Vítejte ve školním roce 2019/2020

Třídní učitelkaMgr. Michaela Zímová / v případě nepřítomnosti TU zastupující třídní učitelka Mgr. Karolína Červenková

Kontakt352 324 058         Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Konzultační hodiny: pondělí 14 – 14,30 (vždy je lepší se ohlásit, po telefonické domluvě je možný jiný termín)

Omlouvání žáků: prosím do 3 KALENDÁŘNÍCH dnů od POČÁTKU nepřítomnosti - osobně u třídního učitele, telefonicky, na e-mailovou adresu třídního učitele

Všechny žádosti, tiskopisy pro omlouvání žáků na delší pobyty, přihlášky aj. naleznete na webových stránkách školy v záložce dokumenty http://2zs.sokolov.cz/joomla34/index.php/2015-08-30-06-22-07

Rozvrh hodin třídy 7. C od 5. 9. 2019

  1. 2. 3. 4. 5. 6.
Po  M AJ  LSV NJ  TV 
Út  M ČJ  Př   NJ HV 
St  M ČJ  AJ  VOZ 
Čt  M ČJ  NJ  AJ  VV  VV 
 ČJ CMV  TV  Př 

 __________________________________________________________________

 

AKTUÁLNÍ INFORMACE pro rodiče:

16. 6. 

Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu, tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého.

 

10. 6.

 

Focení tříd - proběhne 17. 6. v 10h v parku, děti mají podrobné informace na whatsapp. Sraz 9, 50 na křižovatce mezi rybníky v parku, blíže hotelu. Cena fotografie společné - 35 Kč, skupinky - 15 Kč. Peníze je třeba mít s sebou. 

 

Moc děkuji všem za bezproblémové a spolehlvé vrácení učebnic a dnešní pomoc při úklidu třídy. Bylo to milé.

 

 

2. 6.

Vážení rodiče, milí žáci,

zde naleznete informace ohledně organizace příštího měsíce. Informujte ostatní žáky ze třídy.

Žáci druhého stupně se budou vracet do školy na třídnické hodiny. Žáci jsou rozděleni do 2 skupin z hygienických důvodů. Každý žák musí sedět v lavici sám s rozestupem 2 metry od dalšího žáka.

1. třídnická hodina proběhne

pro 1. skupinu dne 8 . 6. v době od 9 h    (žáci s příjmením začínajícím od B – L)                       

pro 2. skupinu dne 9. 6. v době od 9 h     (žáci s příjmením začínajícím od M – Ž

 

                     

(předpokládaný konec kolem 11 – max 11, 30 h, žáci mohou aktuálně informovat rodiče o svém odchodu)  

Rozdělení skupin je řešeno abecedně.

 

Pro žáky konající 9. 6. přijímací zkoušky, platí termín 10. 6. 9h (max. do 9,45)

 

Vaši účast mi potvrďte odpovědí na whatsapp (žáci) nebo e-mailem.

Tato třídnická hodina bude zaměřena na

- úklid šatních skříněk (vrácení klíče od skříňky) 

- vrácení všech učebnic (učebnice budou mít žáci připravené k odevzdání - podepsané, bez obalů a vyčištěné). Také si žáci připraví peníze na zaplacení poškozených učebnic (prosím, vybavte děti obnosem do 200,-Kč – záleží na tom, jestli mají své věci v pořádku; za ztracené učebnice platí celou částku)

- odevzdání žákovských knížek

 

Důležité: Pro vstup do školy budete potřebovat roušku, vyplněné a  zákonným zástupcem podepsané čestné prohlášení (k vytištění na stránkách školy nebo si můžete vyzvednout také ve škole) http://2zs.sokolov.cz/joomla35/Download/cestne_prohlaseni_COVID.pdf

BEZ ROUŠKY A PROHLÁŠENÍ NEBUDE VSTUP DO ŠKOLY MOŽNÝ!

Osobně si žáky vyzvednu před školou (před hlavním vchodem), nikdo nebude vcházet do budovy školy sám! 

Shrnutí: na 1. TH přineste s sebou klíč od šatní skříňky, všechny učebnice, peníze na poškozené učebnice, roušku, čestné prohlášení, pití (popř. něco malého k snědku), přezůvky, psací potřeby (+lepidlo, izolepu, nůžky, gumu), ŽK.

Učebnice: ČJ, čítanka, M, sbírka úloh, AJ, NJ, D, Z 1, Z2, Př 7, Př 8, F II, F III, VOZ, atlas (většina žáků má ve třídě atlas a čítanku, ne všichni).

 

Klasifikace  bude uzavřena do 8. 6.

2. třídnická hodina proběhne 17. 6. za účelem společného focení třídy.

Fotit se bude pouze třída jako celek v parku. Místo a čas setkání upřesním. Cena fotografie společné - 35 Kč, skupinky - 15 Kč.

Bude třeba na místě zaplatit.

26. 6. byste si mohli fotky odnést domů s vysvědčením.

Potřebuji od Vás vědět, zda máte o focení zájem (nejpozději příští týden na TH). Pokud by byl zájem malý, bude focení třídy zrušeno.

Pošlete mi informaci na email, nebo whatsapp, zda máte zájem o focení. Můžeme se vyfotit i na začátku školního roku. Záleží na vás.

3. třídnická hodina proběhne dne 26. 6. - předání vysvědčení. Organizaci ještě upřesním. Zřejmě bude organizováno také ve dvou skupinách.

 _______________________________________________________________

 

30. 4. 

Vážení rodiče,

prosím, povšimněte si e-mailové zprávy ve Vaší poště.

Prosím Vás tam obratem o vyjádření, zda souhlasíte s možností, že budeme akceptovat poukaz na uspořádání školy v přírodě v příštím školním roce.
U žáků, kteří konají přijímací zkoušky na gymnázium, řešíme vrácení peněz. Bohužel rozhodnutí o přijetí žáka se dozvíme nejdříve v červnu. Poté bychom potřebovali vyrozumění o přijetí/nepřijetí Vašeho dítěte na školu, aby bylo zřejmé, za kolik žáků budeme peníze žádat. 
 
Děkuji Zímová

 

23. 4.

 

Vyjádření souhlasu s nákupem pracovních sešitů pro školní rok 2020/21

 

Vážení rodiče,

 

kdyby se dnes konaly třídní schůzky, projednávali bychom nákup pracovních sešitů na příští školní rok. Prosím vás proto do 30. 4. o vyjádření na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., zda souhlasíte s jejich pořízením. Mělo by se jednat předběžně o částku max. do 400,-Kč. Předpokládá se jejich zajištění především pro ČJ, M a cizí jazyky.

 

27. 4. 

Na základě emailu od paní Beranové za spolek Centrálka prosím rodiče také o vyjádření k příspěvku SRPŠ za 2. pololetí, zda souhlasí nebo nesouhlasí s převodem částky do  1. pololetí školního roku 2020/2021 (též do 30. 4.).

 Děkuji Zímová

 

Poznámka:

 

Do distanční výuky se nezapojují všichni žáci. Zkuste je povzbudit, pomoci jim. Systematická příprava jim pomůže při nástupu do školy (i kdyby to bylo až v září). Všechny zadané úkoly mohou odesílat ke kontrole příslušným vyučujícím. 

 

 

21. 4.

Informace pro rodiče žáků, kteří si podali přihlášku na gymnázium

Vážení rodiče,

vyzvedněte si, prosím, ve škole během dopoledne Zápisový lístek u pana Šíby. Vydává se pouze zákonnému zástupci oproti podpisu. Vaše dítě ho bude potřebovat ve chvíli, kdy bude úspěšné u přijímacího řízení a bude na gymnázium přijato. Informaci o přijetí neobdržíte písemně, najdete ji na stránkách školy. Pokud bude vaše dítě přijato, Zápisový lístek vyplníte a do 5 dnů ho musíte odnést na gymnázium. Pokud budete mít nějaký dotaz, kontaktujte mě na emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jana Krejzová, vých.poradkyně

___________________________________________________________________________

Na základě nařízení vlády budou od středy 11. 3. 2020 škola a školní družina uzavřeny do odvolání. Obědy ve školní družině budou žákům automaticky odhlášeny. Další informace budou poskytovány prostřednictvím webových stránek školy a facebooku.

16. 3. Pokud jste ve škole nechali učebnice, PS aj., je možné je vyzvednout. Kancelář školy je otevřena od 7 do 12h.

___________________________________________________________________

UČIVO 

11.3. 

Český jazyk:

MLUVNICKÉ KATEGORIE SLOVES VČETNĚ RODŮ:

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-tvaroslovny/slovesa/slovesa-mluvnicke-kategorie

https://www.umimecesky.cz/cviceni-mluvnicke-kategorie-sloves

http://www.ucirna.cz/cestina/slovesa_souhrnne_cviceni.php

PŘÍSLOVCE:

 https://www.umimecesky.cz/cviceni-prislovce-druhy

http://www.ucirna.cz/cestina/prislovce_souhrnne_cviceni.php

JEJICH STUPŇOVÁNÍhttps://www.umimecesky.cz/cviceni-stupnovani-prislovci#kotva-cviceni

http://www.ucirna.cz/cestina/prislovce_stupnovani.php

V UČEBNICI: S. 66 -68; V PS 10/B2, B3, B4, S.11/1,2

25. 3. Překontrolujte si, řešení zde (opravujte barevně jako při společné kontrole): www.uschovna.cz/zasilka/WNPG6XVNNDUDBB7Z-HNR

NOVÉ UČIVO:

16. 3. VĚTY DVOJČLENNÉ A JEDNOČLENNÉ - VYPIŠTE SI DO SEŠITU  z rámečků - věta dvojčlenná, jednočlenná a větný ekvivalent

PROCVIČUJTE: UČEBNICE S 76 - 77; 25.3. Překontrolujte si, řešení zde:  

www.uschovna.cz/zasilka/WNHC5LZ7PUFI6TDS-VZI 

S KONTROLOU NA WEBU:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-vata-jednoclenna-dvojclenna-ekvivalent

http://zsstitina.cz/projekty/Jednoclenne_a_dvojclenne_vety_2.htm

https://moodle.zsbrezova.eu/file.php/1/Testy-mail/cj_jedno-dvojclenna_veta.htm

nově: hezké procvičování např. vět jednočlenných a dvojčlenných nebo jakékoli mluvnice naleznete zde: https://www.skolasnadhledem.cz/

od 23. 3. zopakuj si učivo o větných členech z 6. ročníku na https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny

Vypracuj odtud výpisky ze základních a rozvíjejících větných členů do ŠS 1.

