Vážení rodiče, milí žáci,

vítám Vás ve 5. A třídě a přeji Vám v tomto školním roce mnoho úspěchů a příjemných zážitků. Zde najdete důležité informace pro tento školní rok.

                                                                              Hodně štěstí Vám přeje Váš třídní učitel Mgr. Ludvík Kareš.

Upozornění pro rodiče:

Na základě nařízení vlády budou od středy 11. 3. 2020 škola a školní družina do odvolání uzavřeny.

Obědy ve školní jídelně budou žákům automaticky odhlášeny. Další informace budou poskytovány prostřednictvím webových stránek školy a facebooku.

Na stránkách naší třídy 5. A bude každý den zveřejněno učivo, které si žáci mohou doma procvičovat.

Chceš-li si procvičovat více, níže (Domácí výuka od 11. března do 13.března) jsou odkazy na webové stránky.

                                                                                          POUZE PRO RODIČE: ŘEŠENÍ pracovní sešit ČJ

                                                                                                                 hf                ŘEŠENÍ pracovní sešit VL

 

POZOR!!! NOVÉ. NUTNÉ!!!!

Vážení rodiče,

na hlavní stránce školy budou informace o podmínkách provozu naší školy na období od 25. května 2020. Žádám Vás tímto, abyste mi na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  závazně napsali do 13. 5. 2020, zda-li bude Váš syn/ Vaše dcera od pondělí 25. 5. chodit do školy. Pokud jste se rozhodli pro školní docházku, požaduji také informace o tom, zda-li bude chodit na obědy a zůstávat na odpolední zájmové aktivity.                                                                                            Děkuji za spolupráci Ludvík Kareš

 

Platby za obědy – informace pro rodiče - zveřejněno 18. 5. 2020

Vzhledem k tomu, že na účtech žáků jsou přeplatky, není nutno zasílat další peníze na obědy. Připomínáme, abyste nezapomněli zrušit platby na prázdniny. Přeplatky za obědy vám budou vráceny na účet na konci školního roku.

 

25. 5. 2020 - s sebou: čestné prohlášení, 2 roušky se sáčkem, aktovka se školními pomůckami                                                       (všechny předměty), batůžek (svačina, přezůvky, pití), čip
Odchod do školy v 8:05!
Konec výuky v 12:00
Oběd 12:00 - 12:20
Videohovory (DisCord) již nebudou možné. Úkoly budou vždy na webu.

 

Informace pro žáky a jejich rodiče, kteří nechodí do školy:

Ve pondělí 15. června 2020 proběhne v 5. A v době od 13. 00 h do 15. 00 h od žáků 5. A, kteří v současné době nechodí do školy, vybírání učebnic a vyklízení skříněk ve škole.

Jedná se o učebnice Čj, Čítanka, M 1. ,2. a 3. díl, Vl (zelená a červená), Přv, a Aj. Vyzvednete si věci ze třídy (kufříky, sedáky, apod.), ze skříněk si děti odnesou všechny osobní věci a odevzdají klíčky od skříněk. Vezměte si tedy s sebou velkou tašku. Vcházet se bude vchodem od Jiskry (u dohledové služby), do budovy školy vstupujte s rouškou na obličeji.

 

!!! FOCENÍ!!!!

V úterý 23. 6. 2020 proběhne focení třídy 5. A. Sraz bude v 7.45 před školou, samotné focení bude probíhat v 8.00 v parku za Městským úřadem Sokolov (tam jako loni, za prvním rybníkem, děti nechodící do školy můžou čekat rovnou tam v 7.55). Společné foto stojí 35,- Kč, skupinka 15,- Kč. Nutno zaptatit předem nebo na místě!!! Děti, které nechodí do školy jdou po focení domů. Roušky  s sebou. :) Focení samozřejmě bez nich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

!!! Vysvědčení bude dne 26. 6. 2020 vydáváno v běžném režimu, tzn. 1. vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého. !!! 

 

Pondělí 15. 6. 

Dobrý den děti,

tak nám začal poslední školní týden tohoto školního roku. Připomínám zítra focení. Venku je krásně, tak vyběhněte ven a pozorujte přírodu. My jdeme také na procházku.

Pátek 19. 6.

Dobrý den děti,
poslední den předposledního týdne je tu.
 
Čj - PS str. 28 a 36
Pro dnešek vše, nezapomeň dodělat projekt z vlastivědy.
Podívej se na Tvou oblíbenou pohádku.

 

Čtvrtek 18. 6.

Čj – PS str. 26, 27

M – procvičuj matematiku trochu jinak zde:

     - zkus si i další cvičení

Vl – PS str. 27, 28

 

Středa 17. 6.

Dobrý den děti,

přibyly nové informace o vysvědčení a focení.

Čj – PS str. 22

- procvičuj zde:

M – procvičuj matematiku trochu jinak zde:

       - splň 1. a 2. cvičení

Přv – zopakuj si rozmnožovací soustavu zde:

 

Úterý 16. 6.

Čj – PS str. 20, 21

M – řešení ze včera:

18/1

  1. a)4/5       5/6                     b) 3/8       5/7          c) 6/8

5/4       3/3                           2/6       3/6            4/3

9/9       7/8                         9/10     6/10           11/7

18/3

větší než 1: 6/4, 3/2, 8/6, 25/20, 9/8

menší než 1: 3/5, 4/8, 7/9, 5/7, 2/3, 5/10, 9/10, 6/8

roven 1: 7/7

18/10

  1. a)13 732 670
  2. b)6 399 000
  3. c)22 445

   - učebnice str. 19, cv. 1 – fólie

                       str. 21, cv. 1 do sešitu

   - zkus řešit slovní úlohy ze str. 20, cv. 3 – prohlédni si a dodělej ústně

                                                               cv. 4 a 5 sešit

Přv – uč. str. 66 – 67 – přečti si

     - do sešitu napiš Rozmnožovací soustava – opiš modrý rámeček

                                                                               - napiš si další dvě informace, které tě zaujaly

   - podívej se na video:video 1

                                          video 2

 

Pondělí 15. 6. 

Dobrý den děti,

tak tu máme posledních 14 dní letošního zvláštního školníhom roku. Nezapomeňte, že dneska je odevzdávání učebnic.

ČJ – PS – str. 17, 18

M – uč. str. 18, cv. 1 do sešitu – celé

                           cv. 3 – ústně

                           cv. 10 – sešit

   - dobrovolný úkol str. 19, cv. 3

Vl - podívej se na videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/prirodoveda-vlastiveda?stupen=1-stupen-zs&tema=evropa

     - vyber si zemi, která Tě zajímá, podívej se na video a napiš si, co Tě zaujalo a co sis zapamatoval/a

Angličtina 15. - 19. 6.

Stačí, když budete procvičovat ústně (můžete se i jiný den k videu znovu vrátit)

https://www.youtube.com/watch?v=TUcGLdKOvx4&t=3s

Krátké video se Stevem a Maggie, kteří jsou na prázdninách 

https://www.youtube.com/watch?v=AM3WiToBwdY

nebo si jen pustit letní písničku 

https://www.youtube.com/watch?v=DfHWc6-xuE4

 

Pátek 12. 6.

Dobrý den děti,

konečně krásně svítí sluníčko. Info o odevzdávání učebnic je výše. Přejí hezký víkend.

Čj – PS – str. 67 celá (práce s textem)

M – dnes si ukážeme, jak sčítat a odčítat zlomky se stejným jmenovatelem, ničeho se neděs, není to nic složitého. Podívej se na video zde:

video 1: 

video 2: 

   - uč. str. 17, cv. 3 – prohlédni si

                       cv. 4 a 7 na fólii

                       cv. 8 – do sešitu

- dále můžeš procvičovat zde:

 

Čtvrtek 11. 6.

Dobrý den děti,

dneska se sem ještě později podívejte, přibydou informace o odevzdávání učebnic a klíčků.

Čj – procvičuj zde podmiňovací způsob:

     – PS str. 66 celé – kontrolu proveď na taktiku

– uč. str. 22 – připomeň si růžové rámečky

       - do sešitu splň cv. 1, 2, 3, 4

     - dobrovolný cv. 5

VL – motivační video:

   - můžeš se podívat i na další díly, vyber si, které Tě zaujmou

   - uč. str. 46 – 48

   - odpověz na otázky ze str. 48/ 1, 3, 6, 7

 

Středa 10. 6.

Dobrý den děti,

je tu polovina propršeného týdne. Déšť byl potřeba, ale všeho moc škodí a už by mohlo zase svítit sluníčko.

Čj – procvičuj slovesa a jejich rozkazovací a podmiňovací způsob:

Pracovní list: 

- pokud potřebuješ dotrénovat přídavná jména, můžeš zde:

M – procvičuj desetinné zlomky zde:

pracovní list:

Přv – motivační video 1:

     - motivační video 2:

učebnice str. 65 – přečíst

      - napiš si nadpis Nervová soustava a opiš si modrý rámeček do sešitu

 

Úterý 9. 6.

Dobrý den děti,

dnes je toho méně, ale nezapomeňte, že máte úkol z informatiky (zadáno minulý týden v úterý), tak se mu můžete dnes víc věnovat.

Čj – procvičuj přídavná jména zde:

Pracovní list 

Procvičování 1

Procvičování 2

M – procvičuj desetinné zlomky zde:

   - pozor jsou zde i tisíciny, které jsme nedělali, ale věřím, že je zvládnete

   - připomeň si zde na videu:

 

Pondělí 8. 6.

Dobrý den děti,

tak nám začal další týden. Prázdninové číslo je 15 :)

Čj – tento týden se vrátíme k přídavným jménům

     - vyplň tento pracovní list (můžeš doplňovat rovnou do textu, PL si vytisknout a nebo bude k dispozici ve škole)

M – učebnice str. 15, cv. 1 a 4 – fólie

                                     cv. 2 – ústně

                                     cv. 3 do sešitu

   - procvičuj ještě zde:

Vl – přečti si učebnici str. 66 -67

   - na Taktiku si najdi PS Hravá vlastivěda – ČR a Evropa 5

   - podívej se na str. 50 – 54 a zopakuj si evropská letoviska

Angličtina 8. - 12.6. 2020

Opět budeme procvičovat přítomný čas průběhový.

