Vážení rodiče, milí žáci,
vítám Vás ve 4. třídě a přeji Vám v tomto školním roce mnoho úspěchů.
Hodně štěstí. Vaše třídní učitelka Jana Nováková.
jana.novakova@2zs-sokolov.cz
tel: 352 324 050
Konzultační hodiny každý čtvrtek od 13. 30 do 14. 00 h. Na konzultaci se objednejte předem. Děkuji.
Informace pro rodiče a návštěvy školy:
Při vstupu kontaktujte dohledovou službu. Na Vaše předem domluvené schůzky v době od 7. 30 do 15. 00 hodin Vás bude doprovázet dohledová služba, která sídlí v místnosti proti hlavnímu vchodu v přízemí školy. Dohledová služba Vás bude doprovázet po celou dobu Vaší návštěvy ve škole. V případě, že dohledová služba je zaneprázdněna, nebo se věnuje jiné návštěvě, musíte vyčkat u hlavního vchodu jejího příchodu. Bez dohledové služby není vstup do školy dovolen. Předem neohlášené návštěvy nebudou do školy vpuštěny.
Omlouvání žáků
Nemůže-li se žák zúčastnit vyučování z důvodů, které nemohl předem předvídat, je zákonný zástupce nezletilého žáka povinen DOLOŽIT do 3 KALENDÁŘNÍCH dnů od POČÁTKU nepřítomnosti důvody nepřítomnosti a to tím, že ho osobně omluví u třídního učitele, zatelefonuje třídnímu učiteli nebo omluvenku doručí na e-mailovou adresu třídního učitele (informace jsou zveřejněny v žákovské knížce) nebo zatelefonuje na číslo 352 324 050 do kanceláře školy. Po skončení nemoci zapíše ZZ neprodleně omluvenku do Žákovské knížky. V případě odjezdu na dovolenou nebo jiné "plánované" absence delší než 2 dny, je nutné písemně zažádat o uvolnění z výuky. Formulář naleznete na stránkách naší školy. Tuto žádost předejte třídnímu učiteli.
Pomůcky pro 5. třídu
Sešity: 5 ks sešit č. 523, 5 ks sešit č. 524, 2 ks sešit č. 444, 2 ks sešit č. 440
Další pomůcky: linkované podložky do sešitu A4 – podepsané, 20 ks eurofólií, 2 ks fólie A5 do učebnice – podepsané, notýsek na úkoly, blok pro osobní potřebu, skicák A4, sadu barevných papírů, 20 ks čtvrtek A4, 1x trojúhelník s ryskou, 1 pravítko rovné, kovové kružítko s tuhami, vhodné obaly na sešity i učebnice.
Penál: 2 pera např. Tornáda, (ne gumovací pero), zmizík, propisku, tužky č. 1, 2, 3, ořezávátko, gumu, krátké pravítko, stříhající nůžky, sada pastelek, tuhé lepidlo.
Věci na VV a PČ: Igelit na lavici, vodové barvy, umělohmotný kelímek na vodu, štětce (ploché i kulaté), hadřík, tuš + kelímek, redispero, voskovky, modelína, lepidlo Herkules, temperové barvy (základní sada), pracovní oděv - vše v kufříku.
Věci na TV: Kraťasy, tričko, sportovní obuv na ven i do tělocvičny (bílá podrážka).
Do školy: Přezůvky se světlou podrážkou, podepsaný ručník.
Vše řádně podepsané i věci v penálu. Vloženo 4. 6. 2020
Herbáře a čtenářské deníky budete odevzdávat v září 2020. Nezapomeňte si doplnit záznamy. Do čtenářského deníku si vlep své projekty Velikonoce, Čarodějnice a své dopisy, které jste mi psali v době karantény.
Vysvědčení bude vydáno dne 26. 6. 2020 první vyučovací hodinu (od 8.00 do 8.45). Pro vysvědčení si mohou přijít všichni žáci. Žáci, kteří školu nenavštěvovali od 25. 5. 2020, resp. 8. 6. 2020, musí přinést čestné prohlášení. To je k dispozici na stránkách školy nebo u dohledové služby u vstupu z ulice Gorkého. Vloženo 17. 6. 2020
Ve středu 17. 6. od 13.00 do 15. 30 hodin se uskuteční konzultační hodiny, které budou sloužit k:
- úklidu šatních skříněk, (je nutné vrátit klíč od skříňky)
- vrácení učebnic (čeština, matematika 2., 3. díl, přírodověda, vlastivěda, čítanka)
- odnesení věcí, které mají děti ve třídě (sešity, kufřík, tělocvik, ručník)
Žádám Vás, abyste se v tomto termínu dostavili do naší třídy.
Děkuji. Vloženo 10. 6. 2020
V posledním týdnu školního roku se můžete věnovat doplňování zápisů do čtenářského deníku, vylepšování herbáře, četbě oblíbené literatury, sportovním aktivitám a úklidu školních věcí. Uvidíme se v pátek 26. 6. při rozdávání vysvědčení.
Těším se na vás.
UČIVO OD 15. 6. DO 19. 6.
Pátek 19. 6.
ČJ - Procvičuj pravopis podstatných jmen zde:
M – Úlohy na potrápení hlavičky zde:
Čtvrtek 18. 6.
ČJ - Procvičuj slovesa zde:
M – Procvič si násobilku zpaměti zde:
Středa 17. 6.
ČJ - Procvičuj slovní druhy zde:
M – Procvičuj zaokrouhlování čísel zde:
Úterý 16. 6.
ČJ -Procvičuj předpony a předložky zde:
M - Procvičuj písemné dělení zde:
Pondělí 15. 6.
ČJ – Procvičuj pravopis vyjmenovaných slov zde:
M– Procvičuj písemné násobení zde:
VL – Procvičuj si učivo zde:
UČIVO OD 8. 6. DO 12. 6.
Angličtina
Nejprve přiřaď názvy jednotlivých místnosti, v dalším cvičení doplň správně do vět místnosti. V posledním cvičení piš, zda je věta pravdivá (true) nebo nepravdivá (false)
https://images.app.goo.gl/ym1Q2n75jfviTcCf7
Pátek 12. 6.
ČJ – Procvičuj si podstatná jména zde:
M - Řešení oříšků v učebnici 2. díl 60/ 4, 5, 6, 7
Čtvrtek 11. 6.
Čj - Procvičuj si zde: pravopis.
Vl - Opakuj si s učebnicí str. 29.
- Do sešitu si narýsuj podle cvičení b časovou osu a vyznač podle zadání
Středa 10. 6.
Čj - Procvičuj si v učebnici str. 134/1 a), b) na folii
M- Procvičuj si v učebnici 2. díl str. 54/ 12, 15, 16
Úterý 9. 6.
ČJ - Procvičuj si v učebnici str. 133/1 g), h).
M - Procvičuj si v učebnici 2. díl str. 53/ 6, 8.
Př - Motivační video zde
- Motivační video 2 zde
- Přečti si v učebnici str. 62, 63, 64, 65, 66
- Do sešitu si napiš nadpis Ekosystém rybník.
- Přiřaď a vypiš do tabulky názvy ž. a r.:
- Ke každé skupině nakresli zástupce.
Živočichové | Rostliny | ||||
ryby | obojživelníci | plazi | ptáci | savci |
Pondělí 8. 6.
ČJ– Procvičování v učebnici str. 133 cv. 1 a), b), c).
M– Procvičování v učebnici 2. díl str. 53 cv. 1, 2, 3.
Vl - Motivační video zde Václav IV., přečti si v učebnici str. 28.
Upozornění:
Na základě nařízení vlády budou od středy 11. 3. 2020 škola a školní družina uzavřeny do odvolání! Obědy ve školní jídelně budou žákům automaticky odhlášeny. Další informace budou poskytovány prostřednictvím webových stránek školy a facebooku.