Můžeš si k tomu také vytisknout a vlepit tahák: http://www.kaminet.cz/ces/veta/0test.php

Máš čas, postupuj po dílčích krůčcích. Toto je náplň do poloviny dubna:

Procvičuj dále na:

https://www.mojecestina.cz/vetne-cleny

http://www.ucirna.cz/cestina/cvicebnice_vetne_cleny.php

teorie: file://srv-file-01.weyland.group/Userdaten$/pzm/Downloads/postup-urcovani-vetnych-clenupp1.pdf

https://www.pravopiscesky.cz/vetne-cleny-prehled-pra-1137-8157.html

Zkuste si napsat diktát (můžeš si jej i předem přečíst), vyber si jeden (bude-li ti někdo ochoten diktovat) např.: https://www.vosp.cz/images/studium/Sverakovy-diktaty-VZOR.pdf

https://www.pravopiscesky.cz/pravopisna-cviceni-pro-7-tridu-pra-1138-8166.html#1-cviceni

23. 3. Do ŠS 2 si opiš věty a vypracuj (stačí 5 nejjasnějších příkladů):

Graficky označte a určete jednotlivé větné členy:

1. Petr vzpomínal na svého přítele z dětství. 

2. Martin mi přinesl k narozeninám malou pozornost. 

3. Určitě budeme sledovat novou hru místního divadelního souboru. 

4. Letadla jsou nejmodernějším dopravním prostředkem. 

5. Mezi stromy poletovaly pavučiny babího léta. 

6. Na letním táboře jsem velmi vzpomínal na domov. 

7. Letadlo neodletělo pro velkou mlhu. 

8. Rozzlobený otec položil neočekávaně na stůl dokument. 

9. Hajný nazýval její úpravu lektvarů čarováním. 

10. Ředitel trval na odmítnutí tohoto návrhu. 

Zde nalezneš řešení (pouze určování větných členů): www.uschovna.cz/zasilka/WL26HP6BD2VPHB4M-NT3

Nebojte, všechno budeme znovu vysvětlovat!!! Jen zkoušejte. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Těším se, až se znovu sejdeme.

30. 3. A tady ukázka rozborů do sešitu - grafické znázornění: 

www.uschovna.cz/zasilka/WQCSC87M69DDS543-Y9U - najdi si své věty a oprav v sešitě

30. 3. nové:

Pročti si na str. 79 informace o podmětu - čím bývá vyjádřen, jaké druhy rozlišujeme. Poté si ústně procvič s. 80/ 2, 3. V PS vypracuj s. 28/ b2, b3

Pročti si na str. 80 informace o přísudku - jaké druhy rozlišujeme. Poté si ústně procvič 81/ 1, 2. V PS vypracuj str. 28/a2, a3, a4

31. 3. Řešení: www.uschovna.cz/zasilka/WQZY7FE3GX37XLS5-4SX

31. 3. Dále s kontrolou procvičujte na: https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/12-cesky-jazyk/69-7-rocnik/246-skladba

5. 4. Procvičujte  7. ročník, skladba (můžete i  tvarosloví, význam a tvoření slov):

 https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj2.php

 6. 4.  Testík na vyzkoušení? www.uschovna.cz/zasilka/WWRM7IG3WGKF9V6U-R6X

Až potom řešení: www.uschovna.cz/zasilka/WWA2L89FATIMP67S-33R

14. 4. Zdravím vás po Velikonocích. Zde naleznete shrnutí učiva a po malých krůčcích práci na tento týden:

www.uschovna.cz/zasilka/XD9K647LXSRASEEX-CP8

20. 4. – do 30.4.

Prosím, zhlédněte výukové video, částečně nahradí výklad: 

https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU, procvičujte podle zadání na konci výuky.

Následně si poslechněte https://www.youtube.com/watch?v=8l6TdPYqOXw.

Vypracujte úkol www.uschovna.cz/zasilka/XHRHB3HXHGZ75JM9-I9K a zašlete jej do konce dubna ke kontrole.

21. 4. Online výuka ČJjitsi meet 10 h, 22. 4. zoom 10 h

27. 4. Přívlastek

1. nejdříve zhlédněte výukové video https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

2. pročti si pokyny a vypracuj cvičení na https://www.umimecesky.cz/cviceni-privlastek-shodny-neshodny

3. Vezmi ŠS 2, stránku si rozděl na tři sloupečky. V prvním bude PKS, ve druhém podstatné jméno a ve třetím PKN:           školní         taška       do školy

4. Do prostředního sloupečku si napiš podstatná jména a doplň k nim podle uvážení PKS a PKN                                               zelná         polévka   ze zelí

Zadaná podstatná jména jsou v učebnici na s. 84/1 (potok, báseň, domov, lavička, divadlo, cesta, plot, stěna (už jsme to tak dělali na slohu)

5. Zkus si projít cvičení na str. 85/2, 3 - zkontrolujeme na online hodině ve čtvrtek v 10 h (zoom). Sledujte přihlašovací údaje a případné změny na whatsapp. Děkuji.

 

4. 5. (vloženo 30. 4.)
Grafic. rozbor vět 7.tř. 
https://www.youtube.com/watch?v=ZUP4b0EhPzo - pokud vám vše připadá známé a jasné, máte vyhráno!
Zkuste následující věty graficky znázornit do ŠS 2 a nezapomeňte určit větné členy, popř. jejich druh:
V hlubokých lesích rostly jedlé houby. Z ořešáku k nám doléhalo datlí ťukání. Děti se zájmem sledovaly loutkové divadlo. 
Pošlete výsledné grafy vyfocené do 7. 5. 
Ve čtvrtek 7. 5. na zoom online hodina 10 h. (sledujte whatsapp) - změna!!! 9h
 
11. 5. (vloženo 7. 5.)
Nyní trénujte pravopis, odešlete ke kontrole we Worduwww.uschovna.cz/zasilka/YAEJRFCG22BN39ZG-P3S
 
18. 5.

Na odkazu https://www.umimecesky.cz/porozumeni-7-trida si vypracujte úkoly k tématu Požírač snů (jde o práci s textem). Poté mi napište shrnutí do 10 vět – co jste se dozvěděli, co vás ohromilo, zaskočilo, co jste pochopili, jak vás téma oslovilo, své myšlenky, které vás při četbě napadaly (doporučuji zapisovat už v průběhu čtení).

Práce vyžaduje soustředění! Sesbírej a promysli10 plnohodnotných vět.

25. 5. práci na tento týden máte zadanou na whatsapp. Posílejte mi vše pohromadě do soukromých zpráv. Vaše splněné úkoly a jejich kvalitu si zapisuji. Těším se na úhledné sešity 1 a 2 (datum, nadpis) i  upravený PS. Foťte a odesílejte.

Kdo má splněno, může si vybrat další práci s porozuměním (viz úkol z 18. 5.) a zpracovat další téma. Vyděláte si další 1. Jde o přípravu na přijímačky - práce s textem je jejich nedílnou součástí.

1. 6. 

Věta jednoduchá, souvětí

1) Prohlédněte si prezentaci o souvětí a větě jednoduché  https://slideplayer.cz/slide/3018226/

2) Zkuste si procvičit jejich rozlišení https://www.umimecesky.cz/cviceni-veta-hlavni

3) Z učebnice na str. 90/2 si do ŠS 2 sepište celé doplněné věty.

4) 90/4 vytvořte 5 souvětí podle zadaných schémat

Pošlete ke kontrole. 

 _______________________________________________________________

SLOH: VYPRACUJTE SLOHOVOU PRÁCI a ODEŠLETE NA ADRESU Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Termín: do 30. dubna

Zadání připomínám: LÍČENÍ Příchod jara

1. Co přináší jaro 

2. Stať:vlastní subjektivně zabarvený popis s citově zabarvenými slovy, básnickými přívlastky, personifikací, přirovnáním

3. Co cítím - vnímání všemi smysly: nosem, na ůži, vidím.....

4. Příroda: slunce, vzduch, kaluže, barvy, rostlinstvo, ptactvo....

5. Shrnutí - co vše jaro dělá (inspirace v básni) a jak ho vnímám já

___________________________________________________________________

Literatura

Čtěte knihy. Vypracujte si čtenářské deníky!!! Můžete také elektronicky. 

Při zápisu nezapomeň na čtenářský prožitek. Nemysli jen na to, co autor napsal, ale na své dojmy a pocity. Využij začátky vět:

Postava je mi podobná v..../Nesouhlasím  s....Ohromilo mě…  Potěšilo… Zarazilo…. Zaujalo mě…   Překvapilo…. Potěšilo......Všiml jsem si,…  Zajímalo by mě….  Nerozuměl jsem…  Teď rozumím tomu, proč.......Připomnělo mi to situaci,…Tato část příběhu…..  Napadá mě… Zasmál jsem se, když…  Bál jsem se o… Řekl bych, že by se příběh mohl vyvíjet takto....Zajímavé slovo/myšlenka/věta......Nikdy bych.....

Pak je úspěch zaručen.