Doporučuji zopakovat si i předchozí video lekce k přítomnému času průběhovému 

Kladné věty  https://www.youtube.com/watch?v=zx632BqMhSM&feature=youtu.be

Záporné věty https://www.youtube.com/watch?v=DWQDN_50ZhA)

1. Podívat se na video lekci - Present continuous questions - Přitomný čas průběhový - otázky 

https://www.youtube.com/watch?v=4_re-sLbx68

2. Vypracovat cvičení v PL 

www.uschovna.cz/zasilka/YQA4U96C9N7SVHWT-IP5

V případě  nejasností, dotazů nebo zájmu o další procvičování napište email ( Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ).

 

Pátek 5. 6.

Dobrý den děti,

tak tu máme opět deštivý víkend, ale hlavně je pátek :) Práce není mnoho, užijte si pohodový víkend a zase v pondělí.

Čj – dnes bych byl rád, kdybyste se zamysleli nad tím, jak jste zvládli karanténu a s ní spojené situace, jak jste se poprali s výukou na dálku, ohodnotili své snažení doma a někteří následně i ve škole. (výuku jste zvládali, potřebovali jste více nebo méně pomoc rodičů a nebo nezvládali)

   - svá zamyšlení mi pošlete emailem

M – připomeň si video ze včerejška:

zde:

učebnice str. 14, cv. 5 a 7 na fólie

                                       cv. 6 a 8 do sešitu – nezapomeň zápis, výpočet, odpověď

procvičuj zde:

     Dej pozor, kdy zlomek rovná jedné (pokud je čitatel i jmenovatel stejný)

                        kdy je větší než jedna (pokud je čitatel větší než jmenovatel např.: 8/4)

                       kdy je menší než jedna (pokud je čitatel menší než jmenovatel např.: 4/7)

                            cv. 9 do sešitu – kontrolu proveď na kalkulačce

Podívej se na nějakou svou oblíbenou pohádku nebo oblíbený film

 

Čtvrtek 4. 6.

Dobrý den děti,

tak tu máme čtvrtek, ten konec roku se nějak rozběhl. Jako první máte řešení ze včerejška:

14/1

60     20                   400 80               540   90

240   80                   125   25               72     12

900   150               1500   300           306   51

14/2

hrušní 60:6 = 10

jabloní   60:6.2 = 20

švestek 60 – (20+10) = 30

14/3 vadných přehrávačů   600:100.2 = 12

Čj – dnes budeme opakovat v PS na str. 37 – plň postupně všechna cvičení, kontrolu můžeš provést na                    e-taktiku

M – geometrie

   - učebnice str. 16, cv. 1 – neřešíš úhly

                                   cv. 2 a 3 na fólie

                                   cv. 4 a 5 splň podle zadání

Vl – dočti si stranu 44 / 45

   - podívej se na video zde: 

- Splň v pracovním sešitě str. 26 – kontrola na etaktiku

   - pokud Tě zajímá 2. světová válka a jak vypadala v jednotlivých státech, doporučuji se podívat sem:

 

Středa 3. 6.

Čj  - procvičuj zde zájmena

   - pracovní list si můžeš vytisknout, a nebo rovnou doplňovat a zkontrolovat si

   - pokud Ti nepůjde načíst, pracovní listy budou k dispozici ve škole

M – uč. str. 14, cv. 1 – fólie

                         cv. 2, 3, 4 do sešitu – můžeš si zakreslit

                                                         - zítra zde najdeš odpovědi

   - příště si řekneme, jak porovnáváme zlomky se stejným jmenovatelem, podívej se na videa:

   - video 1 -

   - video 2 -

Přv – dnes ještě budete procvičovat smyslovou soustavu a to v pracovním sešitě Hravá přírodověda na Taktiku

     - str. 34, cv. 12 a 14 – doplňte – zbytek můžete vyzkoušet s členem své rodiny

     - str. 35, 36 celé – jen doplňuj na počítači, nepřepisuj

 

Úterý 2. 6.

Dobrý den děti,

venku je nádherně. Dneska Vás čeká méně úkolů.

Čj - procvičuj zde:

     najdi si pexeso střední obtížnost a tetris a ještě procvičuj druhy zájmen

     - dnes splň zbytek pracovního listu (pozor je oboustranný) a pošli mi ho ke kontrole

M – učebnice str. 13, cv. 10 – do sešitu

   - procvičuj si zde:

Inf – zkus vytvořit prezentaci v PC (nebo vytvoř na papír - projekt)o jednom státě v Evropě. Je to dlouhodobá                 práce, když to budeš mít, tak to pošli. Termín je do 16. 6. 2020.

 

Pondělí 1. 6.

Dobrý den děti,

tak snad skončilo to studené počasí a usměje se na nás sluníčko. Je tu hodně práce, nezapomeň, že angličtinu si můžeš rozdělit (je na celý týden).

Čj – zopakuj si druhy zájmen podle str. 109

procvičuj zde:

     najdi si rozřazovačku a dej si střední obtížnost

- zde máš pracovní list na procvičování zájmen

   - dnes splň úkoly číslo 1, 2, 3 a pošli mi je ke kontrole

M – učebnice str. 12 , cv. 11 na fólie

                       str. 13, cv. 2 a 5 do sešitu

                                   cv. 8 pro bystré hlavičky – zkus si

Vl – uč. str. 64 – 65 – přečti si a prohlédni si obrázky (máš inspiraci pro svou prezentaci, pokud sis ještě žádný stát nevybral/a.

   - procvičuj evropská města a státy zde:

Angličtina 1. - 5 .6. 2020  - Přítomný čas průběhový - záporné věty 

1. Zopakovat si látku z minulého týdne, jak tvoříme a kdy používáme přítomný čas průběhový. (hlavně cvičení na tvoření vět - procvičovat nahlas)

Odkaz na mini video lekci zde https://www.youtube.com/watch?v=zx632BqMhSM&feature=youtu.be

2. Podívat se na novou mini lekci - "Present continuous 2 - negative sentences" Přítomný čas průběhový -  záporné věty 

https://www.youtube.com/watch?v=DWQDN_50ZhA&feature=youtu.be

(video si pusťte minimálně 2x a procvičujte tvoření vět)

Vypracovat cvičení z pracovních listů (cv. 1 a 2)  - ke stažení zde: www.uschovna.cz/zasilka/YKS23PLKITA45SFG-DEL

3. Podívat se znovu na mini lekci - "Present continuous 2 - negative sentences" Přítomný čas průběhový -  záporné věty 

(opět si video pusťte minimálně 2x a procvičujte tvoření vět))

 https://www.youtube.com/watch?v=DWQDN_50ZhA&feature=youtu.be

Vypracuje cvičení z pracovních listů (cv. 3, 4, 5)  ke stažení zde: www.uschovna.cz/zasilka/YKS23PLKITA45SFG-DEL

V případě zájmu o další PL na AJ, napište email.

Pátek 29. 5.

Dobrý den děti,

tak tu máme konec týdne a snad bude hezký slunečný víkend. Tak si ho hezky užijte.

Čj – zde nalezneš pracovní list na procvičování číslovek

   - vyplň ho a pošli mi ke kontrole

- dále můžeš procvičovat zde slovesa:zde 

M – dnes se vrátíme k počítání se zlomky

   - uč. str. 12, cv. 1 na fólii

                        cv. 2 – do sešitu – výsledky budou v pondělí

                         cv. 3 – 6 – ústně

   - procvičuj zde:

 

Čtvrtek 28. 5.

Dobrý den děti,

tak je tu po trochu teplejším včerejšku opět propršený čtvrtek a sním nové úkoly.

Čj – PS str. 57 celá

řešení 124/16

  1. a) od dvou rybníků, naproti oběma záhonkům, před dvěma dny, do obou rukávů, ke dvěma cestám, s oběma bratry, na obou nohou, po dvou koláčcích, za dvěma taškami, do dvou hodin, z obou lahví
  2. b)u třech růží, u čtyřech topolů, u dvou domů, u čtyř sloupů
  3. c)ke třem jelenům, ke čtyřem spolužákům, ke třem stromkům, ke čtyřem kolům
  4. d)o třech pomocnících, o čtyřech automobilech, o třech knihách

M – znovu procvičíme souřadnice bodů, některým z vás dělaly trochu problémy

 - nejprve se podívej na video:

   - procvičuj zde: 

   - udělej všechna cvičení

Vl – podívej se pro zopakování na videa:

motivační video 1 

motivační video 2

motivační video 3

   - přečti si v učebnici str. 43 – 44 (Boj proti okupaci – poslední kapitola)

       - podívej se na motivační videa

motivační video 4

motivační video 5

motivační video 6

   - vyplň přiložený pracovní list a pošli mi ho - pracovní list zde

 

Středa 27. 5.

Dobrý den děti,

dnes se budeme trochu více věnovat přírodovědě, ale nemusíš se bát, podíváme se na videa a o to méně je učiva v češtině a matematice. Tak hezký den.

Čj – učebnice str. 123, cv. 15 - piš na fólie

                         str. 124, cv. 16 celé napiš do sešitu a pošli mi ke kontrole

M – opakuj písemné násobení zde:

   - písemné dělení zde:

Přv – učebnice str. 63 přečti si

                         - podívej se na video:

                             - do sešitu napiš nadpis Kožní soustava

                           - pod něj napiš a doplň následující text

Kožní soustavu tvoří ___________________ , která ______________ a ____________ povrch těla. Obsahuje ______________ žlázy, které vylučují _________ . Jsou v ní umístěny ____________ buňky, pomocí nichž vnímáme bolest, ___________, ____________, chlad a další podněty. Vyrůstají z ní __________, __________, nehty, obočí a řasy.

   - učebnice str. 64 – přečti si

         - můžeš se podívat na videa: ucho

                                                   oko

                             - do sešitu napiš nadpis Smyslová soustava

                           - vypiš podle učebnice všechny smysly a co jimi vnímáme

 

Úterý 26. 5.