Veškeré informace týkající se učiva je možné konzultovat na adrese: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Informace pro žáky a rodiče:
Provozní doba kanceláře je v době od 7. 00 h do 12. 00 h. Možnost vyzvednutí dokumentů k ošetřovnému na dítě. K dispozici budou u dohledové služby u pana Šíby (vestibul od Jiskry) pro žáky, kteří nemají přístup na internet, pracovní listy z českého jazyka a matematiky k domácímu procvičování k vyzvednutí v době od 8. 00 h do 12. 00 h. Prosíme žáky, kteří mají na internet přístup, aby tuto informaci předali svým spolužákům.
Informace k docházce od 25. května:
Sraz žáků 4. A a 3. A je před budovou školy u nábřeží v 7. 50 h, odchod do školy v 7. 55 h.Před školou žák odevzdá vyplněné Čestné prohlášení, bez prohlášení není možný vstup do budovy školy. Prohlášení odevzdávají pouze 25. 5. 2020. Pokud se žák opozdí, bude před školou čekat pedagogický pracovník, který žáka odvede do třídy. Zákonný zástupce nevstupuje do budovy školy.
Konec výuky (dopoledních aktivit) bude denně v 11. 30 h. Žáci, kteří nechodí na oběd, budou ze školy odcházet samostatně domů. Ostatní budou odvedeni na oběd a po obědě odchází samostatně domů nebo do družiny (odpolední aktivity). Odchod z družiny bude vchodem u dohledové služby (u Jiskry). Napište, prosím, do notýsku, v kolik hodin bude žák odcházet domů.
S sebou budou mít žáci roušku na obličeji, náhradní v sáčku, kontrola před budovou školy, popř. štít. Školní aktovku se všemi učebnicemi a sešity (Čj, M - oba díly, Vl, Př), penál, ŽK a notýsek, blok. Z hygienických důvodů bude školní taška zůstávat ve škole, žáci si domů budou odnášet jen přezůvky, box od svačiny, lahev na pití – v batůžku. Dále si nosí čip na obědy, klíček od skříňky – jen na vyzvednutí přezůvek, skříňky se používat nebudou.
Alergikům může být, po doložení lékařské zprávy, zapůjčen štít. Nutno nahlásit třídní učitelce předem. Učivo angličtiny a španělštiny si žáci procvičují samostatně doma.
Platby za obědy
Vzhledem k tomu, že na účtech žáků jsou přeplatky, není nutno zasílat další peníze na obědy. Připomínáme, abyste nezapomněli zrušit platby na prázdniny. Přeplatky za obědy vám budou vráceny na účet na konci školního roku.
INFORMACE - OTEVŘENÍ ŠKOLY !!!!
Vážení rodiče,
na hlavní stránce školy jsou zveřejněny informace o podmínkách provozu naší školy na období od 25. května 2020. Žádám Vás tímto, abyste mi závazně do 13. 5. 2020 napsali na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., zda bude Váš syn/ Vaše dcera od pondělí 25. 5. chodit do školy. Pokud jste se rozhodli pro školní docházku, požaduji také informace o tom, zda bude chodit na obědy a popřípadě zůstávat na odpolední zájmové aktivity.
Děkuji Vám za spolupráci.
Vážení rodiče,
vzhledem ke složité situaci a neproběhlé třídní schůzce se na Vás obracím touto cestou se žádostí o odsouhlasení:
1) Mého rozhodnutí, že ani v příštím školním roce si žáci nebudou kupovat pracovní sešity. Důvody byly sděleny na třídní schůzce již ve 3. třídě.
2) Dále prosím o Vaše vyjádření k příspěvkům spolku Centrálka - SRPŠ, zda souhlasíte s převedením příspěvku do dalšího školního roku nebo si myslíte, že by se měl příspěvek vrátit.
Váš souhlas mi, prosím, zašlete na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nejpozději do úterý 28. dubna 2020.
Předem děkuji za spolupráci a pochopení.
Informace pro rodiče, jejichž děti navštěvují ZK:
V pondělí 8.6. si mohou zákonní zástupci vyzvedávat poplatky za zájmové kroužky v kanceláři školy v době 14 - 15 hodin.
UČIVO OD 1. 6. - 5. 6.
Pátek 5. 6.
Čj – sloh
Dnes si zahrajeme na redaktory. Napiš příběh do školního časopisu podle obrázkové osnovy. Nejprve si vypracuj osnovu příběhu – ke každému obrázku vymysli jeden bod osnovy. Pak vymysli nadpis příběhu a napiš příběh pro školní časopis. Napsaný příběh i s osnovou ofoť a pošli mi jej. J
M – Zopakuj si postup rýsování čtverce a obdélníka, načrtni si náčrtky:
A) Narýsuj čtverec ABCD se stranou │AB │= 45 mm.
B) Narýsuj obdélník KLMN se stranami │KL│ = 70 mm, │LM│ = 35 mm
Vl– Zopakuj si své vědomosti na PL str. 16/ 9, 10
Motivační video Karel IV. jako stavitel zde
V učebnici si přečti str. 26, 27
Do sešitu si napiš nadpis Český stát za vlády Lucemburků, opiš si a doplň následující text:
Jan Lucemburský se oženil s ____________________________________.
Padl v bitvě u___________________ ve Francii.
Pověstná jsou slova, která pronesl: „Toho bohdá nebude, aby _______________________.
Na jeho místo nastoupil jeho syn___________________, známý jako Karel IV.
Patřil k nejvýznamnějším českým panovníkům.
Za jeho vlády byla Praha největším městem ve _____________________________.
Založil roku 1348 v Praze první ____________________ ve střední Evropě.
Přezdívalo se mu _______________________________.
Karel IV. psal a mluvil kromě češtiny dalšími čtyřmi jazyky.
V přesmyčkách najdeš, kterými:
TINSLAKY, ISKYTAL, COUSZKYFRAN, MECNĚKY:
______________________________________________________________________________
Vypiš si z učebnice významné stavby a památky, které nechal postavit. Výpisky si doplň kresbou některé z památek.
Čtvrtek 4. 6.
Čj – procvičuj si vědomosti o podstatných jménech v učebnici str. 113
Řešení ze středy učebnice 112/8
Bratislava | žena | Vracím se z Bratislavy/ ženy. |
Mladá Boleslav | kost | Bydlím v Mladé Boleslavi/ kosti. |
Břeclav | kost | Vlak ujíždí k Břeclavi/ kosti. |
Doubrava | žena | To jsou děti z Doubravy/ ženy. |
Příbram | kost | Cíl našeho putování je v Příbrami/ kosti. |
Kašava | žena | Na prázdniny pojedu do Kašavy/ ženy. |
Vrchlabí | stavení | Z Vrchlabí/ stavení cestujeme do Krkonoš. |
Myjava | žena | Strýcova hájovna je nedaleko Myjavy/ ženy. |
Opava | žena | Dostal jsem dopis od Toma z Opavy/ ženy. |
Přibyslav | kost | Maminka se narodila v Přibyslavi/ kosti. |
Ostrava | žena | Bratr půjde studovat do Ostravy/ ženy. |
Př – V učebnici si přečti str. 58 a 59.
- Do sešitu si napiš nadpis Zvířata chovaná pro radost, domácí mazlíčci a nadepiš nebo vlep tabulku. Do tabulky doplň informace z učebnice, popř. encyklopedie
Pracuj s učebnicí: | pes domácí | kočka domácí |
užitek pro člověka | ||
živí se | ||
výrazně vyvinuté smysly | ||
Doplň z nabídky pod tabulkou typické znaky |
Nabídka: šelma psovitá, vidí a loví i v noci, zatažitelné drápy, samice je fena, loví skokem, loví ve smečkách, šelma kočkovitá, jejich příbuzný je král zvířat, doprovázejí slepce, jejich příbuzná je liška
- Pod tabulku si nakresli nebo nalep kostru kočky a napiš k jednotlivým částem kostry kočky jejich pojmenování.
