Vážení rodiče, milí žáci,

vítám Vás ve 4. třídě a přeji Vám v tomto školním roce mnoho úspěchů.
Hodně štěstí. Vaše třídní učitelka Jana Nováková.

 jana.novakova@2zs-sokolov.cz
tel: 352 324 050

Konzultační hodiny každý čtvrtek od 13. 30 do 14. 00 h. Na konzultaci se objednejte předem. Děkuji.  

Informace pro rodiče a návštěvy školy:

Při vstupu kontaktujte dohledovou službu. Na Vaše předem domluvené schůzky v době od 7. 30 do 15. 00 hodin Vás bude doprovázet dohledová služba, která sídlí v místnosti proti hlavnímu vchodu v přízemí školy. Dohledová služba Vás bude doprovázet po celou dobu Vaší návštěvy ve škole. V případě, že dohledová služba je zaneprázdněna, nebo se věnuje jiné návštěvě, musíte vyčkat u hlavního vchodu jejího příchodu. Bez dohledové služby není vstup do školy dovolen. Předem neohlášené návštěvy nebudou do školy vpuštěny.      

Omlouvání žáků

Nemůže-li se žák zúčastnit vyučování z důvodů, které nemohl předem předvídat, je zákonný zástupce nezletilého žáka povinen DOLOŽIT do 3 KALENDÁŘNÍCH dnů od POČÁTKU nepřítomnosti důvody nepřítomnosti a to tím, že ho osobně omluví u třídního učitele, zatelefonuje třídnímu učiteli nebo omluvenku doručí na e-mailovou adresu třídního učitele (informace jsou zveřejněny v žákovské knížce) nebo zatelefonuje na číslo 352 324 050 do kanceláře školy. Po skončení nemoci zapíše ZZ neprodleně omluvenku do Žákovské knížky. V případě odjezdu na dovolenou nebo jiné "plánované" absence delší než 2 dny, je nutné písemně zažádat o uvolnění z výuky. Formulář naleznete na stránkách naší školy. Tuto žádost předejte třídnímu učiteli.


Pomůcky pro 5. třídu

Sešity: 5 ks sešit č. 523, 5 ks sešit č. 524, 2 ks sešit č. 444, 2 ks sešit č. 440

Další pomůcky: linkované podložky do sešitu A4 – podepsané, 20 ks eurofólií, 2 ks fólie A5 do učebnice – podepsané, notýsek na úkoly, blok pro osobní potřebu, skicák A4, sadu barevných papírů, 20 ks čtvrtek A4, 1x trojúhelník s ryskou, 1 pravítko rovné, kovové kružítko s tuhami, vhodné obaly na sešity i učebnice.

Penál: 2 pera např. Tornáda, (ne gumovací pero), zmizík, propisku, tužky č. 1, 2, 3, ořezávátko, gumu, krátké pravítko, stříhající nůžky, sada pastelek, tuhé lepidlo.

Věci na VV a PČ: Igelit na lavici, vodové barvy, umělohmotný kelímek na vodu, štětce (ploché i kulaté), hadřík, tuš + kelímek, redispero, voskovky, modelína, lepidlo Herkules, temperové barvy (základní sada), pracovní oděv - vše v kufříku.

Věci na TV: Kraťasy, tričko, sportovní obuv na ven i do tělocvičny (bílá podrážka).

Do školy: Přezůvky se světlou podrážkou, podepsaný ručník.

Vše řádně podepsané i věci v penálu.  Vloženo 4. 6. 2020

 Herbáře a čtenářské deníky budete odevzdávat v září 2020. Nezapomeňte si doplnit záznamy. Do čtenářského deníku si vlep své projekty Velikonoce, Čarodějnice a své dopisy, které jste mi psali v době karantény.

Vysvědčení bude vydáno dne 26. 6. 2020 první vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého. Vloženo 17. 6. 2020

Ve středu 17. 6. od 13.00 do 15. 30 hodin se uskuteční konzultační hodiny, které budou sloužit k:

- úklidu šatních skříněk, (je nutné vrátit klíč od skříňky) 

- vrácení  učebnic (čeština, matematika 2., 3. díl, přírodověda, vlastivěda, čítanka)

- odnesení věcí, které mají děti ve třídě (sešity, kufřík, tělocvik, ručník)

Žádám Vás, abyste se v tomto termínu dostavili do naší třídy. 
Děkuji. Vloženo 10. 6. 2020


V posledním týdnu školního roku se můžete věnovat doplňování zápisů do čtenářského deníku, vylepšování herbáře, četbě oblíbené literatury, sportovním aktivitám a úklidu školních věcí. Uvidíme se v pátek 26. 6. při rozdávání vysvědčení.
Těším se na vás.

UČIVO OD 15. 6. DO 19. 6.

Pátek 19. 6.

ČJ - Procvičuj pravopis podstatných jmen zde:
M – Úlohy na potrápení hlavičky zde:

Čtvrtek 18. 6.
ČJ
- Procvičuj slovesa zde: 
M – Procvič si násobilku zpaměti zde:

Středa 17. 6.
ČJ
- Procvičuj slovní druhy zde:
M – Procvičuj zaokrouhlování čísel zde:

Úterý 16. 6.
ČJ
-Procvičuj předpony a předložky zde:
M - Procvičuj písemné dělení zde: 

Pondělí 15. 6. 
ČJ – Procvičuj pravopis vyjmenovaných slov zde:
M– Procvičuj písemné násobení zde:
VL – Procvičuj si učivo zde:


 

UČIVO OD 8. 6. DO 12. 6.

 Angličtina

Nejprve přiřaď názvy jednotlivých místnosti, v dalším cvičení doplň správně do vět místnosti. V posledním cvičení piš, zda je věta pravdivá (true) nebo nepravdivá (false)
https://images.app.goo.gl/ym1Q2n75jfviTcCf7

Ve druhém PL si udělej svůj dům snů. Přiřaď si jednotlivé názvy místnosti, kde bys co chtěl mít a poté dokresli, co bys v té místnosti chtěl mít. 
https://images.app.goo.gl/XNgi3SXWiiLUB4sD8
 
Zazpívej si písničku.
https://youtu.be/IjnlkdZvYTE

 

Pátek 12. 6.

ČJProcvičuj si podstatná jména zde:
M - Řešení oříšků v učebnici 2. díl 60/ 4, 5, 6, 7

Čtvrtek 11. 6.

Čj - Procvičuj si zde: pravopis.
Vl - Opakuj si s učebnicí str. 29.
    - Do sešitu si narýsuj podle cvičení b časovou osu a vyznač podle zadání

  

Středa 10. 6.

Čj - Procvičuj si v učebnici str. 134/1 a), b) na folii

M- Procvičuj si v učebnici 2. díl str. 54/ 12, 15, 16

 

Úterý 9. 6.

ČJ -  Procvičuj si v učebnici str. 133/1 g), h).

M - Procvičuj si v učebnici 2. díl str. 53/ 6, 8.

- Motivační video zde

     - Motivační video 2 zde

     - Přečti si v učebnici str. 62, 63, 64, 65, 66

     - Do sešitu si napiš nadpis Ekosystém rybník.

     - Přiřaď a vypiš do tabulky názvy ž. a r.:
    - Ke každé skupině nakresli zástupce.

Živočichové Rostliny
ryby obojživelníci plazi ptáci savci  

 

 Pondělí 8. 6.

ČJ– Procvičování v učebnici str. 133 cv. 1 a), b), c).

M– Procvičování v učebnici 2. díl str. 53 cv. 1, 2, 3.

Vl - Motivační video zde Václav IV., přečti si v učebnici str. 28.


Upozornění:
Na základě nařízení vlády budou od středy 11. 3. 2020 škola a školní družina uzavřeny do odvolání! Obědy ve školní jídelně budou žákům automaticky odhlášeny. Další informace budou poskytovány prostřednictvím webových stránek školy a facebooku.

Veškeré informace týkající se učiva je možné konzultovat na adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Informace pro žáky a rodiče:
Provozní doba kanceláře je v době od 7. 00 h do 12. 00 h. Možnost vyzvednutí dokumentů k ošetřovnému na dítě. K dispozici budou u dohledové služby u pana Šíby (vestibul od Jiskry) pro žáky, kteří nemají přístup na internet, pracovní listy z českého jazyka a matematiky k domácímu procvičování k vyzvednutí v době od 8. 00 h do 12. 00 h. Prosíme žáky, kteří mají na internet přístup, aby tuto informaci předali svým spolužákům.


