ŠKOLNÍ ROK 2019 / 2020

 

 

 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!

 

VYSVĚDČENÍ - 26. 6. 2020, 8:00 - 8:45

 

Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu, tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého.

 

PŘÁNÍ

Chtěla bych Vám všem popřát pěkné léto, užijte si prázdniny ve zdraví a odpočiňte si od počítače.
Moc děkuji všem, kteří se mnou pravidelně pracovali po dobu karantény. Byla vás většina, moc si toho cením. V září se na Vás budu těšit Lada Měřínská

 

 CHEMIE 15.6.

Poslední zadání!! Prázdniny jsou skoro tady, ale kdo si chce udržet informace, musí trochu mozek namáhat. Vaším posledním úkolem je projít si on-line testy. Budu ráda, když mi napíšete skóre prvního pokusu (kolik % jste získali bez dívání).

Pak si je postupně projděte kolikrát bude třeba na 100%. Všechny tyto testíky zkoušejí znalosti, které budeme hned v září potřebovat. Tak vydržte a vyzkoušejte si je, nevím, jestli budou přes prázdniny přístupné.

Děkuji všem, kteří poctivě pracovali a přeji krásné prázdniny.

Částicové složení látek  https://www.skolasnadhledem.cz/game/1776

Kyseliny a zásady https://www.skolasnadhledem.cz/game/1817

Halogenidyhttps://www.skolasnadhledem.cz/game/1806

Kyslíkaté kyseliny – vyber správné odpovědi https://www.skolasnadhledem.cz/game/1813

 

FOTOGRAFOVÁNÍ - AKTUÁLNĚ!

 

17. 6. (středa) - v 11:00, relaxační koutek v Husových sadech. Sejdeme se v 10:45 za Uralem. 

Peníze za fotky budou vybírány na místě. Mějte je, prosím, připraveny (pokud možno přesně). Cena fotografií viz níže. 

Děkuji LP

 

Fotografování tříd 2. stupně se uskuteční 17. 6. (středa). 

Cena fotografie společné - 35 Kč, skupinky - 15 Kč.
Dejte prosím vědět, zda budete mít zájem a zda se jako třída budeme fotit. 
Fotky byste si poté mohli odnést domů s vysvědčením.

 

Žáci druhého stupně se budou vracet do školy na třídnické hodiny.

1. třídnická hodina proběhne 8. 6.

Žáci přijdou do školy ve skupinách, pro které platí následující:

  1. skupina: pondělí 8. 6. od 8:30 - 10:30
  2. skupina: pondělí 8. 6. od 11:00 - 13:00

1. skupina

 8. 6. – 8:30 – 10:30

2. skupina

8. 6. 11:00 – 13:00

Adamjáková Kristýna Mondič Ondřej
Bezděkovský Matěj Navrátil Adam
Bořutová Kristýna Nguyen Roman
Do David Nguyen Honza
Dust Dominik Kučerová Štěpánka
Kalousková Julie Prančlová Aneta
Klůc Vojtěch Razgyel Vojtěch
Tětěruková Darina Rohalová Lucie
Kodl Ondřej Sládková Nikola
Kopecký Jiří Šafner Filip
Koutník Lukáš Tavali Nikola
Pillmayer Tomáš Koblenová Klára
Kuchař Jakub Tětěruková Kateřina
Landlová Adéla Veletová Míša
Michlová Markéta  

 

Žáci jsou rozděleni do 2 skupin z hygienických důvodů. Každý žák sedí v lavici sám s rozestupem 1,5 – 2 metry od dalšího žáka.

Tato třídnická hodina bude zaměřena na:

  • úklid šatních skříněk
  • vrácení klíčků od skříňky  
  • výběr všech učebnic (učebnice budou mít žáci připravené k odevzdání - podepsané, sundané obaly a vyčištěné bez vložených papírů).
    • pro připomenutí: ČJ, Čítanka, NJ, AJ, Př, Z (2x), F (2x), Cmv, M, VOZ, D, Atlas (ČR, EU), tabulky, CH (nejméně tedy 17 ks)
  • vracení knih z třídní knihovny
  • žákům bude sděleno hodnocení z jednotlivých předmětů na vysvědčení

Co 8. 6. s sebou:

  • roušku
  • podepsané čestné prohlášení (čestné prohlášení si můžete stáhnout na stránkách školy nebo vyzvednout v tištěné podobě u dohledové služby ve škole – p. Šiba). Bez čestného prohlášení nebude žák vpuštěn do školy.
  • peníze za případné platby za poškozené či ztracené učebnice
  • psaní a lepicí pomůcky

 

Žáky si vyzvednu před hlavním vchodem školy (vchod do dvora). Nikdo nebude vstupovat do budovy SÁM!

2. třídnická hodina proběhne v týdnu od 15.6. - 19. 6.

V jednom ze dnů týdne proběhne společné focení třídy. Focení proběhne v městském parku, třída se vyfotí jako celek.

Cena za foto a datum bude upřesněno.

3. třídnická hodina proběhne dne 26. 6. za účelem předávání vysvědčení. Organizace bude ještě upřesněna.

                                                                                                               2. 6. 2020

                                                                                                                    Lenka Pisárová

UČIVO TÝDNE OD 08. 06. - 12. 06. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: lenka.pisarova@2zs-sokolov.cz

 

ZEMĚPIS + ČOZ

 

 

ČOZ - ženská rozmnožovací soustava k 12.6.

 

Zeměpis k 12.6. - Jihomoravský a Olomoucký kraj
řešení Jihočeského kraje 
 
 

 

UČIVO TÝDNE OD 01. 06. - 05. 06. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: lenka.pisarova@2zs-sokolov.cz

DĚJEPIS

2, východní fronta – byly boje na území Ruska.

Carem v Rusku byl Mikuláš II. - za jeho vlády byl v armádě chaos, neschopní velitelé, špatná výzbroj, problémy se zásobováním, do jeho vladaření zasahoval Rasputin.

Dú: zjisti si nějaké informace o Rasputinovi.

Car byl svržen a nastolena prozatímní vláda, která chtěla pokračovat ve válce do vítězného konce.

Proti tomu se postavili bolševici v čele s Vladimírem Iljičem Leninem, vlastním jménem Uljanovem. Ti chtěli z války vystoupit a nastolit sověty - vládu lidu.

Došlo k občanské válce – říjnové revoluci. Výsledkem bylo vítězství bolševické strany vedené Leninen a vystoupení z války 3.3. 1918

Předím byly vydány dva dekrety : O válce – že vystupují z války bez nároků na poválené dělení světa.

                                                      O půdě – půda šlechty rozdána rolníkům

Prezentace o zabití rodiny Mikuláše II.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJLJpS3aHtA

Dohoda byla oslabena o Rusko, které z války vystoupilo.

