ORGANIZACE PO 8.6. 2020

V týdnu od 8. - 12. června proběhne výběr učebnic, žáci si vyklidí šatní skříňky a odnesou kufřík na VV.

Žáci si s sebou přinesou přezůvky, pití, psací potřeby, IZOLEPU a nůžky. Je nutné přinést všechny učebnice, pracovní sešity (ty si ncháme ve škole ve skříni) a žákovskou knížku.

Prosím, aby si žáci s sebou přinesli finanční obnos pro případnou úhradu poničených učebnic (max. 200Kč, prosím v miních)

8.6.  v 9:00 se dostaví žáci B - K - předpokládaný konec v 11:00

10.6.  v 9:00 se dostaví žáci K - Z - předpokládaný konec v 11:00

Žáci mohou informovat rodiče ze svého mobilního telefonu o svém odchodu. 

 

V týdnu od 15. - 19. června proběhne fotografování třídy. Termín bude upřesněn. Prosím rodiče o vyjádření, zda mají zájem o fotografování třídy. Své vyjádření prosím zašlete emailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

 

26. červnaproběhne předání vysvědčení. Vše bude včas upřesněno.

 



 

Vážení rodiče, milí žáci,

škola i školní družina jsou až do odvolání uzavřené. Sledujte prosím webové stránky a FB školy, kde se dozvíte aktuální informace.

Během uzavření školy budou žákům prostřednictvím této stránky předávány úkoly pro domácí samostudium. 

 

OD 8.4. BUDE PROBÍHAT ZADÁVÁNÍ ÚKOLŮ VÝHRADNĚ PŘES

*** GOOGLE CLASSROOM ***

 

ČESKÝ JAZYK (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Velikonoční úkol, vypracuj dle pokynů, správné řešení pošlu za týden.

 ----

 
Scio do odvolání uzavření škol zpřístupnilo zdarma přes 500 online testů z matematiky a češtiny. 
Přihlášení zabere trochu času, k tomu budeš možná potřebovat pomoc rodičů. Z balíčku testů pro 6. třídu si vyber:
  • mluvnické kategorie
  • skloňování, stupňování
  • slovní druhy
 
----
 
Žákyně a žáci, kteří nestihli přednést svůj referát na knihu, budou mít tuto knihu zapsanou ve čtenářském deníku, tzn. celkem 3 knihy. Ostatní pouze knihy dvě. 
 

------

Gramatika:

Určování druhů zájmen https://www.pravopisne.cz/2015/05/druhy-zajmen-2-pravoxeso-8/

                                            https://www.pravopisne.cz/2015/03/urcovani-druhu-zajmen-2-pravoxeso/

                                            https://www.pravopisne.cz/2015/03/urcovani-druhu-zajmen-pravoxeso-8/

                                            https://www.pravopisne.cz/2015/01/test-druhy-zajmen-5-10/

Literatura:

Žáci budou číst a četbu zapisovat do čtenářského deníku. Do konce května budou zapsány DVĚ přečtené knihy!

__________________________

- Do slohové sešitu napsat popis pracovního postupu Recept na bramboračku (pozn. TU - vařili jsme na SP, žáci se mohou inspirovat). Nezapomeň vypsat pomůcky, suroviny a jejich množství.

- Učebnice str. 48 Skloňování zájmen můj, tvůj, svůj. Za pomoci tabulky vypracovat do sešitu cvičení 1, 2 a 3.


ANGLICKÝ JAZYK (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 
Dobrý den,

Na tento týden je jenom jeden jediný úkol. Prosím vytvoř mi VELIKONOČNÍ PLAKÁT V AJ. Můžeš lepit, malovat, kreslit, stříhat… je to na tobě.

Plakát mi pošli na můj email.

Děkuji. Už se na Vás moc těším.

Mgr. Eliška Navrátilová
 
-----
 
Práce z AJ na týden od 30.3.- 3.4.2020
 1)Koukni na video :)
2)  Pokud můžeš - vytiskni si aktivitu k videu a vypracuj cvičení:) Pokud nemůžeš -napiš mi o čem video bylo :)
3) Pokud můžeš, pošli mi vše na email: 
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
-----
 
Dnešní týden na téma TVÉ OBLÍBENÉ JÍDLO (23.3.2020- 29.3.2020)
1) vyber si jedno ze svých oblíbených jídel 
2) napiš mi ze kterých surovin se skládá a jak se připravuje :) Rozsah: 10- 15  vět, potřebná slovíčka najdeš na stránce: 
Rovněž můžeš vařit s Pepou: 
3) Doplň o obrázky 
4) Fotku tvého projektu mi můžeš poslat na email 
-----
Téma týdne: FOOD. 
1) podívej se na slovíčka (British Council for kids)- posílám odkazy. Většinu slovíček již znáš.  
2) Now write your own menu
a) Choose a name for your restaurant
b) Write the meals, desserts and drinks
c) Write a price for each item on the menu. 