16. 3. Na stránkách: nadalku.msmt.cz jsou e-knihy zdarma ke stažení!

20. 4. Původně jsme čekali, že se sejdeme ve škole. To se nám nepodaří. Proto práce buď pošlete elektronicky, nebo vyfoťte a pošlete, nebo je předejte ve škole p. Šíbovi a napište mi, já si je vyzvednu. V tom případě na sebe u práce nechte kontakt, napíšu vám hodnocení. MZ

Děkuji všem za zasílání slohových prací a zápisů z četby. Mám z vás radost. Jen tak dál! Zápisy za druhé pololetí musí být dva!!!

______________________________________________________________

Němčina

Nj učivo pro skupinu p. Bulínové do 20.3.

 - dokonči didaktickou pomůcku - popis oblečení. Dodrž zadání - 2 muži, 2 ženy, různé druhy oděvu, barevně

  1. Popiš oděv všech 4 postav v didaktické pomůcce.
  2. Najdi na internetu libovolný obrázek min. 4 osob (příp. použij rodinné foto, obrázek z časopisu nebo vlastní kresbu) a popiš jej dle instrukcí v sešitě.

Žáci mohou práci odeslat vyučující na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo po návratu do školy předloží sešit.

30. 3.

Učivo na tento týden - téma: GEBURTSTAGSPARTY (gram. préteritum HABEN a SEIN)

online výuka 31.3. 10.00 a 2.4. 10.00

pracovní list "Geburtstagsparty" - http://www.uschovna.cz/zasilka/WQDCLERENM68VKBC-IZJ

zápis do sešitu (pro ty, kteří se nemohli připojit online) - doplní se po uskutečnění hodiny:

31. 3.http://www.uschovna.cz/zasilka/WQL6G9J7BC8C4WMB-2BB

odkazy na cvičení learningapps.org:

převod otázek do préterita - https://learningapps.org/display?v=pf1oourkt20

časování sloves HABEN  a SEIN - přítomný čas + préteritum - https://learningapps.org/display?v=ps3wbvg1k20

doplňovací cvičení préteritum haben a sein - https://learningapps.org/display?v=pgwwpjx2n19

5. 4.Na následujícím odkazu najdete podklady k online výuce, téma préteritum haben a sein. Už se těším až si zase zašprechtíme. 

http://www.uschovna.cz/zasilka/WVNFBR6265WLECBR-9D3

6. 4. 

Vzhledem k tomu, že nám poslední 2 online hodiny neproběhly úplně plynule, shrnula jsem vám vše do následující prezentace, kde najdete soubor online cvičení a úkolů k danému tématu. Další online hodinu vyzkoušíme příští týden, termín upřením na WA-skupině.

http://www.uschovna.cz/zasilka/WWH5DRGUWU9E7JFR-8E8

24. 4.

Nejprve si stáhněte následující přehled slovní zásoby na téma: DIE STADT

http://www.uschovna.cz/zasilka/XLNYFAA5MF9VCU5K-WHD

Následně splň následující cvičení, řiď se pokyny na konci cvičení, pokud chceš jedničku za své snažení: https://learningapps.org/display?v=pgto8215k20

Moc se na vás těším Bulínová

27. 4. 

Orientierung in der Stadt - Podívejte se na následující video a poznamenejte si základní slovní zásobu potřebnou pro popis cesty (do prava, do leva, rovně, v centru, na ceduli, ...)
 
11. 5. 
Učivo do 17.5.:
1. Zopakujte si slovní zásobu k tématu: DIE STADT
2. Podívejte se na video a zopakujte si předložky se 3.+4.pádem: https://youtu.be/Mq3SMPh_mhc
3. splňte následující cvičení:
- předložky - procvičování 3.pádu: https://learningapps.org/display?v=p3dy5m4q520
- předložky - procvočování 4.pádu: https://learningapps.org/display?v=p2g74dpij20
- předložky - procvičování 3.+4.pádu: 
https://learningapps.org/display?v=p0n9d6c5k20
https://learningapps.org/display?v=pjs9xz0da20

Brzy očekávejte další video. 
 
25. 5. 
Dobrý den všem,
doufám, že se všichni máte dobře. Chápu, že je pro vás výuka doma náročná, zvlášť cizího jazyka. Procvičte si prosím alespoň pár cvičení na následujících odkazech. Jde o procvičování již probraných témat. Moc se těším, až se spolu uvidíme.
Další cvičení vám pošlu na začátku června.
S pozdravem, Bulínová.
 

--------------------------------------------------------------------------

Nj učivo pro skupinu p. uč. Pohořalové:

NJ – PS str. 38/ tři cvičení (poslední cvičení na této stránce je poslechové – to nedělat!) -

 procvičování slovní zásoby:        Oblečení https://www.skolasnadhledem.cz/game/2595

                                                          Názvy potravin https://www.skolasnadhledem.cz/game/2571

                                                          Tělo:               https://www.skolasnadhledem.cz/game/2620

                                                          Tělo:               https://www.skolasnadhledem.cz/game/2618

               procvičování předložek:                                             https://www.skolasnadhledem.cz/game/2589

               https://www.umimenemecky.cz/doplnovacka-predlozky-se-3-a-4-padem-1-uroven/5393

Žáci se povinně přihlásí do soutěže Spaß mit Deutsch. Pokyny na stránkách školy. Uzávěrka přihlášek je v neděli 22. 3. v 10:00!

Dobrovolně se soutěže mohou zúčastnit i skupiny paní učitelky Bulínové/Červenkové.

30. 3. Zde naleznete výsledky soutěže: www.uschovna.cz/zasilka/WQEK7G82YZV5R6DK-GTH

5. 4. A po druhém kole? www.uschovna.cz/zasilka/WVPDRZKAVG7PSLUW-79B

13. 4. A po třetím kole? www.uschovna.cz/zasilka/XDTBG569AG474B97-9FI

21. 4. 

Psílám 7 pracovních listů k procvičování, především pro ty, kteří se neúčastní soutěže Spaß mit Deutsch. www.uschovna.cz/zasilka/XKNCUAISJHLZUSFB-RRY

Popis práce:

str. 6/3a, b, c

str. 7/4, 5, 6, 7

str. 24/2a, b

str. 65/1, 2, 3a, b

str. 66/4, 5, 6, 7

str. 72/1a, b, 2

str. 73/5a, b                        Výsledky pošlu za týden.

25. 4.

Řešení k úkolům: www.uschovna.cz/zasilka/XPZ8BNEEDHLC3229-437

2. 5. 

zasílám v příloze možnost domácího procvičování, a to především pro ty, kteří se neúčastní soutěže Spaß mit Deutsch: www.uschovna.cz/zasilka/XWKY7V7YXMT6T6WK-X6A
Meine Familie je úkol téměř detektivní. Výsledky pošlu za týden.
 
31. 5. PL k procvičení, výsledky za týdenwww.uschovna.cz/zasilka/YWRRHCPPPIRRECT4-SL9

_________________________________________________________________________

VOZ

Práce s učebnicí str. 54-57. Přečti kapitoly Naše potřeby a Mít nebo být, zodpověz do sešitu otázky a splň úkoly, které se v této kapitole vyskytují.

5. 4.

Téma je MAJETEK, VLASTNICTVÍ

Pokyny pro zpracování tématu a dílčí úkoly najdete v následující prezentaci. http://www.uschovna.cz/zasilka/WV9RNLYI76FPPPG9-CU2

Už se na vás všechny moc těším, přeji hodně zdravíčka.

__________________________________________________________

Dějepis

Prosím opakovat dobu vrcholného feudalismu včetně gotiky

   - Přemyslovci a Lucemburkové

Vše máte na pracovních listech a v sešitě.

16.3.

v minulém týdnu jsme začali společně husitskou dobu. Poslechněte si Dějiny udatného národa - O Václavovi IV.,  O Mistru. Janu Husovi,  Husitské války, Jan Žižka....

Do sešitu si zapište zajímavosti z těchto videí. Doporučuji se naučit některé zbraně str. 91, znát pojmy:

 4pražské artikuly str.88

 1. pražská defenestrace -str

 Nejznámější bitvy-Vítkov, Sudoměř,Domažlice, Lipany. 

23. 3.

Děti, posílám Vám další možnost se něčemu naučit. Podívejte se buď na you-tube nebo si stáhněte trilogii - film, kde režisérem je Otakar Vávra a hlavní roli hraje Zdeněk Štěpánek. Díly se jmenují Jan Hus, Jan Žižka a Proti všem. Pokud se na filmy podíváte, pochopíte celé husitské období a navíc role Zdeňka Štěpánka je prostě nezaměnitelná. Byl to pan herec s velkým P. Do sešitu si poznamenejte zajímavosti a zkuste mi napsat, co v díle Jan Žižka řekl o pravdě. Doufám, že se vám filmy budou líbit. Pokud budete mít na mě jakékoliv dotazy, tak mi napište ráda vám odpovím. Opatrujte se LM 

30. 3.

Dala jsem vám úkol se podívat na historické filmy, které se týkají husitské doby.

Tentokrát vám zadám otázky k této době. odpovědi napište do sešitu. Výsledky vám napíšu později, abyste zkusili pracovat sami nebo za pomoci učebnice.

1,Která listina upravila poměry na Karlově univerzitě ve prospěch Čechů?

2, Čemu se říkalo Český betlém ?

3,Co to byly odpustky_

4, Kdy a kde byl upálen Mistr. Jan Hus?

5, Jak se jmenovala hymna husitů? str.88 v učebnici

6, Program husitů se jmenoval 4 pražské artikly - co obsahoval? str. 88

7, Prokop Holý vedl jednu bitvu, ve které se křižáci lekli husitů a utekli bez boje. Proč, čeho se lekli?

