-DI. Diktát si poslechněte a piště podle paní učitelky z: https://www.youtube.com/watch?v=lN7m92Oau9s
Je na opakování vyjmenovaných slov, tak jsem zvědavá! Výsledek mi pošlete!​
4. PŘÍRODA     Jděte ven na procházku a napište mi co nejvíce podstatných jmen, která cestou potkáte (osoby, zvířata, věci,...) a která začínají na písmena: "J, K, M" (doporučení: malý zápisníček a tužku si vezmi s sebou i na procházku, ať to nezapomeneš. Vítěz bude vyhlášený při dalším zadání úkolů !!! )​
5. SLOŽENÍ VĚT    Nyní vám napíšu počáteční písmena slov, na která začínají slova ve větě. Větu máš za úkol utvořit! (např.: D L T M S = Do lesa to máme skokem. Dělej, Lída tě, myslím, slyší.)​
Zadání pro vás:​
a.  D J K D.​
b. P S M D K?​
c. K S B T S?​
d. M T M, S S M P T.​
6. PŘÍBĚH NA PÍSMENO...    Zkus napsat příběh, kde budou všechna slova začínat na jedno stejné písmeno.​
7. ROD a PÁD     Napiš mi 5 slovních spojeních, kde jsi byl v posledním týdnu, aby v nich vždy byla předložka a podstatné jméno (u babičky, před barákem, okolo domu,...) a urči pád, číslo a rod podstatného jména.​
8. ČETBA KNIHY    Vezmi si svou oblíbenou knihu/ kniho, kterou máš rozečtenou. Čti si z ní 30 minut v kuse. Potom mi napiš:​
a.  Proč se ti kniha líbí? Proč sis ji vybral/a ke čtení?​
b. O čem byl úryvek?​
c.  Jak chceš, aby to pokračovalo dál?​
9. NÁVRH DALŠÍHO ZADÁNÍ NA ČJ​
Pokud máš nápad, co bychom mohli z ČJ vypracovat na příště, určitě mi ho zase napiš. Těším se, určitě využiju minimálně jako inspiraci. ​
10. ZASLÁNÍ PÚŘEDCHOZÍCH ÚKOLŮ   Pokud to bude možné, zašli mi, jak jsi řešil/a předchozí úkoly na můj email. Už se moc těším!​
POZN.: Všechny úkoly ze zadání můžeš psát i ve Wordu a poslat mi takto.
 
Jana Kumpertová

 

 

 Učivo z německého jazyka 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 
 

učivo do 3.5.

 

http://www.uschovna.cz/zasilka/XQL8EDJUI67GX2Y3-7GX

 

učivo do 10.5.

 

http://www.uschovna.cz/zasilka/XWPSKKGKES5W349P-WZ6

 

učivo do 17.5.

  1. učebnice str. 55/15,16 - pečlivě přečíst oba e-maily
  2. učebnice str. 56/a - odpovědět na otázky - správně nebo špatně (pracovat s texty e-mailu) - odpovědi zapsat do sešitů a zaslat emailem
  3. učebnice str. 56/b - tvořte otázky, otázky si zapište do svých sešitů
  4. k procvičování zasílám níže uvedený odkaz:
 
učivo do 31.5.
 
 
učivo do 7.6.
 
 
učivo do 21.6.
 

 

 
Anglický jazyk
 
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
Nové učivo
Zdravím vás všechny. Tentokrát vám posílám trošku zábavnější procvičování.

Střílečka čísel:
https://www.umimeanglicky.cz/strilecka-cisla?source=homepagePopular
 
Skládání vět se slovesy to do, to have, to be:
https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-present-simple-tense-to-be-1-uroven/1461
 
Trošku poslechu- pusť si rozhovor (vlevo nahoře) a správně doplň předepsané věty:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/5595
 
