DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu,
tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45).
AKTUALIZACE : Pro nezájem (účast potvrdilo pouze 8 žáků) focení třídy neproběhne !
2. třídnická hodina proběhne v týdnu od 15.6. - 19.6. za účelem společného focení třídy. Fotit se bude pouze třída jako celek, ne skupinky žáků !
Potřebuji od Vás vědět, zda máte o focení zájem. Pokud by byl zájem malý, bude focení třídy zrušeno.
Pošlete mně info na email, zda máte zájem o focení Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Učivo v době karantény COVID-19
FRAUS:
https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma
www.skolasnadhledem.cz
DIDAKTA:
Přístupové kódy na www.didakta.cz pro naši školu:
Login: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Heslo: 46XX
NOVÁ ŠKOLA:
https://www.nns.cz/…/pomoc-s-domaci-vyukou-zaku-miuc-a-vy…/…
SCIO:
ttps://www.scio.cz/pro-deti-a-rodice/procvicovaci-testy.asp
MATEMATIKA
V průběhu karantény procvičovat výrazy (uč. str. 111) a používání vzorců pro úpravu výrazů (uč. str. 112 - str.115). Opakování učiva (uč. str. 116) - Provádějte kontrolu výsledků viz učebnice.
DOPORUČUJI VYUŽÍVAT ONLINE SBÍRKU ÚLOH - zde
A jelikož příští rok budete dělat přijímací zkoušky doporučuji Vám procvičovat témata jako je : Pythagorova věta , řešení úloh s využitím Pythagorovy věty ; Obrazce - obsah a obvod, Hranoly - povrch a objem; Racionální čísla - početní operace; Mocniny a odmocniny - početní operace. Témata naleznete ve sbírce úloh - MÁTE DOMA !
8.6. - 15.6.
Klasifikace je k dnešnímu dni uzavřena. Do celkového hodnocení jsem započítal i vaši zaslanou domácí přípravu. Pro tento týden dávám dalších 8 příkladů. Kdo bude chtít může poslat ke kontrole.
1)Určete obsah kruhu, který je a) vepsán, b) opsán čtverci o straně 6,32 cm.
a)31,35 cm², b) 62,71 cm²
2)Rozdíl výšek mezi místy A a B železniční trati je 38,5 m, jejich vodorovná vzdálenost je 3,5 km. Určete stoupání trati v promile.
11 promile
3)Týdenní plán (tj. 5 směn) jedné dílny, kde pracuje 48 zaměstnanců, činil 720 výrobků. Od středy do konce týdne chyběly v dílně pro onemocnění chřipkou tři osminy zaměstnanců. Kolik výrobků dílna v tomto týdnu vyrobila a na kolik procent splnila týdenní plán?
558 výrobků; 77,5 %
4)Šířka obdélníku je 65 % jeho délky. Obvod obdélníku je 132 cm. Určete rozměry obdélníku.
40cm, 26cm
5)Vypočtěte délku úhlopříčky rovnoramenného lichoběžníku, má-li základny 9 cm a 5 cm a výšku 3 cm.
7,6cm
6) Kruhový záhon o průměru 10 m se má osázet begóniemi. Na jednu sazenici je zapotřebí 2 dm2. 1g semena má 5 000 zrn, jejichž klíčivost je 85 %. Pěstební odpad od výsevu do výsadby je 20 % z klíčících rostlin. Určete hmotnost semen (v desetinách gramů), která se musí vyset, aby bylo zajištěno osázení květinového záhonu.
1,2 g
7)Skleněná nádrž má tvar kvádru o rozměrech dna 24 cm a 12 cm. Výška vody v nádrži je 20 cm. Vypočtěte objem tělesa, které se do vody potopilo, jestliže voda stoupla o 3 cm.
864 cm3
8)3,5 cm na mapě představuje 7 km ve skutečnosti. Určete měřítko této mapy.
1:200000
1.6. - 8.6.
Opět všem děkuji za zaslané úkoly (vaše domácí příprava k přijímacím zkouškám). Jsem rád, že pracujete. Každý, kdo pravidelně posílal (více než 70 procent všech zadaných prací) bude započítáno do známky na vysvědčení. Proto posílejte i v červnu.
Úkoly pro tento týden.
U příkladů budou náčrtky a uveden postup řešení !
1) Vypočtěte, kolik procent je 3600 cm³ ze 120 litrů.