Dobrý den děti,

tak je tu úterý a s ním i vlastivěda ze včerejška.

Čj – dnes pokračujeme skloňováním dalších číslovek, můžeš si znovu pustit video ze včerejška

   - uč. str. 122, cv. 11/c) a e) si zapiš do sešitu a vyznač koncovky

           str. 123, cv. 12 – ústně – přečti někomu z rodiny

                         cv. 13 – přečti si a vypiš do dvou sloupečků číslovky určité a neurčité (tužkou nad ně napiš, o jaký se jedná druh)

                                   cv. e) a f) si můžeš zkusit ústně – dobrovolně

M – ještě se vrátíme k aritmetickému průměru

     - uč. str. 9, cv. 2 – na fólie (řešení zde najdeš zítra)

                         cv. 4 – na fólii

   - dále procvičuj zde:

     - úkol navíc str. 9/7 – dobrovolně

Vl – uč. str. 52 – 53 – přečti si

   - vypracuj pracovní list z Rakouska – použij mapu a učebnici (nezapomeň doplnit sousední státy)

   - podívej se na video:

AJ - Tento týden opět budeme procvičovat sloveso být, zájmena a přítomný čas průběhový

1. Zopakovat zájmena a sloveso být - kladný tvar  video lekce zde: https://www.youtube.com/watch?v=fBr98hKEmRU

Můžete si pustit i písničku "I am here" https://www.youtube.com/watch?v=KCsmtbOOG_w

2. Zopakovat si  Present continuous - přítomný čas průběhový kladné věty video lekce z minulého týdne:

https://www.youtube.com/watch?v=zx632BqMhSM

3. Vypracovat cvičení v PL

www.uschovna.cz/zasilka/YQ25R99EA7K2LR3G-4WR

Pokud by vám nebylo něco jasné nebo byste chtěli více procvičování. Napiště email na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Pondělí 25.5.

Dobrý den děti,

vítám Vás v novém zatím deštivém týdnu. Ode dneška bez videohovorů.

Dnes si dáme na rozjezd jen češtinu s matematikou, vlastivědu výjimečně přesuneme na úterý.

Čj – Zopakuj si, co jsou číslovky a jaké druhy známe podle strany 120 a růžového rámečku.

-          připomeň si skloňování číslovek dva, oba na str. 121

-          podívej se na video zde:

-          prohlédni si skloňování číslovek tři a čtyři a zapiš si do sešitu

-          procvičuj zde:

M – dnes procvičíme rovnice

-          procvičuj nejprve tady jen s čísly:

-          nyní přidáme písmenka, již jsme dělali:

procvičování 1

procvičování 2 

-          zkus si spočítat do sešitu rovnice str. 8/8 (pošli mi ke kontrole)

 

Pátek 22. 5.

Dobrý den děti,

uslyšíme se v 10 hodin.

Čj –    koukni se skloňování číslovek dva, oba na video zde:

-          uč. str. 121, cv. 8 – zapiš si do sešitu skloňování těchto dvou číslovek

-          procvičuj zde:

M – uč. str. 9, cv. 2 – na fólii

                     cv. 1 – do sešitu – pošli mi ke kontrole

Přv – přečti si učebnici str. 62 – zapiš si do sešitu nadpis Vylučovací soustava

-          vypiš, co tvoří vylučovací soustavu a opiš si modrý rámeček dole na straně

-          můžeš si nakreslit obrázek

 

Čtvrtek 21. 5.

Dobrý den děti,

dnes se neuslyšíme, ale zítra určitě ano opět v 10 hodin. Přeji hezký den.

Čj – uč. str. 120, modrý rámeček – přečti si a vypiš si do sešitu, v jakých případech se píše za číslovkou tečka

-          uč. str. 121, cv. 9 vypiš pouze věty, ve kterých jsou řadové číslovky (píšeme za nimi tečku)

-          vrať se zpět k přídavným jménům a procvičuj zde:

M – dnes budeme opět dělat osovou souměrnost

-          uč. str. 11, cv. 3 – narýsuj do sešitu

-                           cv. 4 – dokresli na fólii, souřadnice čtverce, obdélníku a trojúhelníku zapiš do sešitu a pošli mi ke kontrole

 

Středa 20. 5.

Dobrý den děti,

tak dneska opět v 10:00.

Čj – PS str. 56 – celá – kontrolu si proveď na Taktiku

M – dnes si připomeneme, co je to Aritmetický průměr

-          podívej se video zde:

-          procvičuj zde:

-          pokud chceš více úkolů, počítej i druhé cvičení – slovní úlohy

Vl – Dějepis

-          přečti si v učebnici str. 41 a 42

-          napiš si do sešitu odpovědi na otázky ze str. 42, otázka 1 a 6 – pošli mi ke kontrole

-          PS str. 25, dodělat – kontrola opět na Taktiku

 

Úterý 19. 5.

Dobrý den děti,

hezký den, mám malé zpoždění,ale už je to tu. Dnes v 10 hodin.

Čj – dnes si začneme povídat o číslovkách

-          přečti si zde a zkus podle toho doplnit cvičení vedle:

-          opiš si do sešitu levou polovinu – přehled

M – procvičuj sčítání a odčítání desetinných čísel zde:

 

Pondělí 18. 5.

Dobrý den děti,

tak je tu krásný slunečný nový týden. Dnes v 10 hodin :)

Čj – doděláme cvičení v PS – str. 54, cv. 7 – kontrolu proveď na stránkách Taktiku

-          učebnice str. 115/cv. 24 – připomeň si psaní zájmen Ty, Vy, Tvůj, Váš v dopisech, cvičení si přečti a zkus si splnit ústně a- e

-          uč. str. 116/růžový rámeček si přepiš do sešitu

M – uč. str. 6, cv. 1 a 4 - vypočítej do sešitu danou část ze zlomku a pošli mi ke kontrole

-          str. 6, cv. 8 na fólie – připomeň si zaokrouhlování

Vl – Zeměpis

-          uč. str. 48 – 49 – přečti si v učebnici, důkladně si prohlédni mapu Polska v učebnici

-          doplň pracovní list k Polsku – celý

-          pošli mi ke kontrole

Angličtina - 18. - 22.5.

1. Podívej se na mini video lekci - present continuous/přítomný čas průběhový ( s videem můžes i procvičovat, klidně se na něj podívej několikrát, bude dobré, když se v průběhu týdne k němu několikrát vrátíš - zvláště k procvičování, kde tvoříš věty)

https://www.youtube.com/watch?v=zx632BqMhSM&t=36s

Pokud ti ještě dělájí problémy zájmena (já, ty, on, ona, my, vy, oni atd.) a časování slovesa "být" podívej se znovu na tyto video lekce:

https://www.youtube.com/watch?v=fBr98hKEmRU&t=30s

https://www.youtube.com/watch?v=FJoKpqC1qGw&t=13s

2.  Zopakuj si slovní zásobu - slovesa

Pracovní list ke stažení zde.  www.uschovna.cz/zasilka/YDPYU3S9H48B3M78-UKU

Spoj obrázek se správným slovesem.

3. Procvičování - present continuous/přítomný čas průběhový

Pracovní list ke stažení zde. www.uschovna.cz/zasilka/YDN45PU6IDX6P5BW-NZZ

Vypracovaný pracovní list mi pošli na email. (Např. vyfoť a pošli jako fotku emailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pokud by vám nebylo něco jasné nebo v případě zájmu o další procvičování napište email. Příští týden budeme pokračovat v přítomném čase průběhovém a přidáme si záporné věty.

K. Cooper

 

Pátek 15. 5.

Dobrý den děti,

tak jsme se dopracovali k víkendu. Dnes v 10 hodin se uslyšíme. Jinak přeji hezký víkend.

Čj –procvičuj zde:

-          zájmeno já:

-          uč. str. 115, cv. 21 přepiš v množném čísle do sešitu a pošli mi ke kontrole

-          uč. str. 115, cv. 22, 23 na fólii

M – uč. str. 5, cv. 2 do sešitu – zápis, výpočet, odpověď

-          procvičuj zde zlomky:

-          pokud budeš chtít, můžeš zkusit i další cvičení na tomto webu

-          uč. str. 5, cv. 3 a 4 na fólie

Přv – přečti si uč. str. 61

-          do sešitu si nakresli zub a popiš jeho části a počty mléčného chrupu a dospělého člověka

-          zopakuj si na stránkách Taktiku v PS Hravá přírodověda str. 33, cv. 9 a 10

 

Čtvrtek 14. 5.

Dobrý den děti,

tak dneska se opět uslyšíme v 10 hodin.

Čj – procvičuj v PS str. 54, cv. 4, 5 – kontrolu proveď na Taktiku

-          procvičování 2:

M – pohrajeme si s osovou souměrností, kterou znáte ze 4. třídy

-          zopakuj si zde:

-          uč. str. 11, cv. 1 na fólii

-                             cv. 2 vyrob, pak nalep do sešitu G a dopiš počty os souměrnosti

Středa 13. 5.

Dobrý den děti,

dneska se neuslyšíme :(  Přeji hezký den a online budu zítra.

Čj – dnes budeme procvičovat skloňování zájmen on, ona, ono

-          nejprve se podívej na video:

-          uč. str. 114, cv. 18 c), d) – na fólii

-          přečti si růžový rámeček

-          uč. str. 114, cv. 19 do sešitu – pošli mi ke kontrole

M – vrátíme se k desetinným číslům

-          uč. str. 4, cv. 1 a str. 5, cv. 1 – spočti na fólii a kontrolu si proveď na kalkulačce

-          str. 4, cv. 2, 3 – do sešitu – výpočet a odpověď

Vl – podívej se na video zde:

-          přečti si uč. str. 40

-          Na papír napiš nadpis Tvář Československa - pod něj vypracuj zelený rámeček

-          PS str. 25, cv. 1

 

Úterý 12. 5.

Dobrý den děti,

dnes opět vysíláme v 10 hodin.