 
 
starší učivo
 
Hello everyone. I hope you have a good time.
Vrátíme se hodně zpátky. Pamatuješ si abecedu? A pamatuješ si ANGLICKOU abecedu? Zkus si ji říct nahlas zpaměti.
Ať už jsi měl problém nebo ne, podívej se na následující odkaz. Najdeš tam celou abecedu i s výslovností, příklady slov začínající na dané písmeno a zajímavostí o spelování:
Angličtina - abeceda. Klikni pro výslovnost English alphabet (anglická abeceda) se skládá z 26 písmen zapisovaných latinkou, která jsou součástí také české abecedy. V angličtině ale, na rozdíl od češtiny, neexistují písmena s diakritickými znaménky (´, ˇ, °) ani spřežka “ch”.
www.anglictina-bez-biflovani.cz
Spelování- spelling. Hláskování. Říkání jednotlivých písmen v nějakém slově. Je těžké vybavit si rychle jednotlivá písmena. A nebyla bych to já, neposlat vám nějakou vychytávku:
 
http://www.richardludvik.cz Chytré pomůcky, jak si zapamatovat anglickou abecedu. Najdete zde výslovnost všech písmen a tipy na jednotlivá písmenka. Uvidíte, že to nebude tak těžké. Nemusíte znát všechna písmenka anglické abecedy, ale vyhláskovat své příjmení se vám může hodit. Více video tipů najdete na www ...
www.youtube.com
 
Vytvoř si doma kartičky s jednotlivými písmeny abecedy. Zamíchej je a popros rodiče nebo sourozence, ať tě vyzkouší, jak rychle umíš anglicky říct písmeno, které ti ukážou.
Zkus trénovat deset minut každý den. Po pár dnech dokážeš říct písmeno H i kdyby tě probudili o půlnoci. Můžete si i zahrát hru, kdo řekne písmeno rychleji apod.
 
Závěrečná zkouška tvého tréninku čeká na následujícím odkazu:
Právě si zlepšuji svou angličtinu. Jednoduchý poslech na spellování na mix slovíček vhodný pro začátečníky
www.jazykolog.cz
CHALLENGE!!!
Kdo všechno mi pošle fotku úspěšně splněné zkoušky? Kdo bude mít nejméně chyb? Nenech se zastrašit abecedou! Pochlub se na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
See you soon. Bye...
 
 
 
starší učivo
Všechny vás moc a moc zdravím. Doufám, že se máte dobře a těšíte se do školy alespoň z poloviny jako já.
Tentokrát potrénujeme slovní zásobu volného času a vrátíme se trošku zpět k předložkám AT, ON, IN. Někteří z vás si psali o radu a pomoc s předložkami, pořád nám potvůrky dělají trošku vrásky. Až se vrátíme do školy, společně ještě vysvětlíme a potrénujeme. Zatím mi můžete udělat radost a trošku potrénovat sami. Věřím ve vaše schopnosti a šikovnost.
Na následujících odkazech najdete opakování volného času:
Spoj názvy aktivit volného času. KONTROLA . SWIM
zsbcupice.cz
 
Materiály k předložkám AT, IN, ON:
 
Tři nejdůležitější předložky časové AT, IN a ON. Jak se kde používají, jakou logikou se jejich užívání řídí, nejčastější chyby, příklady kam žádná předložka nepatří, věty k procvičení. Prostě krátké ale informacemi nabité video :) MAXIKURZ PŘEDLOŽEK: http://bit.ly/MaxiPredlozky (do 24.9 SLEVA 35%)
www.youtube.com
A jak by to šlo vám? Není to tak snadné, ale je to zábavné a zdarma. Kroužkovací test na základní použití těchto základních předložek - anglický test zdarma na anglictinavtestech.cz
www.anglictinavtestech.cz
(Zde máme krásně ukázané, že se předložky rozdělují na předložky místa a předložky času- pokud čemukoliv nerozumíš, zkus použít slovníček. Nejlépe si udělej vlastní obrázek, podobný tomuto, ale se svým popisem- může být i v ČJ, jen názvy předložek IN, ON, AT zachovej)

 
Všechny vás zdravím, na všechny se těším. Tak se opatrujte, ať se ve zdraví (fyzickém i duševním) shledáme. Vaše Kačka K.

 
 

Matematika

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Učivo do 24.4.

TROJÚHELNÍK

Dnes začneme novou látku. Nejprve se podívejte na následující video. Potom si vezměte školní sešit, rýsovací potřeby a budete si psát a rýsovat toto učivo (kromě těch příkladů). Video si můžete zastavovat podle toho, jak rychle píšete a rýsujete. Výhodou je, že si můžete pustit video tolikrát, kolikrát budete potřebovat

https://www.youtube.com/watch?v=vyx9xH6Z_M0

https://www.youtube.com/watch?v=vyx9xH6Z_M0

A nyní si nové učivo procvičíme na příkladech v učebnici. Do procvičovacího sešitu si napište nadpis Trojúhelník a vyřešte cvičení 6 na straně 160, cvičení 7 a 8 na straně 161. Výsledky si zkontrolujte ve výsledcích na straně 211.