---------

10.-11.3.

První pracovní list- vysvětlení gramatiky- tvorba otázek v minulém čase. Druhý pracovní list- procvičení tvorby otázek v minulém čase. Pokud je možné bylo by dobré, aby pracovní listy byly vytisknuty.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/grammar-practice-reference-card-past-simple-questions.pdf

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/grammar-games-past-simple-questions-worksheet.pdf


NĚMECKÝ JAZYK

VÝSLEDKY SOUTĚŽE za tento týden: http://www.uschovna.cz/zasilka/WV2JE6867PI3MY8E-EGW

---

 http://www.uschovna.cz/zasilka/WQXYV7CCY6DT5RMU-FP8

Mgr. Pohořalová (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

procvičování pravopisu: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2548

                                                           https://www.skolasnadhledem.cz/game/2641

procvičování slovní zásoby:         Školní potřeby https://www.skolasnadhledem.cz/game/2551

člen určitý:                        https://www.skolasnadhledem.cz/game/2547

Akkusativ                           https://www.skolasnadhledem.cz/game/2550

kdo jsem:                           https://www.skolasnadhledem.cz/game/2534

 

Žáci se povinně přihlásí do soutěže Spaß mit Deutsch. Pokyny na stránkách školy.

 

---------------------

- Napiš do sešitu o sobě, o svém kamarádovi a o svém zvířátku. Celkem 15 vět.

- PS 29/1, 30/2, 31/1, 2

 

Mgr. Bulínová (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Téma: Familie (rodina) - do 17.4. 

1. Vypiš si do slovníčku slovní  zásobu PS 55/odst. Seite 49
2. Přečti text U51/4 - přeložit ti jej pomůže slovníček v PS 55/odst 50+51
3. Vypracuj plakát na téma MEINE FAMILIE (moje rodina) - můžeš svou rodinu namalovat, vyfotit, aj., pojmenuj jednotlivé členy rodiny a napiš něco o nich. Plakát vyfoť a pošli jej na můj email nebo do soukromé zprávy (ne do skupiny) na WA.
4. V průběhu týdne přibudou další online cvičení do seznamu (viz. níže), abys mohl/a dokončit tajenku.

Už se moc těším na tvou práci.

---

Rozhodla jsem se, že pro vás připravím sérii interaktivních cvičení. Bude jich postupně celkem 14. Na konci každého cvičení získáte jedno písmenko do výsledné "tajenky".

Vaším úkolem je postupně vyřešit všechna cvičení, poznamenávat si tajenková písmenka a úplně nakonci po napsat email s tajenkou a zhodnocením, jak se vám cvičení líbila (příp. nelíbila).

Tak hurá na to, startujeme teď!!!

 

  1. Časování pravidelných sloves + sein
    https://learningapps.org/display?v=p8c1jroav20
  2. Časování pravidelných sloves + haben
    https://learningapps.org/display?v=ph7pxvt6a19
  3. Školní potřeby
    https://learningapps.org/display?v=podtrrppt19
  4. Slovní zásoba
    https://learningapps.org/display?v=pyzh64xic2
  5. Seřaď denní program
    https://learningapps.org/display?v=p1zozy6jj20
  6. Vyber správnou odpověď
    https://learningapps.org/display?v=p96xvci0c2
  7.  ?
  8. ?
  9. ?
  10. ?
  11. ?
  12. ?
  13. ?
  14. ?

------

Zkuste si zopakovat své znalosti na následujících webových odkazech. Zájemci se mohou zapojit do soutěže NJ - info na webu školy.

určování času: https://learningapps.org/3280208

dny v týdnu, barvy: https://learningapps.org/display?v=pw7i3qhzt20

vyprávění o sobě, denní program: https://learningapps.org/display?v=p6yn166w220

---------

- Napiš vyprávění o sobě, kamarádovi/partě, domácím zvířeti (příp. oblíbeném zvířeti) - 15 vět

+ alespoň 10 vět o svém denním programu.