Informace k docházce od 25. května:

Sraz žáků 4. A a 3. A je před budovou školy u nábřeží v 7. 50 h, odchod do školy v 7. 55 h.Před školou žák odevzdá vyplněné Čestné prohlášení, bez prohlášení není možný vstup do budovy školy. Prohlášení odevzdávají pouze 25. 5. 2020. Pokud se žák opozdí, bude před školou čekat pedagogický pracovník, který žáka odvede do třídy. Zákonný zástupce nevstupuje do budovy školy.

Konec výuky (dopoledních aktivit) bude denně v 11. 30 h. Žáci, kteří nechodí na oběd, budou ze školy odcházet samostatně domů. Ostatní budou odvedeni na oběd a po obědě odchází samostatně domů nebo do družiny (odpolední aktivity). Odchod z družiny bude vchodem u dohledové služby (u Jiskry). Napište, prosím, do notýsku, v kolik hodin bude žák odcházet domů.

S sebou budou mít žáci roušku na obličeji, náhradní v sáčku, kontrola před budovou školy, popř. štít. Školní aktovku se všemi učebnicemi a sešity (Čj, M - oba díly, Vl, Př), penál, ŽK a notýsek, blok. Z hygienických důvodů bude školní taška zůstávat ve škole, žáci si domů budou odnášet jen přezůvky, box od svačiny, lahev na pití – v batůžku. Dále si nosí čip na obědy, klíček od skříňky – jen na vyzvednutí přezůvek, skříňky se používat nebudou.

Alergikům může být, po doložení lékařské zprávy, zapůjčen štít. Nutno nahlásit třídní učitelce předem. Učivo angličtiny a španělštiny si žáci procvičují samostatně doma.


Platby za obědy
Vzhledem k tomu, že na účtech žáků jsou přeplatky, není nutno zasílat další peníze na obědy. Připomínáme, abyste nezapomněli zrušit platby na prázdniny. Přeplatky za obědy vám budou vráceny na účet na konci školního roku.


 INFORMACE - OTEVŘENÍ ŠKOLY !!!!

Vážení rodiče,
na hlavní stránce školy jsou zveřejněny informace o podmínkách provozu naší školy na období od 25. května 2020. Žádám Vás tímto, abyste mi závazně do 13. 5. 2020 napsali na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., zda bude Váš syn/ Vaše dcera od pondělí 25. 5. chodit do školy. Pokud jste se rozhodli pro školní docházku, požaduji také informace o tom, zda bude chodit na obědy a popřípadě zůstávat na odpolední zájmové aktivity.
Děkuji Vám za spolupráci.


Vážení rodiče,
vzhledem ke složité situaci a neproběhlé třídní schůzce se na Vás obracím touto cestou se žádostí o odsouhlasení:
1) Mého rozhodnutí, že ani v příštím školním roce si žáci nebudou kupovat pracovní sešity. Důvody byly sděleny na třídní schůzce již ve 3. třídě.
2) Dále prosím o Vaše vyjádření k příspěvkům spolku Centrálka - SRPŠ, zda souhlasíte s převedením příspěvku do dalšího školního roku nebo si myslíte, že by se měl příspěvek vrátit.
Váš souhlas mi, prosím, zašlete na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nejpozději do úterý 28. dubna 2020.
Předem děkuji za spolupráci a pochopení.


Informace pro rodiče, jejichž děti navštěvují ZK:
V
pondělí 8.6. si mohou zákonní zástupci vyzvedávat poplatky za zájmové kroužky v kanceláři školy v době 14 - 15 hodin.

 UČIVO OD 1. 6. - 5. 6.

Pátek 5. 6.

Čj – sloh

Dnes si zahrajeme na redaktory. Napiš příběh do školního časopisu podle obrázkové osnovy. Nejprve si vypracuj osnovu příběhu – ke každému obrázku vymysli jeden bod osnovy. Pak vymysli nadpis příběhu a napiš příběh pro školní časopis. Napsaný příběh i s osnovou ofoť a pošli mi jej. J

 

popis deje


M
Zopakuj si postup rýsování čtverce a obdélníka, načrtni si náčrtky:

A) Narýsuj čtverec ABCD se stranou │AB │= 45 mm.

B) Narýsuj obdélník KLMN se stranami │KL│ = 70 mm, │LM│ = 35 mm


Vl
– Zopakuj si své vědomosti na PL str. 16/ 9, 10

Motivační video Karel IV. jako stavitel zde

V učebnici si přečti str. 26, 27

Do sešitu si napiš nadpis Český stát za vlády Lucemburků, opiš si a doplň následující text:

Jan Lucemburský se oženil s ____________________________________. 
Padl v bitvě u___________________ ve Francii.
Pověstná jsou slova, která pronesl: „Toho bohdá nebude, aby _______________________.

Na jeho místo nastoupil jeho syn___________________, známý jako Karel IV.

Patřil k nejvýznamnějším českým panovníkům.
Za jeho vlády byla Praha největším městem ve _____________________________.
Založil roku 1348 v Praze první ____________________ ve střední Evropě.
Přezdívalo se mu _______________________________.

Karel IV. psal a mluvil kromě češtiny dalšími čtyřmi jazyky.
V přesmyčkách najdeš, kterými:

TINSLAKY, ISKYTAL, COUSZKYFRAN, MECNĚKY:

______________________________________________________________________________


Vypiš si z učebnice významné stavby a památky, které nechal postavit. Výpisky si doplň kresbou některé z památek.

 

Čtvrtek 4. 6.

Čj – procvičuj si vědomosti o podstatných jménech v učebnici str. 113
Řešení ze středy učebnice 112/8

Bratislava žena Vracím se z Bratislavy/ ženy.
Mladá Boleslav kost Bydlím v Mladé Boleslavi/ kosti.
Břeclav kost Vlak ujíždí k Břeclavi/ kosti.
Doubrava žena To jsou děti z Doubravy/ ženy.
Příbram kost Cíl našeho putování je v Příbrami/ kosti.
Kašava žena Na prázdniny pojedu do Kašavy/ ženy.
Vrchlabí stavení Z Vrchlabí/ stavení cestujeme do Krkonoš.
Myjava žena Strýcova hájovna je nedaleko Myjavy/ ženy.
Opava žena Dostal jsem dopis od Toma z Opavy/ ženy.
Přibyslav kost Maminka se narodila v Přibyslavi/ kosti.
Ostrava žena Bratr půjde studovat do Ostravy/ ženy.

V učebnici si přečti str. 58 a 59.
     
- Do sešitu si napiš nadpis Zvířata chovaná pro radost, domácí mazlíčci a nadepiš nebo vlep tabulku. Do tabulky doplň informace z učebnice, popř. encyklopedie

Pracuj s učebnicí: pes domácí kočka domácí
užitek pro člověka    
živí se    
výrazně vyvinuté smysly    

Doplň z nabídky pod tabulkou typické znaky

   

Nabídka: šelma psovitá, vidí a loví i v noci, zatažitelné drápy, samice je fena, loví skokem, loví ve smečkách, šelma kočkovitá, jejich příbuzný je král zvířat, doprovázejí slepce, jejich příbuzná je liška

- Pod tabulku si nakresli nebo nalep kostru kočky a napiš k jednotlivým částem kostry kočky jejich pojmenování.

kostra kocka

 M- Řešení ze středy učebnice str. 9/ 16, 17, 18

cv. 16    27 . (32 + 25 + 60) = 27 . 57 = 3 694 nebo 27 . 32 + 27 . 25 + 27 . 60 = 864 + 675 + 1 620 = 3 694

Paní učitelka vybrala 3 694 Kč.

cv. 17       (17 990 – 15 300) . 2 = 5 380     Rodiče ušetří 5 380 Kč.

cv. 18        4. 179 + 579 + 1 049 = 716 + 579 + 1 049 = 2 344       Zaplatili jsme 2 344 Kč.

5 000 – 2 344 = 2 656       Prodavač nám vrátil 2 656 Kč.

Upozornění – v některých učebnicích jsou jiná čísla, ale postup je stejný.

 

Středa 3. 6.