8,Jak se nazývala poslední husitská bitva, kdo ji vedl a kdo významný v ní zahynul?

Odpovědi si zkontrolujeme později- koncem týdne.

Druhý úkol bude vypracovat projekt na Jiřího z Poděbrad. Formát A4- kdo to byl,  místo koho vládl, jakou měl přezdívku a proč, jaký byl vladař, jaký návrh vypracoval na zlepšení postavení v Evropě, s kým musel vést válku, od kdy do kdy vládl, kdo vládl po něm. Projekty si uložte do sešitu, ke kontrole můžete poslat na školní emailovou adresu. Děkuji.

2. 4. Řešení:

1, Dekret kutnohorský

2, Betlémská kaple

3, poplatky za hříchy

4, 6. 7. 1415, Kostnice u Bodamského jezera v Německu

5, Ktož jsú boží bojovníci

6, svobodné vykládání Bible

    přijímání pod obojí

    zbavení církve majetku

    trestání hříchů

7, u Domažlic, křižáky zahnala píseň- chorál

8, u Lipan - smrt Prokop Holý, který husity i vedl

Na projekt o Jiřím z Poděbrad doporučuji film Králův kalich z roku 1974, v hlavní roli Petr Haničinec a Dana Kolářová. Držte se!

6. 4.

Vladislav Jagellonský – nástupce po Jiříkovi z Poděbrad

Je to představitel polsko-litevské dynastie. Poláci píší Wladislav, proto na památkách z jeho doby je W. - památky se nazývají vladislavská gotika., pozdní gotika – známe chrám svaté Barbory?...Kde se nachází???Napiš do zápisu. Co se v tomto městě těžilo???

Tento panovník měl přezdívku král DOBŘE, někdy se mu také říkalo KAŠE, dala mu ji šlechta, která s ním manipulovala. On jim dovolil podnikat . Šlechta v jeho době mohla zakládat rybníky, zakládala pivovary atd. Království bylo stavovskou monarchii, to znamená, že o mnohém rozhodovala šlechta a né král.

Najděte na internetu zakladatele rybníků v jeho době a napište spolu se zápisem do sešitu, stačí dvě jména.

Jeho matka byla Alžběta Habsburská.

Dědicem po smrti Vladislava se stal Ludvík Jagellonský.

Vladislav zemřel v Budíně. Dnes Budapešť.

Ludvík Jagellonský – chtěl porazit Turky, kteří chtěli svými výboji posunout hranice své Osmanské říše až do Uher.

Turků bylo v boji mnohem více, a tak Ludvík v bitvě u Moháče při útěku z bitevního pole se utopil v bažinách.

1526- bitva u Moháče...důležitá bitva, protože končí u nás vládnout rod Jagellonců a začíná vládnout poslední rod Habsburků.

Podívejte se na Dějiny udatného národa...díl Jagellonci

14. 4. 

Poslechněte si prezentaci na you tube: 024 renesance, učitel do domu.

Podle prezentace si napište informace o renesanci do sešitu. V sešitě si uveďte podle videa znaky renesance, stavby, popište módu u ženy a muže. Vycházejte pouze z videa.  

Tato práce je na tento týden.

20. 4.

Dějepis:

Nejdříve bych si s Vámi zopakovala renesanci. Zadám vám 10 otázek, pošlete mi na ně odpověď na školní email. Využijte videa, které jsem vám doporučila na renesanci v předešlém týdnu. 024 renesance, učitel do domu

1, Vyjmenuj 6 památek postavených v renesančním slohu, u těch které původně byly gotické to napište.

2, Čemu se říká okruží – mlýnské kolo ?

3, Z jakého materiálu se šilo ?

4, Jaký tvar měla renesanční okna?

5, Co to je sgrafito?….. do sešitu si ho namaluj, mně jen napiš, co to je?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nová látka je: Leonardo da Vinci -

- pocházel z rodiny notáře venkovanky

- odstěhoval se s otcem do Florencie, kde začal jako chlapec navštěvovat malířskou dílnu. Svého učitele ohromil, když na jeho obraz Křest Krista namaloval dokonalého anděla.

- byl to renesanční génius, svými znalostmi předběhl dobu, ve které žil.

- proslavil se hlavně jako malíř – nejčastěji maloval rostliny, mláďata a lidské tělo

- byl to i vynálezce – létací stroje- rogalo, helikoptéra, padák, vynalezl stroj na zjištění rychlosti větru , stroje na zjištění směru větru,kulomet, bojové dělo, tank, ponorku,skafandr,vrtačku...samozřejmě vše bylo pak zdokonaleno, ale jeho to první napadlo.

- nejznámější obrazy – Mona Lisa – dnes ho můžete vidět v Paříži v galerii Louvru,

Dívka s hranostajem viz učebnice str.98,

Poslední večeře Páně – obraz, který zachycuje moment, kdy Ježíš oznamuje apoštolům, že byl zrazen – Jidáš je na obrazu ten, co drží v ruce váček se 30 stříbrnými a odvrací se od něj.

Madona ve skalách – dokončovali jeho žáci

- některé obrazy dokončili totiž jeho žáci

- zanechalo se mnoho náčrtů soch a staveb

- uměl dokonale namalovat lidské tělo – dokonce prováděl pitvy, ale bylo to zakázáno papežem.

- byl tedy technicky i umělecky nadaný

Pokus si do sešitu napsat i jména jiných renesančních umělců.

ČT : film Leonardo za kulisama dějin - je tam kvíz o něm i s výsledky, vyzkoušejte si..můžete i na mobilu zadat: Leonardo za kulisama dějin – 5 otázek

Vše prosím mít v sešitě, děkuji

25. 4. Prosím odpovědi posílejte na můj email . Děkuji LM

www.uschovna.cz/zasilka/XPT3ZRD76A9EEBKV-7VC

4. 5. (vloženo 30. 4.)

www.uschovna.cz/zasilka/XU489P5LV37455X5-3KD  Posílejte odpovědi!

11. 5. -15. 5.

Téma: neznámý svět indiánských států. Str. 110-111

Ve střední Americe žili Mayové a Aztékové

V jižní Americe – Inkové

Ke každé napiště 10 informací do sešitu a vyberte si jednu, která vás zaujme a vytvořte na ni prezentaci.

Posílejte na email.

18. 5. (vloženo 15. 5.)

Opakování- dějepis pro 7. třídu – vše poslat ke kontrole na email do 25.5.

Podle prezentace si doplň do sešitu zajímavosti z doby novověku u nás .

1, https://www.youtube.com/watch?v=204J5k0kZ38     025 Život na počátku novověku

Dú: podle prezentace odpověz na otázku: Který rod byl u nás nejbohatší hned po králi?

                                                                    Kdo vymyslel dalekohled?

                                                                   Kde byl zabit Magalhaes?

2, https://www.youtube.com/watch?v=-d9zTTPEYhg   022 Nástup Habsburků na český

trůn

Namaluj myšlenkovou mapu podle prezentace na 1. habsburského panovníka - -Ferdinanda I. Podobná myšlenková mapa je v prezentaci.

Bude obsahovat: a, po kom nastoupil

                             b, koho omezoval

                             c, kde měl sídlo

                             d, Co tvořilo jeho habsburskou monarchii-které státy

                             e, komu se musel bránit

                             f, jméno jeho ženy

3, https://www.youtube.com/watch?v=z_M26R_3sKQ   023 Rudolf II.

Stejným způsobem napiš myšlenkovou mapu do sešitu o Rudolfovi II.

Připiš do ní navíc, že je autorem Rudolfova majestátu – dokument o rovnosti všech náboženství.

 

25. 5. (vloženo 22. 5.)

Dú – opakování- pošli mi odpovědi na email

1,Které plodiny by chyběli v jídelníčku Evropana, kdyby nebylo zámořských objevů – 7druhů

Pomůže ti internet i učebnice str. 114.

2, Mohli se potkat Tycho de Brahe, Jan Kepler a Johannes Jessenius a Tadeáš Hájek z Hájku s Rudolfem II.?Využij internet, knihy a nebo učebnici str. 130.

   A, mohli – nemohli

   B, kdo to byli a čím se zabývali tito muži?

Odpovědi prosím opět poslat na můj email…..vše musí být v sešitě.

Nová látka: Třicetiletá válka

https://www.youtube.com/watch?v=PXaRmWz9YP8 027

Po poslechnutí si napište zápis:

Třicetiletá válka trvala od rok 1618-1648.

Začala 2. pražskou defenestrací – vyhození katolických měšťanů z oken Pražského hradu, protože nedodržovali Rudolfův majestát, který zaručoval náboženskou svobodu.

Povstalci si zvolili českým králem Fridricha Falckého….ten řídil všechny protestanské státy. Tyto státy byly sdružené v protestantské unii . Nejsilnější zemí bylo například Švédsko.

Státy katolické byly sdružené do katolické ligy – byly to země řízené Habsburky a císařem byl Ferdinand II.

Třicetiletá válka byla vlastně náboženská válka katolíků a protestantů, kteří bojovali o moc a rozdělení Evropy.

Císař si najímal dobrovolníky do armády- říkalo se jim žoldnéři

Jedním z takových byl i Albrecht z Valdštejna.

Dú: vypracuj projekt, ve kterém se více dozvíš o této osobě, nezapomeň napsat jaký má vztah k Chebsku? Úkol mi pošli do email.

Válka u nás vyvrcholila bitvou na Bílé hoře 8.11.1620, ve které zvítězili katolíci, tedy katolická liga.

Zajímavost: Švédové obléhali a třicetileté války i Brno a Brňané se ubránili, ale švédská královna Kristýna I. dala rozkaz u nás ukrást, co se dá.

V prezentaci se dozvíš více...zapiš si také do sešitu.

28. 5. do 7. 6.