Hotovou práci zašlou žáci do 20.3. vyučující na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

(Pokud žáci nemají možnost práci odevzdat emailem, odevzdají sešit ihned po návratu do školy.)

 

MATEMATIKA (daniel.remta@2zs-sokolov.cz)

od 31.3. do 8.4.
 
Téma : Největší společný dělitel - učivo je vysvětleno v učebnici od strany 150. Je to navazující učivo na předchozí kapitoly - Rozklad čísla na součin prvočísel a určení nejmenšího společného násobku.
Úkolem žáků bude si projít v učebnici ukázkové příklady (u příkladů je vysvětlen postup řešení), poté se podívat na toto video, kde je vysvětleno jak najít největší společný dělitel :
 
 
Druhým úkolem bude vypočítat v učebnici cvičení 6 a 7 ze strany 151 a 152 z kapitoly NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL. A podívej se do výsledků v učebnici a proveď kontrolu svých výpočtů. Špatně řešené příklady přepočítej. Bez kontroly výsledků mně práci neposílejte !
Pokud budeš chtít za své domácí snažení známku, která se Ti započítá do výsledné klasifikace, tak vyfoť svůj sešit s vypočítanými příklady a zašli mně ho na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
-----
 
Od 23.3 do 30.3.
 
Téma : Nejmenší společný násobek - učivo je vysvětleno v učebnici od strany 147. Je to navazující učivo na předchozí kapitolu - Rozklad čísla na součin prvočísel.
Úkolem žáků bude si projít v učebnici ukázkové příklady (u příkladů je vysvětlen postup řešení), poté se podívat na tyto videa, kde je vysvětleno jak najít nejmenší společný násobek :
 
video k domácí práci :
 
další videa:

https://www.youtube.com/watch?v=XK3sl899p24&t=43s
https://www.youtube.com/watch?v=5nvLwOe-T-Y

Druhým úkolem bude vypočítat v učebnici cvičení 8 a 9 ze strany 149 z kapitoly NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK.
Pokud budeš chtít za své domácí snažení známku, která se Ti započítá do výsledné klasifikace, tak vyfoť svůj sešit s vypočítanými příklady a zašli mně ho na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----

16.3. do 23.3.

Téma : Rozklad čísel na součin prvočísel - učivo je vysvětleno v učebnici na straně 145 a 146. Doporučuji prohlédnout. Pro koho, kdo si není jistý, že látku pochopí z učebnice jsem natočil toto video https://www.youtube.com/watch?v=glFJGSL1VxM
 
Úkolem bude vypracovat všechny cvičení ze strany 145 a 146 a provádět kontrolu viz výsledky učebnice. 
Žáci mohou také využít online sbírku úloh http://cihak.webz.cz/Soubory/sbirka_matematiky_Cihak_s_vysledky.pdf . Počítat na straně 13, 14 a kontrolovat výsledky (mají v závorce).

------------

10.3. - 15.3.

- kapitola dělitelnost třemi, šesti - učebnice str. 140 - 142, vypracovat cvičení


PŘÍRODOPIS (jana.krejzova@2zs-sokolov.cz)

učivo do 9.4.: Korýši

- přečíst učivo v učebnici na str.70-73 včetně zelených záložek

- prohlédnout si videa:

https://www.youtube.com/watch?v=cXFY9xIdeDw rak říční

https://www.youtube.com/watch?v=agy_ss2Jmpw korýši

https://www.youtube.com/watch?v=qWd-_bXkIj4  korýši- rakovci

https://www.youtube.com/watch?v=cirvXAlFLlI velekrab japonský

https://www.youtube.com/watch?v=As87aEpKxJo rak kamenáč

https://www.youtube.com/watch?v=JBI9T0qgKWE svlékání raka červeného

https://www.youtube.com/watch?v=JBI9T0qgKWE  langusta

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1955   Poznáš zástupce korýšů?

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1954 Stavba raka

Vypracovat úlohy v pracovním sešitě cv.8-11./str.25-26.

Pokud mi pošleš na školní mail vyřešené cvičení 10 v PS a budeš ho mít celé správně, můžeš dostat 1.

Musíš to stihnout do 9.4.

----

Video k aktuálně probírané látce: https://www.youtube.com/watch?v=JLECOsVQb2k

Přečtěte si v učebnici na str.66-67 charakteristiku kmene Členovců a pak podkmen Pavoukovci na str.67-69. Zápisy do portfolia dostanete dodatečně. Zkuste v textu v učebnici vyhledat odpovědi na otázky 1.-5./str.69. Pokud mi odpovědi pošlete mailem a budou správně, můžete dostat jedničku - jde o dobrovolný úkol.