ČEŠTINA

Můžete si zkusit test k přijímacím zkouškám, jako kdybyste teď byli v roli 9. Pokud budeš mít splněno, napiš si pro výsledky.

https://docs.google.com/viewer?url=http://gzw.cz/files/prijimaci_zkousky/it_po_pr_ctyrlete-obory_cjl_2015_test.pdf

ANGLIČTINA

1) Přídavná jména

- poslechněte a projděte článek: https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/course/lower-intermediate/unit-6/session-1/activity-3 - české shrnutí viz níže
- projděte slovní zásobu v PS, oddíl 4C
- učebnice str. 48 – pročtěte cvičení 1 a zkuste zjistit rozdíl mezi koncovkou -ed a -ing u přídavných jmen; pokračujte cvičením 2 a 3
- nakonec si zkuste kvíz – na straně 67 dole máte bodové ohodnocení jednotlivých odpovědí a ve cv 4, kam spadáte; skóre: 0-4 pessimist, 5-9 realist, 10-14 optimist
- cvičení najdete v PS 38-39 (řešení na Edmodo)
• PS str. 39, cv. 5 – přídavná jména mají své pořadí, zde máte uvedeno základní:
a big, red, hot ball; long brown hair – velikost, teplota, barva
 
                         Přídavná jména zakončená na -ed a -ing
Jennifer is bored because her job is boring. – tady se jedná o znuděnou Jennifer, která má nudnou práci
                                                        x
John is boring, he always talks about his job. – John je nudný.
 
bored – describes feelings; I feel relaxed/annoyed/surprised/disappointed…
boring – describes things and events; The noise outside is annoying. Our trip was really exciting. The situation was very embarrassing.
 
2) příčestí přítomné
- oddíl 4B, str. 46 v učebnici – přečtěte článek zkuste doplnit cvičení 3; teorie je sepsána níže
- PS str. 36-37
                                      Příčestí přítomné
There is a taxi waiting for you (Je tam taxi čekající na tebe). I see a girl rollerblading (Vidím bruslící dívku). There is a bird eating some seeds.  
- česky bychom řekli spíše – Je tam taxi, které na tebe čeká. Vidím dívku, která bruslí. Je tam pták, který jí semínka. atd., nicméně pro angličtinu je přirozené použít příčestí
- v našem případě slouží příčestí ke spojení dvou vět do jedné:
There is a taxi. It’s waiting for you. x There is a taxi waiting for you.
I see a girl. She is rollerblading. x I see a girl rollerblading.

There is a bird. It’s eating some seeds. x There is a bird eating some seeds.  

NĚMČINA

Zkuste si vypracovat PL k tématu oblékání a pošlete: www.uschovna.cz/zasilka/YW5YZZMF5ZB8PNG8-UME

HUDEBNÍ VÝCHOVA

www.uschovna.cz/zasilka/YVJLEET8S6BHF86G-M3S

ČOZ + ZEMĚPIS

ČOZ - Mužská rozmnožovací soustava do 5.6.

 

 
Zeměpis - Jihočeský kraj do 5.6.
 

DĚJEPIS

www.uschovna.cz/zasilka/YUHGCKBT2Z2C8BU6-YZM

MATEMATIKA

Milí žáci, s novou látkou už nebudeme pokračovat, budeme procvičovat učivo, které už znáte. Blíží se období uzavírání známek na vysvědčení, zadám vám test z 3.dílu PS strana 169/cv.1.,2.,3. Doufám, že vám přibydou 1, na jiné známky to nebude, ale vždy si u sebe dělám poznámku, že jste se snažili úkol vyřešit a i to se cení a promítne do závěrečného hodnocení. Nezapomeňte trénovat učivo o kruhu a válci, z toho vás také bude čekat testík.

 

Soutěž BRLOH

  • soutěž jednotlivců - BRLOH EXTRA.
  • čtvrtek 11.6. od 16:00
  • zveřejníme na webu zadání dvaceti příkladů, na řešení budete mít 150 minut
  • www.brloh.math.muni.cz.

ZEMĚPIS + ČOZ

ČOZ Čich, chuť, hmat + řešení k 29.5.

 

Zeměpis - Královéhradecký a Pardubický kraj + řešení k 29.5.
 
CHEMIE
 

CHEMIE 25.5. 

 

Zadání č. 11 – Polokovy – než se vrátíme detailně ke kovům, projděte si učivo v učebnici na stránkách 64 -67 a zopakujte si vlastnosti POLOKOVŮ. Vaším úkolem bude si vypsat do sešitu alespoň 3 polokovy a ke každému jeho 1 – 2 vlastnosti (použití) a zodpovědět otázku dole na str. 66. Stačí mi poslat scan sešitu.

 

Kdo má možnost, podívejte se na krátkou prezentaci: na YouTube zadejte : 8. třída (Ch, 31)  - Polokovy (Mgr. P.Curko)

 

!! Možnost skype individuální hodiny!! Zatím 25. a 26. 5., podle zájmu rozšíříme. Nabízím všem zájemcům 10 -20 min. hodinu povídání o chemii, cokoli, co chcete probrat  nebo procvičím já s Vámi. Nebudu Vás zkoušet, budeme si pouze povídat a vysvětlovat. Zájemci pište na mail co nejdříve, napíši Vám čas a volací jméno. Kdo má jen vymezený čas na počítači (netu) napište, kdy můžete.

 

Výsledky soutěže: stáhněte si na: www.uschovna.cz/zasilka/YMNZZBT6UXPE3ZD5-CBV

 

Všichni, kdo poslali do dneška řešení měli skvělé výsledky. Kdo má trochu méně bodů zase více pracoval samostatně a z hlavy, takže dobrá práce všem.

Kdo zatím neposlal, nevadí, zkuste si nejdřív hádanky vyluštit a pak si projděte výsledky.

Všichni řešitelé si prosím projděte výsledky a komentáře.

Nejlepší výsledky (všechny prvky správně i s názvy a komentářem) dosáhl Lukáš Tříska – gratuluji.

 

Soutěž: –zadání Hádanek pana Mendělejeva:   www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF

 

Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 

 

NĚMČINA

 

25. 5. 
S pomocí slovníku (můžeš použít na www.seznam.cz)  si připrav slovní zásobu (k tématu OBLEČENÍ), která je zpracovaná do křížovky. Poté odpověz na otázku celou větou. Vypracovaný list pošli ke kontrole. www.uschovna.cz/zasilka/YNA3KNH2Y43C7SYE-LXA
 
ČEŠTINA
 

Na odkazu https://www.umimecesky.cz/porozumeni-8-trida

si vypracujte úkoly k tématu Články, rozhovory, názory. Poté mi napište shrnutí do 10 vět (mohou se vztahovat k jednomu i více článkům) – co jste se dozvěděli, co vás ohromilo, zaskočilo, co jste pochopili, jak vás téma oslovilo, své myšlenky, které vás při četbě napadaly (doporučuji zapisovat už v průběhu čtení).

Práce vyžaduje soustředění! Sesbírej a promysli 10 plnohodnotných vět.

 

Zkopíruj si do wordu, vyplň a odešli ke kontrole.
 
DĚJEPIS
 

První světová válka - pokračování

  1.  Řešení DÚ z minulého: https://www.youtube.com/watch?v=gv35i739D-4   
  1. DÚ: Které zbraně se používaly v první světové válce – vytvoř prezentaci nebo projekt
  1.  Charakter války:
    1. dobyvačná
    2. totální- zasáhla všechna odvětví ekonomiky- zboží se vyrábělo přednostně do války např. konzervy, uniformy, vojenské boty - kanady
    3. světová
    4. nespravedlivá – zasáhla civilní obyvatelstvo
  1. DÚ: Doplň správně:

    Západní fronta byly boje na území 1……………….