Učivo do 3.5.

ROZDĚLENÍ TROJÚHELNÍKŮ

Prohlédněte si následující video, potom si ho pusťte znovu, vezměte si školní sešit a udělejte si zápis podle tohoto videa. Úlohy na procvičení si tam nepište, jen to nové učivo. Průběžně si video zastavujte, abyste si v pohodě stihli zápis udělat.

https://www.youtube.com/watch?v=Wqm9qz3aiDA

Nové učivo najdete i v učebnici na straně 164.

Nyní si nové učivo procvičte:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3320

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3840

TROJÚHELNÍKOVÁ NEROVNOST

Nejprve si prohlédni následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=OHM6BIMryVQ

Nyní si opět vezmi školní sešit a napiš to, co bude v tomto videu:

https://www.youtube.com/watch?v=apnE5_encMc

Učivo je také v učebnici na straně 162-163. Nyní si učivo procvičíme:

Do procvičovacího sešitu si napiš nadpis Trojúhelníková nerovnost a vyřeš cv.2/str.163 ( procvičíš si zde zároveň sčítání desetinných čísel). 

A ještě jedno video na protrénování učiva.

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3321

učivo do 10.5.

Milí žáci, nyní se posuneme k učivu novému, k objemu krychle a kvádru. Další učivo o trojúhelníku si necháme na začátek nového školního roku. Jednotky objemu musíte umět i ve fyzice a nyní se jim věnujete, takže budeme trénovat stejné učivo ve dvou předmětech.

Do školního sešitu si napište nadpis Jednotky objemu a opište si modré rámečky ze strany 184 a 185. Prohlédněte si následující videa:

https://www.youtube.com/watch?v=1O5owFJORbo

https://www.youtube.com/watch?v=O88TbsUUvHM

https://www.youtube.com/watch?v=wJonFqA567Q&t=210s

https://www.youtube.com/watch?v=nltwDlljO8M&t=82s

Nyní si zkusíme procvičit převody jednotek objemu do procvičovacího sešitu: str.185/cv.1.,2.,3. Tato cvičení mi pošlete na email.

Abychom nezapomněli na desetinná čísla, procvičte si následující cvičení:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3300

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3266

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3269

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3270

Mějte se hezky a moc děkuji všem, kteří mi posíláte zadaná cvičení. Všechny 1, které teď dostáváte, vám budou započteny do závěrečné klasifikace. Pokud se to nepovede a 1 nedostanete, tak mám u sebe poznamenáno, že jste se o to alespoň snažili. Mrzí mě, že někteří mi ještě neposlali žádné cvičení. Snad to ještě napraví a pošlou mi své práce.

Učivo do 24.5.

Objem krychle a kvádru

Vzorce pro výpočet objemu krychle a kvádru umíme a teď je využijeme při výpočtech. Podívejte se nejprve na video:

https://www.youtube.com/watch?v=FGJPm4jPUDA

Učivo si nyní procvičte. Připravte si nejprve tužku a papír na výpočty:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3361

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3348

Do procvičovacího sešitusi spočítejte příklady ze Sbírky úloh:

Str.109/cv.725.,726.,733. Tyto 3 vyřešené úlohy mi zase pošlete na email, máte šanci na 1, pokud je budete mít dobře. Výsledky si můžete zkontrolovat ve Výsledcích na str.149.

Učivo do 31.5.

Opakování desetinných čísel

Řády, porovnávání podle velikosti, zaokrouhlování:

https://skolaposkole.cz/matematika-zs/6-rocnik/desetinna-cisla

Dělení des.čísel: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3273

Násobení a dělení des.čísel: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3303

Souhrnná cvičení: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3274

Test: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3276

Nyní si do procvičovacího sešitu vyřešíte následující příklady a pošlete mi je na můj školní mail, máte opět šanci na 1:

14,815 + 3,14 + 0,946 =

156,347 – 48,16 =

368,4 + 47,31 – 249,815 =

3,15 * 1,2 =

0,038 * 0,6 =

14,2 * 0,59 =

0,3 * 0,07 * 0,002 =

(znak *je násobení)

Přírodopis

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Přírodopis do 24.4

VZDUŠNICOVCI

  1. Přečíst učivo v učebnici na straně 74-77.
  2. Prohlédnout výuková videa:

https://www.youtube.com/watch?v=W5Zdn_QVYL0   vzdušnicovci

https://www.youtube.com/watch?v=xQgVU8sjSo8 mnohonožky a stonožky – rozdíly

https://www.youtube.com/watch?v=DvIs93Q2hbU   mnohonožky

https://www.youtube.com/watch?v=FKiTs-azJOs     šestinozí

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1926     členovci - test

Děkuji všem, kteří jsou se mnou v kontaktu a skvěle spolupracují.  Mějte se hezky a hodně sil do dalšího učiva!