M- Řešení ze středy učebnice str. 9/ 16, 17, 18
cv. 16 27 . (32 + 25 + 60) = 27 . 57 = 3 694 nebo 27 . 32 + 27 . 25 + 27 . 60 = 864 + 675 + 1 620 = 3 694
Paní učitelka vybrala 3 694 Kč.
cv. 17 (17 990 – 15 300) . 2 = 5 380 Rodiče ušetří 5 380 Kč.
cv. 18 4. 179 + 579 + 1 049 = 716 + 579 + 1 049 = 2 344 Zaplatili jsme 2 344 Kč.
5 000 – 2 344 = 2 656 Prodavač nám vrátil 2 656 Kč.
Upozornění – v některých učebnicích jsou jiná čísla, ale postup je stejný.
Středa 3. 6.
Čj – Procvičuj si Kvíz o podstatných jménech zde
- Učebnice str. 112/ 8 na folii
Řešení z úterý učebnice 112/5
tři kosi nebo tři kosové, služební psi, dva kosy, služební psy, povykují hoši, na rozpustilé hochy
M– Procvič si převody jednotek délky zde
- Učebnice str. 9/16, 17, 18 dodržuj postup: zápis, výpočet, odpověď
Řešení z úterý učebnice str. 8/11
936 | 315 | 580 (zb. 2) | 887 (zb. 2) | 804 (zb.2) |
491 (zb.2) | 1 860 | 4 274 (zb.1) | 1 076 (zb.2) | 870 (zb. 4) |
Španělština
Úterý 2. 6.
Čj – Procvičuj si pravopis vyjmenovaných slov po V – chytáky 1 zde
- Učebnice str. 112/ 5, připrav si cvičení ústně (rozmysli si pravopis) a pak si nech nadiktovat jako diktát, řešení najdeš zítra
M – procvičuj si zde Zvířata Severní Ameriky 1
- Učebnice str. 8/11, nezapomeň na zkoušky, řešení najdeš zítra
Vl– Zopakuj si své vědomosti na pracovním listu str. 15/5,6, str. 16/7,8.
Motivační video Jan Lucemburský zde
Motivační video Mládí Karla IV. zde
Motivační video Karel IV. po návratu do Čech zde
V učebnici si přečti str. 25 + str. 26 nahoře dočti 5 řádků
AJ - procvičuj si zde:
https://youtu.be/SUt8q0EKbms
Pondělí 1. 6. MDD
Dnes si odpočiň a užij si svůj svátek:
- pusť si svůj oblíbený film nebo pohádku
- popiš a nakresli svého oblíbeného hrdinu (můžeš ofotit a poslat)
- nakresli návrh, jak si představuješ dětské hřiště, na které by sis rád/a chodil/a hrát
- sestav si kostku a zahraj si
Řešení z pátku učebnice str. 112/ 4
Proti kašli je sirup z jitrocele. Mravenci zkoumají své okolí tykadly. V sobotu půjdu s přáteli na ryby. Dřevěný plot byl obrostlý černými bezy. V příslovích je uložena moudrost lidu. O nedělích a svátcích je zavřeno. V lesích už rostou houby. Pacient upadl do bezvědomí. Sokolník cvičí sokoly. Sokoli loví drobné živočichy. Jarka se vozí na saních. Válím sněhovou kouli. Bruslíte rádi? Na dvoře farmy stály dva vozy.
UČIVO od 25. 5. - 29. 5.
Pátek 29. 5.
Čj– procvičuj si zde pravopis podstatných jmen rodu mužského
- Učebnice str. 112/4 na folii, řešení najdeš v pondělí
Řešení ze čtvrtka učebnice str. 111/3
školními lavicemi, tabulemi, úkoly, povinnostmi
našimi poli, maminkami, koly, cvičiteli
rychlými automobily, vozy, koňmi, pštrosy
dlouhou chvíli, chůzi, košili
dobývat pařezy, území
spojené trámy, školy, okapy, provazy
naší školy, lípy, návštěvy, lampy
zvídavými nosy, opicemi, badateli, detektivy
sportovní obuví
M – Učebnice 2. díl str. 50/ 4,5 - rýsování kružnice a trojúhelníků
Čtvrtek 28. 5.
M - řešení ze středy učebnice str.7/2
a, (236 000+ 128 500) – 90 800 = 273 700
b, (371 520 + 86 219) – (371 520 - 86 219) = 172 438
c, 400 000 – 208 030 = 191 970
d, 68 000 + 145 600 = 213 600
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů zde souhrnné procvičování pán, hrad, muž, stroj
- Učebnice 111/3 písemně + ústně vymýšlet věty, řešení najdeš zítra
Řešení ze středy učebnice str. 111/2
Na hrázi rybníka rostou duby. Autobusy plné dětí vyjely do školy v přírodě. Vozy závodily v těžkém terénu. Půjdeme se ještě podívat na lední medvědy. Vážený příteli, buďte u nás vítán. Chlapci si hráli na indiány. Můj strýček patří mezi zkušené horaly. Barevní motýli poletovali nad loukami. Na výstavě jsou obrazy známých umělců. V tělocvičně pod bradly leží žíněnka. Hlídači se psy obcházeli továrnu. Náhrdelník s drahokamy se krásně třpytil. V červnu pojedeme s našimi učiteli na výlet. Vyšla nová kniha o významných badatelích.
Př – Zopakuj si své vědomosti o hospodářských zvířatech.
- vyřeš následující hádanky a řešení si zapiš do sešitu pod nadpis Domácí a hospodářská zvířata:
Dále si do sešitu připrav tabulku podle následujícího vzoru a doplň ji informacemi z učebnice Př ze str. 56, 57. Také si napiš, do jakých dvou skupin rozdělujeme domácí zvířata.
živí se | užitek pro člověka (maso, mléko, kůže, peří, práce, vejce, štětiny, apod.) | ||
kur | domácí | všežravec | maso, vejce |
kachna | |||
husa | |||
prase | |||
tur | |||
ovce | |||
kůň | |||
koza | |||
králík |
Poznámky si doplň obrázky domácích zvířat. Nezapomeň si obrázky popsat.
Středa 27. 5.
Čj– Procvičování pravopisu zde vzory muž, stroj.
- Učebnice str. 111/ 2, řešení najdeš zítra
Řešení z úterý učebnice str. 111/ 1 b)
Podst. jméno | rod | život. | číslo | pád | vzor |
cirkusy | muž. | než. | mn. | 1. | hrad |
Romanovi | muž. | živ. | j. | 3. | pán |
(s) podpisy | muž. | než. | mn. | 7. | hrad |
(milému) příteli | muž. | živ. | j. | 3. | muž |
Vaškovi | muž. | živ. | j. | 3. | pán |
podpisy | muž. | než. | mn. | 1. | hrad |
řediteli | muž. | živ. | j. | 3. | muž |
krotiteli | muž. | živ. | j. | 3. | muž |
(k) řediteli | muž. | živ. | j. | 3. | muž |
(se) lvy | muž. | živ. | mn. | 7. | pán |
M – Procvičování zaokrouhlování zde cvičení 3, 4.
- Učebnice 3. díl str. 7 – přečti si růžový rámeček, str. 7/2 písemně
Řešení z úterý učebnice str. 7/ 4
a, 21 000 + 900 = 21 900 b, 15 200 + 6 700 = 21 900 Knihkupec měl 21 900 učebnic
VL - řešení z pondělní tabulky je slovo KANONIZACE = svatořečení, prohlášení člověka za svatého.
Úterý 26. 5.