    Říkalo se jí 2……………….., protože vojáci bojovali v zákopech.

    Byla zde použita Němci chemická zbraň 3……………

    Tento plyn způsoboval obrovské puchýře a poleptání plic.

    Vojáci se před ním chránili na počátku…4…………….(viz minulé video top 10).

    V bitvě na řece Sommě byly požity 5……………..

    Nejznámější se jmenoval Mark V.  (str. 135 – obrázek).

    Nejznámější bitvy jsou tedy u řeky Sommy, u Yper a u Verdunu
 
 
ANGLIČTINA
 
  1. Popis osob - opakování: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/appearance
  2. užitečná slovíčka k tématu charakter s výslovností (vyberte si užitečná pro vás): https://www.helpforenglish.cz/article/2006072367-character a test: https://www.helpforenglish.cz/article/2007121902-people-s-character-vocabulary-test
  3. popis vzhledu – slovíčka s výslovností (opět - vyberte si užitečná pro vás): https://www.helpforenglish.cz/article/2006072324-describing-people
  4. oblečení, zopakování - přídavná jména/adjectives x příslovce/adverbs (smart – vkusný, ptám se „jaký/é/á“? x smartly – vkusně, ptám se „jak“?) – poslech se slovní zásobou: https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/course/lower-intermediate/unit-2/session-1/activity-3
  5. Úkol – popis osoby (vzhled a charakter, koníčky, oblečení), rozsah min. 80 slov, nezapomeňte napsat, proč jste si dotyčnou osobu vybrali, odevzdání do 28. 5. Vzor – projděte a zkuste si cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/intermediate-b1-writing/someone-i-admire
 
 

UČIVO TÝDNE OD 18. 05. - 22. 05. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: lenka.pisarova@2zs-sokolov.cz

ČEŠTINA

 
https://www.uschovna.cz/zasilka/YL2J2DLX6XGZDRSK-VIR/
 

 DEJĚPIS

1. světová válka - úvod

-       příčina: snaha o nové dělení světa, boj o moc a velmoci

-       záminka: atentát na následníka trůnu po starém Františku Josefovi. Následníkem měl být Ferdinand d´Este.

-       k atentátu došlo 28. 6. 1914 a válka začala hned o měsíc později 28. 7. 1914.

-       při atentátu byla zastřelena i jeho manželka Žofie Chotková

Dú: 1. Kde měli své sídlo v Čechách?

       2. Kde byli zabiti a při jaké příležitosti?…...odpovědi najdete i v učebnici str. 133.

Pošlete mi na email.

-       bojovaly proti sobě 2 seskupení: Trojspolek a Trojdohoda

-       do Trojspolku patřilo: Rakousko- Uhersko, Německo a dočasně Itálie

-       do Trojdohody patřila: Anglie-Fancie a Rusko, které v březnu 1918 vystoupilo z války.

-       dohodové mocnosti byly pak posíleny vstupem USA do války.

-       bojovalo se a třech frontách:

  • západní – ve Francii, zde probíhala zákopová válka
  • východní- v Rusku, kde probíhala boleševická revoluce
  • jižní – balkánská fronta                              

                                            

-       za války byly použity nové zbraně: tanky, plyn,letadla, kulomety, ponorky, plynomety…

1, První video si jen poslechněte, budu se často na video odkazovat.

https://www.youtube.com/watch?v=oGBRn2N3ATY 1.světová válka

2, Z druhého videa si napište zajímavosti – podle uvážení- neposílejte mi, ale později zjistím, co si pamatujete.

https://www.youtube.com/watch?v=aTY8uyvwtd0 Šokující fakta – TOP 10

UČIVO TÝDNE OD 11. 05. - 15. 05. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: lenka.pisarova@2zs-sokolov.cz

ČOZ + ZEMĚPIS

ČOZ k 22.5., opakování
ZEMĚPIS K 22.5., OPAKOVÁNÍ
Děkuji, Jana Br.

 

MATEMATIKA:

Rovnice se zlomky

Opiš do školního sešitu nadpis a potom řešení rovnice ze cvičení 1 v učebnici na straně 132. Pokud řešíme rovnice, kde je ve všech jmenovatelích stejné číslo, tak tímto číslem celou rovnici vynásobíme. Tím se zbavíme zlomků a získáme rovnici, kterou už umíme řešit.

Do procvičovacího sešitu si protrénuj cv.2/str.132. Výhodou rovnic je, že když si uděláte zkoušku, hned se přesvědčíte o správnosti svého řešení. Nezapomeňte vždy dosazovat do původní rovnice, ne do upravené. Výsledky si také můžete zkontrolovat podle výsledků na straně 189.

V rovnicích mohou být i různí jmenovatelé. Pečlivě si přečtěte rovnice v rámečku v učebnici na straně 133 a poté si vše z tohoto rámečku napište do školního sešitu. Nyní se podívejte na výklad učiva: https://www.youtube.com/watch?v=6CgtdCzKvUI

Vždy hledáte nejmenší společný násobek ze všech jmenovatelů.

Do procvičovacího sešitu si vyřešte rovnice ve cv.4.,5./str.133. Výsledky si opět zkontrolujte ve výsledcích na straně 189,190.

Učivo si procvičte také v PS na straně 142/cv.1 a str.143/cv.2.-kromě g). Tato cvičení mi zase pošlete na školní email.

Děkuji většině z vás za skvělou spolupráci, jdou vám rovnice moc dobře. Jediný, kdo mi zatím neposlal žádný úkol, je Jirka Kopecký. Jste s ním někdo v kontaktu?

Pokud vám rovnice nejdou, netrapte se tím a trénujte učivo probrané v tomto školním roce (Pythagorova věta, O a S kruhu, početní operace s mnohočleny, algebraické vzorce atd.).Využijte k tomu i pracovní sešit, určitě tam najdete některé nevyřešené úlohy. Důležité je, abyste alespoň něco trénovali. Pro zopakování staršího učiva přidávám pár odkazů: https://www.skolasnadhledem.cz/game/5801 třetí mocnina a odmocnina https://www.skolasnadhledem.cz/game/5807 početní operace s mocninami https://www.skolasnadhledem.cz/game/5814 algebraické vzorce

Mějte se hezky, práce je tentokrát víc, ale máte na to více času. V případě nějakého problému mě samozřejmě kontaktujte.

ANGLIČTINA:

1) Pozvánky – všechny, které jsem obdržela, kritéria splnily

2) nové téma: lekce 3B

Rady a varování

- advice = rada (nepočitatelné – nemá množné číslo a nelze zde použít člen neurčitý): give someone advice – poradit někomu; take your advice – řídit se tvou radou – výslovnost a použití viz https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/advice

Projděte si slovní zásobu 3B na str. 82 v PS, pročtěte článek v učebnici na straně 34, pak zkuste cvičení 5 ze strany 35 a v PS na str. 26 (řešení uloženo na Edmodo)

Gramatika - shrnutí:

- If you want to give advice, you use: should /šud/ – měl bys

- If you want to talk about things that can happen: might /mait/ – mohl/o by

should/might + verb (infinitive) – You should brush your teeth every day. Something might happen.

examples:

It’s very hot outside, the sun is shining. You should take a hat. You might get sunburnt (spálit se).