Čj – uč. str. 113, cv. 17 na fólie

-          procvičuj zde:

-          pracuj v PS str. 55, cv. 9 a 10

M – dneska se vrátíme k písemnému násobení a dělení

-          uč. str. 3, cv. 13 – 4 příklady do sešitu – kontrolu proveď na kalkulačce

-          uč. str. 4, cv. 12 – 4 příklady do sešitu – zkoušku proveď na kalkulačce

 

Pondělí 11. 5.

Dobrý den děti,

vítám Vás v novém mrazivém týdnu. Dnes opět vysíláme v 10 hodin.

Čj – učebnice str. 113/ cv. 13 – pořádně si přečti

   procvičuj zde:

-          cv. 14 – doplň na fólii

-          přečti si cvičení 16 a splň do sešitu a) – vyskloňuj zájmena my a vy – Pošli mi ke kontrole

M – dnes budete procvičovat slovní úlohy s desetinnými čísly

-          fialová učebnice str. 3, cv. 8, 9, 10 – povinně do sešitu - stačí jen výpočet a odpověď

-                                                     cv. 11 a 12 dobrovolně do sešitu

-          str. 3/ cv. 7 na fólie

Vl – učebnice str. 50 – 51 – přečti si

-          doplň svůj pracovní list ohledně Německa a pošli mi ho ke kontrole společně se Slovenskem

 

 

Čtvrtek 7. 5.

Dobrý den děti,

důležité informace jsou zveřejněny na hlavní stránce naší školy. Nezapomeňte na své maminky v neděli. Užijte si další prodloužený víkend. Jinak dneska v 10 hodin.

Čj – PS str. 54, cv. 6 a 8 – kontrolu si proveď na Taktiku

-          uč. str. 112, cv. 10, 11 – fólie

M – dnes učebnice 3. díl (fialová)

-          str. 3, cv. 1 a 4 na fólie

-          str. 3, cv. 3 do sešitu

Angličtina - procvičování slovesa "být"  - práce opět na několik dní, rozvhrni si ji podle potřeby, na videa se podívej klidně několikrát. Nebo se k nim kdykoliv vrať. Pokud by ti něco nebylo jasné, nebo jsi potřeboval(a) poradit nebo poslat více procvičování. Napiš mi email.

Výsledky pracovního listu z minulého týdne ke stažení zde: www.uschovna.cz/zasilka/XZ95WVZMNXTI39FR-A56

1) Podívej se na video lekce  (klidně několikrát) a připomeň si gramatiku slovesa "být" 

https://www.youtube.com/watch?v=fBr98hKEmRU - osobní zájmena, tvoření oznamovací věty

https://www.youtube.com/watch?v=FJoKpqC1qGw - sloveso být - tvoření otázky a záporné věty

2) Pozor v angličtině používáme i stažené (zkrácené) tvary. Viz níže. Zkrácený tvar je uveden za =

Celá gramatika je rozepsaná zde: www.uschovna.cz/zasilka/YABMNKUKCK6FGG3E-NN3

Napiš si do sešitu

Kladné věty

I am = I´m (já jsem)        

You are = You´re (ty jsi, vy jste)

She is =  She´s (ona je)

He is =  He´s (on je)

It is = It´s (to je, ono je)

We are = we´re (my jsme)

They are = They´re (oni jsou)

zápor

I am not I´m not -(nejsem)

You are not = you aren´t (nejsi)

She, he, it is not  isn´t (on, ona, to, není)

we are not =  we aren´t (nejsme)

you are not = you aren´t (nejsme)

they are not = they aren´t (nejsou)

3) Vypracuj pracovní list. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/grammar-games-present-simple-verb-to-be-worksheet.pdf

1. Přečti si krátký text a zakroužkuj true - pokud je věta pravdivá ; false - pokud je věta nepravdivá

2. Vyber správnou odpověď (zakroužkuj ji - viz vzor) a napiš ji do mezery.

3. Ve 3. cvičení jsou chyby, najdi je a oprav je.

4. Nakresli (případně nalep foto) svou rodinu (ale stačí i členy rodiny jen vyjmenovat),  a napiš o své rodině pár vět - použij sloveso být, inspiruj se cvičením č. 1 

Vypracovaný úkol o rodině mi pošli na email.

4) Výsledky k pracovnímu listu

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/grammar-games-present-simple-verb-to-be-answers.pdf

 

Středa 6. 5.

Dobrý den děti,

dnes máte opět i úkol z přírodopisu, protože v pátek je svátek. Uslyšíme se v 10 hodin.

Čj – uč. str. 112, přečti si růžový rámeček a zapiš si ho do sešitu

         112/ 9 na fólii

-          procvičuj zde:

M – procvičuj zaokrouhlování desetinných čísel zde:

-          uč. str. 53, cv. 12 – na fólie

Přv – zopakuj si oběhovou soustavu zde:

-          učebnice str. 60 – přečti si

-          Do sešitu si napiš nadpis Trávicí soustava a napiš, co všechno trávicí soustavu tvoří

-          můžeš doplnit text ilustrací podle učebnice

 

Úterý 5. 5.

Čj – procvičuj druhy zájmen:

-          zde    (nejprve jen 1. cvičení)

-          podívej se na skloňování zájmena já, ty a se zde

-          napiš si skloňování těchto tří zájmen do sešitu podle učebnice str. 111/cv. 8f

M – zaokrouhlování desetinných čísel

-          podívej se na video a otevři si k němu učebnici na str. 52, cv. 1

-          spočti na papír str. 52/cv. 7

 

Pondělí 4. 5.

Dobrý den děti,

tak nám začal květen. Dnes se uslyšíme  opět v 10.00

 

ČJ - procvičení pravopisu uč 110/cv. 5 na fólii

                                                      cv.6 - do sešitu

M - procvičíme se písemné odčítání desetinných čísel s tím, že si vyzkoušíš je napsat pod sebe

          str.51/cv.6 - do sešitu

                     cv.8 - ústně 

         můžeš zkusit i slovní úlohy cv. 9, 10 a 11

Vl – zeměpis

-          učebnice str. 46 a 47 – přečti si

-          v pracovních listech si najdi Slovensko, doplň cvičení ke Slovensku a dopiš názvy sousedních států do mapy

 

Čtvrtek 30. 4.

Dobrý čarodějnický den,

dnes se uslyšíme v 10.00. Máte jen jeden úkol a angličtinu.

Tento den je věnovaný čarodějnicím, proto bych chtěl, abyste mi vypracovali menší projekt na toto téma:

na A4 papír:

-          namaluj čarodějnici a její kamarády (zvířata, kterými je obklopena), nezapomeň na náčiní, které potřebuje

-          vymysli nějaký kouzelný lektvar a co do něj budeš potřebovat

-          vymysli jednoduchou básničku, která bude mít alespoň 4 verše

-          celý papír A4 mi vyfoť a pošli J     

AJ

1. Zopakuj si slovíčka food - hrou  zde
Připomeň si, co znamená: "Where is the..." (Kde je...) a vyber správný obrázek, vždy pak klikni na "continue" (pokračovat)
 
2. Protože se brzy dostaneme zase k přítomnému času prostému (např.  I am reading - čtu si apod.) , je potřeba si důkladně zopakovat sloveso "to be" být, proto  budeme pracovat s písničkou "I am here, you are there"
Předtím než si ji pustíš, stáhni si pracovní list zde   www.uschovna.cz/zasilka/XOL8ENDHFXCIGLI6-XUR a postupuj podle cvičení v pracovním listě.
 
3. Další procvičování zde:

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/to-be-choice/exercises.html

https://www.youtube.com/watch?v=rC6bmDuHsWE


4. Vzpomeň si, jak tvoříme záporné tvary-  "Nejsem, nejsi, není, nejsme, nejste, nejsou"?
Podívej se na video

 

Středa 29. 4.

Dobrý den děti,

dnes se přihlásím jen s velmi malou pravděpodobností, ale zítra určitě v 10.00.

Čj – dnes se začneme seznamovat se zájmeny, nejprve se podívej na video zde:

Do sešitu si napiš toto a vezmi si k tomu uč. na str. 109 – růžový rámeček:

Druhy zájmen

  1. 1)osobní:  odkazují k první, druhé nebo třetí osobě (já, ty, on, ona, ono, my, vy, oni, ony, ona a zvratné zájmeno se/si
  2. 2)přivlastňovací: pomocí nich přivlastňujeme 1., 2. nebo 3. osobě (můj, tvůj, jeho, její, náš, váš, jejich a zvratné svůj)
  3. 3)ukazovací: pomocí nich ukazujeme na:
    1. a) ten, ti, tenhle, onen
    2. b)zvíře: to, ta, tahle
    3. c)věc: tento, tyto, tyhle, takový
    4. d)vlastnost: ta nejkrásnější, ty
  4. 4)tázací: pomocí nich se ptáme(kdo? co? jaký? který? čí?)
  5. 5)vztažná: bývají spojovacím výrazem v souvětí (kdo, co, který, jaký, čí, jenž)
  6. 6)neurčitá: blíže neurčujeme, o kom nebo o čem je řeč (někdo, něco, nějaký, něčí, leckdo, lecco, kdokoli, kdosi, cosi, …)
  7. 7)záporná: pomocí nich popíráme existenci (nikdo, nic, nijaký, ničí, žádný)

M – dnes budeme písemně odečítat, podívej se na návod sem:

-          uč. str. 50, cv. 5 na fólie

Přv – Zopakuj si dýchací soustavu zde:

     -          přečti si v učebnici str. 59, napiš nadpis Oběhová soustava a odpověz do sešitu na tyto otázky:

-          1) Co tvoří oběhovou soustavu?

-          2) Co jsou tepny a co žíly?

-          3) Proč je krev pro tělo důležitá?

-          změř si svůj tep podle návodu ze str. 59 a napiš výsledek do sešitu

 

 

Úterý 28. 4.

Dobrý den děti,

dnes opět v 10.00 

Čj – uč. str. 106, cv. 5 – na fólie

                             cv. 6 do sešitu – plníš jen první část cvičení (ne věty)

                                př.: mořské vlny, …

-          ve středu zde najdeš správné výsledky, pak si můžeš sám opravit

M – Dnes zkusíme odčítání desetinných čísel. Podívej se sem na video:

-          zkus počítat na fólii – uč. str. 50, cv. 2 a 3

 

Pondělí 27. 4.