ČjProcvičuj si Kvíz o podstatných jménech zde
    - Učebnice str. 112/ 8 na folii

Řešení z úterý učebnice 112/5

tři kosi nebo tři kosové, služební psi, dva kosy, služební psy, povykují hoši, na rozpustilé hochy

M– Procvič si převody jednotek délky zde

     - Učebnice str. 9/16, 17, 18 dodržuj postup: zápis, výpočet, odpověď

Řešení z úterý učebnice str. 8/11

936 315 580 (zb. 2) 887 (zb. 2) 804 (zb.2)
491 (zb.2) 1 860 4 274 (zb.1) 1 076 (zb.2) 870 (zb. 4)

 

Španělština

šp

Úterý 2. 6.

ČjProcvičuj si pravopis vyjmenovaných slov po V – chytáky 1 zde

     - Učebnice str. 112/ 5, připrav si cvičení ústně (rozmysli si pravopis) a pak si nech nadiktovat jako diktát, řešení najdeš zítra

M – procvičuj si zde Zvířata Severní Ameriky 1

    - Učebnice str. 8/11, nezapomeň na zkoušky, řešení najdeš zítra

Vl  Zopakuj si své vědomosti na pracovním listu str. 15/5,6, str. 16/7,8.

 

vl str.15

 

vl str. 16

 

Motivační video Jan Lucemburský zde

Motivační video Mládí Karla IV. zde

Motivační video Karel IV. po návratu do Čech  zde

V učebnici si přečti str. 25 + str. 26 nahoře dočti 5 řádků

 

AJ - procvičuj si zde:

https://youtu.be/SUt8q0EKbms

aj 2 části těla

aj části těla

Pondělí 1. 6. MDD

Dnes si odpočiň a užij si svůj svátek:
- pusť si svůj oblíbený film nebo pohádku
- popiš a nakresli svého oblíbeného hrdinu (můžeš ofotit a poslat)
- nakresli návrh, jak si představuješ dětské hřiště, na které by sis rád/a chodil/a hrát
- sestav si kostku a zahraj si

KOSTKA 

Řešení z pátku učebnice str. 112/ 4
Proti kašli je sirup z jitrocele. Mravenci zkoumají své okolí tykadly. V sobotu půjdu s přáteli na ryby. Dřevěný plot byl obrostlý černými bezy. V příslovích je uložena moudrost lidu. O nedělích a svátcích je zavřeno. V lesích už rostou houby. Pacient upadl do bezvědomí. Sokolník cvičí sokoly. Sokoli loví drobné živočichy. Jarka se vozí na saních. Válím sněhovou kouli. Bruslíte rádi? Na dvoře farmy stály dva vozy.


UČIVO od 25. 5. - 29. 5.

Pátek 29. 5.

Čj– procvičuj si zde pravopis podstatných jmen rodu mužského
    
- Učebnice str. 112/4 na folii, řešení najdeš v pondělí
Řešení ze čtvrtka učebnice str. 111/3

školními lavicemi, tabulemi, úkoly, povinnostmi
našimi poli, maminkami, koly, cvičiteli
rychlými automobily, vozy, koňmi, pštrosy
dlouhou chvíli, chůzi, košili
dobývat pařezy, území
spojené trámy, školy, okapy, provazy
naší školy, lípy, návštěvy, lampy
zvídavými nosy, opicemi, badateli, detektivy
sportovní obuví

M – Učebnice 2. díl str. 50/ 4,5 - rýsování kružnice a trojúhelníků

 

Čtvrtek 28. 5.

M - řešení ze středy učebnice str.7/2

a, (236 000+ 128 500) – 90 800 = 273 700

b, (371 520 + 86 219) – (371 520 -  86 219) = 172 438

c, 400 000 – 208 030 = 191 970

d, 68 000 + 145 600 = 213 600

Čj – procvičování pravopisu podle vzorů zde souhrnné procvičování pán, hrad, muž, stroj

     - Učebnice 111/3 písemně + ústně vymýšlet věty, řešení najdeš zítra

Řešení ze středy učebnice str. 111/2

Na hrázi rybníka rostou duby. Autobusy plné dětí vyjely do školy v přírodě. Vozy závodily v těžkém terénu. Půjdeme se ještě podívat na lední medvědy. Vážený příteli, buďte u nás vítán. Chlapci si hráli na indiány. Můj strýček patří mezi zkušené horaly. Barevní motýli poletovali nad loukami. Na výstavě jsou obrazy známých umělců. V tělocvičně pod bradly leží žíněnka. Hlídači se psy obcházeli továrnu. Náhrdelník s drahokamy se krásně třpytil. V červnu pojedeme s našimi učiteli na výlet. Vyšla nová kniha o významných badatelích.

Zopakuj si své vědomosti o hospodářských zvířatech.
     - vyřeš následující hádanky a řešení si zapiš do sešitu pod nadpis Domácí a hospodářská zvířata:

zvířata

Dále si do sešitu připrav tabulku podle následujícího vzoru a doplň ji informacemi z učebnice Př ze str. 56, 57. Také si napiš, do jakých dvou skupin rozdělujeme domácí zvířata.

    živí se užitek pro člověka (maso, mléko, kůže, peří, práce, vejce, štětiny, apod.)
kur domácí všežravec maso, vejce
kachna      
husa      
prase      
tur      
ovce      
kůň      
koza      
králík      

Poznámky si doplň obrázky domácích zvířat. Nezapomeň si obrázky popsat.

 

Středa 27. 5.

Čj– Procvičování pravopisu zde vzory muž, stroj.

     - Učebnice str. 111/ 2, řešení najdeš zítra

Řešení z úterý učebnice str. 111/ 1 b)

Podst. jméno rod život. číslo pád vzor
cirkusy muž. než. mn. 1. hrad
Romanovi muž. živ. j. 3. pán
(s) podpisy muž. než. mn. 7. hrad
(milému) příteli muž. živ. j. 3. muž
Vaškovi muž. živ. j. 3. pán
podpisy muž. než. mn. 1. hrad
řediteli muž. živ. j. 3. muž
krotiteli muž. živ. j. 3. muž
(k) řediteli muž. živ. j. 3. muž
(se) lvy muž. živ. mn. 7. pán

M – Procvičování zaokrouhlování zde cvičení 3, 4.

     - Učebnice 3. díl str. 7 – přečti si růžový rámeček, str. 7/2 písemně

Řešení z úterý učebnice str. 7/ 4

a, 21 000 + 900 = 21 900                 b, 15 200 + 6 700 = 21 900         Knihkupec měl 21 900 učebnic

VL - řešení z pondělní tabulky je slovo KANONIZACE = svatořečení, prohlášení člověka za svatého.

 

Úterý 26. 5.

Čj – procvičování pravopisu - učebnice str. 111/ 1 b), napiš podle zadání

Řešení z pondělí učebnice str. 110/ a, b

Podst. jméno rod život. číslo pád vzor
buk muž. než. j. 1. hrad
luk žen. - mn. 2. žena
(na) buku muž. než. j. 6. hrad
suků muž. než. mn. 2. hrad
(v) suku muž. než. j. 6. hrad
ptáků muž. živ. mn. 2. pán
pták muž. živ. j. 1. pán
strom muž. než. j. 1. hrad
(na) stromě muž. než. j. 6. hrad
větví žen. - mn. 2. píseň
(na) větvi žen. - j. 6. píseň
(po) hnízdech stř. - mn. 6. město
(v)hnízdě stř. - mn. 6. město
(po) vajíčkách stř. - mn. 6. město

M Procvičuj si pamětné násobení mimo obor násobilky zde.

    - Učebnice 3. díl str. 7/ 3, 4, 6, cv. 3 a 6 kontrola na kalkulačce, řešení cv. 4 zítra

Pondělí 25. 5.

Čj- Procvičuj pravopis podstatných jmen podle vzorů pán hrad zde.

     - Učebnice str. 110/ 10 a), b), cvičení a) si napiš, řešení najdeš zítra.

M – Procvičuj zaokrouhlování zde cvičení 1, 2.

     - Učebnice 3. díl str. 7/ 1 na folii, zkontroluj na kalkulačce.

Vl – Připomeň si své znalosti v učebnici str. 21-23.

     - Vyzkoušej své vědomosti v následující tabulce, odpovědi si zapiš do sešitu (např. 1 A), kontrola příště.