You should be more careful and look around. You might fall down the stairs.

3) poslech – rady: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/advice-exams

4) Macbeth – literatura: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/literature-uk/shakespeare-macbeth

 

ČESKÝ JAZYK:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-pomery-vety-hlavni

https://www.umimecesky.cz/rozbory-pomery-vety-hlavni-2-uroven/3423

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/pomery-mezi-hlavnimi-vetami

http://www.zsvernerice.cz/cviceni/cj/cj_cviceni/pomery_mezi_vetami_hlavnimi.htm

http://jazykovetesty.cz/test/381/

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/12-cesky-jazyk/82-8-rocnik/246-skladba/1485-vyznamove-pomery-mezi-souradne-spojenymi-vetami-v-souveti-a-vetnymi-cleny?scroll=0

Významové poměry mezi větnými členy
1) stejně významové poměry, které jsou mezi hlavními větami v souvětí, mohou být mezi větnými členy a vedlejšími větami.
Pozorně si pročtěte rámeček v učebnici na s. 72
 
2) v učebnici na straně 73 urči poměry mezi větnými členy a pošli vyfocené ke kontrole. Stačí očíslovat a připsat poměr. 
 
3) ústně si zkuste 73/4
 
4) v PS vypracujte,  vyfoťte a pošlete 23/3 kontrolní cvičení 1 a 24/2, Na s. 22/1, 2 doplňte pouze interpunkci (zdůvodňuj si určováním poměrů). Vyfoťte a pošlete.

 

DĚJEPIS:

Technika a zábava na přelomu 19. a 20. století: str.128/129 v učebnici

1, nové možnosti dopravy

2, nová zábava

3, vylepšení domácnosti

Ad1,

-        parní automobily- přežitek

-        nové nákladní vozy- sentinely

Automobily:

- zdokonalení motoru:

A) zážehový spalovací motor, kde palivem byl benzín

- autoři: Karl Benz a Gottlieb Benz (Němci)

- 1. automobil - autorem Karl Benz, pojmenoval ho po své dceři Mercedes

- 1. automobil u nás – v Kopřivnici - jmenoval se Prezident.

- V Čechách nejznámější firma na výrobu automobilů Laurin a Klement. Tato firma vyráběla původně kola.

B) vznětový motor - zkonstruoval Němec Rudolf Diesel – palivem byla nafta

- tento motor poháněl nejen auta, ale i lodě, ponorky, později i lokomotivy, nákladní automobily a autobusy.

Letadla:

- první let bratři Wrightové – USA

- první let u nás - Jan Kašpar – let byl z Pardubic do Prahy, 120 km letěl 97 minut.

DÚ: Zjistěte průměrnou rychlost dnešních letadel

Ad2,

-        bratři Lumierové z Fancie zdokonalili promítací techniku a natočili první němý film – bez zvuku, jmenoval se Odchod dělníků z továrny.

-        postupně vznikaly biografy – kina.

-        poslouchali se desky na gramofonu na kliku

-        první příjem radiových vln Ital Gulielmo Marconi

-        o 20 let později již lidé poslouchali radio.

DÚ: Jaká hudba se poslouchala na přelomu 19. a 20. století.

Sport:

-        mladí lidé se učili bruslit, jezdit na kole, hrát fotbal, lyžovat.

-        sportovci se mohli účastnit i novodobých olympijských her.

-        roku1908 v Londýně pochodovala česká olympijská výprava za červenobílou vlajkou pod nápisem Bohemia.

-        1. medaily pro Čechy získal František Suk

DÚ: Kdy a v čem ji získal?

DÚ prosím poslat na můj email ke kontrole. Vše si buď vkládejte, lepte nebo pište sami do sešitů...podle vašich možností.

 

ČOZ + ZEMĚPIS:

zeměpis do 15.5. kraj Plzeňský + prezentace

 

ČOZ do 15.5. - Sluchové ústrojí

NĚMČINA:

Lies den Text im Buch s. 81

1. Schreib, was stimmt (nur die Sätze, die richtig sind)

2. Schreib mit 3 Sätzen, warum möchtest du mitmachen oder nicht.

3. Ergänze den Lückentext:

Die Klasse 7. C möchte im Februar in________________eine ____________ Woche verbringen. Am Abend können sie _______________. In dem Hotel ist auch ein_________________, wo man schwimmen kann. Es kostet_________________.

Man kann an den________________Herrn Brandt Fragen stellen.

Pošli ve wordu, čísluj úkoly!

 

 

UČIVO TÝDNE OD 04. 05. - 07. 05. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..cz

ANGLIČTINA

Přítomné časy:

1) zopakujte si present simple, zkuste si cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/present-simple

2) pusťte si video s Michaelem: https://www.youtube.com/watch?v=1LisFurHpr8

3) present continuous: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/present-continuous

4) ověřte si své znalosti i zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006080502-pritomne-casy-v-anglictine-cviceni

5) četba – sledujte použití časů a vazeb sloves (-ing nebo to+infinitiv): https://learnenglishteens.britishcouncil.org/magazine/entertainment/excuse-watch-television

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA 

Hudební nabídky pro měsíc květen je možné plnit průběžně v rámci možností.Pokud budete potřebovat informaci, můžete se na mě mailem obrátit.

Děkuji a přeji vše dobré

Mgr. Eva Mokrá dipl.um.

www.uschovna.cz/zasilka/XXPHVW34JCL2MITD-U2T

CHEMIE

Cvičení č.10 – podívejte se do učebnice na učivo o nekovech a kovech a zapište si nebo nalepte vlastnosti z odkazu –word nebo pdf soubor s učivem je zde: www.uschovna.cz/zasilka/XYJ7WDR9RH8DGP35-ADM

Soutěž, kde jste pomohli se zadáním: do 15.5. – posílejte výsledky Hádanek pane Mendělejeva. Je to soutěž, pracujte sami, po 15.5. pošlu výsledky všem. Napište mi, kolik jste zvládli z hlavy, kolik se sešitem a knihou nebo jinou literaturou.  www.uschovna.cz/zasilka/XY6524HHM7A2N5YC-NAF

Domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste do velikonoc, jinak kdykoli dle možností

www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H

 

DĚJEPIS

Americká občanská válka neboli válka Severu proti Jihu.

  1. Youtube – zadej: příčiny americké občanské války.
  2. Do sešitu název kapitoly: Americká občanská válka – válka Severu proti Jihu
  3. Odpověz podle prezentace na otázky do sešitu:
    1. Jak je popisován Sever
    2. Které státy sem patřily a jak se jim říkalo
    3. Kdo vládne v této části
    4. Jaká je zde železnice
    5. Charakter severu
    6. Otázka otrokářství
    7. Jak je popisován Jih? – stejné otázky pro srovnání
    8. Popiš život otroků na Jihu

ch. Vysvětli, co to je abolicionismus.

  1. kdo to byl John Brown – pusť si na youtube písničku, která nese jeho jméno
  1. Za vyplněné odpovědi si napiš, že válku vyhrál sever, který vedl generál Grand.    Na jihu byl generál Lee poražen.
  2. Prezidentem se stal – 16. prezident v pořadí A. Lincoln

Můžeš zhlédnou seriál Sever a Jih.