Čj – procvičování pravopisu - učebnice str. 111/ 1 b), napiš podle zadání
Řešení z pondělí učebnice str. 110/ a, b
Podst. jméno | rod | život. | číslo | pád | vzor |
buk | muž. | než. | j. | 1. | hrad |
luk | žen. | - | mn. | 2. | žena |
(na) buku | muž. | než. | j. | 6. | hrad |
suků | muž. | než. | mn. | 2. | hrad |
(v) suku | muž. | než. | j. | 6. | hrad |
ptáků | muž. | živ. | mn. | 2. | pán |
pták | muž. | živ. | j. | 1. | pán |
strom | muž. | než. | j. | 1. | hrad |
(na) stromě | muž. | než. | j. | 6. | hrad |
větví | žen. | - | mn. | 2. | píseň |
(na) větvi | žen. | - | j. | 6. | píseň |
(po) hnízdech | stř. | - | mn. | 6. | město |
(v)hnízdě | stř. | - | mn. | 6. | město |
(po) vajíčkách | stř. | - | mn. | 6. | město |
M – Procvičuj si pamětné násobení mimo obor násobilky zde.
- Učebnice 3. díl str. 7/ 3, 4, 6, cv. 3 a 6 kontrola na kalkulačce, řešení cv. 4 zítra
Pondělí 25. 5.
Čj- Procvičuj pravopis podstatných jmen podle vzorů pán hrad zde.
- Učebnice str. 110/ 10 a), b), cvičení a) si napiš, řešení najdeš zítra.
M – Procvičuj zaokrouhlování zde cvičení 1, 2.
- Učebnice 3. díl str. 7/ 1 na folii, zkontroluj na kalkulačce.
Vl – Připomeň si své znalosti v učebnici str. 21-23.
- Vyzkoušej své vědomosti v následující tabulce, odpovědi si zapiš do sešitu (např. 1 A), kontrola příště.
1. Kdo získal Zlatou bulu sicilskou? K) Přemysl Otakar I. A) Václav II. H) Václav III. |
6. Poručníkem Václava II. se stal: O) Záviš z Falkenštejna U) Rudolf Habsburský I) Ota Barniborský |
2. Václav II. razil pražské groše v: A) Kutné Hoře E) Jihlavě I) Praze |
7. V českých zemích pasoval(a) rytíře: Z) král P) královna M) biskup |
3. Anežský klášter najdete v Praze: C) na Žižkově N) Na Františku D) na Vinohradech |
8. Václav III. byl zavražděn v/ve: C) Staré Boleslavi E) Znojmě A) Olomouci |
4. Václav I. těžil stříbro v: A) Kutné Hoře O) Jihlavě K) Mělníku |
9. Anežka Česká byla dcerou: A) Václava III. B) Přemysla Otakara II. C) Přemysla Otakara I. |
5. Rytíř na koni bojoval s: K) mečem E) sekyrou N) dřevcem |
10. Přízvisko Jednooký měl král: E) Václav I. A) Václav II. O) Přemysl Otakar I. |
UČIVO OD 18. 05. DO 22. 05.
ANGLIČTINA
Česky: Anglicky: husa: honk, honk: kachna: quack, quack: kočka: miaow: kohout: cock-a-doodle-doo: koza: baa, baa: kůň: neigh: osel: hee haw: ovce: baa, baa: pes ...
www.english-time.eu
|
Zvířata – Procvičování online, test, rozsáhlá sbírka příkladů. E-mailová adresa (ať Vám můžeme odpovědět) Prosím nezasílejte dotazy na prozrazení řešení úloh či na vysvětlení postupu.
www.umimeanglicky.cz
|
Angličtina s Hurvínkem: Zvířata - Animals, Děti si v krátkých příbězích osvojí hravou formou anglická slovíčka a základní větná spojení.
www.ceskatelevize.cz
|
It's a song for children describing the sounds that animals make. It is designed to help learn phonic patterns in English. This song was written and performed by A.J.Jenkins. Copyright 2010 A.J.Jenkins/KidsTV123: All rights reserved. This is an ORIGINAL song written in 2010 - any copying is illegal. For MP3s, worksheets and much more: http ...
www.youtube.com
|
Mezipředmětové vazby: Člověk a jeho svět Doporučený ročník: 3,4,5 Slovní zásoba: cat, sheep, bear, frog, dolphin, live in the house/farm/forest/sea…
www.english-time.eu
|
Poslech slovíček – specializované cvičení na nácvik výslovnosti slovíček. Téma můžete procvičit také v těchto cvičeních. Zvířata: mix. Překladatel: 1. úroveň
www.umimeanglicky.cz
|
Pondělí 18. 5.
Čj - Procvičuj si předpony vy-, vý- zde
- Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 108/ 2 na folii (říkej si např. 3. p. (ke) komu, čemu? k pytli jako ke stroji, napíši měkké i)
M – Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/ 14 a 16 na folii – řešení najdeš zítra
Vl – v tomto týdnu opět budeš mít vlastivědu jen jednou
Motivační video 1 zde Václav I.
Motivační video 2 zde Přemysl Otakar II.
Motivační video 3 zde Václav II.
Motivační video 4 zde Václav III.
- Přečti si v učebnici vlastivědy str. 22 a 23.
- Do sešitu si napiš nadpis Vznik českého království, vláda přemyslovských králů, opiš si a doplň podle učebnice následující text:
Přemysl Otakar I. získal roku _____ dědičný královský titul Z ______ b____ s____.
Za jeho vlády a vlády jeho syna V____________ zažívá země období rozkvětu, osidlují se i nové části krajiny.
Dcera Přemysla Otakara I. se jmenovala A______, založila A________ k________ pro chudé a nemocné lidi.
V r. 1989 byla prohlášena za s__________.
Přemysl Otakar II. – král ž ________ a z________ - území království zdvojnásobil.
Václav II. nechal razit p__________ g___________.
Poslední přemyslovský král V___________ zemřel bez dětí, byl zavražděn v O__________, rod Přemyslovců vymřel po m_____.
- Do sešitu Vl si zjisti význam následujících slov:
bula –
špitál –
dřevec –
naleziště stříbra pro ražbu pražského groše –
- Své poznámky si můžeš doplnit ilustrací rytíře z turnajů, popřípadě si nakresli a vyzdob erbem svůj štít.
Úterý 19. 5.
Čj- Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 109/4, připrav si tabulku se čtyřmi sloupky a připisuj podstatná jména - řešení najdeš zítra
pán | hrad | muž | stroj |
dva jedlíci | v květu |
M – Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/ 17 na folii – řešení najdeš zítra
Řešení z pondělí učebnice 3. díl
str. 5 cv.14
na desetitisíce | na tisíce |
240 000 | 244 000 |
20 000 | 23 000 |
10 000 | 9 000 |
10 000 | 6 000 |
20 000 | 18 000 |
20 000 | 15 000 |
Při zaokrouhlování na desetitisíce je rozhodující číslice na místě tisíců.
Při zaokrouhlování na tisíce je rozhodující číslice na místě stovek.
str. 5 cv. 16
= | < | = |
< | = | > |
< | < | > |
> | = | = |
Př – Procvičuj si své znalosti: Přírodní společenstva zde, Společenstvo louky zde.
- Motivační video Ekosystémy naší přírody zde.
- V učebnici si přečti str. 56, 57 Živočichové v okolí lidských obydlí (opakování z předchozích ročníků).
Středa 20. 5.
Čj- Procvičuj si pravopis podle vzorů podstatných jmen zde
- Procvičování skloňování podle vzoru stroj – učebnice str. 109/ 5, cvičení nejprve sám/sama připrav na folii a pak si nech některé věty nadiktovat od rodičů, staršího sourozence jako diktát - řešení najdeš zítra.