3%
2) Zmenšením neznámého čísla o 28,5% dostaneme číslo 243,1. Určete neznámé číslo.
340
3) Vypočítejte třetinu obvodu obdélníku, který má jednu stranu délky 12 m a úhlopříčku délky 13 m.
11,33 m
4) V rovnoramenném trojúhelníku je základna o 3,5 cm kratší než rameno. Obvod trojúhelníku je 58 cm. Vypočítejte délky stran tohoto trojúhelníku.
20,5 cm; 20,5 cm; 17 cm
5) Podstava kolmého hranolu je rovnoramenný trojúhelník, jehož základna je 10 cm a rameno 13 cm. Výška hranolu je trojnásobek výšky podstavného trojúhelníku na jeho základnu. Vypočtěte povrch tohoto hranolu.
1 416 cm2
6) Silniční násep má příčný řez tvaru rovnoramenného lichoběžníku o základnách 10 m a 16 m, ramena délky 5 m. Kolik metrů krychlových zeminy je v náspu o délce 400 m?
20 800 m3
7) Plán má měřítko 1 : 2 500. Určete v centimetrech rozměry, které bude mít na tomto plánu pole o délce 310 m a šířce 182,5 m.
12,4 cm a 7,3 cm
8)Rozhlasový přijímač, jehož původní cena byla 2200 Kč, byl po technickém zdokonalení zdražen o 20 %. Později byl o 15 % z nové ceny zlevněn. Jaká byla jeho konečná cena?
2244 Kč
ANGLICKÝ JAZYK
2.6.
1) Přídavná jména
There is a bird. It’s eating some seeds. x There is a bird eating some seeds.
22.5.
- Popis osob - opakování: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/appearance
- užitečná slovíčka k tématu charakter s výslovností (vyberte si užitečná pro vás): https://www.helpforenglish.cz/article/2006072367-character a test: https://www.helpforenglish.cz/article/2007121902-people-s-character-vocabulary-test
- popis vzhledu – slovíčka s výslovností (opět - vyberte si užitečná pro vás): https://www.helpforenglish.cz/article/2006072324-describing-people
- oblečení, zopakování - přídavná jména/adjectives x příslovce/adverbs (smart – vkusný, ptám se „jaký/é/á“? x smartly – vkusně, ptám se „jak“?) – poslech se slovní zásobou: https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/course/lower-intermediate/unit-2/session-1/activity-3
- Úkol – popis osoby (vzhled a charakter, koníčky, oblečení), rozsah min. 80 slov, nezapomeňte napsat, proč jste si dotyčnou osobu vybrali, odevzdání do 28. 5. Vzor – projděte a zkuste si cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/intermediate-b1-writing/someone-i-admire
12.5.
1) Pozvánky – všechny, které jsem obdržela, kritéria splnily
2) nové téma: lekce 3B
Rady a varování
- advice = rada (nepočitatelné – nemá množné číslo a nelze zde použít člen neurčitý): give someone advice – poradit někomu; take your advice – řídit se tvou radou – výslovnost a použití viz https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/advice
Projděte si slovní zásobu 3B na str. 82 v PS, pročtěte článek v učebnici na straně 34, pak zkuste cvičení 5 ze strany 35 a v PS na str. 26 (řešení uloženo na Edmodo)
Gramatika - shrnutí:
- If you want to give advice, you use: should /šud/ – měl bys
- If you want to talk about things that can happen: might /mait/ – mohl/o by
should/might + verb (infinitive) – You should brush your teeth every day. Something might happen.
examples:
It’s very hot outside, the sun is shining. You should take a hat. You might get sunburnt (spálit se).
You should be more careful and look around. You might fall down the stairs.
3) poslech – rady: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/advice-exams
4) Macbeth – literatura: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/literature-uk/shakespeare-macbeth
DÉJEPIS
1.6.
www.uschovna.cz/zasilka/YUHGCKBT2Z2C8BU6-YZM
textová podoba :
2, východní fronta – byly boje na území Ruska.
Carem v Rusku byl Mikuláš II.- za jeho vlády byl v armádě chaos, neschopní velitelé, špatná výzbroj, problémy se zásobováním, do jeho vladaření zasahoval Rasputin.
Dú: zjisti si nějaké informace o Rasputinovi.
Car byl svržen a nastolena prozatimní vláda, která chtěla pokračovat ve válce do vítězného konce.