ČOZ + ZEMĚPIS

ČOZ k 8.5.
 
ZEMĚPIS k 8.5. Poznámky a prezentace
 

 

RUŠTINA

https://www.youtube.com/watch?v=Q-wV52Qs8uc

https://www.youtube.com/watch?v=jTms10H8WgE

 

MATEMATIKA

Učivo do 7.5.

Milí žáci,

mám radost z těch, kteří se mnou spolupracují a většinu z vás musím pochválit, základní úpravy rovnic a zkoušky zvládáte. Budeme pokračovat v procvičování rovnic, tentokrát už trošku složitějšími. Při řešení rovnic musíte umět pracovat správně i se závorkami. Pokud je znaménko mínus před závorkou, musíte změnit znaménka u všech členů v závorce v opačná. Při násobení mnohočlenu jednočlenem násobíme jednočlenem všechny členy  mnohočlenu. Tímto roznásobením se zbavíte závorky. To vše už víte a teď to využijete při řešení rovnic. Kdo zapomněl, zopakuje si a teprve pak se pustí do následujících rovnic.

Do procvičovacího sešitu vyřešte i se zkouškou cv.6., 7/str.132 v učebnici.

Ve 2.díle PS vyřešte na straně 138/cv.6. a 139/8. U cvičení 8.b) se můžete zbavit desetinných čísel pomocí ekvivalentní úpravy, kdy obě strany rovnice vynásobíte číslem 100.

Cvičení 6. a 8. z  PS mi pošlete do 7.5. Všechny jedničky, které ode mě dostáváte, se budou připočítávat ke známkám, které jste dostali na začátku 2.pololetí. Ti, kteří ještě jedničku nedostali, nemusí být smutní. U každého si poznamenávám, že jste se o to aspoň pokusili a to je důležité. Bohužel někteří jednotlivci mi zatím neposlali žádný úkol. Snad to ještě napraví.

Moc vás všechny zdravím a pokud si s něčím nebudete vědět rady, určitě se ozvěte. Průběžně se vracejte k učivu o výrazech a o kružnici, kruhu a válci, čekají nás testíky i na tato témata.

 

UČIVO TÝDNE OD 24. 4. - 30. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Vážení rodiče,

prosím Vás touto cestou:

1.) o Váš souhlas s nákupem pracovních sešitů pro nadcházející 9. ročník. Předpokládaný nákup pracovních sešitů (ČJ, AJ, NJ .. ) v přibližné ceně cca 400,- Kč.

a

2.) o způsobu naložení s příspěvkem SRPŠ - za 2. pololetí nebyl čerpán. Vyjádřete se prosím zda jste pro možnost a) příspěvek vrátit či možnost b) převést do příštího školního roku.

Prosím o vyjádření na můj e-mail do 30.4. Stačí napsat souhlasím, nesouhlasím s nákupem pracovních sešitů, příspěvek vrátit či převést.

Děkuji za spolupráci

Lenka Pisárová

 

CHEMIE

Cvičení č.10 – podívejte se do učebnice na učivo o nekovech a kovech a napište mi 3 -5 vlastností nekovů a opačně 3- 5 vlastností kovů a uveďte příklady ke každé skupině prvků. Prosím Vaše nápady do 6.5.

Cvičení č. 9 –   napište 3 -5 hádanek na prvky. Posílejte, ještě čekám na další, na konci týdne (30.4.) pošlu velký kvíz z Vašich nápadů.

Cvičení č. 8 – názvosloví, sloučeniny síry, odkaz ve wordu i pdf

www.uschovna.cz/zasilka/XEVA6ZHMY8WNRDS8-SBT

Domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste do velikonoc, jinak kdykoli dle možností

www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H

Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

ANGLIČTINA

 

1)     Natrénujte britskou výslovnost s Michaelem: https://www.youtube.com/watch?v=66i7o7-LTBw

2)     Lekce 4: vazby sloves -ing nebo infinitiv s to:I like swimming x I want to go outPodívejte se na video a sledujte, jaká slovesa se pojí s to a infinitivem a kde používáme koncovku -ing, udělejte následná cvičení:https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/verb-ing-or-verb-infinitiveUčebnice: nastudujte slovní zásobu k lekci 4 v PS, pročtěte si článek na str. 44 (poslech dodám na Edmodo), zkuste si cvičení 2 a 3, str. 45 ve cv. 4 si nejlépe do sešitu doplňte tabulku, zkuste si cvičení 5PS: vyplňte si strany 34-35, pokud máte možnost, tak i s poslechy 
                                                                                                       Teorie – prakticky neexistuje pomůcka k zapamatování, je nutné se vazby naučit, měli byste si zapamatovat slovesa ze strany 45 v učebnici:

  1. slovesa pojící se s -ing: vyjádření pocitů - enjoy, like, hate (viz níže), don’t mind (nevadí mi); dále – finish, imagine, miss, recommend (doporučit), keep, suggest (navrhnout), stop (ve smyslu přestat, jiný význam viz d)examples – I enjoy cooking. I recommend reading this book. I don’t mind cleaning.
  2. slovesa pojící se s to + infinitiv: want, decide, offer (nabídnout), promise (slíbit), refuse (odmítnout), agree, forget, need. learn, afford, planexamples – He decided to take a taxi. I promised not to be late. She refused to tell him the truth.
  3. lze oboje a význam se nemění – love, like, hate, preferexamples – I love skiing. I love to ski. (to + verb je typicky americká vazba)
  4. lze obojí, ale dochází ke změně významu – složitější, ale zatím není třeba se tím zaobírat:examples – I stopped to buy something to drink.- Zastavil jsem, abych si koupil něco k pití. x He stopped crying. - Přestal plakat.
  5. Oblíbenec studentů: look forward to +ing (těšit se) – I’m looking forward to seeing you. I’m looking forward to hearing from you (v dopisech).

cvičení: https://www.helpforenglish.cz/article/2006071601-gerundium-vs-infinitiv-cviceni-1

3)     Literatura – Hamlet (poslechněte a zkuste si následná cvičení): https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/literature-uk/shakespeare-hamlet

 

DĚJEPIS

www.uschovna.cz/zasilka/XRBNIA8DNVJ2IL6K-3P6

 

NĚMČINA

Napište mi krátký příběh, v němž figurují předložky se 3. p. Např.:
Ich bin aus der Schule nach Hause gegangen. Bei dem Teich habe ich Enten gesehen. Es war schönes Wetter. Nicht weit von dem Park steht ein Kiosk. Dort haben wir mit meiner Freundin Eis gekauft. Seit der Zeit tun mir meine Zähne weh. Gegenüber der Schule musste ich also meinen Zahnarzt besuchen. Von dem Zahnarzt habe ich eine neue Zahnpasste bekommen. Und ich bin schon in Ordnung. 
Pošlete, ráda si počtu. 
 
 
Dále pracujte s textem, odpovědi mi pošlete (očíslované, celou větou). www.uschovna.cz/zasilka/XMIITYHGYP239EJJ-J4W
 
Děkuji Michala Zímová
 

ČOZ + ZEMĚPIS

ČOZ DO 1.5. Řešení kožní + Zraková soustava
 
ZEMĚPIS DO 1.5. Řešení KV + Ústecký

 

ČESKÝ JAZYK

Mluvnice:

Stále procvičujte učivo skladby - druhy vět, větné členy, druhy vedlejších vět, poměry mezi větami hlavními

- využívejte pracovní sešit, online cvičení.