1. Kdo získal Zlatou bulu sicilskou?

K) Přemysl Otakar I.

A) Václav II.

H) Václav III.

6. Poručníkem Václava II. se stal:

O) Záviš z Falkenštejna

U) Rudolf Habsburský

I) Ota Barniborský

2. Václav II. razil pražské groše v:

A) Kutné Hoře

E) Jihlavě

I) Praze

7. V českých zemích pasoval(a) rytíře:

Z) král

P) královna

M) biskup

3. Anežský klášter najdete v Praze:

C) na Žižkově

N) Na Františku

D) na Vinohradech

8. Václav III. byl zavražděn v/ve:

C) Staré Boleslavi

E) Znojmě

A) Olomouci

4. Václav I. těžil stříbro v:

A) Kutné Hoře

O) Jihlavě

K) Mělníku

9. Anežka Česká byla dcerou:

A) Václava III.

B) Přemysla Otakara II.

C) Přemysla Otakara I.

5. Rytíř na koni bojoval s:

K) mečem

E) sekyrou

N) dřevcem

10. Přízvisko Jednooký měl král:

E) Václav I.

A) Václav II.

O) Přemysl Otakar I.


 UČIVO OD 18. 05. DO 22. 05.

ANGLIČTINA

Hello! How are you? I hope that you´re fine!
Všechny vás moc zdravím a doufám, že se máte báječně! Posílám vám pro zkrácení času doma opět nějaké opakování. Tentokrát se podíváme na chlup zvířatům.
Podívej se v sešitě na slovní zásobu. Pro zopakování a poslech slovíček se podívej do odkazů (přidávám dva odkazy, je tam toho mnoho, i která jsme se neučili. Každé slovíčko si můžeš poslechnout, jak se řekne. Třeba budeš šikulka a naučíš se nějaká nová!)
Česky: Anglicky: husa: honk, honk: kachna: quack, quack: kočka: miaow: kohout: cock-a-doodle-doo: koza: baa, baa: kůň: neigh: osel: hee haw: ovce: baa, baa: pes ...
www.english-time.eu
https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-zvirata
Zvířata – Procvičování online, test, rozsáhlá sbírka příkladů. E-mailová adresa (ať Vám můžeme odpovědět) Prosím nezasílejte dotazy na prozrazení řešení úloh či na vysvětlení postupu.
www.umimeanglicky.cz
 
Můžeš se podívat, jak se se zvířátky popasoval Hurvínek:
Angličtina s Hurvínkem: Zvířata - Animals, Děti si v krátkých příbězích osvojí hravou formou anglická slovíčka a základní větná spojení.
www.ceskatelevize.cz
Dokonce v angličtině zvířátka dělají i trošku jiné zvuky:
 
It's a song for children describing the sounds that animals make. It is designed to help learn phonic patterns in English. This song was written and performed by A.J.Jenkins. Copyright 2010 A.J.Jenkins/KidsTV123: All rights reserved. This is an ORIGINAL song written in 2010 - any copying is illegal. For MP3s, worksheets and much more: http ...
www.youtube.com
 
Takže už umíme říci spoustu zvířat anglicky. Ale zvládneš podle anglických instrukcí přiřadit, kde které zvířátko žije?
(Zapni si zvuk a klikni na START. Poté vyslechni instrukce a přetáhni správné zvíře na správné místo)
Mezipředmětové vazby: Člověk a jeho svět Doporučený ročník: 3,4,5 Slovní zásoba: cat, sheep, bear, frog, dolphin, live in the house/farm/forest/sea…
www.english-time.eu
A poslední výzva. Zvládneš podle POSLECHU určit, které zvířátko zaznělo?
Poslech slovíček – specializované cvičení na nácvik výslovnosti slovíček. Téma můžete procvičit také v těchto cvičeních. Zvířata: mix. Překladatel: 1. úroveň
www.umimeanglicky.cz
Dokážeš dosáhnout na 4. štít v poslechu? Zkus to a pošli mi fotku, kam jsi nejdál došel na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
So goodbye for now and have a good time with english. See you soon.
 
 

 

Pondělí 18. 5.
Čj - Procvičuj si předpony vy-, vý- zde
     -
Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 108/ 2 na folii (říkej si např. 3. p. (ke) komu, čemu? k pytli jako ke stroji, napíši měkké i)
M – Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/ 14 a 16 na folii – řešení najdeš zítra
Vl – v tomto týdnu opět budeš mít vlastivědu jen jednou

Motivační video 1 zde Václav I.
Motivační video 2 zde Přemysl Otakar II.
Motivační video 3 zde Václav II.
Motivační video 4 zde Václav III.

- Přečti si v učebnici vlastivědy str. 22 a 23.
- Do sešitu si napiš nadpis Vznik českého království, vláda přemyslovských králů, opiš si a doplň podle učebnice následující text:

Přemysl Otakar I. získal roku _____ dědičný královský titul Z ______ b____ s____.
Za jeho vlády a vlády jeho syna V____________ zažívá země období rozkvětu, osidlují se i nové části krajiny.
Dcera Přemysla Otakara I. se jmenovala A______, založila A________ k________ pro chudé a nemocné lidi.
V r. 1989 byla prohlášena za s__________.
Přemysl Otakar II. – král ž ________ a z________ - území království zdvojnásobil.
Václav II. nechal razit p__________ g___________.
Poslední přemyslovský král V___________ zemřel bez dětí, byl zavražděn v O__________, rod Přemyslovců vymřel po m_____.

- Do sešitu Vl si zjisti význam následujících slov:
bula –
špitál –
dřevec –
naleziště stříbra pro ražbu pražského groše –

- Své poznámky si můžeš doplnit ilustrací rytíře z turnajů, popřípadě si nakresli a vyzdob erbem svůj štít.

Úterý 19. 5.
Čj- Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 109/4, připrav si tabulku se čtyřmi sloupky a připisuj podstatná jména - řešení najdeš zítra

pán hrad muž stroj
dva jedlíci v květu

MProcvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/ 17 na folii – řešení najdeš zítra
Řešení z pondělí učebnice 3. díl
str. 5 cv.14

na desetitisíce na tisíce
240 000 244 000
20 000 23 000
10 000 9 000
10 000 6 000
20 000 18 000
20 000 15 000

Při zaokrouhlování na desetitisíce je rozhodující číslice na místě tisíců.
Při zaokrouhlování na tisíce je rozhodující číslice na místě stovek.

str. 5 cv. 16

= =
=
= =

– Procvičuj si své znalosti: Přírodní společenstva zde, Společenstvo louky zde.
      -
Motivační video Ekosystémy naší přírody zde.
     
- V učebnici si přečti str. 56, 57 Živočichové v okolí lidských obydlí (opakování z předchozích ročníků).

Středa 20. 5.
Čj- Procvičuj si pravopis podle vzorů podstatných jmen zde
    -
Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 109/ 5, cvičení nejprve sám/sama připrav na folii a pak si nech některé věty nadiktovat od rodičů, staršího sourozence jako diktát - řešení najdeš zítra.

Řešení z úterý učebnice str. 109/4

pán hrad muž stroj
dva jedlíci v květu s dopisovateli v cíli
k vlkům na závody k holiči v koši
u doktora ke stromu od spisovatele na lívance
ke skladníkovi pod kabátem naši chalupáři na kolotoči
za zedníkem s náprstkem od bratrance ve čtverci
pro kamarády všemi hlasy k vítězům do pytle
na čápy do dřezu od lékaře z vápence
bez kanárka po úrazu před přáteli  

MProcvičuj si dělení se zbytkem zde
    
- Procvičuj si písemné dělení v učebnici 3. díl str. 5/ 19, nezapomeň na zkoušky – řešení najdeš zítra

Řešení z úterý učebnice str. 5/ 17

2 000 5 900 19 100 400 000 661 660
1 100 5 000 18 200 399 100 660 760
1 000 4 900 18 100 399 000 660 660
900 4 800 18 000 398 900 660 560
0 3 900 17 100 398 000 659 660


Čtvrtek 21. 5.
Čj - Dnes si pohraj s hádankami v učebnici str. 109/ 6, cvičení si připrav na folii, pak si vyber čtyři hádanky, které si Ti líbí. Přepiš je a doplň je ilustrací - řešení najdeš zítra.