1, Opakování: Toto ve již znáte, jen si poslechněte a doplňte znalosti https://www.youtube.com/watch?v=AVCl1Y0SF3A učitel doma, 026, Bílá hora

2,Zápis:

Výsledek bitvy na Bílé hoře

- poprava 27 českých pánů- Dú: kdo se známých osobností byl popraven a kde? Co zůstalo na tomto místě jako památka?

- vítězí Habsburkové, mají dědičné právo

- dovoleno jen katolictví

- němčina hlavní jazyk

- protestanti museli odevzdat majetek

- protestanti museli odejít ze země nebo změnit náboženství

- ti , co odešli se jmenovali exulanti , patřil mezi ně Jan Ámos Komenský

3, Jan Ámos Komenský – vytvoř si opět myšlenkovou mapu podle prezentace

https://www.youtube.com/watch?v=RD5IQ-GLB2Y 028 Jan Ámos Komenský

16. 6. 

Chtěla bych Vám všem popřát pěkné léto, užijte si prázdniny ve zdraví a odpočiňte si od počítače.
Moc děkuji všem, kteří se mnou pravidelně pracovali po dobu karantény. Byla vás většina, moc si toho cením. V září se na Vás budu těšit Lada Měřínská

___________________________________________________________________

Zeměpis:

- dodělat učivo Jižní Ameriky - učebnice 50 - 56 + opakování 57 - 59

- kdybyste měli chuť, můžete se podívat na pořady Trabantem Jižní Amerikou:  https://www.ceskatelevize.cz/porady/10639901181-trabantem-jizni-amerikou/

25. 3. Zároveň doporučuji podívat se na díly Cestománie k Brazílii a Argentině. Jsou již trochu starší, ale většina stále platí:

Ještě bych doporučil podívat se na krátký dokument o válce o Falkladny:

29. 4. 

V našem putování světem se přesouváme se do Asie (pozor - učebnice 2. díl). Vaším úkolem bude projít si v učebnici obecné kapitoly o Asii - strany 5 - 17. Níže je uveden odkaz na pracovní list a odkazy na doporučené texty a videa k tématu:

26. 5.

Regiony Asie (doporučené datum vypracování 15. 6.)

_____________________________________________________________________

Anglický jazyk

3. lekce - opakovat minulé časy, viz odkazy (včetně nepravidelných sloves) + Revision str. 42 v učebnici. Slovní zásoba k bydlení v PS str. 28, dodělat Progresscheck str. 32 a 33 v PS.

Učebnice - str. 36 (povídka) - přečíst, napsat do sešitu: kdo vraždu podle tebe spáchal a proč/jak a kdo ji spáchat nemohl (cca 50 slov). Dále uč. str. 37 cv. 7 - dokonči povídku dle svého (napiš, kde se nacházeli podezřelí a co dělali v době činu + přidej plánek domu s postavami, nakonec napiš jméno pachatele + proč a jak to udělal) - rozsah tvého textu bude min. 100 slov

Minulé časy - teorie a cvičení

https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous   https://www.helpforenglish.cz/article/2014082903-cviceni-minuly-cas-prosty-prubehovy a https://www.helpforenglish.cz/article/2007010301-minuly-prosty-a-prubehovy-cas

 

25. 3.

Zaregistrujte se prosím do virtuální třídy na Edmodo jako student (email zadávat nemusíte) https://new.edmodo.com/?go2url=%2Fhome

– kód třídy je y27w8g

Pozn.: Pokud by nefungovala registrace (chyba sítě), napište mi mail a já vás tam přidám.

 

27. 3. Nové téma: 

Lekce 3C – slovní zásoba k bydlení – nastudujte si v pracovním sešitě a na helpforenglish.cz slovní zásobu https://www.helpforenglish.cz/article/2018102709-dum a https://www.helpforenglish.cz/article/2006072365-house

zde najdete test:

https://www.helpforenglish.cz/article/2008051404-house-and-furniture-vocabulary-test

Na straně 28 v PS si doplňte příslušná cvičení.

2. 4. 

Do 9.4. mi na mail zašlete (kdo je na Edmodo, může odevzdávat tam) 

1) vaši dokončenou povídkou ze str. 37 v učebnici (kde se nacházeli podezřelí a co dělali v době činu a napište jméno pachatele + proč a jak to udělal) - rozsah textu bude min. 100 slov.

2) Dále vytvořte jednoduchý plánek bytu/domu (svého či vymyšleného) - uveďte názvy všech místností a některého vnitřního vybavení (př. bathroom - toilet, shower, washbasin) - slovní zásoba je v PS

- posílejte buď ve formě textového dokumentu nebo jako fotku (s čitelným textem)

 

16. 4.

Londýn: prohlídka The Natural History Museum https://artsandculture.google.com/streetview/the-natural-history-museum/JQF3coVswSVUVw?sv_lng=-0.1762865702767158&sv_lat=51.49612801030892&sv_h=159.7747331230804&sv_p=0.000003223938890073441&sv_pid=mFQI22sOR6Rg8H2wE7-mSA&sv_z=1.0000000000000002&fbclid=IwAR2JDOfOVl_Im-cEayIsN_xQmRUjT6enO6XtvEUlAC66bOhH71SpWdzUlxU

New York – podívejte se na video (zapněte si titulky) a pročtěte si článek v učebnici na str. 52 (poslech k dispozici na Edmodo): https://www.youtube.com/watch?v=MtCMtC50gwY

Úkol (do 24.4. - odevzdat zde nebo mailem):

- vytvořte projekt na téma New York, který bude obsahovat: základní údaje (počet obyvatel, kde se nachází, řeka, zajímavosti…), pak si vyberte zajímavá místa (8-10) a stručně k nim napište nějaké informace (př. Central Park isthe most famous park in New York City) + vyberte si 5 míst, která byste chtěli navštívit a napište proč (min. 5 vět)

 

4. 5. 

Město a směry - projděte si slovní zásobu na téma město (viz odkazy, nacvičte výslovnost podle nahrávek), zopakujte si předložky místa a otázky na určení místa (Where is a …? Is there a…?), pokračujte slovní zásobou na určení směru – viz odkazy dole

PS – str. 36 cv 1, str. 37 cv 3

úkoly (do 14.5. pošlete mailem nebo odevzdejte na Edmodo):

My dream town: vytvořte plánek vašeho vysněného města, popište ulice a budovy (10 až 15 různých budov – obchody atd.); pak vytvořte min. 10 vět, které vaše město popisují  – co tam je a kde, používejte předložky – opposite, next to, in front of, between, behind, on the corner a vazby – There is a small bank in my town. Next to the bank there is a restaurant.There are two parks…

Slovní zásoba – město:

https://www.helpforenglish.cz/article/2018102729-mesto

https://www.helpforenglish.cz/article/2006072418-easy-town

( https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-1  https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-town-3)

Určení místa, předložky, otázky:

https://www.helpforenglish.cz/article/2008080304-in-the-town-kde-co-je

https://www.helpforenglish.cz/article/2008082401-in-the-town-kudy-se-tam-jde

https://www.helpforenglish.cz/article/2008081802-in-the-town-kde-co-je-cviceni

 

20. 5. 

Opakování - přítomné časy:

1) zopakujte si present simple, zkuste si cvičení:  https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/present-simple

2) pusťte si video s Michaelem: https://www.youtube.com/watch?v=1LisFurHpr8

3) present continuous: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/present-continuous

4) ověřte si své znalosti i zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006080502-pritomne-casy-v-anglictine-cviceni

5) Poslech – zkuste si cvičení pod nahrávkou: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/beginner-a1-listening/interview-swimmer

 

27. 5. 

Opakování:

Lidské tělo – zopakujte a projděte si nové výrazy (thumb – palec na ruce, toe – prst u nohy, knee -koleno, pozor na výslovnost!):

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-2

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/body-parts

obličej: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-head

Health and disease/Zdraví a nemoc:

I’m ill – jsem nemocný

My back hurts – bolí mě záda

a headache – bolest hlavy

1)     soupis slovíček s výslovností: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072362-health-problems

cvičení: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/health

2)     video: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/im-too-ill

3)     PS slovní zásoba str. 78, oddíl 6A

4)     Učebnice str. 68 – vyplňte si cvičení a přečtěte rozhovor, na str. 69 pokračujte cvičením 4 a 5, poté pokračujte str. 54-55 v PS, poslechy a řešení najdete na Edmodo

Gramatika:

Giving advice

- advice - rada

Anna: Hi! What’s wrong?

John: I don’t feel well today. I’ve got a headache and my stomach hurts.

Anna: Oh, dear. YOu should go home and drink some water.

John: I can’t. I need to write the test.

Anna: OK. But you shouldn’t wait here. You should go there and sit down. I’ll bring something to drink for you.

John: Ok. Thanks.

You should go home /šud/ – Měl bys jít domů

You shouldn’t wait here – Neměl bys tady čekat

 3. 6. nové: www.uschovna.cz/zasilka/YYJFI5VBPVM4PGRL-M3Z

________________

Hudební výchova:    
1) Opakování písní od období leden-březen 2020.

2)Teoretická příprava na část  z  hudební nauky (základní rytmika, notopis.)

3) Práce s notovým materiálem

 

30. 3. na měsíc duben: Všechna zadání jsou dobrovolná a pro zpestření času.

www.uschovna.cz/zasilka/WQZALG9AKYY22GXA-YP2 (jedná se o hudební hádanky, inspirace, pojmy, písně)

 

5. 5.

Hudební nabídky pro měsíc květen je možné plnit průběžně v rámci možností. Pokud budete potřebovat informaci, můžete se na mě mailem obrátit. www.uschovna.cz/zasilka/YJ2MWHRH4VCF7GXI-KLE
Děkuji a přeji vše dobré Mgr. Eva Mokrá dipl.um.