Učivo do 15.5.

HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU

1.Přečtěte si učivo v učebnici na straně 78-85 a prohlédněte si všechny obrázky

2. Prohlédněte si videa:

http://2zs.sokolov.cz/joomla35/index.php hmyz s proměnou nedokonalou a dokonalou

https://www.youtube.com/watch?v=pdneLLKHYEc   jepice, vážky

https://www.youtube.com/watch?v=PQyhp2X_De4    zrození vážky

https://www.youtube.com/watch?v=SbR1Qo0DcrM&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT&index=19     stejnokřídlí

https://www.youtube.com/watch?v=JKig9rbI76Q&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT&index=18     rovnokřídlí, strašilky

https://www.youtube.com/watch?v=61QfiEnIQj4&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT&index=17 švábi, škvoři, kudlanky

https://www.youtube.com/watch?v=MtpGS3r6YSs&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT&index=20       vši, ploštice

3. Dobrovolný úkol na 1: Pokud mi pošlete na mail odpovědi na otázky z učebnice na straně 83 (jsou tam 3 otázky a úkoly) a budou všechny správně, máte šanci na jedničku.

Mějte se hezky, všechny vás moc zdravím a děkuji těm, kteří mi posílají své práce. Vše si poznamenávám a budu vaši aktivitu a práci zohledňovat při závěrečné klasifikaci.

Učivo do 24.5.

Hmyz s proměnou dokonalou

1.Nejprve si zopakujte učivo o hmyzu s proměnou nedokonalou:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1927

2. Nyní si zopakujte vývojová stádia hmyzu s proměnou dokonalou v učebnici na straně 79 a pak si přečtěte učivo na straně 86-91. Prohlédněte si následující videa:

Síťokřídlí, chrostíci https://www.youtube.com/watch?v=9VgaC9f2mAk&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT&index=21

dvoukřídlí, blechy, chrostíci https://www.youtube.com/watch?v=rHzSIxpfT9k&t=26s

(blechy a chrostíci jsou ke konci videa, ale můžete se samozřejmě podívat i na učivo o dvoukřídlém hmyzu, také nás toto učivo čeká)

Denní motýli https://www.youtube.com/watch?v=F-aTmfL9DEU

Noční motýli https://www.youtube.com/watch?v=sNxQtfF29h4

Bourec morušový https://www.skolasnadhledem.cz/game/1927

Životní cyklus bource morušového https://www.youtube.com/watch?v=_gVkO71DLo8

3. Zájemci o 1 mi pošlou na školní email odpovědi na otázky v učebnici:

Otázka č.2./str.86

Otázky č.1.,2./str.87

Otázka č.4./str.91

Přírodopis do 5.6.

Brouci

  1. Přečíst učivo v učebnici na straně 92-95.
  2. Prohlédnout výukové video:

https://www.youtube.com/watch?v=o3Q_eq2T3qc

3. Vypracuj odpovědi na otázky v učebnici na str.95 /1.,2.,4.

Pokud budou správně, dostaneš jedničku.

Dvoukřídlí

1. Přečíst učivo v učebnici na straně 96-98.

2. Prohlédnout výukové video:

https://www.youtube.com/watch?v=-p2oTx3gjTw

3. Vypracuj odpovědi na otázky v učebnici na straně 98/1.,2.,3.,4.

Také za tyto odpovědi, pokud budou správné, můžete dostat 1.

Přírodopis do 8.6.

Milí žáci,

protože příští týden budete odevzdávat učebnice, zadám už poslední učivo, které nám ještě zbývá. Přečtěte si ho v učebnici a výuková videa si můžete prohlédnout i později, pokud to nestihnete teď.