Dobrý den děti,

zdravím Vás v novém týdnu. Dnes se uslyšíme v 10.00.

 

Čj – dnes mám pro vás básničku na téma čarodějnice. Najdete ji zde:

-          básničku se nauč zpaměti, budu rád, když Tě pak někdo z rodiny natočí a pošlete mi toto video (na básničku máte čas do neděle)

M – zopakuj si a procvič si písemné dělení dvojciferným dělitelem

-          uč. str. 49, cv. 13 (4 příklady spočítej do sešitu)

Vl – procvičuj zde:

-          na papír vypracuj:

Do kterých moří se vlévají řeky: Volha, Dunaj, Dněpr, Labe, Rýn (podle mapy ze str. 57)

 

Pátek 24. 4.

Dobrý den děti,

přeji Vám krásný pátek. Nevím jestli se dostanu k počítači na spojení s Vámi. Kdyby se mi to nepovedlo, tak Vám přeji hezký víkend a budu se těšit na Vaše slohové práce a na pondělí.

M – vrátíme se k výpočtu povrchu kvádru

-          podívej se znovu na video ze včerejšího dne k povrchu kvádru

-          uč. str. 54 – zapiš si růžové rámečky do sešitu a opět barevně vyznač vzoreček, zkus si ho zapamatovat

-                           - cv. 1 a 2 spočítej do sešitu podle nápovědy

Čj – PS Slohová výchova

-          na str. 6 si zopakuj psaní adresy a na str. 7 ve cv. 3 si zopakuj, jak má vypadat pohled nebo dopis (jednotlivé části a správné náležitosti, pozor na psaní Ti, Vás, …)

-          napiš mi do mailu dopis, ve kterém mi napiš, co v této době děláš, jak se cítíš, co tě trápí a co tě naopak baví, …

 

Přv – přečti si v učebnici str. 58

-          do sešitu si napiš nadpis Dýchací soustava

-          pod to si vypiš, co ji tvoří – můžeš si opět nakreslit obrázek (dle Tvého uvážení)

-          přihlas se na Taktik – Najdi Hravá přírodověda – str. 32, cv. 4 – 6 – zkus si odpovědět a pak si zkontroluj

                                         u cv. 6 Tě opět někdo může vyfotit 

 

Čtvrtek 23. 4.

Dobrý den děti,

kdo si podal přihlášku na gymnázium, může si vyzvednout zápisový lístek u pana Šíby. 

Dnes nebudu online :(, tak zítra.

Čj – uč. str. 105, cv. 2 piš do sešitu podle příkladu

                                       2. stupeň                   3. stupeň

     pomalý                     pomalejší                  nejpomalejší

-          PS str. 52, cv. 6 a 7 – kontrolu proveď na stránkách Taktiku

M – G - povrch krychle a kvádru

-          nejprve se podívej na výklad zde:

povrch krychle

povrch  kvádru

-          uč. str. 46 – zapiš si do sešitu růžový a žlutý rámeček – barevně vyznač vzoreček a zapamatuj si ho

             cv. 6 si spočti do sešitu podle vzoru

             cv. 7 je dobrovolný – pokud se budeš nudit

-          vyfoť mi sešit s dnešní prací a pošli mi ho

 

Středa 22. 4.

Čj – začneme se stupňováním přídavných jmen

-          nejprve se podívej na výkladové video zde:

-          pak se podívej do učebnice na str. 105 a přečti si růžový rámeček a zapiš si ho do sešitu

-          procvičuj zde:

M - desetinná čísla lze také sčítat písemně, podívej se zde:

-       procvič na fólii str. 48/ cv. 5 – kontrolu proveď na kalkulačce

-          str. 49, cv. 6a) vypočítej do sešitu - kontrolu proveď na kalkulačce

  1. cv. 6b) - dobrovolně :)

 

Úterý 21. 4.

Dobrý den děti,

děkuji za vypracované domácí úkoly z pondělí. Kdo ještě máte posílejte dál.

Dnes se uslyšíme v 10.00.

 

Čj – uč. str. 104/ cv. 5 na fólie   

                             cv. 6 do sešitu podle příkladu: rod mužský                rod ženský              rod střední

                                                                              dívčin (smích)        dívčina (radost)        dívčino (kotě)

-          toto cvičení mi pošli ke kontrole

-          pokud bys měl ještě chuť, můžeš procvičovat zde

M – dnes budeme zkoušet sčítat desetinná čísla

-          podívej se na výkladové video zde:

-          uč. str. 48, cv. 1 

                   cv. 2 a 3 si spočítej do sešitu 

Inf - založte si svůj vlastní e-mail (kdo máte, tak ho jen používejte) - poproste o pomoc rodiče, sourozence

     - další práce mi již zkuste zasílat sami ze svých e-mailů:

 

 

Pondělí 20. 4.

Dobrý den děti,

vítám Vás po víkendu.Dnes budu online v 10.00. Tak se na Vás těším.

 

M- uč. str. 44, cv. 7 a 8 – na fólii

            str. 45, cv. 9 a 11 do sešitu (tato cvičení mi pošli ke kontrole)

                         cv. 10 – na fólii

Vl – zeměpis

-          budeš potřebovat PL Evropu (řeky, moře, … ) - pracovní list ke stažení - pouze první strana

-          uč. str. 57 -59 – přečti si

-          vyplň pracovní list (použij mapu Evropy a nebo učebnici )a pod něj opiš růžový rámeček ze str. 59

-          celou stranu mi pošli vyfocenou

 

Pátek 17. 4.

Čj – procvičuj si na tomto odkazu: (alespoň 3 cv.)

M – str. 45, cv. 17 – vynásob do sešitu a kontrolu si proveď na kalkulačce

 

Čtvrtek 16. 4.

Dobrý den děti,

jedu teď ráno pryč a nevím jestli se do 10 hodin vrátím. Zítra dám pouze úkoly, protože to nebudu určitě.

Kdyby jsme se neslyšeli, tak přeji hezký víkend. Opatrujte se.

 

Čj – uč. str. 103, cv. 3 – doplň na fólie, zkontroluj si v příloze mailu a poté přepiš do sešitu a vyznač koncovky.

M – zopakuj si podle odkazu vlastnosti krychle a kvádru

https://www.youtube.com/watch?v=WnHyfpPLqIA

     uč. str. 46, cv. 1 a 2 zapiš do sešitu

                       cv. 3 – vypiš do dvou sloupečků:   kvádr     x  krychle

Vl – PS str. 23 – proveď si kontrolu na stránkách etaktik.cz

AJ

Tento týden si zopakujeme téma "Food and drinks" (jídlo a pití)- slovní zásobu i gramatiku vytvořením svého vlastního plakátu.
  1. Nejprve si zopakuj slovíčka - vocabulary - food and drinks. Zapřemýšlej, jaká anglická slovíčka si pamatuješ -jaké jídlo a pití máš rád(a), nemáš rád(a), jaké  v lednici, co jíme k snídani, obědu, k večeri, jaké je tvé oblíbené jídlo, pití.
  2. Stáhni si vzor plakátu na www.uschovna.cz/zasilka/XE5A7PJVAB7ZKBPS-UNB
    Posílejte soubory do 30 GB snadno, bezpečně a neomezenou rychlostí. Zdarma a bez registrace.
    www.uschovna.cz
  3. Vytvoř vlastní plakát design je na Tobě, jen nezapomeň i vyzdobit obrázky a dodrž začátky vět: I like...(mám rád(a), I don´t like...nemám rád(a), In my fridge there is... (v mé lednici je), In my fridge there are... ( v mé lednici jsou..) My favourite food is...(moje oblíbené jídlo), My favourite drink is..(Moje oblíbené pití je...)For breakfast/lunch/dinner we can have...(k snídani/obědu/večeri můžeme mít...) vybrat si jednoho člena rodiny a napsat jaké jídlo má rád nebo nemá rád My (mum/dad/sister/brother) likes/doesn´t like...(můj/moje maminka/tatínek/sestra/brother má/nemá rád(a)..) 
  4. Svůj plakát vyfoť a pošli mi na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Středa 15. 4.

Dobrý den,

dneska v 10.00 se uslyšíme :)

Děkuji za zpracované domácí úkoly na téme Velikonoce v okolních státech. Chtěl bych moc pochválit Nellu a Sáru, Kryštofa, Romana, Ráchel, Milana, Nelly, Ester, Járu, Viki a Míšu. Hezké práce.

 

Čj – PS str. 52, cv. 5 + a), b),

                         cv. 6

-          kontrolu si proveď na stránkách taktik.cz

M – uč. str. 44, cv. 2, 3, 4, 5 – na fólie

Přv – uč. str. 57, přečti si a zkus si splnit barevné rámečky

-          do sešitu zapiš nadpis Svalová soustava – připiš si modrou větu nahoře na stránce

-          pak nadpis Člověk využívá sílu – připiš si Jednotkou síly je 1 newton (1N)

-          můžeš si namalovat obrázek, pokud budeš mít chuť

-          na etaktik.cz si najdi PS Hravá Přírodověda 5 – str.31a zkus si ústně doplnit, pak si zkontroluj

Úterý 14. 4.

Dobrý den děti,

tak velikonoční prázdniny máme za sebou, doufám, že jste si je užili i v omezeném režimu. Dneska nebudu přítomen a nedám vám ani nové úkoly. 

Úkol o velikonocích v sousedních státech jsem dostal jen od 4 dětí. Tak to během dneška dodělejte a pošlete mi ho.

Uslyšíme se zítra v 10.00

Středa 8. 4.

Dobrý den děti,

čeká nás poslední vyučovací den a pak už zasloužené Velikonoční prázdniny. Dneska se uslyšíme v 10.00.

Opět budu online až ve středu 15. 4. Takže si užijte prázdniny, načerpejte síly a opatrujte se.