Řešení ze středy učebnice str. 109/ 5
Můj záhonek zarostl pýrem. S každým plevelem se musí bojovat. Vyplela jsem záhon. Rozkvetlá růže si oddychla, pivoňka se rozvoněla. Na záhonu se nejvíc daří petrželi a tykvi. Nad záhonkem poletují motýli. Ale čmelákům se líbí v jeteli. Na vysoké větvi zpívají kosi. Záhon u plotu se červená jahodami. Naši psi je pomáhají sklízet. Jahody jsou pochoutkou pro kosy. Marně je Bára vyhání.

M - Řešení ze středy učebnice str. 5/ 19

74 125 (zb. 3) 84 558 (zb. 7)
94 799 (zb. 2) 89 224 (zb.3)

Pátek 22. 5.

ČjOpět si pohrajeme s češtinou v učebnici str. 110/ 11 – vymysli své říkanky, při vymýšlení musíš zachovat tvar slovních spojení. Své básně mi ofoť a pošli na můj e-mail do konce příštího týdne.

Řešení ze čtvrtka učebnice str. 109/ 6

Zlatá koule, zlatý míč, když se ztratí, den je pryč. (slunce)
Čtyři bratři u stolu, pátý sedí na rohu. (prsty na ruce)
Když přijdeš, má to oči, když odejdeš, nemá to oči. (zrcadlo)
Tenká panenka na špičce tancuje, čím déle tancuje, tím je menší. (pastelka)
Sedí pán v dubí, kloboukem se chlubí. (hříbek)
Vyskočí ze země, utíká. K moři doběhne veliká. (řeka)
Mihla se, zmizela, už tu není zvědavá mašlička na kamení. (ještěrka)
Zelená kniha, na listu list, sto roků vítr bude je číst. (lípa)

M – Výpočet obvodu trojúhelníku součtem stran: Výukové video 1 zde, výukové video 2 zde
    
- Geometrie obvod trojúhelníku učebnice 2. díl str. 46/ 1,2,3

 


 UČIVO OD 11. 05 DO 15. 05.

Španělština:

špan

špan2

 

 

Pondělí 11. 5.

Čj – Procvičování vzoru muž: učebnice str. 106/ 7 – řešení zítra.
– Procvičování pamětného počítání v jednoduchých slovních úlohách zde 3. a 4. cvičení
      -
Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/9, 10, 11 – řešení zítra.

Vl + PčMotivační video Růst měst ve 13. stol. zde,
                                          Přemysl Otakar I. zde,
                                          Anežka česká zde.
            
- V učebnici si přečti str. 21.
            
- Vytvoř si model rotundy nebo hradu z krabiček, námět najdeš zde.
Vzhledem k tomu, že je učiva tentokrát o něco víc, budeš mít Vl tento týden jen jednou.

Úterý 12. 5

Čj – Procvičování vzorů zde.
     -
Dnes si procvičíš pravopis přítomného času u sloves: učebnice str. 106/ 9 na folii

Řešení str. 106/ 7:
Starosta projednal s oběma staviteli (muži) stavbu nové samoobsluhy. Všichni cvičenci (muži) nastoupili i se svými cvičiteli (muži). Lesy byly po ránu plné houbařů (mužů). Osada chatařů (mužů) se jmenuje Na Výsluní. Redakce novin uspořádala besedu s mladými dopisovateli (muži). Oskar má rád sladké, chtěl by být cukrářem (mužem). Musíš jít tento týden k holiči (muži).

M – Procvičuj si příklady se závorkou v učebnici 3. díl str. 4/12 kontrolu si proveď na kalkulačce – řešení zítra.

Řešení 3. díl str. 4/ 9, 10, 11
cv. 9: 200 300 < 300 002 < 300 020 < 300 200 < 302 000 < 320 000
cv. 10: 384 400 km
cv. 11:
45 902 = 4 . 10 000 + 5 . 1 000 + 9 . 100 + 0 . 10 + 2 . 1
1 166 374 = 1 . 1 000 000 + 1 . 100 000 + 6 . 10 000 + 6 . 1 000 + 3 . 100 + 7 . 10 + 4 . 1
507 831 = 5 . 100 000 + 0 . 10 000 + 8 . 100 + 3 . 10 + 1 . 1
370 209 = 3 . 100 000 + 7 . 10 000 + 0 . 1 000 + 2 . 100 + 0 . 10 + 9 . 1

– Motivační video Bylinky, Sklizeň ovoce, Zelenina
      - Přečti si v učebnici str. 54 a 55 Rostliny v okolí lidských obydlí (opakování 2. ,3. třídy).
      - Do sešitu si napiš nadpis Rostliny v okolí lidských obydlí a napiš odpovědi k sovičce č. 1 a uveď příklady, můžeš doplnit obrázky. Dále si překresli zelený graf ze str. 55 a ke každé skupině nakresli jeden obrázek.

Středa 13. 5.
Čj – Procvičování vzoru muž: učebnice str. 107/ 10 na foliiřešení zítra.
Řešení str. 106/ 9:
Vzhledem k tomu, že jsi doplňoval/a pouze slovesa v přítomném času, musíš mít všude měkké i,í.
M – Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/13 kontrolu si proveď na kalkulačce – řešení zítra. Řešení 3. díl str. 4/12
360       300        660       960
640       600     1 000       750

Čtvrtek 14. 5.
Čj – Procvičování vzoru stroj: učebnice str. 108/ 1b vypiš si slova – řešení zítra.             Řešení str. 107/ 10:
Podívej se na skloňování na str. 104 - pane hlasateli (muži), páni hlasatelé (obyvatelé), pane žadateli (muži), páni žadatelé (obyvatelé), pane poslanče (otče), páni poslanci (muži), můj milý bratranče (otče), moji milí bratranci (muži), zlobivý chlapče (otče), zlobiví chlapci (muži), vítězný jezdče (otče), vítězní jezdci (muži), neukázněný chodče (otče), neukáznění chodci (muži)

M - Řešení str. 5/ 13: a, 1 370 685, b, 975 319, c, 502 406

Pátek 15. 5.

Čjdnes mi napiš dopis (na papír a ručně, nezapomeň na náležitosti dopisu), ve kterém mi popíšeš, co ti pobyt v době karantény přinesl dobrého. Jistě najdeš i na této situaci něco pozitivního, co by tě v běžném režimu třeba nepotkalo, nemohl/a bys zažít a dělat. Ofocený dopis mi pošli na e-mail.
Řešení str. 108/ 1b:
o jitroceli (6. p.), s jitrocelem (7. p.), známe jitrocel (4. p.), z jitrocele (2. p.), proti kašli (3. p.), jitrocel (1. p.), v jeteli (6. p.), roste svízel, svlačec, pryšec, vratič (1. p.)

M – video s postupem rýsování zde – čtverec
     -
Procvičuj si konstrukci čtverce na volný list papíru (rozměry si zvol sám/ sama), postup máš také ve své učebnici 2. díl str. 43. Narýsované čtverce mi ofoť a pošli na e-mail.

 


 

 

UČIVO OD 04.05. DO 08. 05.

 

 

ANGLIČTINA
Všechny vás moc zdravím. Doufám, že se máte dobře a těšíte se do školy (já už strašně moc).
Posílám vám další opakování. Tentokrát se podíváme na zoubek barvičkám a zopakujeme části těla.
Koukni se na slovní zásobu do sešitů.
Procvič si barvy i slovní zásobu tělo na pracovních listech:
(Doplň chybějící písmena názvů barev, poté vybarvi mráčky předepsanou barvou.)
(Napiš správné slovíčko k jednotlivým částem těla)
 
Procvičovat můžeš i na následujících odkazech na online cvičení. Zkus je vždy víckrát, obsah se po znovunačtení stránky mění:
Přiřaď k sobě barvu její název. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Zkontroluj . OK
zsbcupice.cz

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/14.body/body1.htm

 
Přiřaď slovo ke správnému obrázku. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Vlož odpověď . arm
zsbcupice.cz

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/10.face/face1.htm

Přiřaď obrázek ke správnému slovu. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Zkontroluj . ears
zsbcupice.cz
Výslovnost slovíček si můžeš zopakovat v písních:
 