Blanokřídlí

  1. Přečíst učivo v učebnici na straně 99-101.
  2. Prohlédnout výuková videa:

https://www.youtube.com/watch?v=DdB1WMRoR7U&t=239s

https://www.youtube.com/watch?v=01bkd9J8Wxc

 

Kmen: Ostnokožci

1. Přečíst učivo v učebnici na straně 102-103.

2. Prohlédnout výuková videa:

Hvězdice: https://www.youtube.com/watch?v=XG6Nij6yU_Y

Lilijice: https://www.youtube.com/watch?v=855FCLHDAyk

Hadice: https://www.youtube.com/watch?v=tKE0OHcrWxc

Ježovky: https://www.youtube.com/watch?v=0q8Hc-D3bV8

Moc děkuji všem, kteří se mnou spolupracovali.

 

Fyzika   

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

                                                                                            21.4.2020                                                                             

Milí žáci,

vašim dalším úkolem bude vážení. Použijte kuchyňskou váhu, na malé hmotnosti je dobré použít elektronickou.

Vezmi pět věcí z ledničky nebo ze spíže, zvaž je a porovnej skutečnou hmotnost s hmotností vyznačenou na obale. Zjistil/a jsi rozdíl? Proč se váhy liší?Zkus se zamyslet a odpovědět na otázky.

Tabulku si opět vlep do sešitu nebo překresli. Už se těším na vaše výsledky!

Př.

Selský jogurt 200 g 211g + 11g

                                              

zboží hmotnost na obalu naměřená hmotnost váhový rozdíl +/ -
       
       
       
       
       

                                                                                                                                                               

 

                                                                                                                                 5. května 2020

OBJEM

http://www.uschovna.cz/zasilka/YA2G6T5K9NYXUKBX-YAG

FYZIKA - OBJEM                                                                                                           11.5.2020

Podívej se na videa:

https://youtu.be/O88TbsUUvHM

https://youtu.be/wJonFqA567Q

https://youtu.be/1O5owFJORbo

https://youtu.be/rPUKH3c7FqY

PRACOVNÍ LIST Č.1

bazén -

injekční stříkačka -

hrnec -

dětská láhev na mléko -

WC -

vana -

nádrž v automobilu -

5 ml, 250 ml, 10 l, 4 l, 2 hl, 55 l, 20 m3 - objemovou jednotku přiřaď

                                   PRACOVNÍ LIST Č.2

1) 400 hl = (l)                         4) 18 dl = (cl)                        7) 78 cl = ( dl)

2) 60 cl = (ml)                        5) 63 l = (ml)                         8) 54 ml = (dl)

3) 3 dl = (ml)                          6) 50 ml (l)                             9) 79 hl (dl)

1) 5m3 = (I)                         4) 230 dm3 = (hl)                  7) 4200 cm3 = (l)

2) 20 dm3 = (I)                    5) 30 l = (cm3)                       8) 44 dm3 = (cm3)

3) 33 l = (cm3 )                      6) 30 cm3 = (ml)                    9) 3000 l = (m3)

Výsledky posílej na můj email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Fyzika - souhrn/výsledky

TEPLOTA

1. Měření teploty – denní záznam – šest dní měření venkovní teploty

2. Referát – Klementinum – důležité bylo uvést, že je to naše největší observatoř v Praze – kdy od poloviny 18. stol. započalo pozorování, zaujímá významné postavení v dějinách meteorologie

3. Závody kostek ledu – výsledek: kostka v obyčejné vodě roztaje dříve než kostka v solném roztoku


HMOTNOST

Pracovní list – živočišná říše

např.

1mg - octomilka
1g - mládě klokana
10g - vakoplšík létavý
1 dag – myš africká
1 kg - káně rudoocasá
100 kg – panda velká
1t - kůň

Pracovní list – převody jednotek

Výsledky:

1t ( kg) = 1000 kg 69 mg ( g) = 0,069 g 20 dag ( g) = 200 g
1kg ( g) = 1000 g 6t (g) = 6 000 000 g 17 mg ( g) = 0,017 g
1g ( mg) = 1000 mg 2910 g ( kg) = 2,91 kg 9000 kg ( t) = 9t


0,02 t (kg) = 20 kg 105 mg (g) = 0,105 g 3550 kg (g) = 3 550 000 g
125 g (kg) = 0,125 kg 8100 mg (g) = 8,1 g 110 mg (g) = 0,11 g
0,2 g ( mg) = 200 mg 0,005 kg (g) = 5 g 4000 kg (t) = 4 t

Pracovní list – vážení potravin
Př.