Přidávám znovu pozvánku do naší třídní skupiny: https://discord.gg/RGWg4m

Čj – uč. str. 100, cv. 13  na fólie

                         cv. 14 – do sešitu jen v množném čísle

procvičuj vyjmenovaná slova zde:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/souhrnne-diktaty/procvicovaniBLM1.htm

M – uč. str. 43, cv. 12 písemně do sešitu, dávej pozor na to, že dělení, násobení a závorka má přednost, kontrolu si proveď na kalkulačce

                           cv. 13 – fólie

Přv – učebnice str. 55, 56 – přečti si, splň růžový rámeček ze str. 56

-          do sešitu nadpis Kostra

zapiš si opět modrý rámeček, pokud se Ti bude chtít, nakresli si obrázek podle učebnice

Procvič zde:

http://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/kostra.htm

Řešení k matematice a češtině zveřejním až zítra

Práci si rozvrhni na víc dnů, nemusíš to stihnout všechno dneska.

Na Velikonoce dostanete jeden úkol - Velikonoce v našich sousedních státech.

Budete mít jediný úkol a to vypracovat mi v Powerpointu, ve Wordu nebo písemně na papír, jakým způsobem slaví Velikonoce v našich čtyřech sousedních státech. (tradiční symboly, jídla, koledy, …). Čerpat můžeš na internetu a nebo v následujících odkazech.

http://www.milujivelikonoce.cz/cs/temata/show/velikonoce-v-zahranici/154-velikonoce-na-slovensku-a-v-polsku/

http://www.milujivelikonoce.cz/cs/temata/show/velikonoce-v-zahranici/155-velikonocni-svatky-v-nemecku-a-rakousku/

Svou prezentaci doplň obrázky, pokud budeš psát v ruce, tak nakresli alespoň jeden obrázek ke každé zemi, své práce mi opět pošlete na email.

Už se na ně moc těším.

 

Úterý 7. 4.

 Děti, protože včera a dnes nešly webovky, tak nové úkoly nedostanete a vypracujte ty z pondělí.

Dnes přidám jen angličtinu.

AJ

Správné řešení úkolů z minulého týdne:
1. Ve videu nebyla tato slova: chips, fish, eggs, salad
 
2. Rozdělení slov člen neurčitý tabulka:
"a" - a banana, a sausage, a potatoe, a carrot, a tomato
"an" - an orange, an egg, an apple, an orange juice, an apple juice
 
Téma: Easter  / Velikonoce
1. Zkus si vzpomenout  na nějaká anglická Velikonoční slovíčka. (vajíčka, čokoládová vajíčka, velikonoční zajíček, kuřátko apod.)
-  vypracuj cvičení 1. spoj anglická slova s obrázky
- spoj věty u cvičení 2.  (slova, která možná neznáš: usually - obvykle, people - lidé, the UK - Velká Británie, spring holiday - jarní prázniny, celebrating - slaví, painting - malují, down a hill - dolů z kopce, look for hidden - hledat schovaná, religious - náboženský, bright - zářivé)
3. Najdi slova z cvičení 1 v osmisměrce
4. Nakresli Velikonoční vajíčko a popiš ho. Např. My Easter egg is big. It´s very colourful. (barevné). Itś green, red and orange. There are flowers/hearts/stars... 
 
Správné odpovědi zde:  
řešení cvičení 4 tam není, pokud byste chtěli zkontrolovat, pošlete mi prosím foto na email:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
 
Pokud tě zajímá, jak se slaví Velikonoce ve Velké Británii podívej se na video zde:
 
Happy Easter! Veselé Velikonoce!
Karolína Cooper
 

Pondělí 6. 4.

Krásný nový týden, který bude zpestřený tím, že budete mít velikovoční prázdniny.

Děkuji za vypracované příběhy z pátku, byly moc pěkné. Někteří mi je neposlali, tak ještě můžete.

V pátek se ještě vyrojily dotazy na pracovní sešity z Taktiku, z kterých vám dávám úkoly, tak tady je ještě jednou odkaz k registraci: https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/45063/f153c5898214aa15b2ef366e0ef3b4fa

Dnes jsem mimo, tak online budu až zítra v 10.00 hod.

Čj – uč. str. 99, cv. 8 na fólie

                         cv. 6 do sešitu – nejprve dva sloupečky 1.p. a 4. p. č.j., potom dva sloupečky 1. p. a 4. p č. množ.

-          Procvičuj zde předpony a předložky s, z :

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/cj5_predlozka_s_z.htm

M – dnes budeme porovnávat desetinná čísla

   podívej se na video sem:

   https://www.youtube.com/watch?v=CsEiP96c2V0

-          uč. str. 42, cv. 3 do sešitu

                           cv. 4, 5 jen ústně

Vl – uč. str. 57, 58 – přečíst

   Procvičuj zde: http://rysava.websnadno.cz/vlastiveda_5.roc/evropa_more.htm

 

 

Pátek 3. 4.

Čj – dnes bych byl rád, abyste napsali vyprávění. Otevři si učebnici na str. 92 a přečti si text.

-          následně splň úkol d) – napiš mi prosím vyprávění buď do emailu a nebo ve wordu, abych Ti mohl opravit chybičky a Tys je viděl/a, samozřejmě můžeš psát i na papír a poslat mi jen fotku.

Moc se těším na Tvoje vyprávění.

M – dnes zopakujeme výpočty s jednotkami obsahu

-          na Taktiku si najdi PS Hravá Matematika 5. roč. 1. díl

           str. 37, cv. 2, 3, 4, 5 – zkus si nejprve napsat výsledky na papír nebo do sešitu a pak si vše zkontroluj

Přv – k tvému obrázku přiřaď části těla ze str. 54 z růžového rámečku, podívej se vedle na obrázek a vyhledej v encyklopedii nebo na internetu zbývající části těla, které ti chybí a rovněž doplň do tvého sešitu k tvému obrázku

-          Dočti si str. 54 a 55 jen po modrý rámeček, ten si opiš pod svůj obrázek

Procvič si v PS hravá přírodověda na etaktiku str. 30

 

AJ

Vážení rodiče,
 

Watts English (výuková videa angličtiny se Stevem a Maggie) nabízí přístup ke svým videím na 30 dní od registrace zdarma.

Videa jsou vhodná pro děti od 3 do 11 let, děti Steva a Maggie znají - v hodinách jsme je také občas využívaly a děti bavila.

Materiály pracují s lidskou tváří skutečného rodilého mluvčího Steva Wattse, který přirozeně děti motivuje ke komunikaci v anglickém jazyce.

Pokud máte o přístup k výukovým videím zájem, postupujte podle informací v letáčku v příloze.

V případě jakýkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat. 

S pozdravem,

Karolína Cooper

Registrace MyWow

 

1.Podívej se znovu na video https://www.youtube.com/watch?v=H5JlHCNKfbI a vyber ze seznamu jídla a pití, která se ve videu nebyla
chips, cheese, ham, sandwich, pizza, chicken, fish, juice, milk, salad, eggs, doughnut, cake 
Nápověda- jsou 4. (Správné odpovědi napíši příští týden.)
 
2. Podívej se na nové video Steve and Maggie https://www.youtube.com/watch?v=xQJeIPzG9mQ&t=34s
1.Zopakuj si dny v týdnu se Stevem a Maggie a slovíčka jako je breakfast, lunch, dinner
2.Jaké druhy ovoce (fruit) jsi viděl(a) ve videu? -Napiš do sešitu jejich anglické názvy.
3. Zopakuj si člen neurčitý a/an. Pamatuješ si, kdy používá "a" a kdy "an"? (nápověda  "a" dáváme před podstatná jména, která začínají na souhlásku např. "a car" a "an", která začínají na samohlásky (a,e,i,o,u) např. an elephant)
úkol - Do  sešitu si udělej tabulku s dvěma sloupci: "a""an" 
Pak rozděl slova do sloupců: orange, banana, egg,  apple, sausage, potatoe, orange juice, carrot, tomato, apple juice (příklad: orange začíná na samohlásku (o), tak ho napíšu do sloupce "an" protože říkáme: an orange ne a orange) Řešení napíši příští týden.
 
 

Čtvrtek 2. 4.

Dobrý den děti,

tak čtenářské deníky jsou k dispozici u pana Šíby (každý den mezi 8 a 12 hodinou). Dneska bude online v 10.00.

TU

Čj – Dnes budeme procvičovat v PS na str. 51, cv. 2 – celé a cv. 3 (kontrolu si můžeš udělat na taktiku)

M – dneska zase trocha geometrie.

-          ještě jednou vysvětlení rýsování středu úsečky pomocí kružítka zde

-          uč. str. 39 – vlastnosti trojúhelníku

                 cv. 1, 2 a růžový rámeček přečti a doplň na fólii ABC – rovnostranný, EFG – rovnoramenný

                 cv. 3 – trojúhelníková nerovnost

                         připomeň si zde, pak vypracuj do sešitu

                 cv. 4 rovněž do sešitu

 

 

Středa 1. 4.hk

Dobrý den děti,

zdravím Vás při aprílu. Dneska jdu do školy a nevím jestli stihnu přijet do 10.00. Řešení dnešních úkolů zveřejním až se vrátím a přihlásím se. Zítra určitě platí 10.00.

Váš TU

Čj – 98/4 - pozorně si přečti zadání – zapiš si tyto poznámky do sešitu

Slovotvorný základ končí na –n-, připojíme příponu –ný, -ní, musíme napsat dvě –nn- : kámen – kamenný

Příd. jména od živočichů, ke slovotvornému základu připojíme pouze příponu –í, píšeme jedno –n-:jelen – jelení

Pod to piš podle zadání do sešitu.

Procvičuj zde

Procvičuj zde 2

M – učebnice str. 41/14

-          4 příklady do sešitu – výsledky si ověř nejprve zkouškou a poté na kalkulačce

Procvičuj zde

 

Řešení ČJ

98/4

rán/o – ranní                         týden – týdenní                cen/a – cenný                  havran – havraní

vin/a – vinný                          kámen – kamenný            telefon – telefonní          kun/a – kuní

čin – činný                               vín/o – vinný                      den – denní                      krocan – krocaní

rostlin/a – rostlinný                klokan – klokaní                vrána - vraní

 

Úterý 31. 3.