V PS vyplňte s pomocí učebnice str.23- str.25.

Kromě obrázků v učebnici si můžete některé zástupce pavoukovců prohlédnout i na videech: https://www.youtube.com/watch?v=vjno0YQZh_w https://www.youtube.com/watch?v=xCBFuKrU-qc https://www.youtube.com/watch?v=uWOXpuSB1x0 https://www.youtube.com/watch?v=7h9YJ7hIBVM https://www.youtube.com/watch?v=R-uBU7Spe1s

Přeji vám úspěšné samostudium a doufám, že nikdo netrpí arachnofobií.

Srdečně vás zdraví J.Krejzová

 

DĚJEPIS (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

 
6. - 13.4.2020
  1. Přečtěte si kapitolu "Athény a počátky demokracie" - uč. str. 94 - 95
  2. Promyslete si odpovědi na otázky na konci kapitoly, jen promyslet, nevypracovávejte písemně (uč. str. 95/1,2)
  3. Do svých sešitů si zapište poznámky k nové látce - Athény/Atény (možno psát oběma způsoby)
  • Athény  byly nejmocnějším řeckým městským státem (hned si uvědom, který další městský stát byl také nejmocnějším???SPARTA:-))).
  • !!Athény měly vyspělou demokracii CO JE TO DEMOKRACIE??  - ODPOVĚĎ VLÁDA LIDU
  • Kde byla demokracie vyhlášena?? V Athénách
  • Co to znamená??Občané Athén se mohli podílet na rozhodnutích týkajících se správy města, mohli zastávat různé úřady a mít různá postavení ve vojsku (AVŠAK vše podle svého majetku. Ti nejbohatší zastávali nejdůležitější úřady)
  • Legenda uvádí, že lid Attiky (Athén) poprvé sjednotil pod svou vládu král Théseus. 
  • Obyvatelé Athén se věnovali umění, literatuře, filozofii, měli nejlepší loďstvo, založili námořní válečný spolek 
  • Vrchol Athén tvořilo "horní město - Akropolis" (vrch obehnaný hradbami, z nichž bylo možné kontrolovat celé Athény). Stále zde řada význačných staveb (důležitá stavba - Parthenón)
  • Athéna byla bohyní moudrosti, umění a vítězné války, ochránkyně práva a spravedlnosti
 
4.  S pomocí učebnice a výpisek zkus doplnit odpovědi na tyto otázky??Správnou odpověď ti napoví počáteční písmeno!!!Odpovědi zapiš do sešitu, kontrolu provedeme společně ve škole. 
a) Legenda uvádí, že lid Attiky (lid Athén) sjednotil král? T......................???
b) Narůstající problémy a nespokojenost athénských občanů řešil archont??S.....................????
c) Athény měli nový vládní systém zvaný vláda lidu čili D....................................????
d) Jak se jmenovala řecká bohyně umění, moudrosti a vítězné války??  A........................
e) Kolik archontů bylo voleno do čela státu z řad urozených?? d........................................
Ať se vám práce daří:-))
 
----
 
období od 30.3 do 3.4. 2020
 
  1. Zasílám něco zajímavého o Řeckém divadle.Učivo si zapište do sešitu - ÚKOL č. 1:
Řecké divadlo
  • hrálo se na počest Boha Dionýsa - to byl Bůh radosti, vína a veselí (byl to také syn Dia/Zeuse)
  • hrálo se 3 krát v týdnu
  • v Řeckém divadle se hrály:  komedie - hry, které měly veselý děj a šťastný konec NEBO  tragédie - hry, které měly smutný děj a nešťasný konec
  • hráli pouze muži, hrálo se v maskách, ženské role hráli muži. Proto nosili masky, podpatky.
  • divadla byla kruhovitá a stupňovitá (obr. v učebnici str. 100), vešlo se až 15000 diváků. Diváci měli vstupenky a když se jim představení líbilo, odměňovali herce potleskem a volali DIS (vyslovujem DÝS), znamená to ještě jednou/opakovat. Když se jim představení nelíbilo - mlaskali a syčeli.
  • V divadle byla skvělá akustika, zvuk se šířil celým prostorem díky tvaru divadla a bylo dobře slyšet. 
  • až si tuto látku zapíšete, zkuste si namalovat jednu masku do sešitu - inspiraci najdete v učebnici na str. 101 -ÚKOL č. 2
 