Selský jogurt 200 g 211 g + 11g


Odpověď na otázku: Hmotnost uvedená na obalu, je hmotnost obsahu, naměřená hmotnost je celková hmotnost obsahu + obalu.

                                                                                                                      25.5.2020

                                                                       OBJEM

 

Milí žáci, přepište prosím do sešitu a nebo vlepte.

Posílám příklady a jejich řešení.

1. Zadání: Z nádrže protékajícího WC každou minutu vyteče 250 ml vody. WC protéká celou noc (to je přibližně 8 hodin). Kolik litrů vody proteče?

Řešeni:

            V1 = 250 ml

            t1 = 1 min.

            V2 = ? l

            t2 = 8 hod.

 
   

 

 

            t2 = 8 . 60

            t2 = 480 min.          

            V2 = t . V

            V2 = 480 . 250

            V2 = 120 000 ml = 120l

( V – objem, t – čas )

2. Zadání: Akvárium o rozměrech 50 x 20 x 40 cm (šířka x hloubka x výška) je do výšky 35 cm naplněno vodou. Jaký je objem vody?

Řešení: a = 50 cm

b = 20 cm

c = 35 cm

V = ? ml

V = a. b. c

V = 50 . 20 . 35 = 35 000 ml = 35 l

( použili jsme vzorec pro kvádr )

Úkol: Akvárium o rozměrech 60 x 50 x 30 cm (šířka x hloubka x výška) je do výšky 28 cm naplněno vodou. Jaký je objem vody? Výsledek uveď v litrech. Těším se na výsledky :).

 

                                                                                                                      1.6.2020

Milí žáci, provedeme dva pokusy a ověříme si, že:

1l=1kg a 10dcl = 1l

----------------------------------------------------------------

Proveď zápis do sešitu.

1. Váží 1l = 1 kg ?

(zvaž nádobu, ve které budeš odměřovat, nalij poté 1l vody a zvaž, nezapomeň odečíst hmotnost nádoby)

2. 10dcl = 1l ?

(odměř si 1dcl a desetkrát přelij do nádoby, změř zda ti vyšel 1l)

 

Budeš – li postupovat správně a měřit přesně, měly by ti vyjít správné výsledky. Napiš mi, jestli se ti měření povedlo.

                                                                                                                      8.6.2020

Milí žáci, posílám řešení zadaného úkolu.

 

Úkol: Akvárium o rozměrech 60 x 50 x 30 cm (šířka x hloubka x výška) je do výšky 28 cm naplněno vodou. Jaký je objem vody? Výsledek uveď v litrech.

Řešení:

a = 60 cm

b= 50 cm

c =28 cm

V = ?

---------------------------

V = a . b . c

V = 60 . 50 . 28

V = 84 000 ml = 84 l

Odpověď: Objem vody v akváriu je 84l.


 

Dějepis

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 20.04. – 24.04. 2020:

  1. Zasílám krátké výpisky k novému tématu. Výpisky si nemusíte přepisovat. Platí jako vždy, kdo může – vytiskne si výpisky a nalepí do sešitu, kdo nemůže – dostane výpisky  až se uvidíme.
  1. Nová látka je v uč. str. 112 – 113, ale pročtěte si i učebnici str. 110 – 111, především na str. 111 máme mapu a můžete si projít přírodní podmínky, řeky, názvy měst, moří.
  1. Nezapomeňte na zajímavosti v záložkách učebnice, odpovězte na otázky, které jsou na str. 112 – 113 na lištách/v záložkách.Téma: Starověká Itálie – budoucí vládkyně Středomoří
  2. Latinská slova tvoří základ mnohých slov používaných v současnosti. Odhadni a napiš současnou českou podobu původních slov (slova si zapiš do sešitu a až budeme ve škole, vše si společně přečteme).
  • Itálie leží na Apeninském poloostrově omývaném Ligurským, Tyrhénským, Jónským a Jaderským mořem (a už vyhledáváme všechna moře na mapce. Itálie je právem označována jako Vládkyně moří
  • Nejvýhodnější k osídlení byly nížiny, které však tvoří jen jednu pětinu povrchu Itálie.
  • Postupně poloostrov osídlily kmeny Ligurů, Italiků, Latinů a Etrusků.
  • Lidé začali osídlovat území starověké Itálie pro jeho výhodnou polohu a přírodní podmínky.
  • Dorozumívacím jazykem se později stala latina.
  • Dnes se tímto jazykem již běžně nehovoří, používá se však např. v lékařství, v advokacii, v biologii.