 

Literatrura: 

Můžete zhlédnout filmy nebo poslechnout díla jako mluvené slovo (audioknihu), nikomu nebráním přečíst uvedená díla! 

Antonín Dvořák - Americké dopisy https://www.ceskatelevize.cz/porady/10535503675-americke-dopisy/

Romantismus:

- kdo ještě neviděl: 

K. H. Mácha - Máj https://www.youtube.com/watch?v=34aQ0nhsYT4

K. J. Erben - Kytice https://www.youtube.com/watch?v=JpiAQVwrJhY

Charlotte Brontëová - Jana Eyrová https://uloz.to/file/PRhX3yzgSjje/jana-eyrova-2011-romanticky-drama-avi

Realismus:

Honoré de Balzac - Rastignac (seriál odehrávající se v přítomnosti) 

Gustav Flaubert - Paní Bovaryová https://uloz.to/hledej?q=Pan%C3%AD+Bovaryov%C3%A1 nebo film na motivy odehrávající v současné době https://www.ceskatelevize.cz/porady/10310073570-nesmrtelni/211381470720003-ema-b/

V této souvislosti doporučuji: 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10310073570-nesmrtelni/

Sue Towsendová: Hořké zrání Adriana Molea - 

Leo Rosten - Pan Kaplan má stále třídu rád (muj TIP)

Jean Giono - Muž, který sázel stromy

 

 

UČIVO TÝDNE OD 20. 4. - 24. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

CHEMIE

Cvičení č.9 –  abychom si procvičili prvky a pobavili se, poprosím Vás každého o napsání 3 -5 hádanek na prvky. Vyberte si prvek a popište ho tak, aby ho ostatní mohli poznat, ale až po přečtení všech informací. Nepoužívejte určení je v 2. periodě a v II.A skupině. Popište jeho vlastnosti, sloučeniny. Nejlepší vyberu a zařadím do kvízu pro ostatní. Zaměřte se na prvky, co jsme už probrali, ale můžete použít i další známější. Pošlete, prosím do pondělí 27.4., ať můžu Vaši hádanku použít.

Cvičení č. 8 – názvosloví, sloučeniny síry, odkaz ve wordu i pdf

www.uschovna.cz/zasilka/XEVA6ZHMY8WNRDS8-SBT

Domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste do velikonoc, jinak kdykoli dle možností

www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H

Výsledky cvičení č.6 – prvky a rovnice– projděte si komentář a výsledky

www.uschovna.cz/zasilka/WXIATFHMTUU9NP5U-N24

Opakujte si co je to pH, co jsou to kyseliny, zásady a jejich názvosloví. Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Maluj, kresli, foť, vyráběj -  cokoliv, co ti udělá radost.
Svou práci mi můžeš zaslat na můj email drahomira.spicnerova@2zs-sokolov.cz
 
MATEMATIKA
 

Matematika do 30.4.

Milí žáci, děkuji všem, kteří mi poslali vyřešenou stránku z PS, postupně vám budu odepisovat a komentovat vaše řešení. Potom dám řešení na vaše stránky, abyste si mohli chyby opravit. Zatím to nechávám na vás, abyste si ty chyby našli a opravili je.

Rovnice

Do školního sešitu opiš rámeček z učebnice na straně 130 (ekvivalentní úpravy) a modrý rámeček na straně 131 nahoře. Poté opiš nad spodní tabulkou 3 body Při řešení rovnice:.

Potom zkus vyřešit do procvičovacího sešitu cvičení 3/str.130 a cvičení 4/str.131. Zkouškou se přesvědčíš o správnosti řešení.

Ve 2.díle PS zkus vyřešit úlohy na straně 135- 137. Stranu 137 mi po vyřešení zase pošlete na můj školní email nejpozději do 30.4.. Pokud bude vše správně, máte šanci na jedničku.

 

ČOZ + ZEMĚPIS- dopis

 
ANGLIČTINA
 

1)     popis cesty – zopakujte slovní zásobu za pomoci helpforenglish.cz na určení směru

https://www.helpforenglish.cz/article/2008082401-in-the-town-kudy-se-tam-jdehttps://www.helpforenglish.cz/article/2008080304-in-the-town-kde-co-je

2)     pozvánky – poslechněte si a vyplňte si cvičeníhttps://learnenglish.britishcouncil.org/skills/listening/pre-intermediate-a2/an-invitation-to-a-party

3)     pročtěte si pozvánku na narozeninovou party, vyplňte si příslušná cvičení a sepište vlastní pozvánku na svou narozeninovou party (použijte cvičení jako vzor) – pošlete mi svou pozvánku do 27.4. na mail nebo Edmodohttps://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/intermediate-b1-writing/invitation-party
 

4)     Literatura – poslechněte si stručné převyprávění Romea a Julie (k videu lze přidat titulky) a vyplňte si cvičení (nezapomínejte na preparation kvůli slovní zásobě)

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/literature-uk/shakespeare-romeo-and-juliet

 
 

UČIVO TÝDNE OD 14. 4. - 17. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RUŠTINA

Počasí- pagóda

Kakája sivódňja pagóda? - Jaké je dnes počasí?

Sivódňja charóšaja pagóda. -Dnes je pěkně.

Sivódňja plachája pagóda. - Dnes je ošklivě.

Kakája búdět záftra pagóda? - jak bude zítra?

Záftra búdět charóšaja pagóda…..Zítra bude pěkně…

svjétit sólnce. - svítí slunce

iďjot dožď´- prší

iďjot sněg – sněží

Na úlice iďjot dožď.- Venku prší

Na úlice 30 grádusof – venku je 30 stupňů

Na úlice 10 grádusof níže nuljá. - Venku je deset stupňů pod nulou.

Napište si do slovníčku tuto fonetickou podobu a naučte se vazby. Je to 12 základních vazeb o počasí.

DĚJEPIS

Americká občanská válka neboli válka severu a jihu.

Nejdříve si na you tube poslechni prezentaci. Zadej si příčiny americké občanské války.

Napiš si do sešitu název kapitoly: Americká občanská válka – válka sever a jih.

Pak odpověz podle prezentace na otázky do sešitu:

1, Jak je popisován sever? – a, které státy sem patřily a jak se jim říkalo

b, kdo vládne v této části

c, jaká je tam železnice

d, charakter severu

e,otázka otrokářství

2, Jak je popisován jih? – stejné otázky pro srovnání

3, Popiš život otroků na jihu

4, Vysvětli, co to je abolicionismus.

5, kdo to byl John Brown – pusť si písničku , která nese jeho jméno na you tube

6, Za vyplněné odpovědi si napiš, že válku vyhrál sever, který vedl generál Grand.

Na jihu byl generál Lee poražen.

7, Prezidentem se stal – 16. prezident v pořadí A. Lincoln

Na závěr mohu doporučit film: Sever a jih. Můžete si ho stáhnout. Je skvělý.