Proti tomu se postavili bolševici v čele s Vladimírem Iljičem Leninem, vlastním jménem Uljanovem. Ti chtěli z války vystoupit a nastolit sověty- vládu lidu.
Došlo k občanské válce – říjnové revoluci. Výsledkem bylo vítězství bolševické strany vedené Leninen a vystoupení z války 3.3. 1918
Předím byly vydány dva dekrety : O válce – že vystupují z války bez nároků na poválené dělení světa.
O půdě – půda šlechty rozdána rolníkům
Prezentace o zabití rodiny Mikuláše II.
https://www.youtube.com/watch?v=ZJLJpS3aHtA
Dohoda byla oslabena o Rusko, které z války vystoupilo.
ČESKÝ JAZYK
https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny
https://www.mojecestina.cz/vetne-cleny
https://www.pravopisne.cz/category/vetne-rozbory/skladba-vet-syntax/vetne-cleny/
https://www.skolasnadhledem.cz/
http://www.ucirna.cz/cestina/cvicebnice_vetne_cleny.php
23. 3. Můžeš si také vytisknout a vlepit do ŠS 1 tahák:
http://www.kaminet.cz/ces/veta/0test.php
TEORIE: file://srv-file-01.weyland.group/Userdaten$/pzm/Downloads/postup-urcovani-vetnych-clenupp1.pdf
https://www.pravopiscesky.cz/vetne-cleny-prehled-pra-1137-8157.html
Postupuj po dílčích krůčcích, nespěchej, toto učivo je k trénování do poloviny dubna
PROCVIČOVÁNÍ DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT
https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/vedlejsi-vety
https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet#kotva-cviceni
https://www.pravopisne.cz/typ-cviceni/kviz-test/
http://www.testpark.cz/testy/cesky-jazyk/vedlejsi-vety-1670
https://testi.cz/testy/cestina/vedlejsi-vety/
V UČEBNICI jsou VV zpracovány na s. 51 - UMĚT DRUHY, OTÁZKY
PROCVIČUJ NA S. -52 -53 V PS vypracuj s. /e2, g1, s. 17/ g2, g3, g4, 1,2,3
LITERATURA:
ČD
Elektronicky je také možné zpracovat zápis do čten. deníku a odeslat. Při zápisu nezapomeň na čtenářský prožitek. Nemysli jen na to, co autor napsal, ale na své dojmy a pocity. Využij začátky vět:
Ohromilo mě… Potěšilo… Zarazilo…. Zaujalo mě… Překvapilo…. Potěšilo......Všiml jsem si,… Zajímalo by mě…. Nerozuměl jsem… Teď rozumím tomu, proč.......Připomnělo mi to situaci,…Tato část příběhu….. Napadá mě… Zasmál jsem se, když… Bál jsem se o… Řekl bych, že by se příběh mohl vyvíjet takto....Zajímavé slovo/myšlenka/věta......Nikdy bych.....
OSVÍCENSTVÍ podívejte se na odkaz, zopakujte si:
https://www.youtube.com/results?search_query=byl+jednou+jeden+%C4%8Dlov%C4%9Bk+osv%C3%ADcenstv%C3%AD
NĚMECKÝ JAZYK (p. Kučerová)
Třída 8. B/2, 8. C/2
Napiš článek do časopisu pro mládež na téma - Neplánované prázdniny.
V textu zmiň následující body:
• termín, počasí
• průběh dne, činnosti
• stravování
• oblečení
Použij slovní zásobu z okruhů :
• rodina a škola
• koníčky
• kultura
• jídlo a nápoje
• oblečení
Rozsah : cca 100 slov
Text pošli na adresu : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
1.6. - 20.6.
www.uschovna.cz/zasilka/YVSWG98N2WELBZ7F-4D5
Autor : Honza Matyšek
Autor : Karel Benda
ČOZ
27.4. - 1.5. Řešení kožní + Zraková soustava
6.4. - 10.4. Kožní soustava + řešení
ČOZ - opakujeme živiny, metabolismus. Shlédněte video - Nezkreslená věda na Youtube.com
CHEMIE
15.6.
Poslední zadání!! Prázdniny jsou skoro tady, ale kdo si chce udržet informace, musí trochu mozek namáhat. Vaším posledním úkolem je projít si on-line testy. Budu ráda, když mi napíšete skóre prvního pokusu (kolik % jste získali bez dívání).