 

30. 5www.uschovna.cz/zasilka/YV3TA5A68DXFDK97-Y2B

______________________________________________________________________

Výtvarná výchova:  1 práce - vyber si dle tvých domácích možností:

1.) vypracuj si libovolný referát - oblíbený malíř (ilustrátor), zajímavosti ze světa výtvarného umění..

 2.) nebo namaluj (nakresli) obrázek, komiks na libovolné téma, kombinace                                     technik... - můžeš i na PC (počítačová grafika)

 3.) nebo utvoř, vyrob cokoliv výtvarného... z jakéhokoliv materiálu

 

25. 3. Pokud máš možnost pracovat na PC, pokus se pomocí počítačové grafiky o pěkný obrázek, nejlépe na téma "Jaro "nebo "Nečekané 

k - prázdniny" ,  

který mi můžeš zaslat na můj email.

30.3. 1) nakresli, vytvoř návrh na roušku, vyfoť, pošli návrh na e-mail, vložíme na stránky třídy (inspirace v historii - ptačí zobák)

          2) výtvarná soutěž pro 1. -9 .r.  - zpestřete si dobu karantény a zkuste ušít, uplést, uháčkovat originální roušku (může spolupracovat celá rodina); z prací bude vytvořrn tzv. Central - rouškovník; nejlepší práce budou vyhodnoceny a oceněny po návratu do školy; hotové výrobky vyfoťte a zasílejte na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Těšíme se na vaše díla.

 

20. 4. 

Maluj, kresli, foť, vyráběj -  cokoliv, co ti udělá radost.

Svou práci mi můžeš zaslat na můj email. 

____________________________________________________________________

Matematika

13.3. Opakujte si učivo o racionálních číslech, přímou a nepřímou úměrnost, trojčlenku a úvod do čtyřúhelníků a rovnoběžníků. Dopočítejte si úlohy k těmto tématům v PS, využijte i Sbírky úloh. Dále doporučuji využít i vzdělávací portály:

www.fraus.cz/ucenidoma

www.sciodat.cz

 

24. 3.

Milí žáci,

do konce března si dopočítejte všechna cvičení z pracovního sešitu 1.díl (cvičení B a C jsou dobrovolná, cvičení A povinná), včetně testů, které jsme dosud nedělali. Správnost vašich výsledků si zkontrolujte - viz odkaz na úschovnu.

Výsledky - pracovní sešit matematika: http://www.uschovna.cz/zasilka/WEK96H2R3RTB7TE6-B8Z

Do procvičovacího sešitu si spočítejte ze Sbírky úloh vybrané úlohy naPoměr, postupný poměr a měřítko:

​​str.60/cv.266

str.62/cv.277 (správnost řešení zkontrolujeme společně)

str.66/303.,306.,307.,308.,309.,312.

str.67/315.,317.,318.,320.,321.,322.

str.68/329.,333.

Výsledky si zkontrolujte vzadu ve Sbírce na str.190-191. Pokud budete mít nějaký dotaz, napište mi na školní email.

 

31. 3. - do 10. 4.

Milí žáci,

doufám, že všechny úlohy z předchozího období máte hotové a že jste si je zkontrolovali podle výsledků. Nikdo jste mi na mail nenapsal, že byste měli s nějakým příkladem problém, tak se můžeme posunout k opakování dalšího učiva a také k učivu novému.

1.Opakování přímé a nepřímé úměrnosti:

Do procvičovacího sešitu vyřešte ze Sbírky úloh pomocí trojčlenky tyto úlohy:

str.90/cv.435.,441.,442.

str.91/443., 445.,451.,453.

str.92/454.,455.,457.,462.

Výsledky si zkontrolujte na str.196-197.

2. Nová látka:

Zápis do školního sešitu:

Druhy rovnoběžníků

  • učebnice ze str.208,209
  • narýsovat tabulku ze str.209/cv.10 a vyplnit ji (vyplněnou tabulku okopírujte nebo vyfoťte, pošlete na můj školní email a pokud ji budete mít správně vyplněnou, dostanete 1)

Obsah rovnoběžníků

  • učebnice modré rámečky ze str.210,212,213 + vypočítat cv.13 a cv.15./str.214, dále opsat rámeček ze str.215 a vyřešit z této strany cv.19. Výsledky si zkontrolujte na str.285.
  • prohlédněte si výuková videa - viz následující odkazy:

https://www.youtube.com/watch?v=aH1N6htSEFc
https://www.youtube.com/watch?v=fe16B8Hv3gE

https://www.youtube.com/watch?v=UmGAnhp9cqs

https://www.youtube.com/watch?v=jMMXJjDhjs4

https://www.youtube.com/watch?v=2mKRYZDimCY

3. Pracovní sešit 3.díl:

str. 165 až str.178 - dopočítat chybějící příklady (cvičení B a C jsou dobrovolná)

str.180/2.

str.181/7.

str.183/1.

str.184/2.,3.,4.,5.

Takže vzhůru do toho,těším se na vyplněné tabulky, případně mi napište, jak se vám daří řešit úlohy a můžete mi poslat i foto, jak se snažíte pracovat. Dejte si do pořádku rýsovací potřeby, příště budeme trénovat konstrukce rovnoběžníků a dokončíme čtyřúhelníky.

Mějte se hezky, radši si s vámi povídám než dopisuji, ale nedá se nic dělat, musím to ještě vydržet než nás pustí zpátky do školy.

 J.Krejzová

 

18. 4.do 24.4.

Milí žáci, děkuji všem, kteří jsou se mnou v kontaktu. Tentokrát mi nemusíte nic posílat, pouze pokud si nebudete umět poradit s nějakou úlohou, tak mi určitě napište.

Nejprve si prohlédněte následující videa:

https://www.youtube.com/watch?v=bcmw23b-Xxk

https://www.youtube.com/watch?v=5tPsTEsYBr8

https://www.youtube.com/watch?v=iyzgODDCQok

https://www.youtube.com/watch?v=vJF9IRFCoEA

Zápis do školního sešitu:

Konstrukce rovnoběžníků

Konstrukce kosodélníku

Opsat z učebnice ze strany 221 cv.1 – opsat vše kromě postupu v rozboru, tam stačí jen náčrtek a postup přečíst

Konstrukce kosočtverce

Opsat z učebnice ze strany 222 cv.2.

Vyřešit příklady ve 3.díle PS:

Str.180/cv.3

Str.181/cv.5,6.

Str.182/cv.8

Str.185/cv.6.

Obsah trojúhelníku

Prohlédnout video:

https://www.youtube.com/watch?v=wsK6QtQn36o

Do školního sešituopsat modrý rámeček z učebnice ze strany 217 a vypočítat cv.1. a 2. ze strany 217

Vypočítat příklady ve 3.díle PS: str.187/cv.1.,2.,3.

                                                       Str.188/ cv.4.,5.

27. 4. Nová práce: www.uschovna.cz/zasilka/XRKVTM3SWZSLU72Y-UH9

 

5. 5. Učivo do 15.5.

PROCENTA

Procenta z běžného života znáte, nyní se s nimi naučíme i počítat. Nejprve si přečtěte učivo 9.1 v učebnici na straně 235-237. Do školního sešitu si opište modrý rámeček ze strany 235 a větu pod rámečkem. Ze strany 237 si opište modrý rámeček.

Prohlédněte si videa:

https://www.youtube.com/watch?v=SS6nM6hjjEs

https://www.youtube.com/watch?v=aKOPWGVqulE

https://www.youtube.com/watch?v=AwXB6MzOwsk

Do procvičovacího sešitu vyřešte z učebnice ze strany 236 cvičení 3.,5.,6. Výsledky si zkontrolujte podle strany 286.

Nyní si zkuste učivo procvičit v pracovním sešitě na straně 205. Celou stranu mi pošlete na školní email. Je to zase jen na jedničky, pokud budete mít vše správně. Pokud tam budou chyby, napíšu vám, jak je opravit. Známku nedostanete, ale poznamenám si, že jste se snažili to vyřešit. Je důležité umět pracovat s procenty i v běžném životě, proto jim věnujte zvýšenou pozornost. Mějte se hezky a těším se na vaše práce.

18. 5. Učivo do 24.5.

Výpočet procentové části

Děkuji těm, kteří mi poslali úkol na úvodní učivo o procentech. Většina jste ho bez problémů zvládli a můžeme se posunout k dalšímu učivu, výpočtu procentové části. Dá se spočítat přes výpočet 1% nebo můžete využít trojčlenku. Prohlédněte si následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=tzZ5VLtnClU

Do školního sešitu si napište ze strany 237 vše u kapitoly 9.2 (dvě možnosti výpočtu procentové části).

PS na stranách 206, 207 a 208 vyřešte všechna cvičení a stranu 206 mi zase pošlete na mail, máte možnost získat další 1.

Procenta si procvičte i zde:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4384

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4861

Abychom nezapomněli starší učivo, zopakujte si přímou a nepřímou úměrnost a měřítko mapy:

https://skolaposkole.cz/matematika-zs/7-rocnik/prima-neprima-umernost

https://skolaposkole.cz/matematika-zs/7-rocnik/meritko-mapy

 

28. 5. Učivo do 31.5.

Výpočet procentové části – slovní úlohy

Protože většina z vás bez problémů zvládla příklady na výpočet procentové části, procvičíme si učivo na několika příkladech a pak už zkusíme využít tuto dovednost při řešení slovních úloh: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=7&subject=Matematika&search1=04.+Procenta#selid Vyberte si podkapitoly Procentová část.