It's a rainbow colors song. Written and performed by A.J. Jenkins. Copyright 2010 A.J.Jenkins/KidsTV123: All rights reserved. This is an ORIGINAL song written in 2010 - any copying is illegal. For free MP3s, worksheets and much more: http://www.kidstv123.com Kids songs song for children Chords: CGC X2 CF FC CG GF FC CGC
www.youtube.com

https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 
Get the Super Simple App for iOS! http://apple.co/2nW5hPd Sing along with this super simple version of the classic kids song, "Head Shoulders Knees and Toes." This version is a little faster than our "Learn It" version of the Head Shoulders Knees and Toes song, but still gently paced for young learners. Listen to Super Simple Songs on Spotify ...
www.youtube.com
 
Když budeš mít vše pořádně zopakované, můžeš vyzkoušet "Monster challenge" ("Obluďácká výzva"). Napíši vám zde popis obludy a vy se jí pokusíte nakreslit. Nejdříve si popis přečti a pak si vezmi pastelky a obludu podle popisu nakresli. Svým obrázkem se mi můžeš pochlubit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
MONSTER CHALLENGE
There is a monster. Her name is Kiki and she is tall. She has got long green body. She´s got three long legs with small feet. One foot is red, one foot is pink and one foot is orange. Kiki is happy because she´s got 2 black and short arms with big black hands.
Her head is small with colour of the body. She has got long blue hair.
Her nose is small, but her eyes and mouth is big. Eyes are yellow. She hasn´t got ears.
 
Posílám vám všem pozdravy a těším se na vás.
Kačka K.

 

 

Pondělí 4. 5.

Čj– procvičování přiřazování ke vzorům podstatných jmen rodu mužského zde Hmyzí cvičiště.
   
- Procvičování vzorů a tvarů podstatných jmen v učebnici str. 105/ 3 na folii – řešení zítra.
   
- Vymysli i věty podle zadání pod cvičením.
M – procvičování pamětného počítání zde 5. cvičení
    
- Procvičuj si písemné sčítání v učebnici 3. díl str. 3/ 3 – řešení zítra.
Vl + Vv – Motivační videa Kosmova kronika a Románský sloh
              -
Přečti si učebnici str. 18 a 19 a do sešitu pod nadpis Románský sloh napiš odpovědi na otázky 19/1, 2, 3. Pod výpisky si nakresli podle učebnice sdružené románské okno, doplnit poznámky můžeš i obrázkem rotundy.
             
- Zahraj si na písaře (do sešitu): zvol si iniciálu a barevně ji vyzdob, nápady najdeš zde.

Vzhledem k tomu, že je učiva tentokrát o něco víc, budeš mít Vl tento týden jen jednou.

Úterý 5. 5.

Čj – procvičování životnosti podstatných jmen rodu mužského zde
    
- Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzoru muž- učebnice str. 105/ 4a) řešení zítra.

Řešení str. 105/3:

vzor 1. p. č. mn. 4. p. č. mn. 7. p. č. mn.
hrad sraz srazy srazy se srazy
muž stavitel stavitelé stavitele se staviteli
hrad dopis dopisy dopisy s dopisy
město pero pera pera s pery
píseň postel postele postele s postelemi
muž dravec dravci dravce s dravci
město dílo díla díla s díly
muž učitel učitelé učitele s učiteli

M– procvičování pamětného počítání zde cvičení 6
    -
Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/4, 5, 6 (čísla ve cvičení 4 si přečti nahlas) – řešení zítra.

Řešení str. 3/ 3
a, 19 595                  d, 74 327
b, 193 618                e, 33 366
c, 36 592                  f, 214 406

PŘ + Pč – Jistě jste si našli čas na výlet do přírody a možná jste pozorovali nějaké živočichy.

Poznáš je podle popisu? Své odpovědi napiš do sešitu a doplň je obrázkem živočicha.

 

1. Je to velký, dobře známý pták s bílým peřím, černými letkami, červeným zobákem a nohama. Létá pomalu krouživým letem. Loví žáby, rybky, hady, drobné savce a větší hmyz. Proto žije v blízkosti vod a zamokřených luk. Často hnízdí na stožárech, komínech, stromech. Hnízda jsou mohutné stavby z větví. Je to pták tažný. Je to _____.

2. Je to živočich, savec asi 20 cm velký s dlouhým ocasem. Je hojný v parcích a bohatých smíšených lesích. Velmi obratně šplhá po kmenech stromů, skáče po větvích a ocas používá jako kormidlo. Zbarvení srsti může být rezavé až černé. Živí se semeny, plody, houbami, hmyzem, ptačími vajíčky. Na podzim si dělá zásoby oříšků a semen stromů. Zimu nepřespává. Je to ___.

3. Je to živočich, obojživelník. Tělo je pokryto hnědou bradavičnatou kůží, která vylučuje jedovaté látky, břicho má však šedé. Oči mají zlatou barvu. Vajíčka jsou ve vodě v rosolovitých provazcích až několik metrů dlouhých. Dospělý jedinec loví hlavně v noci hmyz, plže, pijavky a pavouky. Zimuje v úkrytu na souši. Je to ___.

- Přečti si v učebnici str. 52 a do sešitu napiš odpovědi na otázky u sovy 6, 7, 7
- Můžeš si vyrobit ptačí závěs – zde máš inspiraci.

Středa 6. 5.

Čj– Procvičování vzoru muž - učebnice str. 106/ 5 – řešení najdeš zítra.

Řešení str. 105/ 4a): Četli jsme článek o významných spisovatelích (mužích). Poslali mě k panu řediteli (muži). Dnes jsem napsal dva dopisy (hrady). V obchodě měli vystavena různá pera (města). Na obou postelích (písních) byly vyšívané polštáře. V zoo jsme obdivovali mohutné dravce (muže). Na výlet jsme se vydali s našimi přáteli (muži). Žáci si vypravovali o novém učiteli (muži). Rodiče žasli nad našimi výtvarnými díly (městy). Poprvé jsem viděla živého úhoře (muže). Na horním toku Jizery budou opraveny všechny splavy (hrady).

M – procvičování pamětného počítání v jednoduchých slovních úlohách zde 1. a 2. cvičení
    
- Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/7 – řešení zítra.

Řešení 3. díl str. 4/4, 6
cv. 4: 1. Moskva, 2. Londýn, 3. Berlín, 4. Řím, 5. Paříž, 6. Vídeň
cv. 6: a, 4 000, b, 400 000, c, 40 000, d, 4 000 000

Čtvrtek 7. 5.

Čj– vzhledem k tomu, že se v současné době jistě více díváš na televizi, chtěla bych, aby sis vybral/a jeden příběh nebo pohádku, který tě zaujal a napsal/a mi jeho obsah. Návodem Ti může být cvičení v učebnici na str. 103/8 (rámeček). Nejprve si však přečti i úvodní text na stránce a cvičení 1 a 2. Při psaní se vyvaruj opakování stále stejných výrazů, sloves. Ofocený text i s osnovou mi pošli na e-mail. Budu se těšit.

Řešení str. 106/ 5

pán, bez pána jedlík, krokodýl, červ, jestřáb, lín, motýl
muž, bez muže dobyvatel, hráč, hasič, brankář, hroznýš, bratranec

M – video s postupem rýsování zde – obdélník
    
- Procvičuj si konstrukci obdélníku na volný list papíru (rozměry si zvol sám/ sama), postup máš také ve své učebnici 2. díl str. 43. Narýsované obdélníky mi ofoť a pošli na e-mail.

Řešení 3. díl str. 4/7    -   6 207, 177, 23 509, 58 110, 61 888, 47 539

Pátek 8. 5.
Zjisti, proč je 8. května státní svátek. Řešení si napiš do sešitu vlastivědy.

 


 

UČIVO OD 27. 04. DO 30. 04.  

Španělština 
Procvičovat slovíčka první lekce na kartičkách i písemně. Hrát hru na str. 9.

Pondělí 27. 4.

Čj – seznámíme se se vzorem muž: Učebnice str. 104/1 b - řešení zítra     Procvičuj zde
M - procvičování písemného násobení dvojciferným činitelem     Procvičuj zde
Vl – Motivační video – odkaz 1 Svatý Vojtěch, Kosmas
     -
Motivační prezentace – zde Život za vlády prvních Přemyslovců
    
- přečti si v učebnici str. 18.