Řešení z úterý učebnice str. 109/4
pán | hrad | muž | stroj |
dva jedlíci | v květu | s dopisovateli | v cíli |
k vlkům | na závody | k holiči | v koši |
u doktora | ke stromu | od spisovatele | na lívance |
ke skladníkovi | pod kabátem | naši chalupáři | na kolotoči |
za zedníkem | s náprstkem | od bratrance | ve čtverci |
pro kamarády | všemi hlasy | k vítězům | do pytle |
na čápy | do dřezu | od lékaře | z vápence |
bez kanárka | po úrazu | před přáteli |
M – Procvičuj si dělení se zbytkem zde
- Procvičuj si písemné dělení v učebnici 3. díl str. 5/ 19, nezapomeň na zkoušky – řešení najdeš zítra
Řešení z úterý učebnice str. 5/ 17
2 000 | 5 900 | 19 100 | 400 000 | 661 660 |
1 100 | 5 000 | 18 200 | 399 100 | 660 760 |
1 000 | 4 900 | 18 100 | 399 000 | 660 660 |
900 | 4 800 | 18 000 | 398 900 | 660 560 |
0 | 3 900 | 17 100 | 398 000 | 659 660 |
Čtvrtek 21. 5.
Čj - Dnes si pohraj s hádankami v učebnici str. 109/ 6, cvičení si připrav na folii, pak si vyber čtyři hádanky, které si Ti líbí. Přepiš je a doplň je ilustrací - řešení najdeš zítra.
Řešení ze středy učebnice str. 109/ 5
Můj záhonek zarostl pýrem. S každým plevelem se musí bojovat. Vyplela jsem záhon. Rozkvetlá růže si oddychla, pivoňka se rozvoněla. Na záhonu se nejvíc daří petrželi a tykvi. Nad záhonkem poletují motýli. Ale čmelákům se líbí v jeteli. Na vysoké větvi zpívají kosi. Záhon u plotu se červená jahodami. Naši psi je pomáhají sklízet. Jahody jsou pochoutkou pro kosy. Marně je Bára vyhání.
M - Řešení ze středy učebnice str. 5/ 19
74 125 (zb. 3) | 84 558 (zb. 7) |
94 799 (zb. 2) | 89 224 (zb.3) |
Pátek 22. 5.
Čj – Opět si pohrajeme s češtinou v učebnici str. 110/ 11 – vymysli své říkanky, při vymýšlení musíš zachovat tvar slovních spojení. Své básně mi ofoť a pošli na můj e-mail do konce příštího týdne.
Řešení ze čtvrtka učebnice str. 109/ 6
Zlatá koule, zlatý míč, když se ztratí, den je pryč. (slunce)
Čtyři bratři u stolu, pátý sedí na rohu. (prsty na ruce)
Když přijdeš, má to oči, když odejdeš, nemá to oči. (zrcadlo)
Tenká panenka na špičce tancuje, čím déle tancuje, tím je menší. (pastelka)
Sedí pán v dubí, kloboukem se chlubí. (hříbek)
Vyskočí ze země, utíká. K moři doběhne veliká. (řeka)
Mihla se, zmizela, už tu není zvědavá mašlička na kamení. (ještěrka)
Zelená kniha, na listu list, sto roků vítr bude je číst. (lípa)
M – Výpočet obvodu trojúhelníku součtem stran: Výukové video 1 zde, výukové video 2 zde
- Geometrie obvod trojúhelníku učebnice 2. díl str. 46/ 1,2,3
UČIVO OD 11. 05 DO 15. 05.
Španělština:
Pondělí 11. 5.
Čj – Procvičování vzoru muž: učebnice str. 106/ 7 – řešení zítra.
M – Procvičování pamětného počítání v jednoduchých slovních úlohách zde 3. a 4. cvičení
- Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/9, 10, 11 – řešení zítra.
Vl + Pč – Motivační video Růst měst ve 13. stol. zde,
Přemysl Otakar I. zde,
Anežka česká zde.
- V učebnici si přečti str. 21.
- Vytvoř si model rotundy nebo hradu z krabiček, námět najdeš zde.
Vzhledem k tomu, že je učiva tentokrát o něco víc, budeš mít Vl tento týden jen jednou.
Úterý 12. 5
Čj – Procvičování vzorů zde.
- Dnes si procvičíš pravopis přítomného času u sloves: učebnice str. 106/ 9 na folii
Řešení str. 106/ 7:
Starosta projednal s oběma staviteli (muži) stavbu nové samoobsluhy. Všichni cvičenci (muži) nastoupili i se svými cvičiteli (muži). Lesy byly po ránu plné houbařů (mužů). Osada chatařů (mužů) se jmenuje Na Výsluní. Redakce novin uspořádala besedu s mladými dopisovateli (muži). Oskar má rád sladké, chtěl by být cukrářem (mužem). Musíš jít tento týden k holiči (muži).
M – Procvičuj si příklady se závorkou v učebnici 3. díl str. 4/12 kontrolu si proveď na kalkulačce – řešení zítra.
Řešení 3. díl str. 4/ 9, 10, 11
cv. 9: 200 300 < 300 002 < 300 020 < 300 200 < 302 000 < 320 000
cv. 10: 384 400 km
cv. 11:
45 902 = 4 . 10 000 + 5 . 1 000 + 9 . 100 + 0 . 10 + 2 . 1
1 166 374 = 1 . 1 000 000 + 1 . 100 000 + 6 . 10 000 + 6 . 1 000 + 3 . 100 + 7 . 10 + 4 . 1
507 831 = 5 . 100 000 + 0 . 10 000 + 8 . 100 + 3 . 10 + 1 . 1
370 209 = 3 . 100 000 + 7 . 10 000 + 0 . 1 000 + 2 . 100 + 0 . 10 + 9 . 1
Př – Motivační video Bylinky, Sklizeň ovoce, Zelenina
- Přečti si v učebnici str. 54 a 55 Rostliny v okolí lidských obydlí (opakování 2. ,3. třídy).
- Do sešitu si napiš nadpis Rostliny v okolí lidských obydlí a napiš odpovědi k sovičce č. 1 a uveď příklady, můžeš doplnit obrázky. Dále si překresli zelený graf ze str. 55 a ke každé skupině nakresli jeden obrázek.
Středa 13. 5.
Čj – Procvičování vzoru muž: učebnice str. 107/ 10 na folii – řešení zítra.
Řešení str. 106/ 9:
Vzhledem k tomu, že jsi doplňoval/a pouze slovesa v přítomném času, musíš mít všude měkké i,í.
M – Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 5/13 kontrolu si proveď na kalkulačce – řešení zítra. Řešení 3. díl str. 4/12
360 300 660 960
640 600 1 000 750
Čtvrtek 14. 5.
Čj – Procvičování vzoru stroj: učebnice str. 108/ 1b vypiš si slova – řešení zítra. Řešení str. 107/ 10:
Podívej se na skloňování na str. 104 - pane hlasateli (muži), páni hlasatelé (obyvatelé), pane žadateli (muži), páni žadatelé (obyvatelé), pane poslanče (otče), páni poslanci (muži), můj milý bratranče (otče), moji milí bratranci (muži), zlobivý chlapče (otče), zlobiví chlapci (muži), vítězný jezdče (otče), vítězní jezdci (muži), neukázněný chodče (otče), neukáznění chodci (muži)
M - Řešení str. 5/ 13: a, 1 370 685, b, 975 319, c, 502 406
Pátek 15. 5.
Čj – dnes mi napiš dopis (na papír a ručně, nezapomeň na náležitosti dopisu), ve kterém mi popíšeš, co ti pobyt v době karantény přinesl dobrého. Jistě najdeš i na této situaci něco pozitivního, co by tě v běžném režimu třeba nepotkalo, nemohl/a bys zažít a dělat. Ofocený dopis mi pošli na e-mail.
Řešení str. 108/ 1b:
o jitroceli (6. p.), s jitrocelem (7. p.), známe jitrocel (4. p.), z jitrocele (2. p.), proti kašli (3. p.), jitrocel (1. p.), v jeteli (6. p.), roste svízel, svlačec, pryšec, vratič (1. p.)