Slovní úlohy

Podívejte se na následující video: https://www.youtube.com/watch?v=MpkBRq8aeNM

V dalším odkazu si prohlédněte řešení úvodní slovní úlohy, pak si zkuste vyřešit 1.,3.,5.,6.,14. a 21.úlohu (řešení si můžete hned zkontrolovat). Úlohy řešte do procvičovacího sešitu: https://skolaposkole.cz/matematika-zs/7-rocnik/procenta

A opět máte šanci na 1, pokud správně vyřešíte v PS cv.2.,3./str.224. Nezapomeňte na odpovědi.

 

2.6. Učivo do 7.6.

Výpočet základu

Dobrá zpráva pro všechny, toto je už poslední nová látka v tomto školním roce! Výpočet procentové části většina z vás zvládla bez problému, zkusíme takhle dobře zvládnout i výpočet základu. Nejprve si prohlédněte výukové video:

https://www.youtube.com/watch?v=VODv-ONd_Cc

Do školního sešitu si napište nadpis Výpočet základu a opište ze strany 239 úvodní úlohu + řešení a) a b).

Nyní si do PS vyřešte všechna cvičení na straně 219, 220,221. Poslední šanci na jedničku má ten, kdo mi pošle vyřešená cvičení ze strany 219. Během tohoto týdne musím uzavřít známky, které budete mít na vysvědčení.

_____________________________________________________________

Přírodopis

Šelmy - doplnit do sešitu šelmy lasicovité a medvědovité str 27-28. V pracovním sešitě  str27/24,25

 

16.3. minulý týden jsme si doplnili šelmy - medvědovité do sešitu i PS, budeme tímto způsobem ještě pokračovat.

                   - v tomto týdnu pracujte se stranou 29 a 30, téma : ploutvonožci, kytovci - napište si krátké výpisky (znaky a představitelé)

                   -  PS - v pracovním sešitě podle zvyklostí doplňte cvičení k tématu ploutvonožci  str.27/26 a 28/cv.27,28

                                                                                                                                         kytovci- str. 29/34,35

Těším se na to až budu zase stát před tabulí a normálně učit, opatrujte se všichni Lada Měřínská

 

23. 3.

Zdravím vás všechny v novém týdnu- 23.-27.3

v tomto týdnu nás čekají Kytovci. Budeme pracovat na straně 30 v učebnici. Tentokrát vám výpisky napíšu sama a vy si je jen napište do sešitu a látku si přečtěte.

Kytovci - jsou největší žijící živočichové na Zemi. Žijí pouze v moři. 

Mají silnou kůži bez srsti a silnou vrstvu tuku. Jsou to obratlovci, savci, živorodí a placentálové. Dýchají plícemi. Mají pouze 1 mládě.

Dělí se na ozubené- vorvaň tuponosý, delfín obecný a skákavý….živí se dravě

               a ty, co mají kostice- jsou to takové pláty- síť v horní čelisti přes kterou cedí plankton- plejtvák obrovský, velryba grónská.

Dorozumívají se echolokací jako letouni. Jejich teplota je stálá- jako u všech savců a ptáků.

Po napsání a přečtení si lehce vyplníte cvičení v pracovním sešitě: str. 29/34,35

Pokud vás tematika zajímá, tak na internetu je mnoho dokumentů na téma kytovci.

Chybí mi s vámi běžná výuka, ale vydržme. LM

 

30.3.

V minulém týdnu jsme společně udělali kytovce- pracovali jste s učebnicí i pracovním sešitem.

V tomto týdnu bude novým tématem - chobotnatci

Text si přečtěte na straně 31 a napište si tento zápis do sešitu.

Chobotnatci jsou největší suchozemští savci - živorodí, placentálové.

Patří mezi ně sloni - africký - žije v afrických savanách, má větší uši, dva prstíky u chobotu - koukni na google obrázky- chobot u slona.

                                  - indický - jižní Asie, Borneo, Sumatra, Cejlon, má menší uši a jeden prstík na chobotu

Společné znaky: býložravci, jedno mládě, březost 22 měsíců - nejdelší březost ze savců, kojí až 6 let. Žijí ve stádech tj. 20  až 100 jedinců. Žijí 60-70 let.

Kly - jsou v horní čelisti přeměněné řezáky, u afrického má kly samice i samec, u indického obvykle jen samec.

Přečti si něco na internetu o pytláctví...je to smutný příběh, ale bohužel.

Do sešit k zápisu si ještě z učebnice připiš všechny funkce chobotu.....a zápis je hotov.

Pracovní sešit str. 31/43 - vyplň a tím zjistíš, zda vše znáš. Na you tube je mnoho dokumentů o chobotnatcích, kdo chce má šanci se vždy dozvědět více.

Druhá látka v týdnu jsou lichokopytníci. Tady to zkuste podle návodu sami Přečti si text v učebnici a zapiš do sešitu 

1, potrava

2, druhy

3, u každého druhu, kde žije

4, kdo je chráněný

5, namaluj si osu kostry nohy uč. strana 32 a všimni si, že váhu nese vždy prostřední prst.

Své znalosti si ověř v PS.str.31/40,41,42

To je vše, dvě látky na příští týden, snažte se pracovat poctivě, děkuji vám za poctivý přístup. Opatrujte se LM

 

31. 3. Výsledky v pracovním sešitě:

Kytovci – PS - 29/34

největší, kosticovci, plankton,ozubení, dravci,plíce, stálá tělesná teplota, mateřské mléko, ultrazvuk

Chobotnatci – PS – 31/43

po afrických savanách,africký slon má větší uši, kly mají u afrického samec i samice, u indického slona má kly jen samec, slon africký má dva prsty na chobotu, indický má jeden prst na chobotu.   První obrázek je slon africký a druhý obrázek je indický.

Lichokopytníci – PS 31/40

1.text -č.2 zebra; 2. text – č.1 kůň; 3. text- č.4 nosorožec; 4. text – č.3 osel

31/42 správná odpověď je -B

 

6. 4.  Posílám učivo na 6.-10.4....prosím o vypracování do sešitu. Děkuji , opatrujte se

Věřím, že pracujete poctivě, proto pokračujeme. V tomto týdnu nás čekají sudokopytníci.

Napište si do sešitu.

Sudokopytníci:

Znaky: Hmotnost opírají o 3. a 4. prst, ostatní prsty jsou zakrnělé, prsty mají zakončené kopýtky,

živí se býložravě

Dělí se na skupiny:

1, Nepřežvýkavci – mají jednoduchý žaludek, mají mohutné špičáky viz. obr.str.33

patří sem: prasata – všežravci

hroch obojživelný – je chráněný, z vody vylézá jen v noci a živí se býložravě,

- umí uzavřít nos a uši pod vodou

úkol: doplň k výpiskům s kým žije v symbióze a co je to symbióza??????

Dále sem patří velbloudi a lamy…..zjisti z učebnice, kde žijí???? str 34

2, Přežvýkavci – Jsou to býložravci

Znaky: jejich žaludek je složitý, skládá se ze čtyř částí – bachor, čepec, kniha, slez

(přečti si jak žaludek pracuje str. 34)

Patří k nim: tur domácí, jeleni, srny, daňci, mufloni, zubři, žirafy, onyx a jak, antilopy….obr. na str.35

Zvířata mají buď rohy – duté, kůže, trvalé-neshazují se, mají je i samice i samci

parohy- plné, je to kost – samci je na zimu shazují, mají je jen samci

Na toto téma si vypracuj cvičení v PS – str 30/36,37,38,39.

Pracuj i s google obrázky.

Napiš si k zápisu: Co to je obora?

Doplň si informace o žirafě z internetu.

Veškerá práce bude v sešitě.

 

14. 4.

Poslední kapitola z živočišné říše je primáti - prosím udělejte projekt.

Bude obsahovat.

1, rozdělení primátů

2, základní znaky všech tří skupin -poloopice, opice a lidoopy

3, druhy jednotlivých skupin

Pracujte s učebnicí str. 36-38

4, písmenem CH v projektu označte chráněné druhy.

Projekt mi pošlete do 20.4.

Do PS doplňte cvičeni na str. 32 - týkající se primátů 

Příští týden začneme botaniku LM

 

17. 4.

Vyzkoušejte si závěrečný test ze zoologie v PS na str. 33, výsledky přikládám ke kontrole.

Dále posílám novou kapitolu už z botaniky - výtrusné rostliny. Mějte se hezky LM

www.uschovna.cz/zasilka/XH342ZV8A2AEYKGI-2GP

25. 4. výsledky z pracovního sešit z minulého týdne - botanika a nová látka:

www.uschovna.cz/zasilka/XPSY94TANI633GKV-RGJ

30. 4. - splnění do 11. 5.

www.uschovna.cz/zasilka/XUFV5CEE9ZUJS3JY-6TV

11. 5. - 15. 5

1, Opylení a oplození

https://www.youtube.com/watch?v=ASSD4HK4MYg   Petr Curko Př 39

Dú. napiš, co to je? Vyžij přehledné prezentace

2, Plody a semena:

Napište si zápis podle prezentace

https://www.youtube.com/watch?v=pO0_rxSDySw   Př. 40

Dú: PS str.40/14,15,16

18. - 22. 5. (vloženo 15. 5.)

Nahosemenné rostliny- mají holá semínka, mají šištice

https://www.youtube.com/watch?v=tDpBKxWgmCs č.43

- u tisu je to dužnatý míšek

- šištice jsou samčí a samičí

- semínka mají křidélko

- jalovce jsou jalovčinky.

Typy nahosemenných rostlin –1, cykasy

- 2, jinany – jinan dvoulaločný- namaluj si list do sešitu

-3, jehličnany

https://www.youtube.com/watch?v=fCi15bbN3ZM č. 44

- chladnější prostředí

- Dú: vyjmenuj druhy str. 84/86

 Napiš si důležité informace z prezentace.

 

25. 5. (vloženo 22. 5.)

1, Nahosemenné rostliny – patří sem jehličnany, jinany a cykasy

Dú: ze str. 84-85 si napište k vypsaným jehličnanům využití.

př. smrk ztepilý – stavebnictví a nábytkářství….