Úterý 28. 4.
Čj – procvičování skloňování vzoru muž. Učebnice str. 104/2 na folii
Řešení 104/1 b:
král        r. muž. životný                 vzor muž
přítel      r. muž. životný                 vzor muž
vladař    r. muž. životný                 vzor muž
kupce    r. muž. životný                 vzor muž
stavitel  r. muž. životný                 vzor muž

M - procvičování písemného násobení dvojciferným činitelem    Procvičuj zde

Středa 29. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů pán, hrad zde:
M – zopakujeme si zápis, čtení a porovnávání velkých čísel učebnice 3. díl -  str. 3/1,2

Čtvrtek 30. 4.
Projekt čarodějnicepřiprav si dva čisté papíry na zpracování projektu.
Na první papír vyřeš a přepiš následující názvy pohádek,  početní úlohy.
Na druhý papír si nakresli myšlenkovou mapu a podle pokynů doplň.
Také si můžeš vyrobit nebo nakreslit svou čarodějnici.
Inspirovat se můžeš zde.
Z práce na projektu mi pošli opět fotografie. Už se moc těším.J

Vyřešíš názvy pohádek a příběhů o čarodějnicích?

LÁMA ČAĚJNICEROD                          _____________________________

ZELKOUNÝ MECĚŠ                             _____________________________

SMRTELNÁNE TTAE                           _____________________________

NAEZPRINC EZ MNALEJ                     _____________________________

ROČANIDĚJCE ŠLOUKO VINPONÉ      _____________________________

PEROVÁNÍK LOUPCHAKA                   _____________________________

VKADÍ AN ŠTĚTIKO                             _____________________________

KASHURNĚ A DEMS PAKŮSLTRÍ         _____________________________

 
Početní úlohy:
Čarodějnice letí na sraz. Občas dělá zastávky, aby si odpočinula. Kolik kilometrů uletěla?

124 + (5 . 8) + (200 – 50) + (9 . 4) = _________

Naše čarodějnice si neumí spočítat, kolik jí je roků. Pomoz jí.

100 000 :10 – 9 000 – (250 . 2) =

Myšlenková mapa Čarodějnice – do myšlenkové mapy napiš, nakresli: potřeby (podstatná jména), vlastnosti (přídavná jména), činnosti (slovesa), zvuky (citoslovce) a můžeš přidat pomocníky čarodějnice, recept na čarodějnický lektvar...

.mapa2

 

 

 

Nyní je čas na odpočinek po dobře vykonané práci, podívej se na pohádku zde 
nebo si můžeš zaskotačit v čarodějnickém tanci zde

             

  1. května - Státní svátek            

 


 

UČIVO OD 20. 04 DO 24. 04.

Angličtina - 
Tentokrát si zopakujeme a procvičíme dny v týdnu a měsíce v roce plus související slovní zásobu.
Společně ve škole nám to šlo skvěle, tak doufám, že jste ještě nestihli vše zapomenout a půjde vám to jako po másle.
Jako první si zopakujte dny v týdnu. Přikládám odkaz, pokud by vám materiály v sešitě nestačili:
Po zopakování a přečtení zajímavostí si můžete procvičit v jednoduchém PL:

Španělština: Procvičovat si barvy a abecedu, procvičovat psaní slov i podle diktátu písmen
Pondělí 20. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzoru hrad. Učebnice str. 101/4 vypracovat písemně (netvořit věty).
        Příklad: staleté duby (hrady) - zítra řešení 
        Procvičování ZDE

M - písemné násobení dvojciferným činitelem na folii. Učebnice str. 37/17 - tři  příklady.
      Kontrolu proveď na kalkulačce.
      Procvičování ZDE (vyber si násobení dvojciferným činitelem)
VL - Motivační video ZDE - vyhledej a přehraj si pověsti Břetislav a Jitka, Oldřich a Božena
    
- přečti si v učebnici str. 17 a do sešitu napiš nadpis Vznik českého státu, vláda přemyslovských knížat.
    
- Opiš si a doplň následující text podle učebnice:
Silný rod P_________vládl v Čechách od ___. století.
Dochází k upevňování k_______.
Za patrona české země je označován svatý V_______.
Podle pověsti čeká kníže Václav se svým vojskem v hoře ____________

Úterý 21. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů. Učebnice str. 101/6, vypracovat písemně - zítra řešení.
        Procvičování ZDE
Řešení 101/4: staleté duby (hrady), jeřáby (hrady) plné jeřabin (žen), krabice (růže) s počítadly (městy), poraněné klouby (hrady), ostré drápy (hrady), nové autobusy (hrady), těžké vozy (hrady), milé dopisy (hrady), vyžehlené ubrusy (hrady), překrásní pávi (páni), roztřepené rukávy (hrady), vypracované svaly (hrady), mohutné sloupy (hrady), se zkušenými detektivy (pány), s poštovními holuby (pány), výrazné nadpisy (hrady)
M – dnes si procvičíme řešení slovních úloh, udělej  zápis, výpočty a odpověď.
       Učebnice str. 37/15,16 - řešení zítra
       Procvičování ZDE
– Motivační videa – Ptáci - pěvci     Ptáci a život v jarním lese      Naši ptáci
        
Přečti si v učebnici str. 50, 51.
         Na straně 50 se nauč poznávat podle vzhledu živočichy.
         Do sešitu si napiš nadpis Ekosystém parku.
         Ze strany 51 vypracuj do sešitu odpovědi na otázky u soviček 1, 2 a 4 (napiš alespoň 4 okrasné byliny).

Středa 22. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů. Učebnice 102/8a písemně - řešení zítra
       
Procvičování ZDE
Řešení 101/6: Mirka sbírá hřiby (hrady). Ve filmu jsme viděli lvy (pány)a slony. Na staveniště přivezli dva jeřáby (hrady). Dřevorubci mají ostré pily (ženy). Jeřáby (hrady) jsou stromy (hrady), na kterých rostou jeřabiny. Náměstí je osvětleno novými lampami (ženami). Návštěvníci seděli na proutěných židlích (růžích). Fanoušci přivítali úspěšné atlety (pány).
M - písemné násobení dvojciferným činitelem na folii. Učebnice str. 37/17 - zbývající tři příklady.
Řešení 37/15:
52 – 25 = 27      25          27      1 125
                       . 45         .38      1 026
                     1 125     1 026      2 151             Autobusy mohly přivézt 2 151 návštěvníků.
Řešení 37/16:

2 . 12. 16 + 8 = 560              Pan Martínek spotřeboval 560 obkladaček (pokud žádnou nerozbil).

Čtvrtek 23. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů - ZDE
Řešení 102/8:
Moji milí kamarádi (páni)!. Udělám to rád pro své kamarády. Všichni kamarádi se mě zastali. S našimi kamarády je mi dobře. Cesta je lemována topoly (hrady). Bolí mě snad všechny zuby (hrady). Rybáři vysadili do chovného rybníka candáty a kapry. Candáti i kapři tam dobře prospívali. Orel uchopil kořist svými mohutnými drápy (hrady). V muzeu jsme si prohlíželi vystavené drahokamy (hrady). U Vondráčků mají v teráriu dva veliké plazy (pány). Unavené závodníky bolely všechny svaly (hrady).

M – matematické oříšky - učebnice str. 60/4,5,6, kontrola na deskách

VL - přečti si v učebnici str. 17 a do sešitu opiš a doplň následující text podle učebnice:
Z rodu Slavníkovců pocházel biskup V_______.
Do pověstí vstoupil příběh knížete O_______ a pradleny B________.
Prvním českým králem se stal V______, titul získal za statečnost v boji.
   
   -
Přečti si pověsti Oldřich a Božena, Břetislav a Jitka
       - Prověř si znalosti - křížovka

Pátek 24. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů ZDE a ZDE
M – zopakuj si převody jednotek délky ZDE


 

UČIVO OD 14. 04. DO 17. 04. 2020

Úterý 14. 04.
Čj – Učebnice str. 99/ 10 na folii, používej odůvodnění podle vzoru, řešení  ve středu 15. 4.
     - Procvičování pravopisu zde:
M – Procvič si písemné dělení v učebnici str. 36/13, řešení  ve středu 15. 4.
     - Procvičování sčítání a odčítání zde:
– Video 1 Jaro – život živočichů a rostlin I.
     - Video 2 Jaro – život živočichů a rostlin III.
     - Přečti si v učebnici str. 48, 49 a doplň si do sešitu následující.
Nadpis: Živočichové na loukách, přepiš si z učebnice jména všech živočichů ze str. 48, 49 a doplň podle vzoru následující tabulku, pod poznámky si nakresli nebo nalep do sešitu některé z živočichů.