Receptum ……………………………..    cometa (vyslovujeme ko-) …………………………..  mathematica (vyslovujeme-ika)…………………………….definitio (vyslovujeme –ýcio)………………………………, terminus ……………

NAUČTE SE NĚKOLIK LATINSKÝCH SLOV

l i b e r – kniha                     g r a m m a t i c u s – učitel                        e p i s t o l a – dopis

Ať se Vám práce daří !

učivo do 3.5.

  1. Zasílám výpisky k tématu „Starověký Řím – Jak víme, že to bylo právě tak?“.  PROSÍM, kdo si může výpisky vytisknout, vytiskne a založí do sešitu. Kdo nemůže – nezoufá – výpisky  dostane  až se sejdeme.
  2. Výpisky si řádně pročtěte. Kdo bude chtít zjistí, co vypráví pověst o  založení Říma??? Na konci textu najdete úkol pro vás!!!!
  3.  Nové téma najdete v učebnici na str. 114 - 117, prohlédněte si fotografie, které se vztahují k našemu tématu, nezapomeňte si přečíst poznámky na lištách a zkuste si odpovědět na otázky, které najdete v lištách učebnice.

 

  • Jak vznikl starověký Řím??
  • Možná někdo z vás slyšel nebo četl o legendě o založení Říma??
  • Proč se stala vlčice symbolem města Říma???
  • Budu ráda když si najdete pověst o založení nedobytného Říma  - příběh o dvou bratrech (Romulus a Remus) a přečtete. O legendě si společně určitě povíme.

 

Starověký Řím – Jak víme, že to bylo právě tak?

  • O dějinách starověkého Říma se dozvídáme z archeologických nálezů, písemných záznamů a dalších pramenů, například z mincí.
  • První římští historikové se nazývali analisté. To proto, že sepisovali záznamy, v nichž se můžeme dočíst např. o válkách. Psali je každý rok, a proto se jim česky říká letopisy, latinsky annales (anály).
  • Známými římskými dějepisci byli Tacitus, Livius i římský politik a vojevůdce Caesar.
  • Město Řím vzniklo na území dnešní Itálie v 8. století př. n. l.  Příběh o dvou bratrech dvojčatech měli sice Římané rádi, ale skutečnost byla jiná. Jaká?
  • Město Řím založili obyvatelé malých zemědělských osad rozmístěných na ?kolika – sedmi pahorcích kolem řeky Tiberu. Vysušili mokříny, vybudovali veřejné náměstí a kolem města postavili zdi.
  • V té době měli ještě na okolním Apeninském poloostrově velký vliv Etruskové (dobří zemědělci, zpracovatelé železa a zruční stavitelé). Narůstal však vliv i Latinů. Oba národy pak společně s dalšími vytvořili obyvatelstvo Říma – Římany.
  • Archeologové se domnívají, že Řím ve skutečnosti vznikl jako sídlo etruských králů, kteří tuto oblast ovládli. Římané etruské vládce nenáviděli, vyhnali je a začali si vládnout sami. Bylo pro ně nepřijatelné přiznat, že jejich město založili právě Etruskové.
  • Řím bylo centrem jedné z největších starověkých říší na světě.
  • Zpočátku Římu vládli králové (šlo o království) – avšak neměli neomezenou moc. Volilo je shromáždění svobodných občanů – sněm a radila jim rada starších – senát.
  • Svobodní občané se dělili na potomky zakladatelů města (patricije, jež měli všechna práva) a potomky přistěhovalců (plebejce, jež měli jenom některá práva, např. mohli být vojáky, ale nemohly zastávat úřady).
  • Jedním z úkolů krále bylo vést vojsko při obraně. Roku 510 př. n.l. vyhnali Římané posledního krále a Řím se stal republikou.
  • V čele republiky stáli (vždy na jeden rok zvolení) dva nejvyšší úředníci (zvaní konzulové). Ti byli veliteli armády a zodpovídali se senátu.
  • Římskou republiku poznamenaly spory mezi patriciji a plebejci a řada válek.
  • Spory vyústily v sepsání zákonů (vydaných na měděných deskách) znamenajících stejná práva pro všechny svobodné občany (ne pro otroky).
  • Války vedly k ovládnutí celé Itálie a potom i k ovládnutí celého Středomoří r. 146 př.n.l. (z ovládnutých cizích území vznikly tzv. provincie).
  • Nejznámější byly boje proti městu Kartágu (punské války) a proti Keltům.
  • Římská republika měla stále větší problémy zvládnout nespokojenost svých obyvatel. Musela se pokusit vyřešit starosti chudých občanů (bezzemků) i vzpoury otroků.
  • Výsledkem bylo převzetí moci jedním vládcem – tím se stal Julius César (ale to už bude příběh jiné kapitoly).