M – video s postupem rýsování zde – čtverec
- Procvičuj si konstrukci čtverce na volný list papíru (rozměry si zvol sám/ sama), postup máš také ve své učebnici 2. díl str. 43. Narýsované čtverce mi ofoť a pošli na e-mail.
UČIVO OD 04.05. DO 08. 05.
Přiřaď k sobě barvu její název. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Zkontroluj . OK
zsbcupice.cz
|
https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/14.body/body1.htm
Přiřaď slovo ke správnému obrázku. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Vlož odpověď . arm
zsbcupice.cz
|
https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/10.face/face1.htm
Přiřaď obrázek ke správnému slovu. Klávesou F5 se ti načtou nové dvojice. Zkontroluj . ears
zsbcupice.cz
|
It's a rainbow colors song. Written and performed by A.J. Jenkins. Copyright 2010 A.J.Jenkins/KidsTV123: All rights reserved. This is an ORIGINAL song written in 2010 - any copying is illegal. For free MP3s, worksheets and much more: http://www.kidstv123.com Kids songs song for children Chords: CGC X2 CF FC CG GF FC CGC
www.youtube.com
|
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
Get the Super Simple App for iOS! http://apple.co/2nW5hPd Sing along with this super simple version of the classic kids song, "Head Shoulders Knees and Toes." This version is a little faster than our "Learn It" version of the Head Shoulders Knees and Toes song, but still gently paced for young learners. Listen to Super Simple Songs on Spotify ...
www.youtube.com
|
Pondělí 4. 5.
Čj– procvičování přiřazování ke vzorům podstatných jmen rodu mužského zde Hmyzí cvičiště.
- Procvičování vzorů a tvarů podstatných jmen v učebnici str. 105/ 3 na folii – řešení zítra.
- Vymysli i věty podle zadání pod cvičením.
M – procvičování pamětného počítání zde 5. cvičení
- Procvičuj si písemné sčítání v učebnici 3. díl str. 3/ 3 – řešení zítra.
Vl + Vv – Motivační videa Kosmova kronika a Románský sloh
- Přečti si učebnici str. 18 a 19 a do sešitu pod nadpis Románský sloh napiš odpovědi na otázky 19/1, 2, 3. Pod výpisky si nakresli podle učebnice sdružené románské okno, doplnit poznámky můžeš i obrázkem rotundy.
- Zahraj si na písaře (do sešitu): zvol si iniciálu a barevně ji vyzdob, nápady najdeš zde.
Vzhledem k tomu, že je učiva tentokrát o něco víc, budeš mít Vl tento týden jen jednou.
Úterý 5. 5.
Čj – procvičování životnosti podstatných jmen rodu mužského zde
- Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzoru muž- učebnice str. 105/ 4a) – řešení zítra.
Řešení str. 105/3:
vzor | 1. p. č. mn. | 4. p. č. mn. | 7. p. č. mn. | |
hrad | sraz | srazy | srazy | se srazy |
muž | stavitel | stavitelé | stavitele | se staviteli |
hrad | dopis | dopisy | dopisy | s dopisy |
město | pero | pera | pera | s pery |
píseň | postel | postele | postele | s postelemi |
muž | dravec | dravci | dravce | s dravci |
město | dílo | díla | díla | s díly |
muž | učitel | učitelé | učitele | s učiteli |
M– procvičování pamětného počítání zde cvičení 6
- Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/4, 5, 6 (čísla ve cvičení 4 si přečti nahlas) – řešení zítra.
Řešení str. 3/ 3
a, 19 595 d, 74 327
b, 193 618 e, 33 366
c, 36 592 f, 214 406
PŘ + Pč – Jistě jste si našli čas na výlet do přírody a možná jste pozorovali nějaké živočichy.
Poznáš je podle popisu? Své odpovědi napiš do sešitu a doplň je obrázkem živočicha.
1. Je to velký, dobře známý pták s bílým peřím, černými letkami, červeným zobákem a nohama. Létá pomalu krouživým letem. Loví žáby, rybky, hady, drobné savce a větší hmyz. Proto žije v blízkosti vod a zamokřených luk. Často hnízdí na stožárech, komínech, stromech. Hnízda jsou mohutné stavby z větví. Je to pták tažný. Je to _____.
2. Je to živočich, savec asi 20 cm velký s dlouhým ocasem. Je hojný v parcích a bohatých smíšených lesích. Velmi obratně šplhá po kmenech stromů, skáče po větvích a ocas používá jako kormidlo. Zbarvení srsti může být rezavé až černé. Živí se semeny, plody, houbami, hmyzem, ptačími vajíčky. Na podzim si dělá zásoby oříšků a semen stromů. Zimu nepřespává. Je to ___.
3. Je to živočich, obojživelník. Tělo je pokryto hnědou bradavičnatou kůží, která vylučuje jedovaté látky, břicho má však šedé. Oči mají zlatou barvu. Vajíčka jsou ve vodě v rosolovitých provazcích až několik metrů dlouhých. Dospělý jedinec loví hlavně v noci hmyz, plže, pijavky a pavouky. Zimuje v úkrytu na souši. Je to ___.
- Přečti si v učebnici str. 52 a do sešitu napiš odpovědi na otázky u sovy 6, 7, 7
- Můžeš si vyrobit ptačí závěs – zde máš inspiraci.
Středa 6. 5.
Čj– Procvičování vzoru muž - učebnice str. 106/ 5 – řešení najdeš zítra.
Řešení str. 105/ 4a): Četli jsme článek o významných spisovatelích (mužích). Poslali mě k panu řediteli (muži). Dnes jsem napsal dva dopisy (hrady). V obchodě měli vystavena různá pera (města). Na obou postelích (písních) byly vyšívané polštáře. V zoo jsme obdivovali mohutné dravce (muže). Na výlet jsme se vydali s našimi přáteli (muži). Žáci si vypravovali o novém učiteli (muži). Rodiče žasli nad našimi výtvarnými díly (městy). Poprvé jsem viděla živého úhoře (muže). Na horním toku Jizery budou opraveny všechny splavy (hrady).
M – procvičování pamětného počítání v jednoduchých slovních úlohách zde 1. a 2. cvičení
- Procvičuj si v učebnici 3. díl str. 4/7 – řešení zítra.
Řešení 3. díl str. 4/4, 6
cv. 4: 1. Moskva, 2. Londýn, 3. Berlín, 4. Řím, 5. Paříž, 6. Vídeň
cv. 6: a, 4 000, b, 400 000, c, 40 000, d, 4 000 000
Čtvrtek 7. 5.
Čj– vzhledem k tomu, že se v současné době jistě více díváš na televizi, chtěla bych, aby sis vybral/a jeden příběh nebo pohádku, který tě zaujal a napsal/a mi jeho obsah. Návodem Ti může být cvičení v učebnici na str. 103/8 (rámeček). Nejprve si však přečti i úvodní text na stránce a cvičení 1 a 2. Při psaní se vyvaruj opakování stále stejných výrazů, sloves. Ofocený text i s osnovou mi pošli na e-mail. Budu se těšit.
Řešení str. 106/ 5
pán, bez pána | jedlík, krokodýl, červ, jestřáb, lín, motýl |
muž, bez muže | dobyvatel, hráč, hasič, brankář, hroznýš, bratranec |
M – video s postupem rýsování zde – obdélník
- Procvičuj si konstrukci obdélníku na volný list papíru (rozměry si zvol sám/ sama), postup máš také ve své učebnici 2. díl str. 43. Narýsované obdélníky mi ofoť a pošli na e-mail.
Řešení 3. díl str. 4/7 - 6 207, 177, 23 509, 58 110, 61 888, 47 539
Pátek 8. 5.
Zjisti, proč je 8. května státní svátek. Řešení si napiš do sešitu vlastivědy.
UČIVO OD 27. 04. DO 30. 04.
Španělština
Procvičovat slovíčka první lekce na kartičkách i písemně. Hrát hru na str. 9.
Pondělí 27. 4.