2, Nová látka krytosemenné rostliny:zapište si!

-jsou nejmladší a nejpočetnější skupinou rostlin.

- Dělí se na dvouděložné a jednoděložné….nejjednodušší je rostliny poznat podle listu a jejich žilnatiny.

Namalujte si znaky do sešitu viz prezentace nebo učebnice str.87

-semena nemají v šištici jako nahosemenné, ale mají je ukryta v plodech.

-tyto rostliny vytvářejí pravé květy.

Patří sem listnaté stromy a keře, květiny, bylinky,ovoce a zelenina….

Dú: str 88-89 listnatých stromů napište využití.

př. buk lesní- nábytek a parkety…..

Poslechněte si a doplňte si znalosti.

https://www.youtube.com/watch?v=uWNyQfw9W_s     krytosemenné rostliny – Petr Curko

https://www.youtube.com/watch?v=GCKD9LFPugY     listnaté stromy a keře

využijte této prezentace k zadaným úkolům a k přípravě na poznávačku listů.

28. 5. 

Posílám přírodopis do konce května.  www.uschovna.cz/zasilka/YTB595XDYAF9N3YV-9WUJe to poznávačka 12 krytosemenných rostlin. Čerpala jsem pouze z učebnice. Posílejte mi očíslované na můj email. Mějte se krásně. LM

1. 6. www.uschovna.cz/zasilka/YXL3M72R7A423JV6-K6J

Krytosemenné rostliny – vybrané skupiny ze kterých budu dávat poznávačku.

Pracujte pouze podle  prezentací, kdo nemá počítač musí  podle učebnice.

Podle prezantací vždy napište příklady!!!  Jedovaté si to označte….J... a  chráněné CH.

Ostatní zajímavosti si napište podle svého uvážení.

1, hvězdnicovité -

https://www.youtube.com/watch?v=3pgNxgr0HOE  Petr Curko Př 55

2, lilkovité -

https://www.youtube.com/watch?v=NWCFlThn7dU  Petr Curko Př 54

3, liliovité – Tady si zopakuj rozdíl jednoděložných a dvouděložných a pak pokračj stejným způsobem.

 https://www.youtube.com/watch?v=gwSN3vP31nc  Petr Curko Př 56

4, Amarylkovité a lipnicovité

https://www.youtube.com/watch?v=DnWEMiaT6L8  Petr Curko Př 57

5, Kapitolka navíc – obilniny

https://www.youtube.com/watch?v=R2cGb93aspM   Petr Curko Př 58

Poznávačka krytosmenné rostliny 

Poznávačky pro 7. třídu

https://www.poznavackaprirody.cz/result/5

 

_______________________________________________________________

Fyzika

20. 3. Pracovní listy k procvičování: www.uschovna.cz/zasilka/WIS4ZX6JXJJY9FNU-W72

 

19. 5. 

Výpisky do sešitu + přečíst v učebnici

Mechanické vlastnosti kapalin

Základní vlastnosti kapalin

Skupenství -pevné, kapalné plynné

Kapalina – tvoří kapky (voda, krev, olej)

Tekutina -   souhr. označení pro kapaliny a plyny -to co teče

Nakreslit obrázek se sklenicí vody

- nemají vlastní tvar, kopírují tvar nádoby

- mohou téct

- probíhá v nich difúze (difúze= samovolné proníkání jedné látky do látky druhé)

- teplo se v nich šíří prouděním

- mají stálý objem, jsou téměř nestlačitelné

- tvoří hladinu

Závislost hustoty  kapaliny na teplotě

Voda – základní kapalina, bez níž si nedovedeme představit  život na Zemi.

Zahříváme-li kapalinu, začnou se její molekuly pohybovat rychleji. Tím se zvětšují vzdálenosti mezi nimi a také objem kapaliny. Tato vlastnost se využívá k měření teploty v kapalinových teploměrech.

Při zvýšení teploty se hmotnost  m  kapaliny nemění a zvětší se objem V.

Pro hustotu platí                   m

                                       ρ=------ , hustota kapaliny se s rostoucí teplotou zmenšuje.

                                             V

Kapalina  s větší  teplotou má menší hustotu a stoupá vzhůru (vaření vody).Vodu je nutné zahřívat u dna, protože  zahřátá  voda stoupá  vzhůru a ke dnu klesá voda s nižší teplotou. Postupně se tak zahřeje veškerá  voda v nádobě.                                          

Vyjímkou je voda. Její objem se při  zvýšení teploty mezi 0°C a 4°C zmenšuje a hustota se zvětšuje. Hustota vody je proto při  4°C největší. Tato výjimka se nazývá anomálie vody- proto  je u dna rybníků a jezer i v mrazech teplota vody blízká 4°C a mohou zde přežít mnohé druhy vodních živočichů.

HYDROSTATICKÝ TLAK

- na kapalinu působí tíhová síla

- kapalina působí na dno tlakovou silou, která se rovná této tíhové síle

- důsledkem tíhové síly je tlak v kapalině

- v každém místě kapaliny je tlak vyvolán tíhovou silou vrstvy kapaliny mezi daným místem a        hladinou

- ve větší hloubce je větší tlak

PAMATUJ:

V – objem  

 h – hloubka   

F – síla

(jednotka N - newton)

S – plocha

m – hmotnost 

 P – tlak

(jednotka Pa – pascal)

g – gravitační zrychlení  

ρ – [ró] hustota

Každá kapalina má jinou hustotu

 

Př. Hrnec s plochou dna S= 250 cm3  a výškou 20 cm naplníme vodou.

a) Vypočti objem vody.

b) Vypočti tíhovou sílu působící na vodu.

c) Jakou tlakovou silou působí voda na dno hrnce?

d) Vypočítej tlak u dna hrnce.

S = 250 cm= 0,025 m2

h = 20 cm = 0,2 m

ρ = 1000

---------------------------------------------

Výpočet:

a) V = ?

    V = S . h

    V = 0,025 . 0,2 m3

    V = 0,005 m3 ( = 5l)

Vzorec pro výpočet OBJEMU  V = S . h 

Pamatuj si, že pro výpočet musíš mít stejné jednotky, jako v matematice!

Nejdříve tedy převedeš a pak dosadíš do vzorce.

1m=1000l, tzn. 0,005 m3 = 5l

b) FG = ? N

  

Hmotnost vody

               m = ρ . V

              m = 1000 . 0,005 kg

              m = 5 kg

Tlaková síla

               F= m . g

               F= 5 . 10 N

               FG = 50 N

Pro výpočet tíhové síly, je potřeba nejdříve vypočítat hmotnost!

Vzorec pro výpočet HMOTNOSTI m = ρ . V

Vzorec pro výpočet TLAKOVÉ SÍLY FG = m . g

c) Tlaková síla je rovna tíhové síle !!!

               F tlaková  = FG = 50 N

d) p=? Pa

Tlak vody u dna

               p = 

               p = Pa

               p  = 2000 Pa = 2 kPa   (1 kPa = 1000 Pa)

Odpověď:

a) V hrnci je 5 litrů vody.

b) Působí na ni tíhová síla 50 N.

c) Stejně velká je tlaková síla na dno.

d) Tlak u dna je 2 kPa.

Vzorec pro výpočet TLAKU p = 
Vzorec pro výpočet hydrostatického tlaku v hloubce  p= h . ρ . g

Pomocí tohoto vzorce je výpočet tlaku z předchozího příkladu jednoduchý:

ph = h . ρ . g

ph = 0,2 . 1000 . 10 Pa

ph = 2000 Pa = 2 kPa

Vzorec pro hydrostatický tlak F = S . h . ρ . g

Hydrostatický tlak

https://youtu.be/ROxmbJ9mRlQ

Protržení hráze Bílá Desná minulost/současnost

https://youtu.be/doOY8uK_y8o 

https://youtu.be/lleVH9PERgY

Najdi v atlasu hloubku moře v Mariánském příkopu.

Vypočítej tlak u dna.

Hustota mořské vody je 1030.

Napovím ti – použij vzorec pro výpočet hydrostatického tlaku v hloubce:). Nezapomeň na stejné jednotky! Můžeš použít kalkulačku.

Už se těším na výsledky!

Ludvík Kareš Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

3. 6. nové: www.uschovna.cz/zasilka/YY7NCR3GVLILZGE8-B6G

________________________________________________________________

Poznámka TU:

23. 3. Pokud budete mít zájem trénovat na portálu www.proskoly.cz, napište mi e-mail, odešlu vám přístupové údaje. V ČJ by se dala procvičovat čtenářská gramotnost.

 

 25. 3.  možnost nyní zdarma na 1 měsíc: Výuková aplikace Zatracená čeština je ke stažení nahttps://www.jsemdoma.online/ - zde je možné procvičovat cokoli, dobře vypadají větné členy (ve 2.díle 7.roč.)

 

24. 3.Vyjádření  k ŠP (EasyCamps)

Vzhledem k aktuálnímu stavu a dále se vyvíjející situaci ohledně nástupu žáků do škol a uvolnění vládních opatření spojených s koronavirovou pandemií, nás bude zajímat současný pohled na realizaci již dohodnutého pobytu školy v přírodě. 

V případě, že se rozhodneme pobyt školy v přírodě neuskutečnit v dohodnutém termínu, níže navrhujeme další postup:

1. ponechání již zaplacených záloh
2. přesun naší školy v přírodě na termín podzim 2020 - jaro 2021
3. přepsání smluvního ujednání a s ním i spojených platebních podmínek
4. posunutí doplatků záloh 

Děkujeme za pochopení. 

Po návratu dětí do školy si domluvíme nové možnosti. S výjezdem v tomto školním roce nepočítáme. Proto nyní termín platby 2. zálohy neplatí!