 

KVÍZ 04

Přivážeme-li ovečku k jednomu kolíku, vypase kruh. Pokud ji přivážeme ke dvěma kolíkům a karabinkou jí umožníme pohyb po celé délce lana, vypase elipsu. Jakýsi prapodivný obdélník se zakulacenými stranami ovečka vypase, pokud mezi dvěma kolíky napneme lano a akarabinou k ní přichytíme další lano, na kterém je ovečka přivázaná.

Máte dostatek lana, kolíků i karabin - a chcete, aby ovečka vypásla pravidelný obdélník s pravými úhly. Jak to uděláte? 

Řešení 03:

Řekl jim, ať si vymění velbloudy.

CHEMIE

Je po velikonocích, tak jen kratičké cvičení č. 8 a prosím pracujte na laboratorní práci a doplňte si chybějící cvičení, kdo zatím neposlal.

Cvičení č. 8 – názvosloví, sloučeniny síry, odkaz ve wordu i pdf

www.uschovna.cz/zasilka/XEVA6ZHMY8WNRDS8-SBT

 

Opakujte si co je to pH, co jsou to kyseliny, zásady a jejich názvosloví. Výsledky posílejte buď v mailu, souboru nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 

ČEŠTINA

Čas na něco nového. Prosím, zodpovědně si pročtěte následující instrukce. Toto učivo je velmi snadné, zkuste proto sami. Množství si rozložte dle instrukcí v příloze.

 
NĚMČINA
stále procvičujeme předložky se 3. pádem. Můžete posílat ke kontrole.
 
 
 
ZEMĚPIS + ČOZ
Tento týden jen opakujeme.
 
zeměpis 14.-17.4.

 
čoz 14.-17.4.
 

 

UČIVO TÝDNE OD 6. 3. - 10. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 
CHEMIE
 

Dobrovolná domácí laboratorní práce – přírodní indikátory, zkuste do velikonoc, jinak kdykoli dle možností

www.uschovna.cz/zasilka/WXZI4SFTGKNI7NSC-M6H

Výsledky cvičení č.6 – prvky a rovnice– kdo již vpracoval, projděte si komentář a výsledky

www.uschovna.cz/zasilka/WXIATFHMTUU9NP5U-N24

Cvičení a test č. 6 – prvky a rovnice

Stáhněte si, přečtěte a vypracujte kontrolní otázky. Výsledky pošlete do 6.4.

www.uschovna.cz/zasilka/WR7IFNVA4AFINMWH-DCM

Výsledky cvičení č. 5– Dezinfekce a sterilizace

www.uschovna.cz/zasilka/WRJ67AY5W65Y24IA-CKV

Cvičení č. 5 – Dezinfekce a sterilizace.

www.uschovna.cz/zasilka/WMUXVRR7XUNB3KRU-KI7

Opakujte si co je to pH, a stále „ Prvky, se učíme ...“   - I.A sk. (H, Li, Na, K), II.A sk. celá, IV.A sk.(C, Si), V.A sk. (N, P),  VI.A sk. (O, S), VII.A sk. celá, VIII.A sk. celá – u všech název český i latinský, skupina, skupenství)   

Výsledky posílejte buď v mailu nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.

Opravené úlohy si vložte do sešitu nebo uložte elektronicky, budou se ještě hodit!

 
ČESKÝ JAZYK
 
Opakování a procvičování učiva o větných členech a druzích vedlejších vět.
Práce na zápisích z četby.
 
NĚMČINA
 
 
DĚJEPIS
 
Minule jsme začali kapitolu o vědcích, budeme ještě pokračovat str. 124-125
Odpovězte stručně na otázku:
Kdo to byl Tomas Alva Edison? Které vynálezy vynalezl? str.124
                    Nikola Tesla?
                    Alexander Graham Bell?
  • stačí napsat v krátkosti jejich význam pro vědu.
František Křižík - projekt do sešitu - 10 informací. Využij učebnici str.125 nebo počítač.
KVÍZ 03
Bohatý paša se rozhodl, že se vzdá všeho svého bohatství a odejde poustevničit do pouště. Zavolal si své dva syny a oznmil, jim že celý svůj ohromný majtek přenechá tomu z nich, jehož velbloud dorazí do sousedního města jako druhý. Oba bratři se spolu začali loudat směrem k městu, kus od něho se zastavili a čekali. Po čase jim začala docházet voda, jídlo i trpělivost. Touha po otcově bohatství ale byla silnější a a ni jeden z nich nechtěl dojet na svém velbloudu do města jako první. Na pokraji naprostého bratrského vysílení se nad nimi smiloval moudrý džin, zjevil se jim a oběma najednou řekl jednu větu. Po ní bratři vyskočili na velbloudy a uháněli směrem k městu. 
Co jim moudrý džin poradil? 
 
Řešení 02
Z každé tabletky ukousnete polovinu a druhou polovinu zahodíte. Pak máte jistotu, že jste snědli právě jednu celou bílou a jednu celou černou tabletku.
 
 
MATEMATIKA
 
Milí žáci,
posílám vám další učivo, které si vypracujete do 9.4.:
 
1.Opakování
Ve 3.díle PS si spočítejte všechny příklady na str.242. Vyřešené příklady vyfoťte a pošlete mi je na můj školní mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
2.Procvičování V a S válce
PS 3.díl: str.199-str.204 - všechny příklady
Při výpočtech můžete používat kalkulačku
 
3. Nová látka - ROVNICE
Přečtěte si učivo v učebnici od str.128 do str.131. Potom si pusťte video:

https://www.youtube.com/watch?v=iL6awqCDvEU

 
V tomto videu se naučíte základní úpravy a řešení jednoduchých rovnic.
www.youtube.com

Zápis do školního sešitu:

Rovnice

Opsat modré rámečky ze str.128, rovnici pod modrými rámečky a zkoušku - postup + Báry řešení.

Ekvivalentní úpravy rovnic

Opsat modrý rámeček na str.129 + tabulku s ekvivalentními úpravami i s příklady.

Procvičovací sešit:

str.129/cv.2 - vyřeš rovnice a proveď zkoušky

 
ZEMĚPIS + ČOZ
 
Zeměpis 6. - 10.4. Karlovarský kraj + řešení
ČOZ 6. - 10.4. Kožní soustava + řešení

 UČIVO TÝDNE OD 30. 3. - 3. 4. v případě potřeby mě kontaktujte na emailové adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Nově můžete vyzkoušet:

https://edu.ceskatelevize.cz/?_ga=2.130373711.1918222795.1585808687-1389921510.1518247696

RUŠTINA:

Zdravím ruštináře, chtěla bych abyste si na you tube zopakovali a i doplnili písmenka z azbuky. Stačí se podívat na Russian alphabet slower…...a je tam video, kde máte celou azbuku postupně a i některá slova. Slova jsou uvedena v AJ a RJ. Podívejte se, poslechněte a napište do sešitu 10 slov, která si vyberete a to nejdříve tiskacím písmenem a vedle psacím-a abyste se mohli podívat na psaní a vedle u slova překlad. Práce je do sešitu, zkontroluji si při nástupu. LM

DĚJEPIS:

Projekt

Tentokrát mi práci pošlete přes školní email, stejně jako jste mi už někteří poslali o Národním divadle v Praze. Někteří ještě splněno nemáte nebo jste psali ručně a ukážete mi projekt osobně.