Čj – seznámíme se se vzorem muž: Učebnice str. 104/1 b - řešení zítra Procvičuj zde
M - procvičování písemného násobení dvojciferným činitelem Procvičuj zde
Vl – Motivační video – odkaz 1 Svatý Vojtěch, Kosmas
- Motivační prezentace – zde Život za vlády prvních Přemyslovců
- přečti si v učebnici str. 18.
Úterý 28. 4.
Čj – procvičování skloňování vzoru muž. Učebnice str. 104/2 na folii
Řešení 104/1 b:
král r. muž. životný vzor muž
přítel r. muž. životný vzor muž
vladař r. muž. životný vzor muž
kupce r. muž. životný vzor muž
stavitel r. muž. životný vzor muž
M - procvičování písemného násobení dvojciferným činitelem Procvičuj zde
Středa 29. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů pán, hrad zde:
M – zopakujeme si zápis, čtení a porovnávání velkých čísel učebnice 3. díl - str. 3/1,2
Čtvrtek 30. 4.
Projekt čarodějnice – připrav si dva čisté papíry na zpracování projektu.
Na první papír vyřeš a přepiš následující názvy pohádek, početní úlohy.
Na druhý papír si nakresli myšlenkovou mapu a podle pokynů doplň.
Také si můžeš vyrobit nebo nakreslit svou čarodějnici.
Inspirovat se můžeš zde.
Z práce na projektu mi pošli opět fotografie. Už se moc těším.J
Vyřešíš názvy pohádek a příběhů o čarodějnicích?
LÁMA ČAĚJNICEROD _____________________________
ZELKOUNÝ MECĚŠ _____________________________
SMRTELNÁNE TTAE _____________________________
NAEZPRINC EZ MNALEJ _____________________________
ROČANIDĚJCE ŠLOUKO VINPONÉ _____________________________
PEROVÁNÍK LOUPCHAKA _____________________________
VKADÍ AN ŠTĚTIKO _____________________________
KASHURNĚ A DEMS PAKŮSLTRÍ _____________________________
Početní úlohy:
Čarodějnice letí na sraz. Občas dělá zastávky, aby si odpočinula. Kolik kilometrů uletěla?
124 + (5 . 8) + (200 – 50) + (9 . 4) = _________
Naše čarodějnice si neumí spočítat, kolik jí je roků. Pomoz jí.
100 000 :10 – 9 000 – (250 . 2) =
Myšlenková mapa Čarodějnice – do myšlenkové mapy napiš, nakresli: potřeby (podstatná jména), vlastnosti (přídavná jména), činnosti (slovesa), zvuky (citoslovce) a můžeš přidat pomocníky čarodějnice, recept na čarodějnický lektvar...
.
Nyní je čas na odpočinek po dobře vykonané práci, podívej se na pohádku zde
nebo si můžeš zaskotačit v čarodějnickém tanci zde
1. května - Státní svátek
UČIVO OD 20. 04 DO 24. 04.
Španělština: Procvičovat si barvy a abecedu, procvičovat psaní slov i podle diktátu písmen
Pondělí 20. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzoru hrad. Učebnice str. 101/4 vypracovat písemně (netvořit věty).
Příklad: staleté duby (hrady) - zítra řešení
Procvičování ZDE
M - písemné násobení dvojciferným činitelem na folii. Učebnice str. 37/17 - tři příklady.
Kontrolu proveď na kalkulačce.
Procvičování ZDE (vyber si násobení dvojciferným činitelem)
VL - Motivační video ZDE - vyhledej a přehraj si pověsti Břetislav a Jitka, Oldřich a Božena
- přečti si v učebnici str. 17 a do sešitu napiš nadpis Vznik českého státu, vláda přemyslovských knížat.
- Opiš si a doplň následující text podle učebnice:
Silný rod P_________vládl v Čechách od ___. století.
Dochází k upevňování k_______.
Za patrona české země je označován svatý V_______.
Podle pověsti čeká kníže Václav se svým vojskem v hoře ____________
Úterý 21. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů. Učebnice str. 101/6, vypracovat písemně - zítra řešení.
Procvičování ZDE
Řešení 101/4: staleté duby (hrady), jeřáby (hrady) plné jeřabin (žen), krabice (růže) s počítadly (městy), poraněné klouby (hrady), ostré drápy (hrady), nové autobusy (hrady), těžké vozy (hrady), milé dopisy (hrady), vyžehlené ubrusy (hrady), překrásní pávi (páni), roztřepené rukávy (hrady), vypracované svaly (hrady), mohutné sloupy (hrady), se zkušenými detektivy (pány), s poštovními holuby (pány), výrazné nadpisy (hrady)
M – dnes si procvičíme řešení slovních úloh, udělej zápis, výpočty a odpověď.
Učebnice str. 37/15,16 - řešení zítra
Procvičování ZDE
PŘ – Motivační videa – Ptáci - pěvci Ptáci a život v jarním lese Naši ptáci
Přečti si v učebnici str. 50, 51.
Na straně 50 se nauč poznávat podle vzhledu živočichy.
Do sešitu si napiš nadpis Ekosystém parku.
Ze strany 51 vypracuj do sešitu odpovědi na otázky u soviček 1, 2 a 4 (napiš alespoň 4 okrasné byliny).
Středa 22. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů. Učebnice 102/8a písemně - řešení zítra
Procvičování ZDE
Řešení 101/6: Mirka sbírá hřiby (hrady). Ve filmu jsme viděli lvy (pány)a slony. Na staveniště přivezli dva jeřáby (hrady). Dřevorubci mají ostré pily (ženy). Jeřáby (hrady) jsou stromy (hrady), na kterých rostou jeřabiny. Náměstí je osvětleno novými lampami (ženami). Návštěvníci seděli na proutěných židlích (růžích). Fanoušci přivítali úspěšné atlety (pány).
M - písemné násobení dvojciferným činitelem na folii. Učebnice str. 37/17 - zbývající tři příklady.
Řešení 37/15:
52 – 25 = 27 25 27 1 125
. 45 .38 1 026
1 125 1 026 2 151 Autobusy mohly přivézt 2 151 návštěvníků.
Řešení 37/16:
2 . 12. 16 + 8 = 560 Pan Martínek spotřeboval 560 obkladaček (pokud žádnou nerozbil).
Čtvrtek 23. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů - ZDE
Řešení 102/8:
Moji milí kamarádi (páni)!. Udělám to rád pro své kamarády. Všichni kamarádi se mě zastali. S našimi kamarády je mi dobře. Cesta je lemována topoly (hrady). Bolí mě snad všechny zuby (hrady). Rybáři vysadili do chovného rybníka candáty a kapry. Candáti i kapři tam dobře prospívali. Orel uchopil kořist svými mohutnými drápy (hrady). V muzeu jsme si prohlíželi vystavené drahokamy (hrady). U Vondráčků mají v teráriu dva veliké plazy (pány). Unavené závodníky bolely všechny svaly (hrady).
M – matematické oříšky - učebnice str. 60/4,5,6, kontrola na deskách
VL - přečti si v učebnici str. 17 a do sešitu opiš a doplň následující text podle učebnice:
Z rodu Slavníkovců pocházel biskup V_______.
Do pověstí vstoupil příběh knížete O_______ a pradleny B________.
Prvním českým králem se stal V______, titul získal za statečnost v boji.
- Přečti si pověsti Oldřich a Božena, Břetislav a Jitka
- Prověř si znalosti - křížovka
Pátek 24. 4.
Čj – procvičování pravopisu podle vzorů ZDE a ZDE
M – zopakuj si převody jednotek délky ZDE
UČIVO OD 14. 04. DO 17. 04. 2020
Úterý 14. 04.
Čj – Učebnice str. 99/ 10 na folii, používej odůvodnění podle vzoru, řešení ve středu 15. 4.
- Procvičování pravopisu zde:
M – Procvič si písemné dělení v učebnici str. 36/13, řešení ve středu 15. 4.