2) K procvičování učiva, které probíráme - Starověké Řecko je možné podívat se na některé filmy, které by se vám mohly líbit a zároveň byste se tak dozvěděli mnoho zajímavých informací z dějepisu. Např. Film Trója - film o Trojské válce nebo film Thermopily 300, film o řecko-perských válkách (toto téma budeme teprve probírat). Kdo má rád četbu, je možné přečíst si pověst/více pověstí z knihy Staré řecké báje a pověsti, po přečtení zapsat krátkou anotaci/výpisky do šešitu. Výpisky si napište i z filmu, abych věděla, že jste film viděli.

3) DOBROVOLNÝ ÚKOL - KVÍZ - ŘECKÉ DIVADLO (viz příloha) - odpovědi vyhledej ve výpiscích, textu učebnice, encyklopedie případně na internetu.
Pokud mi vypracovaný kvíz pošlete mailem a bude správně, můžete dostat jedničku - jde o dobrovolný úkol. 

------

  • opakování Starověké Řecko - uč. str. 82-83 - znalosti si ověř na str. 83/1,2
  • opakování Zrození řecké kultury - uč. str. 86-87 - znalosti si ověř na str. 87/otázky 1,2
  • opakování Sparta - uč. str. 92-93 - znalosti si ověř na str. 93/otázky 1,2

 

ZEMĚPIS (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Téma 1: Litosféra -doporučuji zpracovat do 5. 4.

  • zopakovat litosféru - https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg
  • dotváření zemského povrchu - učebnice strany 21 - 24 - udělat stručné výpisky 
  • dno světového oceánu - učebnice strany 28 - 29 - výpisky + obrázek na straně 29  
  • pojmy na straně 32, cvičení 4 - zapsat dvojice do sešitu

Téma 2: Atmosféra- bude zveřejněno 6. 4. 

 

FYZIKA (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Od 1.4. je vaším vyučujícím fyziky Mgr. Hana Flenerová. Níže uvádím odkaz na materiály pro 

samostudium, které mi pro vás poslala.

http://www.uschovna.cz/zasilka/WRF759INEI65A339-4LW

 

----

Pan učitel Hnízdil posílá odkaz na úschovnu. Jedná se o učivo pro 6. ročníky z fyziky na téma hustota + pracovní list.

www.uschovna.cz/zasilka/WF7RXDVP586E8BXU-2AV

-----

- nová vyučující p.uč. Flenerová:

1.Systematizace učiva převodu jednotek hmotnosti.

2.Měření objemu str.23-30

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A ZDRAVÍ (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

téma: Komunikace

1. Přečti si kapitolu v U 52
2. Vyřeš cvičení s deštníkem v U 53 + zapiš do sešit co znamenají uvedená ustálená slovní spojení
3. Vyhledej a zapiš si do sešitu následující termíny:
      VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE, vypiš si 3 druhy neverbální komunikace
4. Víš jak komunikují neslyšící? - Ano, znakovou řečí. - Nauč se podle následujícího slovníku znakové řeči říct "dorý den" a "na shledanou" http://znaky.zcu.cz/lekce/kpgznakr-kpgznak2 Naučíš se i něco víc? 


----

Zamyslete se nad tím, co pro vás znamená domov, rodina, rodiče. Pokuste se napsat básničku na toto téma. Už se těším na vaše emaily nebo WA zprávy.

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

 
Všechna zadání jsou dobrovolná a pro zpestření času.
Přeji mnoho zdraví, Eva Mokrá
 

----

1) Opakování písní od období leden-březen 2020.

2)Teoretická příprava na část z hudební nauky (základní rytmika, notopis.)

3) Práce s notovým materiálem

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Můžete se zkusit zúčastnit soutěže na téma „včely“, více informací najdete na následujícícm odkazu. https://www.polskyinstitut.cz/aktuality/vytvarna-soutez-pro-deti-vcely-kralovny-zivota-tajemstvi-ulu

Pokud se zúčastníte této soutěže, ohodnotím váš výtvor i v rámci VV.

Tvoříte doma pro radost, vyrábíte velikonoční dekorace, tvoříte s mladšími sourozenci??? – Vyfoťte se při práci a vyfoťte váš finální výtvor, vše mi pošlete emailem nebo na WA. Vaši práci ráda ohodnotím v rámci VV.