Odpovězte mi – hádanka, internet ti pomůže

1, Mohli se potkat jednotlivé dvojice?

2, Vysvětli proč se mohli potkat?

3, Kdo z nich žil nejdéle a kdo nejkratší dobu?

4, Který z nich psal epigramy a zkus nějaký najít na internetu a napiš.

5, Kdo z nich má něco společné s naší hymnou? A co konkrétně?

6, Je zde jediná žena, vyprávěla jsem vám o ní, dokonce jste viděli film, a proto mi napište, čím vás  

zaujala, ohodnoťte tuto osobu. Stačí 7 logických vět.

Tyto osobnosti:

Josef Dobrovský a J. K. Tyl

K. J. Erben a Josef Jungmann

F.Palacký a K. H. Mácha

Elizabeth Bavorská – Sissy a Jan Neruda

K. H. Borovský a František Josef I.

 

ANGLIČTINA:

Lekce 3C – nastudujte slovní zásobu v PS „problems and treatments“, na str. 37 v učebnici máte i obrázky, k nacvičení využijte tyto odkazy (u všech slovíček je výslovnost, zaměřte se na ni), poté zkuste doplnit cvičení v PS str. 28-29

slovíčka – vyberte si ta, která využijete: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072361-health-and-illness

Opakování – zdravotní problémy: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/health-and-illness

Nová slovíčka: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/health

CHEMIE:

Prosím Julču, Lukáše a Adama, aby se ozvali paní učitelce Uhlíkové a zaslali jí vypracované listy. Díky, LP

Cvičení a test č. 6 – prvky a rovnice

Stáhněte si, přečtěte a vypracujte kontrolní otázky. Výsledky, prosím, pošlete do 6.4.

www.uschovna.cz/zasilka/WR7IFNVA4AFINMWH-DCM

Výsledky cvičení č. 5– Dezinfekce a sterilizace,  pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky testíku.

www.uschovna.cz/zasilka/WRJ67AY5W65Y24IA-CKV 

Cvičení č. 5 – Dezinfekce a sterilizace Vám pomůže poradit i doma. Výsledky pošlete do 30.3.

www.uschovna.cz/zasilka/WMUXVRR7XUNB3KRU-KI7   ve wordu, kdo měl s wordem problémy 

zde odkaz na pdf   www.uschovna.cz/zasilka/WR2ILKNZYR2WGGND-L5F

Výsledky cvičení č. 1 – 4, pokud jste již odeslali, zde jsou výsledky pracovních listů.

www.uschovna.cz/zasilka/WMC9ZBZDK6DUAXES-XFI

Opakujte si názvosloví halogenidů str. 77 a všichni „ Prvky, se učíme ...“   - I.A sk. (H, Li, Na, K), II.A sk. Celá, IV.A sk.(C, Si), V.A sk. (N, P),  VI.A sk. (O, S), VII.A sk. celá, VIII.A sk. celá – u všech název český i latinský, skupina, skupenství)   

Výsledky posílejte buď v mailu nebo jako čitelný scan vyplněného listu na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě problémů pište, v případě zájmu zavedu konzultace na lince do kabinetu.

 

ČESKÝ JAZYK:

OPAKOVÁNÍ VĚTNÉ ČLENY – se zpětnou vazbou na stránkách

https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny

https://www.mojecestina.cz/vetne-cleny

https://www.pravopisne.cz/category/vetne-rozbory/skladba-vet-syntax/vetne-cleny/

https://www.skolasnadhledem.cz/

http://www.ucirna.cz/cestina/cvicebnice_vetne_cleny.php

Můžeš si také vytisknout tahák:

http://www.kaminet.cz/ces/veta/0test.php

TEORIE: file://srv-file-01.weyland.group/Userdaten$/pzm/Downloads/postup-urcovani-vetnych-clenupp1.pdf

https://www.pravopiscesky.cz/vetne-cleny-prehled-pra-1137-8157.html

Postupuj po dílčích krůčcích, nespěchej, toto učivo je k trénování do poloviny dubna

PROCVIČOVÁNÍ DRUHŮ VEDLEJŠÍCH VĚT

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/vedlejsi-vety

https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet#kotva-cviceni

https://www.pravopisne.cz/typ-cviceni/kviz-test/

http://www.testpark.cz/testy/cesky-jazyk/vedlejsi-vety-1670

https://testi.cz/testy/cestina/vedlejsi-vety/

V UČEBNICI jsou VV zpracovány na s. 51 - UMĚT DRUHY, OTÁZKY

PROCVIČUJ NA S. -52 -53 V PS vypracuj s. /e2, g1, s. 17/ g2, g3, g4, 1,2,3

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA:

Zadání z hudební výchovy na měsíc duben. Všechna zadání jsou dobrovolná a pro zpestření času.
 

https://www.uschovna.cz/zasilka/WQBI8R4NPD6LXT93-GM6/

 ZEMĚPIS:

Nový zeměpis 8B, 8C - týden 30.3. - 3.4. KRAJE ČR, KRAJ PRAHA
 
  1. Řešení zeměpis z 1. - 3. týdne do 27.3.
    http://www.uschovna.cz/zasilka/WOX9752882WRSEY7-5VV
2. Řešení ČOZ z 1. - 3. týdne do 27.3. 
+ opakování vylučovací soustavy na týden 30.3. - 3.4.
 
 

KVÍZ:

02  Na světě vypukla epidemie, která sice - díkybohu - nikoho neohružuje na životě, ale nemoc působí nepříjemné den trvající škytání. Naštstí existuje lék, černé a bílé tabletky. Kdo si v případě potřeby dá právě jednu bílou a právě jednu černou tabletku, škytání se vyhne. Kdo si dá tabletek moc, málo nebo jen jednu barvu, škytá o hodinu víc, než kdyby se nepokusil o léčbu. Máte čtyři úplně stejné tabletky, dvě jsou černé a dvě bílé. Při vší smůle vypadly pojistky a je naprostá tma. Nic nevidíte a nepamatujete si, jakou barvu vaše identické tabletky mají. 

Nechcete škytat. Co uděláte?

Řešení 01: 

Kovář musí u jednoho kusu rozseknout všechna tři oka. Zůstanou mu čtyři  kusy řetězu a tři rozseknutá oka, kterými je spojí.

VÝTVARNÁ VÝCHOVA:

 TÉMA: COVID - 19 - R-o-u-š-k-a 
            Nakresli, vytvoř návrh na roušku - fantazii se meze nekladou. Libovolná technika.
            Podívej se i do historie (tvar ptačího zobáku..)
            Obrázek vyfoť a pošli na můj email, vložíme na web vaší třídy.
         
Školní výtvarná soutěž pro všechny žáky od 1. do 9. třídy
Milí žáci,
zpestřete si dobu karantény a pokuste si ušít, uháčkovat, uplést.. originální roušku 
(může spolupracovat i celá rodina...)
Z vašich originálních prací vytvoříme CENTRAL - ROUŠKOVNÍK.
Nejlepší práce budou vyhodnoceny a odměněny po návratu do školy.
Vaše hotové výrobky můžete i nafotit a zaslat na email:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Těším se na vaše krásné výtvory - DÍLA.