Název živočicha Zařazení (bezobratlí, obratlovci, savci, ptáci, apod.) Čím se živí Zajímavost
saranče bezobratlí býložravá (rostliny) vydává vrzavé zvuky
čáp bílý obratlovci, pták žáby, hmyz, hadi tažný pták
atd.      
       

Středa 15. 04.
Čj – Skloňování vzoru hrad - učebnice str. 100/1c, d
     -
Připoměň si, jak určujeme životnost u podstatných jmen rodu mužského.
Řešení Čj str. 99/10

1. p. č. j. 1. p. č. mn. 5. p. č. mn. 4. p. č. mn. 7. p. č. mn.
pilot piloti piloti! piloty piloty
pták ptáci ptáci! ptáky ptáky
kouzelník kouzelníci kouzelníci! kouzelníky kouzelníky
doktor doktoři doktoři! doktory doktory
čáp čápi čápi! čápy čápy

M – Procvičuj si písemné počty zde sčítání: a zde odčítání:
Řešení str.36/13
878 (zb.2) 814 (zb.1) 463 (zb.1) 675 (zb.4) 958 (zb.1) 866 (zb.7)

Čtvrtek 16. 04.
Čj – Procvičuj si skloňování vzoru hrad na str. 100/2 ústně a sleduj koncovky vzoru a ostatních slov.
M - Procvičuj si zaokrouhlování zde:
Vl Motivační video Bořivoj a Ludmila zde
     - Motivační video Svatý Václav zde
     - Přečti si v učebnici str. 16.

Pátek 17. 04.
Čj – procvičuj si skloňování podst. jmen rodu mužského podle vzoru hrad na folii v učebnici str. 100/2, nezapomeň na odůvodňování.
M – geometrie, přečti si v učebnici str. 49 Osová souměrnost a podle cv. 1 si vytvoř osově souměrné útvary.

 

 

 

 


 

UČIVO OD 06. 04. DO 08. 04. 2020

Španělština:

Opakování učiva tohoto šk. roku podle prac. listu – otázky a odpovědi, pokyny

Angličtina pro čtvrťáky: (vloženo 7. 4.)  

Hello pupils. I miss you all. 
Posílám vám cvičení na ovoce a zeleninu:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/5497
Tvým úkolem je cvičení si vyzkoušet, několikrát (nejlépe dokud nebudeš mít žádnou chybu). 
Nakresli na papír, které ovoce a zelenina ve cvičení byla a k obrázkům napiš správná anglická slovíčka. Potom mi obrázek vyfoť/naskenuj a pošli na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 
A protože budou Velikonoce, podívej se na tohle:
https://youtu.be/4hfV3ubcnqM
Happy Easter!
 
Omlouvám se, dnes 7. 4. mi zmizel obsah předchozího učiva, dodávám zítřek, znovu od příštího týdne, zpětně na dotaz emailem. Přeji všem hezké Velikonoce.
Děkuji za pochopení.
 

Úterý 7. 4.

Čj – Procvičování pravopisu podle vzoru pán zde:
Zopakuj si skloňování a pravopis v učebnici na str. 96/2.
Učebnice str. 98/8a – procvičuj pravopis na folii - řešení středa 8. 4.
M - procvičuj písemné násobení dvojciferným číslem zde:

Přv – dlouhodobý úkol: začíná se nám probouzet příroda, při vycházkách bedlivě pozoruj život v přírodě a začni pomalu se sběrem rostlin, které si vylisuj pro svůj herbář. Květiny musí mít i kořeny. Pokud si nevzpomínáš, jak lisovat rostliny, najdeš návod v učebnici Čj na str. 58.
Také si prohlédni videa.  
Živočichové české přírody 
Vzácné rostliny na loukách 
Konec zimy – příroda
Konec zimy – živočichové a rostliny

 
Středa 8. 4.

Čj - Učebnice str. 99/9 – procvičuj si ústně

Řešení cvičení z Čj str. 98/8a
Za řekou jsme viděli tábořící trampy. (pány, 4. p.) Přivítali jsme milé hosty. (pány, 4. p.) Letos jsem už viděl dva čápy. (pány, 4. p.) V zoo jsem pozorovala veliké krokodýly. (pány, 4. p.) Se zkušenými detektivy (pány, 4. p.) probíhalo vyšetřování rychle. Zkušené horaly (pány, 4. p.)vánice nezaskočí. Nechala jsem si podepsat fotografie známými atlety. (pány, 7.p.) S mými dvěma kamarády jsme si domluvili odpolední výlet. (pány, 7. p.) Postavili jsme vysoké sněhuláky. (pány, 4.p.) V zoo mají dva lvy. (pány, 4. p.) Lvi (páni, 1. p.) stáli těsně u mříží a pávi (páni, 1. p.) nás vylekali svým křikem. Na slony (pány, 4. p.) jsem si dal pozor, stříkali totiž vodu až na moje kamarády. (pány, 4. p.)
M - Procvič si písemné sčítání zde:

Čtení - bajky. Zapamatuj si  poučení: Bajka O koni a lvu, bajka Lev, kočka a člověk.

Čtvrtek 9. 4. Velikonoční prázdniny

Pátek 10. 4. Velký pátek

Pondělí 13. 4. Velikonoční pondělí


Vlastivěda a přírodověda 30. 3. - 3. 4.

Vlastivěda 

– opakování učiva - ke kapitole Sámův kmenový svaz si nakresli obrázek, jak si představuješ avarského bojovníka. Možná Ti při kresbě pomůže motivační text: Avaři nosili vlasy v horní části hlavy vyholené a v dolní splétané do dvou copů zdobených v týle sponami či stuhami. Byli „srostlí“ se svými koňmi, připadali proto Slovanům jako obři – i když zřejmě měřili v průměru 160 cm. Čepele jejich šavlí byly zakřivené proto, aby způsobovaly větší řezné rány. Avaři pomohli Středoevropanům rozšířit chov husí. (S. Jarolímková Co v učebnicích nebývá aneb Čeští panovníci, jak je (možná) neznáte.)

- Přečti si ještě jednou v učebnici kapitolu Naše nejstarší minulost v pověstech na str. 11. Do sešitu si napiš nadpis Naše minulost v pověstech, v knize nebo na internetu si vyhledej pověst o příchodu praotce Čecha na horu Říp a zapiš si do sešitu památnou větu, kterou pronesl praotec Čech, když sestoupil z hory Říp. Doplň sešit obrázkem k pověsti. Video zde: 

Přírodověda

Do sešitu Přv si nakresli nebo nalep obrázek vrabce a doplň k němu nejdůležitější informace: popis (pokrytí těla, barva, velikost), rozšíření, způsob života, potrava, rozmnožování, zajímavost (informace vyhledej v encyklopedii nebo na internetu.
N
apř. zde 1 a zde 2.
Motivační video 1
Motivační video 2
Poznávání živočichů na louce 
Prezentace – Živočichové na poli
Poznávání živočichů a opakování

 

 

 

 

 

Pomůcky pro 4. třídu:

penál: 2 pera (ne propisky ani gumovací), tužky č. 1, 2, 3 (ořezané), ořezávátko, krátké pravítko,

střihající nůžky, sada pastelek, tuhé lepidlo, guma

sešity: 5 ks sešit 523, 4 ks sešit 524, 1 ks nelinkovaný sešit 520, 2 ks sešit 444,

linkovaná podložka do sešitu A5 (podepsané)

1 ks rychlovazače A4 + 20 ks eurofolií

2 ks folií  A5 a 1 ks folie A4 do učebnic na psaní (podepsané)

notýsek na úkoly, blok pro osobní potřebu

2 pravítka (1 trojúhelník s ryskou, 1 rovné), kružítko, vhodné obaly na učebnice a sešity

Věci na Vv a Pč do kufříku: igelitová podložka, vodové barvy, temperové barvy (základní sada), umělohmotný kelímek na vodu, štětce (kulaté i ploché), hadřík, tuš, kelímek na vodu, malé lepidlo (Herkules), pracovní oděv

Věci na Tv: kraťasy, tričko, sportovní obuv do tělocvičny (bílá podrážka) i na ven