Pak si je postupně projděte kolikrát bude třeba na 100%. Všechny tyto testíky zkoušejí znalosti, které budeme hned v září potřebovat. Tak vydržte a vyzkoušejte si je, nevím, jestli budou přes prázdniny přístupné.
Děkuji všem, kteří poctivě pracovali a přeji krásné prázdniny.
Částicové složení látek https://www.skolasnadhledem.cz/game/1776
Kyseliny a zásady https://www.skolasnadhledem.cz/game/1817
Halogenidyhttps://www.skolasnadhledem.cz/game/1806
Kyslíkaté kyseliny – vyber správné odpovědi https://www.skolasnadhledem.cz/game/1813
8.6.
Zkuste si krátké testíky na nekovy, polokovy, kovy. Nevadí, když něco bude pro Vás nové a nebudete vědět. Testy si můžete pustit opakovaně až dosáhnete 100%. U některých otázek je více odpovědí správně.
Nekovy: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1835
Polokovy: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1799
Kovy: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1804
2.6.
Zadání č.12 – Významné kovy– pročtěte si a udělejte zápisky (nalepte do sešitu) učivo o významných kovech.
Odkaz na materiál zde: www.uschovna.cz/zasilka/YXJ7I34GLN879YIM-3WI
Kdo ještě neposlal – pište odpovědi k polokovům ať si v sešitě opravíte.
Zadání č. 11 – Polokovy – než se vrátíme detailně ke kovům, projděte si učivo v učebnici na stránkách 64 -67 a zopakujte si vlastnosti POLOKOVŮ. Vaším úkolem bude si vypsat do sešitu alespoň 3 polokovy a ke každému jeho 1 – 2 vlastnosti (použití) a zodpovědět otázku dole na str. 66. Stačí mi poslat scan sešitu.
Kdo má možnost, podívejte se: na YouTube zadejte : 8. třída (Ch, 31) - Polokovy (Mgr. P.Curko)
!! Možnost skype individuální hodiny!! Pište na čase se domluvíme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno..
RUSKÝ JAZYK
https://www.youtube.com/watch?v=Q-wV52Qs8uc
https://www.youtube.com/watch?v=jTms10H8WgE
Počasí- pagóda
Kakája sivódňja pagóda? - Jaké je dnes počasí?
Sivódňja charóšaja pagóda. -Dnes je pěkně.
Sivódňja plachája pagóda. - Dnes je ošklivě.
Kakája búdět záftra pagóda? - jak bude zítra?
Záftra búdět charóšaja pagóda…..Zítra bude pěkně…
svjétit sólnce. - svítí slunce
iďjot dožď´- prší
iďjot sněg – sněží
Na úlice iďjot dožď.- Venku prší
Na úlice 30 grádusof – venku je 30 stupňů
Na úlice 10 grádusof níže nuljá. - Venku je deset stupňů pod nulou.
Napište si do slovníčku tuto fonetickou podobu a naučte se vazby. Je to 12 základních vazeb o počasí.
ZEMĚPIS
6.4. - 10.4. Karlovarský kraj + řešení
FYZIKA
8.6. - konec školního roku
Tvým úkolem si bude zopakovat téma PRÁCE a VÝKON. Probírali jste minulý školní rok.
Prezenrtace - práce : zde
Prezentace - výkon : zde
Video : zde
Příklady k procvičení - zde
26.5. -7.6.
Do konce školního roku nám zbývá 1 měsíc. V této době je v předmětu fyzika naplánováno opakování. Tvým úkolem bude si opakovat téma TLAK, TLAKOVÁ SÍLA . Připomínám, probírali jste minulý školní rok.
Kdo nemá sešit z minulého roku. Zde najde opakování a odpovědi na dobrovolný úkol.....
https://www.slideserve.com/amato/tlakov-s-la-tlak
Video :
https://www.youtube.com/watch?v=k5m6PogTWsg
Dobrovolný domácí úkol - tlak
1.Obsah obou chodidel člověka je 350 cm2, jeho hmotnost je 70 kg. Jak velký tlak způsobuje tento člověk na podložku, stojí-li na obou nohou? Převeď na kPa.
2.Tank o hmotnosti 45 tun má plošný obsah stykových ploch pásů 9 m2. Jaký tlak vyvolá tank na zem? Převeď na kPa.
3.
Převeď:
5 kg (g) 892 Pa (hPa) 0,68 MPa (kPa)
70 kPa (Pa) 0,08 kPa (Pa) 30 kg (g)
35 N (kN) 500 g (kg) 5 t (kg)
800 Pa (kPa) 3 km (m) 0,214 hPa (Pa)
4.Jak můžeme tlak zmenšit? Uveď 2 možnosti.