Dneska v 10.00 už budu. Přidal jsem řešení ze včera dnešní bude v 11.00

Pozvánka do naší skupiny : https://discord.gg/PbCg5a

Čj – učebnice str. 97, cv. 3 na fólie

                         str. 98, cv. 3 do sešitu piš pouze utvořená přídavná jména a vyznač barevně, kde se změnila souhláska

   - PS str. 50 dodělat celou – zkontroluj si na stránkách taktiku správné řešení

Doplňování i/y v přídavných jménech

M – uč. str. 40, cv. 5 – na fólii

             Str. 41, cv. 7 – přečti si vždy oranžový rámeček vpravo nad cvičením a pak doplň cvičení na fólii, poté si zkontroluj v řešeních dole

                         cv. 11 – spočti do sešitu, napiš zápis, výpočet a odpověď

Zápis desetinných čísel procvič ve cvičení 3, 4 a 5.

Řešení:

ČJ 97/3

Mezi filmovými fanoušky, z pavích per, k hovězímu masu, v cizím kabátě, z ryzího zlata, ke kolmým skalám, v psí boudě, včelím medem, nový dům, k opravdovým přátelům, noční obloha, na kolečkových bruslích, kozí sýr, psí fialka, husím brkem, v želvím krunýři, mezi holými zdmi, s rybí kostí, týdenní jízdenka, z psího štěkání, s plavými vlasy, bez cizí pomoci, před orlí křídla, na bílých ubrusech, sokolí let, cizím člověkem, na vosí štípnutí, do syslí díry, krokodýlí zuby, na velrybí mládě, holubí peříčko, s malými dětmi, před hokejovým zápasem

98/3

Polní, kapří, zimní, dřevěný, hliněný, kocouří, podzimní, skleněný, bramborový, západní, jelení, tygří, lesní, lipový, lyžařský, filmový, východní, nosní, želví, telecí, železný, autobusový, hadí, titulní, večerní, jižní, lví, jarní, krásný, narozeninový, kohoutí, letní, oslí, velrybí, televizní, vosí, luční, pravdivý, obecní, vlčí, kočičí, sváteční, netopýří, holubí

M

40/5

6,14         5,55     28,2

3,72         8,24     3,09

10,48       37,89   9,04

41/7

  1. a)3,2 m             5,45 m         1,07m

4,7 m             2,61 m           2,05m

0,3 m           3,27 m         0,08 m

1,5 m            0,58 m         4,09 m

  1. b)1,7 dm           2,46 dm       3,06 dm

3,8 dm           1,18 dm       0,07 dm

9,1 dm           0,52 dm         0,26 dm

0,7 dm           9,1 dm         2,04 dm

  1. c)5,9 cm            4,5 cm        0,5 cm

12,1 cm         10,9 cm         5 cm

41/11

11 370 – 570 = 10 800        10 800 : 12 = 900

Měli zálohy 900 Kč měsíčně.

 

Pondělí 30. 3.

Dnes jsem bohužel celý den offline :(

Do krásného slunečného ( i když mrazivého) nového týdne přeji mnoho sil a trpělivosti vám všem hd

Čj – tento týden se vrhneme na přídavná jména měkká a pak na procvičování

nejprve se podívej na video zde

   Učebnice str. 96, cv. 2 – opiš si do sešitu skloňování vzoru jarní ve všech třech rodech (opět ti pomohou podstatná jména v závorkách), vyznač barevně koncovky a pod to napiš poučení ze str. 97 nahoře

Zde procvičuj měkká přídavná jména

M – učebnice str. 40, cv. 1, 2, 3– na fólii

                                    cv. 4, 5 do sešitu

Vl – Zeměpis

     Procvičuj zde povrch

    a podnebí

 

Řešení opět v 11.00 h - omlouvám se, včera jsem byl celý den mimo signál

Řešení:  

ČJ 96/2

                   Mužský                                    ženský                                střední

1. p.           jarní                                           jarní                                      jarní

2.p.            jarního                                       jarní                                      jarního

3. p.           jarnímu                                     jarní                                      jarnímu

4. p.           jarního (motýla)                         jarní                                       jarní

                 jarní (déšť)

5. p.           jarní!                                         jarní!                                     jarní!

6. p.           (o) jarním                                 (o) jarní                             (o) jarním

7. p.             jarním                                     jarní                                      jarním

Množné číslo

1.p               jarní                                          jarní                                      jarní

2.p.             jarních                                       jarních                                  jarních

3. p.            jarním                                        jarním                                  jarním

4. p.           jarní                                           jarní                                     jarní

5. p.           jarní!                                         jarní!                                     jarní!

6. p.           (o) jarních                                  (o) jarních                            (o) jarních

7. p.             jarními                                   jarními                                 jarními

M

   40/ 1

0,6   0,7   0,8   0,9   1   1,1   1,2   1,3

3,5   3,6   3,7   3,8   3,9   4   4,1   4,2

5,2   5,3   5,4   5,5   5,6   5,7   5,8   5,9

1,58   1,59   1,60   1,61   1,62   1,63   1,64   1,65

2,79   2,80   2,81   2,82   2,83   2,84   2,85   2,86

40/2

20,05   13,6   0,09   600,8   5   9,01   340   1,5   0,6

40/3

32,8 = 32 + 0,8

0,73 = 0 + 0,7 + 0,03

5,97 = 5 + 0,9 + 0,07

12,07 = 12 + 0,07

40/4

6, 8 = 6 + 0,8                                     0, 18 = 0+ 0,1 + 0,08

7, 03 = 7 + 0,03                                 53, 4 = 50 + 3 + 0,4

2, 35 = 2 + 0,3 + 0,05                       16, 22 = 10 + 6 + 0,2 + 0,02

4, 49 = 4 + 0,4 + 0,09                       35, 16 = 30 + 5 + 0,1 + 0,06

 

Pátek 27. 3.

Online dnes v 11.00 hod

Čj – Uč. str. 95, cv. 6, do sešitu (pracuj i se změnami pod cvičením)

                     cv. 7 – ústně a napiš alespoň čtyři věty se slovními spojeními v množném čísle.

Procvičuj zde (slovní druhy)

Procvičuj zde (tvoření přídavných jmen)

M – uč. str. 36, cv. 6 na fólii

               Str. 36 – přečti si růžový rámeček nahoře a podle něj zkus vypracovat cv. 7, 8 – ústně

 

Správné řešení přidám opět okolo 11. hodiny :) - je pod Angličtinou

 

AJ - paní učitelka Cooper, vám posílá nové úkoly z angličtiny

Hello everyone!:-)
Moc vás všechny zdravím, doufám, že se máte dobře. Minulý týden jsem zadávala online interaktivní cvičení na skolakov.eu, klidně se k nim můžete průběžně vracet.
Tentokrát bych vás chtěla poprosit o vypracování cvičení viz níže a shlédnutí videí (odkazy také níže). Práci si rozdělte do několika dnů. 
  1. Opakování: Do sešitu AJ - vytvořit 4 sloupce  (1. breakfast (snídaně), 2.lunch (oběd), 3.snack (svačina), 4. dinner (večeře)  a správně zařadit anglická slovíčka - jídlo a pití  viz seznam níže. Jedno slovíčko můžete zařadit i do více sloupečků- např.  "yogurt" jak do sloupečku "breakfast", tak i do sloupečku "snack"
    pasta, toast, egg, apple, banana, hot dog, sandwich, chocolate, orange, hamburger, water, salad,  milk, tea, cookie, orange juice, chicken, cereal, fish and chips, yogurt 
  2. Až slovíčka roztřídíte, dokončete tyto 4 věty:
    1. My favourite breakfast is....
    2. My favourite lunch is...
    3. My favourite snack is...
    4. My favourite dinner is...

    Např. My favourite breakfast is cereal with milk and tea.
3. Podívat se na video viz níže. Nejprve pozorně poslouchat - zaměřit se na otázku: "Do you like..."? (Máš rád(a)..?) a krátké odpovědi: " Yes, I do. (Ano, mám)/ No, I don´t. (Ne, nemám)" a také oznamovací větu: I like... (Mám ráda(a)) a zápornou větu I don´t like...(nemám rád(a)). Video si pustit několikrát, zkoušet opakovat věty anglicky nahlas,  klidně video i zastavovat a zkusit odpovědět podle sebe. Pozor nezapomeň, že sloveso "like" nepoužíváme jen s jídlem, ale i když vyjadřujeme, že se nám něco líbí, případně nelíbí. Např. I like yellow. (Mám ráda žlutou barvu) I don´t like black. (Nemám ráda černou.)
 
4. Písnička na procvičení otázky: "Do you like..?" a odpovědi: " Yes, I do./No, I don´t."
 
Budu ráda, když se pak k videím budete průběžně vracet. Zkuste si je nejdříve jen poslouchat, pak si slovíčka a věty říkat případně i zpívat nahlas. Pokud by Vám něco nebylo jasné, potřebovali byste s něčím pomoci nebo poradit, poproste rodiče, ať mi napíší email. 

Jinak se opatrujte a já se zase ozvu příští týden :)

K. Cooper

Čtvrtek 26. 3.

Čj –učebnice str. 95, růžový rámeček – napiš do sešitu

                                   cv. 5 – přepiš pod růžový rámeček

   procvičuj druhy přídavných jmen

M – G – Do sešitu napiš nadpis: Konstrukce středu úsečky a osy úsečky

             učebnice str. 38, cv. 3 – přečti si postup v zeleném rámečku

-          Narýsuj do sešitu

                                       cv. 4, 6 – do sešitu

                               (dobrovolně cv. 5)

Vl – Učebnice str. 35 – přečti si

 - PS str. 22 celá (pracuj s učebnicí – kontrolu proveď na taktiku)

   Koukni na video

Řešení:

Čj – 95/5

   V hlubokých lesích se rozprostíraly mýtinky. Pod smrky vyrostly sametový hřiby. Přicházeli jsme pomalými kroky k domu. Paní učitelky radily starostlivým maminkám, jak mají vybavit děti do školy v přírodě. Naši žáci vyhráli turnaj. Opravdoví přátelé nás nenechají na holičkách. Všechno nejlepší, milí přátelé! Nedůvěřujte neznámým lidem! Děvčata se vrátila včas.