Důležité pojmy:

  • Antika -  jde o označení řeckého a římského starověku
  • Republika – nový druh státu, v němž nevládl král, ale zvolení nejvyšší úředníci
  • Konzul – v Římě nejvyšší zvolený úředník
  • Provincie – ovládnutá cizí území spravovaná římskými úředníky
  • Bezzemci – svobodní občané, kteří přišli o svoji zemědělskou půdu

ÚKOL: 1) Zjistěte, co vypráví pověst o založení vaší obce nebo města v blízkém okolí???

              2) Každý znak města nebo obce je sestaven ze symbolů, které se vážou k minulosti nebo
                 současnosti místa. Vysvětlete, co znamenají symboly ve znaku vaší obce nebo blízkého
               města??
Znak si můžete nakreslit do svých sešitů.

učivo do 10.5.

  • Národní muzeum, kde je možné zopakovat si již probrané učivo případně objevit učivo, které nás teprve čeká. Rozhodně se podívejte na téma "vydejte se za poznáním do Panteonu", které si pečlivě prohlédněte/poslechněte a je tu i možnost vyplnění pracovního listu. 
 

 https://www.ctm-academy.cz/objevitelske-soboty/objevitelske-ne-soboty-online

učivo do 17.5.

 
 
Druhý odkaz u dějepisu je na lekce v rámci projektu "objevitelských ne-sobot", kde je vše zdarma - pouze je nutné se zaregistrovat do neděle 10.5.2020 do 20:00 hodin.
 
učivo D a NJ  do 24.5.

 http://www.uschovna.cz/zasilka/YO2XIZKHYKESHT4N-26G

učivo do 7.6.

http://www.uschovna.cz/zasilka/YV3TIYHL3DW3JPWD-ANH

učivo do 14.6.

http://www.uschovna.cz/zasilka/ZB659R3UDSWTJEF4-VT2

učivo do 21.6.

http://www.uschovna.cz/zasilka/ZG6U8Z7JZSZR9SD3-74S

Hudební výchova

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Inspirace na duben

www.uschovna.cz/zasilka/WQZALG9AKYY22GXA-YP2

Hudební nabídky pro měsíc květen je možné plnit průběžně v rámci možností.Pokud budete potřebovat informaci, můžete se na mě mailem obrátit.

Děkuji a přeji vše dobré

Mgr. Eva Mokrá dipl.um.

www.uschovna.cz/zasilka/XXKP93XIDK6HHD4R-36T

Nové učivo

www.uschovna.cz/zasilka/YIYJG75XFPZN3ASW-8PN
 
učivo na červen
 
 
Výtvarná výchova
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
20. 4. 
Maluj, kresli, foť, vyráběj -  cokoliv, co ti udělá radost.
Svou práci mi můžeš zaslat na můj email. 
 
VOZ
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
Znáš všechny symboly České Republiky?
 
Přečti si v učebnici kapitolu o státních symbolech str. 64-66 a vypracuj si malý přehledný plakát (vel. A5) se symboly ČR a vlep si jej do sešitu. Pokud chceš, můžeš mi jej poslat vyfocený na email  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 Zeměpis
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
Téma 4: Pedosféra (doporučené do 3. 6.)
 
 
Téma 3: Hydrosféra (doporučené datum do 17. 5.)

Téma 2: Atmosféra- doporučuji vypracovat do 26. 4.

  • atmosféra: udělat si výpisky - učebnice 33 - 35 
  • doporučené videa: 
  • počasí: udělat si výpisky - učebnice 36 - 39
    • úkol - popiš počasí panující ve středu 15. 4. a popis zašli e-mailem - jednička tě nemine 
    • Příklad: Bylo polojasno, teplota 18°C, beze srážek a vanul slabý západní vítr. (na popis větru se hodí tabulka na straně 40)