- Procvičování sčítání a odčítání zde:
Př – Video 1 Jaro – život živočichů a rostlin I.
- Video 2 Jaro – život živočichů a rostlin III.
- Přečti si v učebnici str. 48, 49 a doplň si do sešitu následující.
Nadpis: Živočichové na loukách, přepiš si z učebnice jména všech živočichů ze str. 48, 49 a doplň podle vzoru následující tabulku, pod poznámky si nakresli nebo nalep do sešitu některé z živočichů.
Název živočicha | Zařazení (bezobratlí, obratlovci, savci, ptáci, apod.) | Čím se živí | Zajímavost |
saranče | bezobratlí | býložravá (rostliny) | vydává vrzavé zvuky |
čáp bílý | obratlovci, pták | žáby, hmyz, hadi | tažný pták |
atd. | |||
Středa 15. 04.
Čj – Skloňování vzoru hrad - učebnice str. 100/1c, d
- Připoměň si, jak určujeme životnost u podstatných jmen rodu mužského.
Řešení Čj str. 99/10
1. p. č. j. | 1. p. č. mn. | 5. p. č. mn. | 4. p. č. mn. | 7. p. č. mn. |
pilot | piloti | piloti! | piloty | piloty |
pták | ptáci | ptáci! | ptáky | ptáky |
kouzelník | kouzelníci | kouzelníci! | kouzelníky | kouzelníky |
doktor | doktoři | doktoři! | doktory | doktory |
čáp | čápi | čápi! | čápy | čápy |
M – Procvičuj si písemné počty zde sčítání: a zde odčítání:
Řešení str.36/13
878 (zb.2) 814 (zb.1) 463 (zb.1) 675 (zb.4) 958 (zb.1) 866 (zb.7)
Čtvrtek 16. 04.
Čj – Procvičuj si skloňování vzoru hrad na str. 100/2 ústně a sleduj koncovky vzoru a ostatních slov.
M - Procvičuj si zaokrouhlování zde:
Vl – Motivační video Bořivoj a Ludmila zde
- Motivační video Svatý Václav zde
- Přečti si v učebnici str. 16.
Pátek 17. 04.
Čj – procvičuj si skloňování podst. jmen rodu mužského podle vzoru hrad na folii v učebnici str. 100/2, nezapomeň na odůvodňování.
M – geometrie, přečti si v učebnici str. 49 Osová souměrnost a podle cv. 1 si vytvoř osově souměrné útvary.
UČIVO OD 06. 04. DO 08. 04. 2020
Španělština:
Opakování učiva tohoto šk. roku podle prac. listu – otázky a odpovědi, pokyny
Angličtina pro čtvrťáky: (vloženo 7. 4.)
Úterý 7. 4.
Čj – Procvičování pravopisu podle vzoru pán zde:
Zopakuj si skloňování a pravopis v učebnici na str. 96/2.
Učebnice str. 98/8a – procvičuj pravopis na folii - řešení středa 8. 4.
M - procvičuj písemné násobení dvojciferným číslem zde:
Přv – dlouhodobý úkol: začíná se nám probouzet příroda, při vycházkách bedlivě pozoruj život v přírodě a začni pomalu se sběrem rostlin, které si vylisuj pro svůj herbář. Květiny musí mít i kořeny. Pokud si nevzpomínáš, jak lisovat rostliny, najdeš návod v učebnici Čj na str. 58.
Také si prohlédni videa.
Živočichové české přírody
Vzácné rostliny na loukách
Konec zimy – příroda
Konec zimy – živočichové a rostliny
Čj - Učebnice str. 99/9 – procvičuj si ústně
Řešení cvičení z Čj str. 98/8a
Za řekou jsme viděli tábořící trampy. (pány, 4. p.) Přivítali jsme milé hosty. (pány, 4. p.) Letos jsem už viděl dva čápy. (pány, 4. p.) V zoo jsem pozorovala veliké krokodýly. (pány, 4. p.) Se zkušenými detektivy (pány, 4. p.) probíhalo vyšetřování rychle. Zkušené horaly (pány, 4. p.)vánice nezaskočí. Nechala jsem si podepsat fotografie známými atlety. (pány, 7.p.) S mými dvěma kamarády jsme si domluvili odpolední výlet. (pány, 7. p.) Postavili jsme vysoké sněhuláky. (pány, 4.p.) V zoo mají dva lvy. (pány, 4. p.) Lvi (páni, 1. p.) stáli těsně u mříží a pávi (páni, 1. p.) nás vylekali svým křikem. Na slony (pány, 4. p.) jsem si dal pozor, stříkali totiž vodu až na moje kamarády. (pány, 4. p.)
M - Procvič si písemné sčítání zde:
Čtení - bajky. Zapamatuj si poučení: Bajka O koni a lvu, bajka Lev, kočka a člověk.
Čtvrtek 9. 4. Velikonoční prázdniny
Pátek 10. 4. Velký pátek
Pondělí 13. 4. Velikonoční pondělí
Vlastivěda a přírodověda 30. 3. - 3. 4.
Vlastivěda
– opakování učiva - ke kapitole Sámův kmenový svaz si nakresli obrázek, jak si představuješ avarského bojovníka. Možná Ti při kresbě pomůže motivační text: Avaři nosili vlasy v horní části hlavy vyholené a v dolní splétané do dvou copů zdobených v týle sponami či stuhami. Byli „srostlí“ se svými koňmi, připadali proto Slovanům jako obři – i když zřejmě měřili v průměru 160 cm. Čepele jejich šavlí byly zakřivené proto, aby způsobovaly větší řezné rány. Avaři pomohli Středoevropanům rozšířit chov husí. (S. Jarolímková Co v učebnicích nebývá aneb Čeští panovníci, jak je (možná) neznáte.)
- Přečti si ještě jednou v učebnici kapitolu Naše nejstarší minulost v pověstech na str. 11. Do sešitu si napiš nadpis Naše minulost v pověstech, v knize nebo na internetu si vyhledej pověst o příchodu praotce Čecha na horu Říp a zapiš si do sešitu památnou větu, kterou pronesl praotec Čech, když sestoupil z hory Říp. Doplň sešit obrázkem k pověsti. Video zde:
Přírodověda
Do sešitu Přv si nakresli nebo nalep obrázek vrabce a doplň k němu nejdůležitější informace: popis (pokrytí těla, barva, velikost), rozšíření, způsob života, potrava, rozmnožování, zajímavost (informace vyhledej v encyklopedii nebo na internetu.
Např. zde 1 a zde 2.
Motivační video 1
Motivační video 2
Poznávání živočichů na louce
Prezentace – Živočichové na poli
Poznávání živočichů a opakování
Pomůcky pro 4. třídu:
penál: 2 pera (ne propisky ani gumovací), tužky č. 1, 2, 3 (ořezané), ořezávátko, krátké pravítko,
střihající nůžky, sada pastelek, tuhé lepidlo, guma
sešity: 5 ks sešit 523, 4 ks sešit 524, 1 ks nelinkovaný sešit 520, 2 ks sešit 444,
linkovaná podložka do sešitu A5 (podepsané)
1 ks rychlovazače A4 + 20 ks eurofolií
2 ks folií A5 a 1 ks folie A4 do učebnic na psaní (podepsané)
notýsek na úkoly, blok pro osobní potřebu
2 pravítka (1 trojúhelník s ryskou, 1 rovné), kružítko, vhodné obaly na učebnice a sešity
Věci na Vv a Pč do kufříku: igelitová podložka, vodové barvy, temperové barvy (základní sada), umělohmotný kelímek na vodu, štětce (kulaté i ploché), hadřík, tuš, kelímek na vodu, malé lepidlo (Herkules), pracovní oděv
Věci na Tv: kraťasy, tričko, sportovní obuv do tělocvičny (bílá podrážka) i na ven