Středa 25. 3.

Čj – Přečti si růžový rámeček ze str. 94

   uč. str . 94, cv. 2 – napiš do sešitu do dvou sloupečků: č. jednotné     x   č. množné

                       cv. 3 – ústně podle příkladu

   - PS - str.50, cv. 1. osmisměrky

M – učebnice str. 36, cv. 2 – do sešitu

                                     cv. 3 – ústně – použij číselnou uprostřed učebnice z přílohy dole (růžová, modrá)

                                     cv. 4, 5 – fólie

Přv – uč. str. 53, přečti si

     - Do sešitu nadpis     Člověk

                                           Společné znaky s ostatními živočichy

   - Opiš modrý rámeček

   - do příštího týdne – nakresli na A4 postavu člověka nebo najdi obrázek a nalep

Řešení:

Čj – cv. 2:   hladový vlk – hladoví vlci, rychlý pštros – rychlí pštrosi, bílý čáp – bílí čápi, churavý člověk – churaví lidé, slabý kluk - slabí kluci, lakomý soused, lakomí sousedé, laskavý přítel – laskaví přátelé, hodný dědeček – hodní dědečci, zlý pes – zlí psi, pestrý papoušek – pestří papoušci, milý hoch – milí hoši, strakatý králík – strakatí králíci, úspěšný závodník – úspěšní závodníci, vylekaný kůň – vylekaní koně

M – str. 36/2 Jsou to jen příklady, můžeš mít podobná čísla

  1. a)5, 6    7, 8     3, 9      3, 5    10, 9     ……….
  2. b)8, 42   10, 56     8, 31   9, 58      14, 78 ………
  3. c)3, 54   8, 52   7, 5     14, 59   6, 56   …….
  4. d)8, 47     10, 67  8, 07   5, 27  6, 57

36/4

0   0,1      0,2    0,3     0,4      0,5      0,6     0,7     0,8      0,9      1       1,1         1,2       1,3

     1/10 2/10     3/10   4/10   5/10   6/10   7/10   8/10   9/10 10/10    11/10     12/10   13/10

36/5

A= 3,8   B=4,3   C=5,6   D=6,88 E=7,39   F=7,93

Úterý 24. 3.

 

Čj – Začneme se postupně seznamovat s jednotlivými druhy přídavných jmen – neklesej na mysli, když ti něco hned nepůjde

   - Tento týden začneme s přídavnými jmény tvrdými

- uč. Str. 93, cv. 1b – napiš si přehled skloňování vzoru mladý ve všech rodech

                                   - doplň a barevně vyznač koncovky (podstatná jména v závorkách ti pomohou)

                       cv. 1c – ústně si zkus vyskloňovat další přídavná jména ze cvičení

- Procvičuj zde – přídavná jména pomocí přehledu

M – uč. Str. 35, cv. 10, 11 – napiš si výpočet a odpověď

                           cv. 12 – počítej písemně do sešitu

                                    - kontrolu proveď na kalkulačce

Pondělí 23. 3.

Přeji krásný nový týden...

Čj - PS - str. 45, cv. 11 a 12

    - učebnice str.  91, cv. 2 - rozděl přídavná jména do třech skupin

M - uč. str. 35, cv. 6, 8 a 9 na fólii

Vl - Procvičuj zde

   - Procvičuj zde 2

Správná řešení:

Čj: Tvrdá příd. jména: žákovský, usměvavý, lákavý, starý, útlý, opačný, lidský, prázdný, jazykový, dětský, kamenný, lýtkový

Měkká příd. jména: školní, jarní, denní, smějící se, luční, liščí, včelí, obecní, rybí, cizí, husí

Přivlastňovací příd. jména: bratrův, spolužákova, Jaruščino, maminčina, bratrova, starostovo, strýcův, Helenčina

 M: 35/6

      Vybarveno:  0. 5 kruhu      0, 7 obdélníku     0, 4 šestiúhelníku    0, 42 čtverce

  Nevybarveno:   0, 5               0, 3                    0, 6                       0, 58

    35/8

   8, 70             18, 40

   1, 50             25, 80

   17, 90            22, 50

     9, 30           35, 60

   35/9

   2Kč 50 hal          10Kč 50 hal     6Kč 50 hal

   5Kč 50 hal          32Kč 50 hal      25 Kč

Pátek 20. 3.

M - uč. str. 34, cv. 4 a 5 do sešitu

   Procvičuj zde 

Čj - Seznam se s druhy příd. jmen

     - uč. str. 91, cv. 1b - do sešitu

                         cv. 1c zapiš pod vypracované cv. b)

  Zde máš správné řešení

Přídavná jména tvrdá mají v 1. p. č. j pro trojí rod tři různé koncovky -ý, -á, -é, např.: ........

Přídavná jména měkká mají v 1. p. č. j. pro trojí rod pouze jednu koncovku: -í, např.: ........

Přídavná jména přivlastňovací jsou v 1. p. č. j. zakončena na: ...... Dopiš podle učebnice

Nezapomeň na pohyb (posilovací cviky, překoky přes švihadlo, ....) a každý den řekni alespoň 5 vět v angličtině.

Čtvrtek 19. 3.

M - G: uč. str. 38, cv. 1, 2 - zapiš do sešitu geometrie

         Procvičuj zde  - pouze obvod čtverce - 2 až 3 cvičení

Čj - PS str. 44, cv. 9, 10 - zkontroluj si podle stránek z internetového odkazu

        Procvičuj zde 

Vl - uč. str. 34, vypracuj dále skupiny číslo 3 - 5 na ten samý papír

    - zkontoluj si vypracované stránky doma podle stránek z internetového odkazu 

Středa 18. 3.

Čj - PS str. 44, cv. 8 a-f

    Procvičuj zde

M - učebnice str. 34, cv. 1 - popros rodiče, ať ti dají diktát čísel

                               cv. 2 - ústně a fólie

                               cv. 3 - do sešitu, nezapomeň barevně vyznačit požadované řády

Přv - Řádně si pročti své poznámky ze str. 49 - 51 

      - doplň obrázky - ke každé skupině nakresli alespoň jeden obrázek, pokud již nemáš

Úterý 17. 3.

M - Provcičuj zde

   - uč. str. 33, cv. 10 - sešit - zápi, výpočet, odpověď

                      cv. 11 - na fólie - kontrolu proveď na kalkulačce

Čj - Procvičuj zde

    - PS str. 43, cv. 7a, b, c, d - Pokud nevíš, použij Pravidla pravopisu

Inf - Pokud máš možnost, zkoušej si práci v Powerpointu na různé téma tak, jak jsme si ukazovali ve škole

Čt - Nezapomeň na povinnou četbu

Pondělí 16. 3.

Čj - www.onlinecviceni.cz

        Český jazyk 5.třída - 05. Podmět a přísudek - 2 cvičení

    - uč. str. 90, cv. 4 - ústně

                       cv. 5 zapsat do sešitu - doplnit koncovky

   - Podívej se na vysílání ČT Učitelka - bude probíráno shoda Po a Př

M - www.onlinecviceni.cz

      Matematika - 5. třída - 10. Desetinná čísla - 2 cvičení

       uč. str. 33, cv. 5 a 7 fólie

                       cv. 6 ústně

Vl - www.rysava.websnadno.cz

      Vlastivěda - vpravo nahoře Vlastivěda zeměpis 5. roč.

                      2. pololetí - 2. Světadíly

    - procvičovat práci s mapou Evropy - pohoří, nížiny, poloostrovy, ostrovy - na rychlost

Domácí úkoly od 11. 3. - 13. 3.

Nové webové odkazy, na kterých můžete doma procvičovat:

Nově vám zde nechávám odkaz na interaktivní pracovní sešity z češtiny a vlastivědy. Firma TAKTIK nám dala k dispozici balíček interaktvních pracovních sešitů. Na odkazu pod textem se můžete přihlásit a procvičovat, kontrolovat vypracované úlohy v pracovních sešitech, dokonce i z jiných předmětů, které při výuce nepoužíváme. (Vl - zeměpis, Přv, ...).

https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/45063/f153c5898214aa15b2ef366e0ef3b4fa

Až se ti zobrazí stránka registrace, vyplň si údaje podle sebe, nezapomeň na 5. ročník a vyplň si vlastní jméno a heslo.

 

Scio do odvolání uzavření škol zpřístupnilo zdarma přes 500 online testů z matematiky a češtiny. Testy jsou určeny pro žáky 3. až 9. tříd a zaberou 10 až 20 minut.
https://www.scio.cz/pro-deti-a-rodice/procvicovaci-testy.asp

Matematiku pro 1.-9. ročník základních škol v hravé formě nabízí Matika.in
https://www.matika.in/cs/

 Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA kvůli uzavření škol také volně zpřístupnilo své interaktivní učebnice (obsahují materiály pro první i druhý stupeň).
https://www.nns.cz/…/pomoc-s-domaci-vyukou-zaku-miuc-a-vy…/…

www.fraus.cz/ucenidoma

                       portál Škola s nadhledem

www.ucebnice-online.cz

                       zaregistrovat se jako student

                       učebnice MIUč na 30 dní

www.matyskova-matematika.cz

                       výuka matematiky 1. - 5. ročník

http://skolakov.eu

www.onlinecviceni.cz

http://rysava.websnadno.cz

Čj - PS str. 34 - 35

    - učebnice str. 89, cv. 1 - ústně

                               cv. 2 - fólie

                    str. 90, cv. 3 na fólie

   - dodělat opravy s odůvodněním v sešitech Čj1, 2 a D

M - 10 příkladů na písemné dělení dvociferným činitelem: Př. 456 278: 54 = ............. sešit M1

    - učebnice str. 31, cv. 2, 3, 4 do Geometrie

                               cv. 5, 6 - ústně

                               cv. 7 do Geometrie

Přv - uč. str. 48 přečíst si

              str. 49 - 51 četba + zápisky do sešitu - jen tučně vytištěné + obrázek

Vl - Dějepis - PS str. 20, 21

                  - učebnice str. 34, a) 1. a 2. skupina - vypracovat na papír odpovědi