5.Uveď konkrétní příklad, kdy zmenšením obsahu stykové plochy zvětšíme tlak.
12.5. -26.5.
Pokud jste si přečetli minulý týden kapitolu REZISTORY A JEJICH ZAPOJENÍ, tak doporučuji ještě zhlédnout níže uvedená videa, kde je vysvětleno, jaké zákony fungují v elektrickém obvodu při zapojení rezistorů.
Dobrovolný úkol. Kdo mně pošle řešení, budu brát do celkového hodnocení z předmětu fyzika.
Zkus sám/sama vyřešit tyto příklady. U příkladů bude udělán náčrtek a výpočet.
1) Rezistory o odporech 100 Ω a 200 Ω jsou zapojeny za sebou. Napětí na zdroji je 30 V. Vypočítej celkový odpor, proud procházející obvodem, napětí na prvním rezistoru a druhém rezistoru.
2) Rezistor (1) s odporem 100 Ω a rezistor (2) s odporem 400 Ω jsou spojeny vedle sebe. Mezi svorkami rezistorů je napětí 80 V.
Vypočítej I1, I2, I, R.
VIDEA :
Elektrický obvod
https://www.youtube.com/watch?v=Bj5AIFADqf4
Seriové zapojení rezistorů v elektrickém obvodu
https://www.youtube.com/watch?v=IvCziaHKppY&t=441s
Paralelní zapojení rezistorů v elektrickém obvodu
https://www.youtube.com/watch?v=k-q8I9x7PnQ
Elektrické obvody
https://onlineschool.cz/fyzika/zapojovani-rezistoru/
4.5. - 11.5.
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu REZISTORY A JEJICH ZAPOJOVÁNÍ - str. 20 až str. 22 a udělat si výpisky do sešitu.
29.4. - 4.5.
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu ELEKTRICKÝ ODPOR (také el. odpor vodiče)- str. 17 až str. 19 a udělat si výpisky do sešitu.
https://www.youtube.com/watch?v=372IzAY80zc
https://www.youtube.com/watch?v=PM-I63PiBuQ
21.4. - 28.4
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu ELEKTRICKÝ PROUD - str. 13 až str. 16 a udělat si výpisky do sešitu.
https://www.youtube.com/watch?v=5k5bodVrLrQ
6.4 - 19.4.
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu ELEKTRICKÉ POLE - str. 9 až str. 10 a udělat si výpisky do sešitu.
Doporučuji kouknout na tato video : https://www.youtube.com/watch?v=WdiWcJKoN0U
30.3. - 5.4.
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu MĚŘENÍ EL. NÁBOJE - str. 7 až str. 8 a udělat si výpisky do sešitu.
23.3. - 30.3.
Tvým úkolem bude si přečíst v učebnici (Fyzika IV) kapitolu ELEKTROVÁNÍ TÉLES - str. 2 až str. 6 a udělat si výpisky do sešitu.
Doporučuji kouknout na tato videa : https://www.youtube.com/watch?v=mssa67rK9Js
HUDEBNÍ VÝCHOVA
PÍSNĚ:
1) TOUHA https://www.youtube.com/watch?v=ueRNQZb7LaM
2) HŘÍŠNÁ TĚLA KŘÍDLA MOTÝLÍ https://www.youtube.com/watch?v=Ra6xkNT4eCQ
3) SRDCE NEHASNOU https://www.youtube.com/watch?v=ymnlmwakOPY
Filmový muzikál: KVASKA https://www.youtube.com/watch?v=fhzrPfVE8Ug
OMLOUVÁNÍ ŽÁKŮ
Nemůže-li se žák zúčastnit vyučování z důvodů, které nemohl předem předvídat, je zákonný zástupce nezletilého žáka povinen DOLOŽIT do 3 KALENDÁŘNÍCH dnů od POČÁTKU nepřítomnosti důvody nepřítomnosti a to tím, že ho osobně omluví u třídního učitele, zatelefonuje třídnímu učiteli nebo omluvenku doručí na e-mailovou adresu třídního učitele (informace jsou zveřejněny v žákovské knížce) nebo zatelefonuje na číslo 352 324 050 do kanceláře školy.
Stmelovací kurz Odyssea - říjen 2017
Exkurze Čerrnošín - září 2017